Gå til innhold

The Daria diaries


Daria

Anbefalte innlegg

Man får jo et snev av uventet gåsehud når man scroller nedover instagram en lørdagsmorgen og plutselig sitter Heidi Gjermundsen Broch der og synger fra Next to normal :hjerte: :grine: Jeg hadde jo ikke blitt lei meg (selv om det nok ville vært tårer involvert...) om den dukket opp nå når de har begynt å legge ut gamle forestillinger...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Årets ESC-låter får ikke delta i neste års finale

Jeg skjønner forsåhvidt at de vil ha låter som ikke har vært kjent i et år, men det er jo surt for vinnerne. Det mest rettferdige må vel være at årets artister og låtskrivere får mulighet til å komme opp med en ny låt, selv om jeg at svenskene ikke går for den løsningen. SVT ser neppe ikke for seg en vinter uten Melodifestival...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Daria skrev:

Man får jo et snev av uventet gåsehud når man scroller nedover instagram en lørdagsmorgen og plutselig sitter Heidi Gjermundsen Broch der og synger fra Next to normal :hjerte: :grine: Jeg hadde jo ikke blitt lei meg (selv om det nok ville vært tårer involvert...) om den dukket opp nå når de har begynt å legge ut gamle forestillinger...

Jae! 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten har de faktisk noen gode poenger. De kommer tettere innpå syke mennesker enn de fleste av oss, så en eller annen form for tillegg hadde vært rett og rimelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 20.3.2020 den 13.54, Daria skrev:

20.03: Syv lest, fire kjøpt

Siste rest av en månedsgammel bokklubbestilling lå endelig i postkassa - en samling litterære essays av Marilynne Robinson, som også har skrevet trilogien jeg leste tidligere i år. Årets store litterære oppdagelse så langt :hjerte: Dessuten har jeg vært ute og luftet meg en tur, og når jeg først var innom bokhandelen for å kjøpe en skriveblokk, ble det jo med noen bøker også (se over om samfunnsnyttig handling og å yte min skjerv). Jenny av Sigrid Undset, en murstein av Joyce Carol Oats og en bok om karthistorie.

21.03: Åtte lest, fire kjøpt.

Kazuo Ishiguros Never let me go åpner så tilforlatelig som en oppvekst-og kostskoleroman, men det blir snart klart at det er noe som skurrer, både med skolen og dens studenter. Historien forteller i fortid av Kathy, en av studentene, i voksen alder. Hun vandrer mellom gamle og nyere minner, hopper i tid og avslører litt her og der, men det er først i siste del at mye faller på plass (og enkelte ting overlates til leserens fantasi...). Det er snev av både dystopi og sci-fi her, og det at det foregår i et helt gjenkjennelig England i nær fortid gjør det både mer troverdig og mer creepy, og gjør også at jeg, som vanligvis vegrer meg mot alt som minner om sci-fi kjøper dette nokså uten forbehold. Ishiguto viser seg også å tilhøre de mannlige forfatterne som kan overbevise med en kvinnelig førstepersonsforteller.

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Daria skrev:

De har vel sjelden hatt bedre kort på hånden...

Njaaa... Med tidenes høyeste arbeidsledighet, et privat næringsliv som blør, ei rekordlav krone og beregnet NBP på -1% i år, vil jeg ikke akkurat påstå det. For de pengene må i så fall gå fra oljefondet, som allerede blør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag, nye dokumentarer. DR graver opp alt de har kongedokumentarer for tiden, nå er jeg snart gjennom en seks-episoders serie om dronning Ingrid. Interessant perspektiv fra dronning Margrethe om da hun ble tronarving som 13-åring - jo, det var selvfølgelig et stort ansvar på mange måter, men det var også en trygghet i det - da visste hun hvordan livet skulle bli og at hun skulle bli i Danmark. Hun var jo vel kjent med at kongelige tradisjoner tilsa at prinsesser gjerne ble gift utenlands - det gjaldt både hennes mor og begge hennes bestemødre, og med tiden også hennes søstre. Enhver sak har flere sider...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig det er grønnsåpe og Jif som er duften av god samvittighet, men det er et snev av selvtilfredshet i duften av nystekte muffins også :nigo: Nigellas variant med chai-te har stått på planen lenge, så det er jo visse forventninger involvert... *venter på at de skal bli spisekalde*

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har luftet meg en tur i Slottsparken og kjøpt blomster i den lokale ikke-kjede ligger-i-en-stille-sidegate blomsterbutikken. Dagens bidrag til lokalmiljøet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler jeg har gjort meg fortjent til både voksenpoeng og husmorpoeng nå - jeg har tilberedt og spis ordentlig fisk, som ikke har vært innom hverken foredling eller frysedisk. Kun sløyet, frosset og levert direkte fra fisker til meg :a034:Kokt torsk var nesten det verste jeg visste som barn (lever var verre...), men som voksen synes jeg egentlig det er ganske godt.

Nye husmorpoeng venter i morgen, da skal resten av fiske bli grateng :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dagens pris for mest effektive nettbutikk går til Lille Valkyrien Kaffe- og tehus - 19 minutter fra ordebekreftelse til sendingsbekreftelse . (Og ja, selvfølgelig trenger jeg mer te, kom ikke her og tenk ufine tanker).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Daria skrev:

Føler jeg har gjort meg fortjent til både voksenpoeng og husmorpoeng nå - jeg har tilberedt og spis ordentlig fisk, som ikke har vært innom hverken foredling eller frysedisk. Kun sløyet, frosset og levert direkte fra fisker til meg :a034:Kokt torsk var nesten det verste jeg visste som barn (lever var verre...), men som voksen synes jeg egentlig det er ganske godt.

Nye husmorpoeng venter i morgen, da skal resten av fiske bli grateng :sikle:

Torsk er faktisk ganske godt. En av få fiskeslag jeg virkelig liker, spesielt hvis jeg damper den i en blanding av smør og sitronsaft og har på masse pepper. Og så kokt potet og gulrot til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dampet i smør og sitronsaft hørtes jo ikke dumt ut... Stekt torsk har alltid vært innafor - hvertfall når den var selvfisket på hytta om sommeren - men den kokte... :riste: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjole fra Gudrun Sjödén, strikkejakke, håret i en bustete knute og tekanne i hånda - jeg fikk et glimt av en vandrende klisjé i speilet... :plystre: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...