Gå til innhold

The Daria diaries


Daria

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Daria skrev:

Jeg har ennå ikke vært digitalt sosial på eller testet andre plattformer enn jobbens...

Ble inspirert etter å ha vært konsulent for et søskenbarn som slet med å få Skype til å virke på mac'en sin. Hun bruker den til å holde kontakt med familien. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gikk til butikken, så på køen og gikk videre til en annen butikk, så på køen der og gikk hjem og fant brød, kake og middag i fryseren... Friske grønnsaker og melk kan jeg alltids leve uten noen dager (som om det ikke finnes søndagsåpne butikker i området...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenden er tydelig: Jo færre innbyggere kommunen har, og jo flere kvadratkilometer disse kan boltre seg på, desto større er sjansen for at kommunen forblir koronafri.

No shit, Sherlock... Øykommuner ligger også godt an - min gamle venn øya i ødemarka er fortsatt smittefri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så en kommentar på facebook - til en artikkel om at man kunne starte åpning av Norge ulikt fra kommune til kommune - om at det gikk ikke an fordi vi trengte å vite hva vi skulle forholde oss til. Om noen kommuner hadde stengte skoler og andre åpne etc så førte det til forvirring og usikkerhet. 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Skravla skrev:

Så en kommentar på facebook - til en artikkel om at man kunne starte åpning av Norge ulikt fra kommune til kommune - om at det gikk ikke an fordi vi trengte å vite hva vi skulle forholde oss til. Om noen kommuner hadde stengte skoler og andre åpne etc så førte det til forvirring og usikkerhet. 

Nesten like forvirrende som at Kiwi stenger kl 23 og Coop kl 21... Sakk om å lage seg problemer - eller ha eksepsjonelt tungt for det. Nå åpner jo skolene for noen klassetrinn og elever, men det er helt uproblematisk for de fleste å forholde seg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Daria skrev:

Nesten like forvirrende som at Kiwi stenger kl 23 og Coop kl 21... Sakk om å lage seg problemer - eller ha eksepsjonelt tungt for det. Nå åpner jo skolene for noen klassetrinn og elever, men det er helt uproblematisk for de fleste å forholde seg til.

Ja, og man skal jo forholde seg til sin kommune. Oslo varslet jo stenging av skoler/barnehage fra 16.3 før staten kom og stengte hele Norge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viken har også vært i forkant og tatt egne avgjørelser på enkelte områder - selv for meg som bor i et fylke og jobber i et annet er det helt uproblematisk. Det er ingen selvfølge at små grendeskoler i smittefrie utkantsbygder skal holde stengt fordi det er mye smittespredning i Oslo. Den åpenbare løsningen er å passe sine egne saker og ikke være så opptatt av hva alle andre gjør andre steder - en moral som kan overføres til så mange områder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier ikke at døgnrytmen er i ulage i dag, men jeg innså nettopp at jeg spiser lunsj og klokka er fire...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Daria skrev:

Jeg sier ikke at døgnrytmen er i ulage i dag, men jeg innså nettopp at jeg spiser lunsj og klokka er fire...

Jeg gikk rett fra frokost til middag. Var sulten for en times tid siden og fant ut at det fikk bli tidlig middag. Merker at jeg heldigvis klarer å ha ferie og endret døgnrytme helt som vanlig. 

Med unntak av torsdag har det ikke vært noe jobbing - ja jeg har vært pålogget for å sjekke mail, men ikke pålogget lenge nok til at jeg har giddet å registrere det i systemene våre. Ser at den andre som er i beredskap logger en time hver dag, men jeg tror faktisk hun skal være mer tilgjengelig enn meg. Jeg skal være mer tilgjengelig for henne enn for alle andre...... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens Sandi. Er det rart man er både singel og barnløs, her jeg sitter med alle mine bøker - inkludert den hun leser fra. En stor gammel skinninnbundet bibel har jeg også (nok ikke så gammel som hennes), og Krøyer-bildet hun framhever som sin favoritt kjøpte jeg plakat av på Skagen-museet sist sommer... :filer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

...og når tror jeg det er på tide å finne fram et par bøker og gjøre meg enda mer ufruktbar og ukvinnelig :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk meg en tur i regnværet - en stengt og regnfull påskeaften er det relativt tynt befolket på Aker Brygge og Tjuvholmen. Selv om jeg ikke er så voldsomt fysisk aktiv til vanlig tærer disse dagene mer på kroppen enn på hodet - den er tross alt vant til litt mer variasjon, både i bevegelse og i sittestillinger...

Nå er jeg nydusjet (la oss ikke snakke om hvor mange dager det er siden sist...) og Charlie Siem spiller direkte på instagram fra en solfylt terrasse med fantastisk utsikt, jeg vil gjette på et sted ved Rivieraen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En aften med Joanna Lumley og Julie Andrews. I hvert sitt program, vel å merke. Joanna Lumley reiste på Silkeveien, og jeg skjønner at det er forskjell på et reiseprogram og en politisk dokumentar, og Iran er helt sikkert et spennende land (på en måte skulle jeg gjerne reist dit, men samtidig overhodet ikke), men jeg sliter litt med at hun er så overstrømmende positiv helt uten forbehold og ettertanke.

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Når selv skihoppergutta fyller opp instagramfeeden min med matlaging og baking, tyder det meste på at denne selvisoleringstiden har vart en stund...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melding fra Platekompaniet om forsinkelse i leveringstiden på alle bøkene som sto med sendes innen 1-3 dager. Riktignok er jeg litt utålmodig på alt jeg har utestående, men når jeg bestiller noe onsdag før påskehelgen regner jeg med at det fort tar en uke uansett...

Hvilket minner meg på at jeg har en liste å oppdatere etter et svakt øyeblikk i går... :plystre: 

-To romaner (egentlig ni - den ene er en samleutgave...)
-To notehefter 
-To romaner
-Et notehefte
-En musikalbok
-Ni bøker (på vegne av en venn...)
-Tre pakker te
-En eske shortbread
-En pose sjokolade

Jeg har tross alt tømt et par tebokser i påsken, jeg kan ikke være bekjent av at de blir stående tomme...

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enhver står selvfølgelig fritt til å tro (på) og mene akkurat det man vil. Men når du er så krampe-ateist at du ikke kan la biskopens Krist er oppstanden-tweet på påskemorgen stå uimotsagt, er det kanskje på tide å få seg en hobby. Det finnes mye godt lesestoff om respekt for andres meninger, gode og dårlige debatteknikker og generell oppførsel, for eksempel. Eller ta opp såpespikking, nupereller eller pilfletting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi var ca 12, hadde en venninne og jeg dilla på Karate Kid-filmene generelt og Ralph Macchio spesielt. En følge av det er en viss vedvarende svakhet for denne sangen (som nettopp dukket opp på VH1 classic) - en annen er at jeg følger Ralph Macchio på insta... :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...