Gå til innhold

The Daria diaries


Daria

Anbefalte innlegg

-Jeg leste i sommer at du hadde lagt skiene på hylla, men nå starter du i NM - hva skjedde?

-Jeg fant dem på hylla...

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alternativt:

-Har ikke du lagt opp?

-Joa, jeg har egentlig det. Gammel vane...

:ler:

Ny generasjon Mikkelsplass stiller i dress fra '92. Jeg husker det designet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.1.2020 den 16.29, Daria skrev:

21.01: Seks lest, en kjøpt.

Colettes Chéri er en fransk klassiker fra 1920 om den aldrende kurtisanen Léa og hennes unge elsker Chéri - sønnen til hennes venninne/fiende/kollega. Når han skal gifte seg med en ung og meget velstående uskyldighet er det på tide å kutte båndene, men det er visst ikke så enkelt som de tror... Usentimentalt og rett på sak - og ganske skandaløst at en kvinne kunne skrive sånn på den tiden, selv i Paris.

31.01: Seks lest, tre kjøpt

Årets første (men neppe siste...) bokpakke sto pent lent opp mot dørkarmen (flink avisbud) i dag tidlig. Uten å ha åpnet den regner jeg med at den inneholder de to bøkene jeg har bestilt og som bokklubben sier de har sendt - en om kvinnehistorie i Oxford og en om bohemliv i første halvdel av 1900-tallet. Jeg trenger jo tross alt flere bøker om britisk historie...

Ikke en imponerende start på leseåret, men det var dette med å lese litt for mange og relativt tykke bøker på en gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både Aftenposten og Dagbladet har anmeldt Trygve Skaus nye diktsamling i dag. Overskriftene er til forveksling like, men ordvalgene illustrerer så godt forskjellen på avisene.

Aftenposten: Lyrikk for folk som ikke har forstand på lyrikk
Dagbladet: Dikt for folk som ikke liker dikt

Same, same...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, Daria skrev:

31.01: Seks lest, tre kjøpt

Årets første (men neppe siste...) bokpakke sto pent lent opp mot dørkarmen (flink avisbud) i dag tidlig. Uten å ha åpnet den regner jeg med at den inneholder de to bøkene jeg har bestilt og som bokklubben sier de har sendt - en om kvinnehistorie i Oxford og en om bohemliv i første halvdel av 1900-tallet. Jeg trenger jo tross alt flere bøker om britisk historie...

Ikke en imponerende start på leseåret, men det var dette med å lese litt for mange og relativt tykke bøker på en gang...

31.01: Syv lest, tre kjøpt.

Skal man være veldig firkantet, hadde vel klokka strengt tatt bikket februar da jeg leste de siste sidene, men det var jo likevel i går kveld... Gilead er første bind av Marilynne Robinsons trilogi som avsluttes med Lila, månedens første leste bok. Å ikke lese dem i rekkefølge viste seg å ære helt uproblematisk - det er ikke en lineær og kronologisk fortelling, heller to sider av relativt samme sak. Boken er en aldrende prests brev til sin unge sønn, om familiehistorie, egen fortid og nåtid og betraktninger om religion og om livet. Nydelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle bare gå en liten tur, i utgangspunktet uten mål, mening eller innlagte ærend. Så fant jeg ut at jeg kunnesvinge en runde opp i gatene heller enn ned til sjøen som vanlig og legge veien forbi Plantasjen - det er jo uker siden jeg hadde snittblomster i hus. Underveis kom jeg på quiltebutikken som ligger litt bortgjemt i en sidegate i området, og som alltid er stengt når jeg går forbi (noe som stort sett bare skjer på kveldstid eller på søndager) - nå ville den jo være åpen... Det var stoffutvalget sitt, det :hjerter: Men jeg sto imot alle fristelser i stofform og nøyde meg med to mønstre på hhv punger i ymse størrelser og nettbrettetui (jada, jeg vet det er høy kjerringfaktor på å quilte sitt eget nettbrettetui, men jeg har forlengst akseptert og omfavnet min identitet). Dessuten ble det en halvmeter vatt, sterkt anbefalt til pungene og i følge hun i butikken så fantastisk at man fort ble avhengig - hun brukte den til det meste. Det finnes vel egentlig ord for det å introdusere andre for avhengighetsfremkallende stoffer...:fnise: Jeg fikk også info om facebook-side og jevnlige arrangementer - inspirasjon og demonstrasjoner og muligheter til å bli kjent med folk. Typisk butikk man fort vender tilbake til både for utvalg og service - kunden som fikk hjelp før meg var på fornavn med innehaveren og åpenbart innom jevnlig (og hadde en tålmodig mann som ventet i bilen :fnise: ) Til gjengjeld ble det ikke snittblomster på Plantasjen - de hadde jo oransje begonia på tilbud... :plystre: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet jeg har postet denne flere ganger før, men enkelte ting kan faktisk ikke gjentas for ofte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi. Hun har på seg en rosa og oransje tredimensjonal stjerne med knallgule platåsko.

-Enhver humor vil være uforskyldt, påstår Sveinung - men de vil nok i så fall kunne håndtere det greit, får vi anta :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor ser alle ut som om de er hentet fra en billig-utgave av Kristina från Duvemåla? Sang og sceneshow hang jo ikke sammen overhodet, det holder ikke å dytte inn en fele...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

We love who we love med Oda loves you - hun tenkte at det aldri blir for mye kjærlighet...? Men hun har jo et poeng - tilnærmet samme sang har jo blitt elsket av MGP.publikummet stadig vekk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svenske starter med MGP-gospelsoul (ja, selvfølgelig er det en egen genre :fnise: ) med The Weather Girls (kunne vært) i glitrende svart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...