Gå til innhold

The Daria diaries


Daria

Anbefalte innlegg

-La oss gå for klimaks i dag!

Det er mulig jeg snublet i en koffert i Maestro - og jeg mistenker at det ikke var helt utilsiktet fra programleder Niva... :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tema fra Iron Man III - det første stykket i årets serie som er fullstendig ukjent for meg. Om jeg egentlig kan si å ha hørt det etter å ha vært gjennom Anne Marie Ottersens versjoner vel nokså diskutabelt... :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Hvis alle slagene er like lange, er det en god start.
-Ja, det sa mannen min også - jeg øvde litt med ham.

*feil- og overtolker helt bevisst* :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vidar Magnussen dirigerer Imperial March fra Star Wars - ergo nynner jeg Så går vi rundt om en enebærbusk og ser for meg fagott-Vader og Leia med astmaspray... :rulle: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

-Ett for håret, to for dialekten, to for at du er snill - og to for at du likner på John Snow!

Faten gir poeng til dommer Eivind Gullberg Jensen :rulle: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det forsåvidt ikke noe nytt at FrP er inkompetente og har et horribelt menneskesyn, men det er noe litt fascinerende over at partiet som har hatt ansvar for justisdepartementet de siste årene vurderer å gå ut av regjering fordi de mener at det at en kvinne får komme hjem med sine to små syke barn er en så stor fare for rikets sikkerhet at de ikke kan ta ansvar for det...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.3.2019 den 11.32, Daria skrev:

Ny FrP-justisminister på plass - hvor lenge skal vi gjette på at han blir sittende...? Jeg gjetter på ni måneder, med minst ett skjelett i skapet underveis... *ufin, men har statistikken på min side*

OK, så har ikke justisministeren personlig blitt kastet, det er hele regjeringen som går, men han nådde ikke ti måneder... Ingen store skjelett, men en au pair-sak og et utvalg mindre heldige utspill. Alt i alt var jeg ikke så langt unna :filer: 

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aftenposten melder at Hagen åpner for lederdiskusjon i FrP. Nå er det vel en stund siden det var Hagen som satte dagsorden i partiet, selv om han skulle ønske at det var annerledes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser aldri så sofistikert ut når jeg støvsuger - men så ser støvsugeren min heller ikke ut som en kuet maursluker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.1.2020 den 16.39, Daria skrev:

14.01: Fem lest, en kjøpt.

Doften av en man av Agneta Pleijel er oppfølgeren til Spådomen som jeg leste før jul. Vi er i Göteborg på 60-tallet, hovedpersonen har flyttet hjemmefra, blir student og voksen og prøver å finne ut av livet og tilværelsen, kjønnskampen og forholdet både til foreldrene og til de mange mennene som kommer og går i hennes liv. Bøkene er i den stadig voksende (og tidvis ganske frustrerende) hybridsjangeren selvbiografisk roman, og den voksne nåtidsforfatteren dukker kommenterende og analyserende opp fra tid til annen og veksler mellom pronomenene hon og jag, iblant i samme setning. Det er et grep jeg på generelt grunnlag har et ganske ambivalent forhold til, men Pleijel får det til å fungere. Jeg vl gjerne ha et tredje bind også... :pls: 

21.01: Seks lest, en kjøpt.

Colettes Chéri er en fransk klassiker fra 1920 om den aldrende kurtisanen Léa og hennes unge elsker Chéri - sønnen til hennes venninne/fiende/kollega. Når han skal gifte seg med en ung og meget velstående uskyldighet er det på tide å kutte båndene, men det er visst ikke så enkelt som de tror... Usentimentalt og rett på sak - og ganske skandaløst at en kvinne kunne skrive sånn på den tiden, selv i Paris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste rest av både juleskinke, rødbetsalat og ribberull er fortært i dag - nå tror jeg kjøleskapet er tomt for julerester...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har innledet et nytt forsøk på å komme meg gjennom Johan Falkbergets bøker om An-Magritt. Jeg vet at jeg har prøvd en gang før, enten mens jeg gikk på videregående eller (mer sannsynlig) etter å ha sett musikalen første gang i Trondheim for 15 år siden. Så langt går det adskillig bedre enn sist - og det dukker stadig opp musikal-referanser. Åpningssangens bilde av tiden som et hjul der røyk og ild strømmer ut av navet viste seg for eksempel å være hentet rett ut av Falkbergets tekst.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten er det jo uunngåelig at Johannes konstknekt i hodet mitt er påfallende lik Stephen Brandt-Hansen, selv om det ikke stemmer helt med bokens beskrivelser :fnise: Han burde sporenstreks komme seg tilbake på musikalscenen...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...