Gå til innhold

The Daria diaries


Daria

Anbefalte innlegg

Den svanen vrikket nok i det minste ankelen på et tidspunkt... :fnise: 

Men altså - Herman Dahl. Jeg har aldri hørt om ham, men han er jo fantastisk å se på. Snakk om innlevelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noe av det jeg virkelig har savnet i mine nettbrett-måneder og er lykkelig over å ha tilbake - fullversjon av nettbanken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker den utstemmingsvarianten - Kork stemmer over de to med færrest publikumsstemmer. De vet jo tross alt best...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukas MGP-deltakere

Jeg bladde gjennom bildene på insta og lurte på hvem alle disse menneskene var. Så så jeg litt nærmere på gråskjeggen - Å hei, Rein Alexander. Long time no see, åpenbart... :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.1.2020 den 12.42, Daria skrev:

Rusk i øyet her også. (på jobb! )

På 12.1.2020 den 12.49, Daria skrev:

Hvorfor foreslår stavekontrollen flodhester når jeg skriver elsket...? 🦛

Knis, den var jo litt gøy. Nesten heeelt likt jo. Godt nytt år forresten 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytt og nytt... :fnise: Vi diskuterte det på jobb i forrige uke - hvor lenge kan og skal man si godt nytt år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, Daria skrev:

Nytt og nytt... :fnise: Vi diskuterte det på jobb i forrige uke - hvor lenge kan og skal man si godt nytt år?

Ja, det er kanskje litt sent å si det nå. Hva konkluderte dere på jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.1.2020 den 21.33, Daria skrev:

09.01: Fire lest, en kjøpt.

Det er noen år siden alle andre leste Jennifer Egans Bølle på døra, men den teite og misvisende norske tittelen har gjort at jeg har styrt unna fram til nå. Bølla er tiden, viser det seg, men logikken i at den står på døra er jeg noe usikker på, selv om den forsåvidt spiller en rolle i historiene. Eller historiene - det er mange av dem, selv om det er en sammenheng i alt. Det hoppes friskt i tid, sted og synsvinkel i hvert eneste kapittel, en tilsynelatende ubetydelig biperson i et kapittel kan være hovedpersonen i det neste, som kan foregå til år før eller tre år senere, i nabobyen eller på et annet kontinent, uten at noe forklares eller presenteres, så det gjelder å følge med og holde tunga rett i munnen. Jeg må bla tilbake av og til for å dobbeltsjekke navn og sammenhenger (og jeg leste den på to dager, å henge med når man leser den litt mer spredt må være enda mer utfordrende), men jeg elsker det. Dessuten får jeg litt lyst på badekar på kjøkkenet...

14.01: Fem lest, en kjøpt.

Doften av en man av Agneta Pleijel er oppfølgeren til Spådomen som jeg leste før jul. Vi er i Göteborg på 60-tallet, hovedpersonen har flyttet hjemmefra, blir student og voksen og prøver å finne ut av livet og tilværelsen, kjønnskampen og forholdet både til foreldrene og til de mange mennene som kommer og går i hennes liv. Bøkene er i den stadig voksende (og tidvis ganske frustrerende) hybridsjangeren selvbiografisk roman, og den voksne nåtidsforfatteren dukker kommenterende og analyserende opp fra tid til annen og veksler mellom pronomenene hon og jag, iblant i samme setning. Det er et grep jeg på generelt grunnlag har et ganske ambivalent forhold til, men Pleijel får det til å fungere. Jeg vl gjerne ha et tredje bind også... :pls: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ler så høyt av denne tråden. :hoho: For de som ikke orker å lese hele kan jeg opplyse om at de beste svarene er allotment biker og metrognomes, samt en mozartkule til den som inn bilde av hairy bikers-gutta... :rulle: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmf. Her skal jeg bare betale en helt nødvendig liten tebestilling (det er jo tross alt to uker siden jeg kom hjem fra Göteborg med en halvkilo, og jeg har tømt to bokser siden da), og så nekter nettbanken å samarbeide. *tar det personlig* :jolie: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens "sang jeg helt hadde glemt, men likevel kan teksten på umiddelbart"-sang. Mulig jeg faktisk har den på cd-singel, når jeg tenker meg om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte feil - det var denne jeg hadde. Det er ikke så lett å holde styr på alle annenrangs-boybandene som rant på på 90-tallet... :fnise: 

 

 

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Utenfor boyband-definisjonen, men samme nostalgi-nivå. På tide å logge av youtube for kvelden før dette utarter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.1.2020 den 20.19, Daria skrev:

Hmf. Her skal jeg bare betale en helt nødvendig liten tebestilling (det er jo tross alt to uker siden jeg kom hjem fra Göteborg med en halvkilo, og jeg har tømt to bokser siden da), og så nekter nettbanken å samarbeide. *tar det personlig* :jolie: 

...og når nettbanken endelig samarbeider, har tebutikken i mellomtiden fjernet en av teene jeg skulle ha fra sortimentet? Det må da finnes lover mot sånt... :kjefte:(Og jada, selvfølgelig bestilte jeg noe annet i stedet. Men likevel... :jolie: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppkvalifisering for morgendagens renn - 51 deltakere skal bli til 50. Sjelden har det vel være mer bittert å ikke klare å kvalifisere seg... :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nystekte vafler, jeg har sjokolade, jeg har te - det er jo et godt utgangspunkt for kvelden. :nigo: Foreløbig har jeg også hopprenn på tv, når det tar slutt har jeg både bøker og musikalfilmer i overflod om det ikke skulle være noe annet som frister på boksen. Ryktene sier at det er noe håndball-greier på gang, men her i huset har jo alltid hopp prioritet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...