Gå til innhold

The Daria diaries


Daria

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Selvfølgelig :fnise: Jeg som sitter her med min Fagerborg-oslosk og alltid har ønsket meg en skikkelig dialekt (men er elendig på å etterlikne dem) synes dette er fascinerende. Jeg har opplevd Frank Kjosås skifte dialekt uten forvarsel før, så jeg vet at dette er han god på. Dessuten er han jo så søt - eg har mast meg til å vera med... :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen/formiddag/når du måtte befinne deg i din personlige døgnrytme. Jeg sov til 11 - ikke helt sammenhengende, jeg har vært halvvåken og vurdert å stå opp ved flere anledninger, men plutselig var klokka nesten elleve. Jeg husker halv ti... :fnise: 

En operakveld med Elisabeth Teige og Madama Butterfly venter, før det har jeg ikke de store ambisjonene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Her var turtøyet på før kl 10, og jeg kost meg med 3 timer :sol: og frisk luft :hoppendeglad: ELSKER fridag med finvær (og plussgrader og barmark i januar :strix:)! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ute før ti på en søndag er jo åpenbart ikke sunt - du har så søvnunderskudd at du ikke engang har kontroll på hvilken måned det er... :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Puccini :hjerte: :grine: Og Elisabeth Teige er virkelig fantastisk - vi har noen fantastiske norske operasangere nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser Maestro i opptak. Er jo greit å drøye leggetiden til man hvertfall har vært oppe i 12 timer... :fnise: 

Litt skeptisk til kombinasjonen popmusikk og klassisk orkester - det kan fort bli litt som når operasangere skal synge pop...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Jeg blir rett og slett sur - vi har jobbet hardt hele uka for å tilfredsstille dommerne...

Adams mentor er ikke fornøyd med dommernes tilbakemeldinger :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Vi er nære døden ofte...

...sier KORK-representanten om livet som orkestermusiker, men nekter å svare på om det finnes dårlige profesjonelle dirigenter :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå tror jeg universet prøver å hinte om hva jeg bør lese igjen... En helside om en modernistisk kvinnelig forfatter jeg ikke kjente til i Klassekampen på lørdag, to tekster om samme forfatter i essaysamlingen jeg har som toglektyre i dag. Sannsynligheten for at hun dukker opp igjen snart er jo stor nå :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husmoraften - ompotting av planter og stiklinger (inkludert en stor kaktus) og stryking av kjoler, forkle og kjøkkenhåndkler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når Litteraturhuset melder at Joyce Carol Oates kommer til byen var ikke veien til billettkjøp lang... Men de er jo sleipe - med store overskrifter meldes det at arrangementet er flyttet til Det Norske Teatret for å få plass til flere publikummere, men ikke noe sted nevner de at prisen samtidig er mer enn dobbel så høy som på tilsvarende arrangementer i eget hus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:frustrert: Jeg har en fungerende skriver og en fungerende pc - men generasjonskløften gjør at de nekter å snakke sammen :sur: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Daria skrev:

Nå tror jeg universet prøver å hinte om hva jeg bør lese igjen... En helside om en modernistisk kvinnelig forfatter jeg ikke kjente til i Klassekampen på lørdag, to tekster om samme forfatter i essaysamlingen jeg har som toglektyre i dag. Sannsynligheten for at hun dukker opp igjen snart er jo stor nå :ler: 

...for eksempel i denne artikkelen om lesbiske forfattere, som nettopp dukket opp i twitter-strømmen min... :fnise: Riktignok bare i en bisetning, men det er alt som skal til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens nostalgiinnslag kommer - ad assosiasjonsomveier, selvsagt - fra QI. Dessverre ikke med norsk tekst, men her er det bare å dubbe fritt etter egen hukommelse...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom helt til forfatter nummer 8 (av 100) - Lesley Blanch - i boka jeg leser om glemte forfattere før ønskelisten min la på seg... :fnise: Og I min leterunde etter spor av henne i et utvalg av mine litteratur- og historiebøker (hun var nevnt i Wallis Simpson-biografien. Dessuten fant jeg en Lesley White - same, same... :ler: ), hvem andre kom jeg over en artikkel av? Jovisst:

På 3.2.2020 den 16.37, Daria skrev:

Nå tror jeg universet prøver å hinte om hva jeg bør lese igjen... En helside om en modernistisk kvinnelig forfatter jeg ikke kjente til i Klassekampen på lørdag, to tekster om samme forfatter i essaysamlingen jeg har som toglektyre i dag. Sannsynligheten for at hun dukker opp igjen snart er jo stor nå :ler: 

Djuna Barnes for fjerde gang på en uke, det er jo bare å legge til henne på leselisten også :ler: 

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...