Gå til innhold

Voyager


Nótt

Anbefalte innlegg

MME er utrolig greit, føler vetlo her kan sove lenge og kom fort inni vanen om å få mat kvar tredje time. Har slynge eg og, men har ikkje fått den heilt til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så godt at ting har ordnet seg. At hun bare trengte litt ekstra tilskudd og at det ikke var kollikk.

Smulen min hadde det, og det var utrolig slitsomt.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldige deg som allerede veier mindre enn da du ble gravid !! Tipper jeg sliter godt med å få av meg etterpå. 17 kg + nå og det er en hel måned igjen :sjokkert:

Godt å høre at Vesla er roligere nå, og at hun sover så godt på natten :Nikke:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MME er utrolig greit, føler vetlo her kan sove lenge og kom fort inni vanen om å få mat kvar tredje time. Har slynge eg og, men har ikkje fått den heilt til..

det sies at slynge skal være så lett, men det er jammen ikke alltid sant, altså. Hva med å prøve sjal? Det er fatisk mye lettere. Meitai også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk. Edderkopp: Det er som Saeria sier, slynge kan være lett, men sjal er mye lettere. Jeg foretrekker faktisk det elastiske sjalet mitt når jeg skal bære henne lenge av gangen. Ringslyngen er grei til sånne småting som å gjøre i stand tillegg eller lage mat til meg, men å bære lenger enn det i slynge blir for tungt synes jeg.

Sunny: Ja jeg er veldig heldig, og jeg hadde ikke regnet med at det skulle gå så fort å gå ned til og under det jeg veide før svangerskapet. Ble ganske overrasket da jeg gikk på vekten og så tallet for å si det sånn.

Søndag....og ingen superrolig natt i natt. Hun har "kun" sovet 3 timer av gangen og helst så tett inntil mamma som mulig. Dvs ingen vugge i natt, våknet hver gang jeg la henne nedi den, så jeg har sovet minimalt føler jeg. Men det er lettere å takle etter et par netter med 6 1/2 time søvn innabords.

Og det kan nok hende at vi må begynne med tillegg på natten også, for hun virker veldig mye mer tilfreds når hun får det i tillegg til puppen. Men jeg vil ikke slutte å gi pupp, for det er veldig koselig for oss begge. Det gir en helt spesiell nærhet oss i mellom når hun ligger der og koser seg og suger. :hjerte:

Nå ligger hun i sjalet og sover på brystet mitt, det er utrolig koselig når hun gjør det. Men Mannen stakkar er litt misunnelig, for hun roer seg nesten med engang hun kommer til meg. Og gjør hun ikke det tar det ikke lange tiden før hun roer seg. Så han føler seg litt utenfor akkurat den biten, og det skjønner jeg veldig godt.

Jeg hadde en ganske ekkel opplevelse i går kveld, og jeg kjenner at tårene presser på bare ved tanken. Jeg har siden jeg var 14 slitt med uforklarlige svimmelhetsanfall, ingen vet hvorfor jeg får dem. Det går greit stort sett i det daglige, har ikke mange anfall og det går heldigvis lang tid mellom hvert. Men i går kveld fikk jeg ett, og jeg var helt alene med vesla da det skjedde. Mannen var ute for å flytte bilen slik at måkebilen fikk måkt parkeringsplassen, så han var ikke langt unna. Men jeg fikk altså et anfall og det mens jeg bar på vesla og ordnet ting til badingen hennes. Jeg måtte bare sette meg ned på kista i gangen og satt der og konsentrerte meg om å puste meg ut av anfallet - skikkelig ekkelt, og dette var bare et lett anfall. Mannen kom inn ganske kjapt etter at jeg fikk anfallet og da kom tårene, jeg ble kjempe redd. Hva hvis jeg ikke hadde klart å sette meg ned og puste meg ut av det, men faktisk besvimt??? Hvordan hadde det gått med vesla da??? Hadde litt lettere angst hele kvelden og i natt for å løfte vesla i redsel for å få et nytt anfall. Nå er det ikke noe å gjøre med anfallene og jeg må bare godta at det er sånn. Og heller gjøre så godt jeg kan for å unngå de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste du kan gjøre er vel bare å være føre var; når du begynner å føle seg svimmel må du bare sette deg ned med en gang, selv om det er på gulvet. Slik at om du besvimer, så faller du hvertfall ikke på Vesla.

Men får håpe det ikke skjer igjen! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ashelia: Det er det jeg har tenkt å gjøre, være flink til å ta mine forhåndsregler: ikke reise meg for fort og sette meg ned uansett hvor jeg er for å unngå å besvime med vesla.

Ellers har vi hatt en ekkel opplevelse i kveld. Vesla storgulpet i vuggen, det kom bare sånn ekkel brekningslyd og der gulpet hun stort. Og da vi kom på badet for å vaske og skifte på henne gulpet hun ennå mer. :sjokkert: Så hun spiste for mye, det er vanskelig å bedømme hvor mye mat hun skal få når hun får både pupp og flaske. Hun ble skremt, men jeg tror jeg synes det var verre enn det hun gjorde. For nå sover hun igjen. Men før dette skjedde hadde Mannen sin første mating av henne og det gikk kjempefint og i tillegg fikk han henne til å sovne. :hjerte: Det har jeg ventet lenge på, at hun skulle gi ham sjansen til å gjøre akkurat det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser her hver dag, men har ikke så mye fornuftig å komme med. Har ikke allverdens erfaring med babyer, liksom... Men jeg synes det virker som dere får det bra til jeg! Er sikker på at dere er fantastiske foreldre! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det var et stort problem for oss den gangen pappaen kom dragende med en NAN. Hele måltider stod ut av kjeften på guttungen (han like smilende etterpå da), og mang en gang kom det "bare" MYE gulp. Vask av tøy, sengetøy og saueskinn var resultatet. Litt har han gulpet på Hipp, men det var fordi han åt for fort.

Dr. Brown sine flasker er gode, i og med at de har et system som minimerer luftsvelging.

Pauser i måltidet er også greit å legge inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser her hver dag, men har ikke så mye fornuftig å komme med. Har ikke allverdens erfaring med babyer, liksom... Men jeg synes det virker som dere får det bra til jeg! Er sikker på at dere er fantastiske foreldre! :klemmer:

Hyggelig at du følger med da Purple, og jeg skjønner godt at du ikke har så mye å komme med. Denne boken blir nok brukt mye til prat om vesla vår, men det er hun som fyller dagene mine for tiden.

Akkurat det var et stort problem for oss den gangen pappaen kom dragende med en NAN. Hele måltider stod ut av kjeften på guttungen (han like smilende etterpå da), og mang en gang kom det "bare" MYE gulp. Vask av tøy, sengetøy og saueskinn var resultatet. Litt har han gulpet på Hipp, men det var fordi han åt for fort.

Dr. Brown sine flasker er gode, i og med at de har et system som minimerer luftsvelging.

Pauser i måltidet er også greit å legge inn.

Pauser i måltidet har vi, og jeg prøver å begrense hvor fort hun spiser. Tror nok det i går var fordi hun spiste for mye for fort rett og slett. Vi kommer til å følge med og skjer det flere ganger så bytter vi nok merke tenker jeg. Takk for tipset om NAN.

Dr. Brown sine flasker hvor får man kjøpt de??? Jeg skal ut etterpå og kjøpe et par flasker til og kanskje pumpe - slik at jeg kan få pumpet ut morsmelken hun ikke drikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: Gleder meg til onsdag! :)

Jeg også!! Mannen må jobbe sent så det blir bare deg, meg og vesla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De har Dr.Brown på de fleste babyutstyrsbutikker, Babyshop, Barnas Hus, Ringo osv..

Vi bruker bare de og er kjempefornøyd, har ikke hatt noe særlig verken gulpe- eller luft problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg se om de har det på apoteket her, når jeg går ut etterpå. Kommer meg liksom ikke så lett til noen babyutstyrsbutikk når jeg er alene på dagen med vesla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg fikk kjøpt meg pumpe igår, og prøvde den i går kveld, uten at det kom noen ting. Ble ganske skuffet og lå og tenkte i natt at jeg kanskje hadde kastet bort de pengene. Men fant ut at jeg skulle prøve igjen. Og det gjorde jeg i dagmorges, pumpet meg mens vesla ammet det andre brystet. Totalt på begge brystene fikk jeg 30 ml - ikke så veldig mye, men bedre enn i går. Jeg skal fortsette å pumpe meg i håp om at produksjonen øker. Og om dette er standarden for mine bryst er det ikke rart at vesla ikke hadde lagt på seg noe særlig.

Nå sover hun i ammeputen ved siden av meg på sofan her, deilig at hun sovnet uten å ligge inntil eller oppå meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk kjøpt meg pumpe igår, og prøvde den i går kveld, uten at det kom noen ting. Ble ganske skuffet og lå og tenkte i natt at jeg kanskje hadde kastet bort de pengene. Men fant ut at jeg skulle prøve igjen. Og det gjorde jeg i dagmorges, pumpet meg mens vesla ammet det andre brystet. Totalt på begge brystene fikk jeg 30 ml - ikke så veldig mye, men bedre enn i går. Jeg skal fortsette å pumpe meg i håp om at produksjonen øker. Og om dette er standarden for mine bryst er det ikke rart at vesla ikke hadde lagt på seg noe særlig.

Nå sover hun i ammeputen ved siden av meg på sofan her, deilig at hun sovnet uten å ligge inntil eller oppå meg.

Håper du gjerne klarer å få opp produksjonen litt da :)

Klart at mannen er missunelig på deg,. Men det er naturlig at det blir litt slik i begynnelsen. Det er du som har puppene og kosen vet du ;) Og for ikke å glemme at det er DEG hun har ligget inni i 9 mnd.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du gjerne klarer å få opp produksjonen litt da :)

Klart at mannen er missunelig på deg,. Men det er naturlig at det blir litt slik i begynnelsen. Det er du som har puppene og kosen vet du ;) Og for ikke å glemme at det er DEG hun har ligget inni i 9 mnd.

:klem:

Jeg håper også at jeg får opp produksjonen litt, for 30 ml er ikke mye - ikke rart hun ikke var så veldig fornøyd egentlig da.

Det er jeg som har puppene og kosen + at det er meg hun har vært inne i i 9 måneder ja. Ser jo klart at hun foretreker meg når hun skal sove, trenger ikke puppen i munnen lenger bare hun kan ligge og lukte på meg holder det. :fnise: I går borret hun hele hodet inn i puppen for å sove. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får aldri ut alt ved pumping altå, bare sånn at du er klar over det, så du har mer enn de 30 ml., men hvor mye mer, er en annen sak. Hvilken pumpe kjøpte du? Jeg hadde Medela swing, og den var effektiv her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...