Gå til innhold

Voyager


Nótt

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Etter å ha sovet såpass godt tidligere i dag har vesla ikke sovet stort før nå, nå ligger hun i bæresjalet og sover. Der har hun sovet en times tid og jeg har fått lagt sammen tørt tøy, lagt ved det og det andre tørre tøyet som ble lagt sammen i går og forrige dagen, ryddet bort ren oppvask og hengt opp det rene våte tøyet som var i vaskemaskinen. Det er utrolig hva litt husarbeid gjør for en en samvittighet. :lol:

Mannen er ikke så særlig glad for at vesla sover så mye på meg som hun gjør, han er redd hun skal bli avhengig av det. Men jeg tror at jeg blir nødt til å bruke bæresjalet som avlastning når han begynner å jobbe igjen (noe som skjer i morgen), rett og slett for at jeg skal få gjort noe annet enn å sitte i sofan med puppen ute. Det orker jeg ikke lengden da blir jeg gal.

I morgen lurer jeg på å ta en tur på helsestasjonen for å få veid vesla og se om hun har lagt på seg den siste uken. Håper bare det blir mildere enn -10 ute. Da tenkte jeg å putte henne i bæresjalet og tusle ned, det tar jo tross alt bare et par minutter å gå dit bort. Og jeg orker ikke å bære vogna vår alle 4 etasjene ned ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme trodde mannen, men nå sover han mye i senga på egenhånd. Hva skjemmer man dem ort med, liksom? Nærhet? trygghet? Det går jo ikke an det. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme trodde mannen, men nå sover han mye i senga på egenhånd. Hva skjemmer man dem ort med, liksom? Nærhet? trygghet? Det går jo ikke an det. ;)

Det mener jeg også, men sove i vår seng sammen med oss - DET prøver jeg å begrense. Rett og slett fordi jeg sover så mye bedre når hun ikke ligger der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I undervisningen på gruppene har vi lært at trygghet er den viktigste byggesteinen for et barn for å bli et "friskt og godt" menneske, og nærhet som småbarn bidrar sterkest til denne tryggheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sant. Du kan tro det varmet et mammahjerte når en liten gutt var blitt så trygg i leggesituasjonen at han sovnet alene, vel vitende om at mamma og pappa ikke blir borte.

Han sovnet jo av seg selv helt i starten, men sov mest på meg. Det ble mer nødvendig etterhvert å være hos han, og det betalte seg å støtte og gi han den nærheten. Ikke det at skrikekur var aktuelt noen gang. DET synes jeg er slemt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig. Jeg synes ikke man skal sprette opp og komme løpende ved hvert eneste lille knyst, men skrikekurer er bare tull (også lært i undervisningen). For barnet er det en trygghet å vite at når det er lei seg/opprørt/trøtt/har vondt osv. så kommer mamma eller pappa når det skriker. Det er barnets måte å si ifra på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmm. sovlillebaby.com er forøvrig en veldig fin side. Jeg er ikke typen som takler noe særlig til gråt, selv om jeg nå er litt mer herdet for sutring da.

Endret av Saeria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og her endte gårsdagen i et hyl-og-skrik-anfall som varte i nesten 3 timer. Ingenting hjalp: ikke pupp, ikke kos, ikke vugging - ingenting. Vi var ganske så fortvilte til slutt. Tror det var magen som plaget henne, men selvom vi hadde en anelse hjalp jo ikke noe av det vi prøvde på. Endte med at hun sovnet oppå brystet mitt helt utslitt stakkar. Takk og lov for at hun sov så godt natt til i går ellers hadde jeg knukket fullstendig i natt tror jeg. Men da hun først sovnet sov hun i 6 1/2 time - og da vekket jeg henne slik at hun kunne få i seg litt mat. Nå sover hun i min del av sengen med smokken godt plantet i munnen. Håper ikke vi får samme skriketokt i natt. Men kjenner en snikende frykt for at dette kan være et kolikktegn. Jeg krysser nå alle fingre for at det ikke er det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får håpe du slipper det, ja. hvis ikke så løp til manuellterapeut med peiling på kiss/kidd i tilfelle hun skulle ha det (tenker på den lange fødselen, og at du måtte få henne ut på viljestyrke), og så evt. videre til kiropraktor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for gode tips Saeria. Vi får se om det var et engangstilfelle i går eller om det gjentar seg. Håper jo at det bare var et engangstilfelle. Nå ligger hun på ammeputen og koser seg med puppen, deilig å kjenne at hun roer seg helt med meg. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært ute en tur, tenkte oss på åpen helsestasjon, men de var selvfølgelig stengt pga vinterferie i dag. :sukk: Så får jeg ikke veid vesla i dag.

Bæresjalet er virkelig gullverdt, hun sov før vi var kommet ned alle etasjene og sov godt helt til vi kom hjem. Da måtte jeg ta henne ut av sjalet for å kle av henne de varme klærne, og hun våknet så vidt, men sovnet igjen i det hun kom ned i sjalet. Så nå har jeg en liten en som sover så søtt på brystet mitt. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:klemmer:

Har ikke tilgang til bloggen din, så kan ikke si så mye!

Men håper alt går bra :klemmer:

Det får jeg forhåpentligvis vite i løpet av ettermiddagen, venter bare på Mannen som skal komme hjem så bærer det ut og på sykehuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...