Gå til innhold

Voyager


Nótt

Anbefalte innlegg

Så flink du er! God bedring til deg og de stakkars puppene dine. :kose:

Takk!! :klem:

Du, vet du hvor lenge det er normalt å ha rennende øre under ørebetennelse?

Finner ikke noe på nettet, og jeg vet du har/har hatt det..

Og jeg syns også at du var supermamma idag! :jepp::klem:

Det kan vel faktisk renne i en uke mener jeg å huske. Et lite kjerringråd mot ørebetennelsen kan du få av meg: putt en hvitløksbåt i øret. Det svir som et helvete, men trekker ut betennelsen. Den kan med fordel moses og has i gasbind. Da er den lettere å forme slik at den går inn i øregangen. Fortsatt god bedring.

God helg til dere :klemmer:

God helg ja!!

Så bra du har fått antibiotika ! Nå må puppene dine få lov å bli friske syns jeg :Nikke:

Ha en kjempefin helg Nòtt !!!

:klem:

Det synes jeg også, har tross alt hatt det sånn i snart 3 uker - litt lei nå.

_______________________________________________________________________

Dagen i går tok skikkelig på, jeg var helt utslitt på kvelden i går og i natt. Så sliten at jeg var svimmel og følte meg dårlig. Jeg turte faktisk ikke å stå opp med vesla for å skifte bleie, så endte med at jeg vekket Mannen for å gjøre det. Og da laget han tillegg også så hun kunne få mat. Og i dagmorges klarte jeg nesten ikke å våkne da vesla ville ha mat, så Mannen tok henne da også. Han bare kom inn til meg med henne da han skulle gå og hun ville ha litt kosepupp. Jeg takket han masse for det, for jeg vet han er sliten han også. Da fikk jeg bare beskjed om at jeg ikke kunne være superkvinne hele tiden så det var ikke noe problem å ta vesla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan vel faktisk renne i en uke mener jeg å huske. Et lite kjerringråd mot ørebetennelsen kan du få av meg: putt en hvitløksbåt i øret. Det svir som et helvete, men trekker ut betennelsen. Den kan med fordel moses og has i gasbind. Da er den lettere å forme slik at den går inn i øregangen. Fortsatt god bedring.

Tusen tusen takk :klem:

God helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og ser til deg :kose:

Godt at du har fått antibiotika, håper stafylokokkene pakker sakene sine og drar langt avgårde.

Ønsker Nótt-familien god helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg oppdatert på den tredje uken i Veslas liv. Det høres virkelig ut som om dere koser dere masse. Godt å høre at det går så bra med tillegg. Det hjelper faktisk ganske mye at mannen kan gi mat også, ikke bare for at han kan avlaste deg mer, men også fordi det styrker båndet mellom de to. Bæresjal er en fantastisk ting. Begynner jo å bli misunnelig og gleder meg til jeg også kan gå rundt med en liten en sjal :rødme:

Nå må dere kose dere masse i helgen alle tre! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gårsdagen var veldig koselig, vi spiste ute med svigers og Vesla sov hele tiden vi var ute. Bil og vogn er visst veldig deilig å sove i. :rødme: Men på kvelden var hun veldig urolig, ikke så rart for hun var ganske sår i rumpa stakkar. Og det forundrer meg ikke etter å ha produsert 5 bæsjebleier i løpet av dagen, men på kvelden klarte hun ikke å gjøre fra seg - selvom hun prøvde og jobbet hardt stakkar. Derimot gulpet hun flere ganger og kastet opp litt på mamma'n sin. Helt tydleig at magen plaget henne. Og etter en natt uten noe avføring måtte vi gjøre noe. Det endte med at vi på dagen i dag kledde av henne, la henne på sofan på en stor flanellsklut og masserte magen lett og jobbet med bena hennes. Da kom det endelig noe avføring. Helt tydelig at magen har plaget henne, og fortsatt egentlig gjør det. For hun jobber fortsatt med jevne mellomrom uten at det skjer noe, og det eneste stedet hun klarer å slappe av er inntil meg. Mannen er fortvilet siden han ikke klarer å få henne til å slappe av eller hjelpe henne med magen.

Nå er jeg veldig glad jeg kan en del om massasje, men samtidig kan jeg ikke massere henne hele tiden for det er ikke bra det heller. :sukk: Stakkar lille jenta mi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ørlitegranne malt kan hjelpe?
Kanskje, men litt usikker på om det er så lurt siden malt inneholder gluten.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk nett tips av min søster som har slitt med maten til vesla si. du kan prøve Althera og se om den hjelper. Mest sannsynlig har hun umoden mage, og derfor blir hun dårlig. Althera fås på apotek. den koster litt mer enn HA1, men er billigere enn andre alternativer. Dessuten smaker den ok.

Althera kan være grei i en overgangsperiode, før dere igjen prøver dere på HA1, og så videre til vanlig erstatning senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tipset, det skal sjekkes ut. For dette er ikke moro for noen av oss. Vi blir jo fortvilet fordi hun helt klart ikke har det bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner jeg godt. Søster har slitt veldig, for det kan se ut til at hennes har allergi for proteinene i kumelk (iransk far, så det er ikke uvanlig der nede. Heller vanlig). Hun bruker nå både althera og neocate. Hun får det dekket da. Enn så lenge. Men hun hadde selvsagt betalt av egen lomme hvis ikke.

Mest sannsynlig er snuppa di bare litt umoden i magen, så da blir det ikke mye utlegg i såfall før hun kan få HA1 igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner jeg godt. Søster har slitt veldig, for det kan se ut til at hennes har allergi for proteinene i kumelk (iransk far, så det er ikke uvanlig der nede. Heller vanlig). Hun bruker nå både althera og neocate. Hun får det dekket da. Enn så lenge. Men hun hadde selvsagt betalt av egen lomme hvis ikke.

Mest sannsynlig er snuppa di bare litt umoden i magen, så da blir det ikke mye utlegg i såfall før hun kan få HA1 igjen.

Allergi mot proteinene i kumelk er vel ikke så uvanlig i Iran nei. Problemene i gårkveld og tildels i dag tror jeg kommer av at vi ga henne en sånn ferdigblandet nan da vi kom hjem i går. Hadde kjøpt en slik for å ha i bakhånd da vi var på restauranten. Og siden vesla var supersulten da vi kom hjem, gikk det fortere å varme den enn å lage helt fra bunnen av. Vi tømte ut resten da vi så hvordan hun reagerte, så det blir ikke noe mer sånn på oss. Da tar vi heller med oss en termos med varmt vann og pulver når vi er ute på tur. Skal gi henne litt tid nå for å se om det løsner i løpet av kvelden.

Da har vi vært ute på den første trilleturen vår. Det ble ingen lang tur, men det var godt å komme seg ut, særlig for meg. Mannen trillet hele turen og jeg gikk bare ved siden av, men merker at formen ikke er helt på topp så her skal jeg begynne i det små når jeg skal ut på trilleturer alene. Men det blir ikke så ofte med det første, for det er jo ikke særlig godt måkt ute, så sånn sett er det helt jævlig å gå på tur med vogn.

Nå ligger vesla i vognbagen på verandaen og sover. Jeg skal innrømme at det er litt deilig med stille voksentid, uten en liten en som henger i puppen eller bæresjalet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tror ikke det gjør noe og prøve malt.

Vi måtte ty til det da vesla her var liten og trøkka til hun var lilla i fjeset.

Den hvitløken i øra hørtes igrunn temmelig vondt ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror ikke det gjør noe og prøve malt.

Vi måtte ty til det da vesla her var liten og trøkka til hun var lilla i fjeset.

Den hvitløken i øra hørtes igrunn temmelig vondt ut...

Den hvitløken i øret er vond, men det har vært det eneste som har hjulpet meg når jeg har ørebetennelse. Og den er langt i fra så vond som ørebetennelsen for å si det sånn.

Uansett om vi prøver malt eller ei så får vi ikke gjort det i dag, siden butikkene er stengt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gav også ferdigblandet nan en gang (da vi reiste hjem før jul). ALT kom rett i retur! Så det blir ikke mer av den sorten. Da er det like greit å ha kokt vann på termos og kaldt kokt vann i kjølen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Innom og oppdaterer meg.

Så godt du har fått antibiotika. Har du kjent nokon forbedring ennå?

Koselig med første trilleturen. Kan tenka meg det var ein stolt pappa som trilla vogna med vidunderet i. :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og oppdaterer meg.

Så godt du har fått antibiotika. Har du kjent nokon forbedring ennå?

Koselig med første trilleturen. Kan tenka meg det var ein stolt pappa som trilla vogna med vidunderet i. :rødme:

Kan ikke si at jeg har kjent noen bedring ennå, håper det kommer snart for å si det sånn. For nå kjennes det ut som om noen drar piggtråd ut av brystene hver gang jeg ammer eller pumper. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff vennen :klemmer: Håper det blir bedre snart!

Tenker masse på dere :rødme: Tenk at Vesla snart er en måned gammel allerede! *stolt tante*

Endret av Ashelia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...