Gå til innhold

Den store tråden om nyheter i butikkhyllene


Gjest elsker nye ting

Anbefalte innlegg

Den Friday, January 22, 2016 at 18.23, Darkannie skrev:

Disse er digg, og halve prisen av Ellas omtrent. 4-åringen elsker dem!

Bare jeg som syns Ellas har blitt fryktelig dyre? Mellom 17 og 20 kr for posene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Susa skrev:

Bare jeg som syns Ellas har blitt fryktelig dyre? Mellom 17 og 20 kr for posene!

Da de kom, rundt 2009 da jeg fikk min første, så husker jeg dem nede i 7,-! Prisen nå i dag er helt hinsides! 10,- kan jeg leve med, men opp mot 20,- skjer bare ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 21.1.2016 at 21.11, AnonymBruker skrev:

Fordi maisen, i likehet med havren, ofte dyrkes i nærheten av hvete og at hvetestøvet med hjelp av vinden sprer seg og smitter mais og havre med gluten.

Melkesukker betyr ikke at osten må smake søtt. Jo, det er laktose i ost. Ikke mye, men litt. Folk flest tåler det, men noen er ekstra, ekstra følsom for laktose og reagerer på det.

Er ikke dumt, skjønner du. Er sant.

Anonymkode: c2151...b17

Det er ikke veldig mange mennesker der ute med verken cøliaki eller laktoseintoleranse.  Men fler og fler TROR de ikke tåler det.  Jeg mener bestemt at folk som ikke har påvist laktoseintoleranse fint kan spise vanlig philadelfia.  Og  høyt innhold av melkesukker får selvfølgelig melkeprodukter til å smake søtt...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, DreamOn skrev:

Det er ikke veldig mange mennesker der ute med verken cøliaki eller laktoseintoleranse.  Men fler og fler TROR de ikke tåler det.  Jeg mener bestemt at folk som ikke har påvist laktoseintoleranse fint kan spise vanlig philadelfia.  Og  høyt innhold av melkesukker får selvfølgelig melkeprodukter til å smake søtt...

Det virker som du har satt deg svært lite inn i dette og har en veldig kynisk holdning til andres allergier og intoleranser. De fleste kjenner sin kropp best selv og under en studie av en gruppe mennesker som slet med magen viste det seg at det kun var 1 enkelt person som ikke var allergisk. Så det at folk "tror" (som du skriver) at de er allergiske stemmer faktisk veldig godt med virkeligheten. De fleste mennesker kjenner da sin kropp best selv. Kolikksmerter og diaré etter inntak av laktose er ikke placebo. 

Jeg synes også det er viktig å gruse din påstand om at laktoserike produkter smaker søtt. Dette stemmer ikke. Faktisk smaker laktosefrie produkter søtere enn produktene med høy andel av laktose. Eksempelvis kremfløte. Jeg har heller aldri tenkt at melk smaker nevneverdig søtt, men den laktosefrie smaker noe søtere enn den vanlige.

Og vedrørende kremost.... Tine rapporterer at Tine kremost inneholder en andel på hele 2.6 gram laktose. Dette er et meget høyt laktoseinnhold mot laktosefri kremost fra Tine som ligger på under 0.01 gram. Til sammenligning inneholder den laktosereduserte utgaven av Tine melk 0.2 gram laktose.

Om du noen gang har snudd på cornflakes-pakken og lest innholdsdeklarasjonen vil du se at Cornflakes ikke bare inneholder mais. Det er i grunn ganske så naivt å tro at det er eneste ingrediens i dette produktet. Produktet blandes med sukker og byggmalt før det presses inn til det vi kjenner som cornflakes. Ettersom du kan så lite om gluten kan jeg opplyse deg om at byggmalt (i likhet med malt og øl) inneholder gluten, og allergikere/intolerante kan derfor ikke spise Kellogs Cornflakes, men må heller velge allergivennlige alternativer som har en annen oppskrift enn originalen.

Anonymkode: 46d4e...76a

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Karsk

Anonymkode: 957f4...aec

Var det jeg håpte på.:)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, O.G. skrev:

Trønder, skjønner jeg.

Æ e trøinnder æ og hærregud kor tøff æ e! 

Anonymkode: 957f4...aec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den Wednesday, January 20, 2016 at 13.41, Severus skrev:

Det er den nok ikke, hadde den vært det så hadde den nok vært i oreokaka til stefar for lenge siden.

Den har vært til salgs siden før sommeren! Kanskje lengere!

Anonymkode: fe310...ee4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, AnonGangerTo skrev:

Endelig får vi vite om flere produkter. Gleder meg til å smake mesteparten av de. 

http://www.side2.no/aktuelt/na-kommer-disse-matnyhetene/3423184525.html

Skyr med kokos og mørk sjokolade med bringebær! :bolledeig:

Har aldri skjønt hvorfor vi har så få lettilgjengelige produkter med kokos. Hvor blir det av Kokosis og rå/tørket kokossnacks? Synes utvalget i de fleste norske butikker er helt elendig, og når det først kommer noe jeg virkelig liker, blir det gjerne tatt av markedet fordi det ikke er nok interesse for produktet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonGangerTo skrev:

Endelig får vi vite om flere produkter. Gleder meg til å smake mesteparten av de. 

http://www.side2.no/aktuelt/na-kommer-disse-matnyhetene/3423184525.html

Den skulle jeg akkurat til å poste og :ler:  

Gildes leverpostei med løk og urter hørtes spennende ut! Og Tine Fyldig Yoghurt! Det må jo være godt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Antlers skrev:

Skyr med kokos og mørk sjokolade med bringebær! :bolledeig:

Har aldri skjønt hvorfor vi har så få lettilgjengelige produkter med kokos. Hvor blir det av Kokosis og rå/tørket kokossnacks? Synes utvalget i de fleste norske butikker er helt elendig, og når det først kommer noe jeg virkelig liker, blir det gjerne tatt av markedet fordi det ikke er nok interesse for produktet.

Så enig! Kokos er jo så godt:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...