Gå til innhold

Hinatas Høvleri


Hinata

Anbefalte innlegg

Fy søren for en syvsover jeg er :sjenert: Våknet for en halvtime siden, og i morgen skal jeg liksom begynne på skolen igjen. Har første forelesning kl 15 da, men har en legetime 9.45 tror jeg det var (hmmm, det må jeg sjekke opp)

Vet ikke helt hva jeg skal finne på i dag, burde ha vasket noen klær, men det ser ut som om det er noen andre som har lagt beslag på maskinen nå. Jaja, det går vel bra, har vel mye tid i morgen også ;)

*tilbake til frokosten*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har fått satt på en klesvask nå, så noe nyttig har jeg da gjort i dag. Har også fått snakket med K, det virker som om det blir en stund før vi får til å møtes, han har jobb på dagen og øving hver eneste kveld. Teit.. :sukk: I dag skulle han være på øving frem til kl 23...

Så nå har jeg benket meg på sofaen, surfet og zappet. Nå er det Amish som står for tur, reprise fra mandag, fikk det ikke med meg da. Syns det er ganske spennende å se på, at ting som vi tar for gitt er ulovlig for andre.

I dag tenkte jeg at jeg skulle lage pølsegrateng til middag, det er så godt og enkelt ;) Har ikke ost til å ha på toppen da, men blir nok bra allikevel. Skal prøve å begynne å lage plan over hva jeg skal ha til middag, jeg er fryktelig dårlig på å gidde å lage middag til meg selv, derfor er det litt greit å ha en plan. Hvis det er noen som har lette, gode og billige middager til ei på studentbudsjett så er det bare å rope ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg kommet meg velberget hjem fra legen, hadde vikarlege i dag, tror min lege er ute i svangerskapspermisjon. Hater å gå til nye leger hele tida, men går vel greit til slutt. Jeg hadde visstnok væske i mellomøret, så da fikk jeg beskjed om å bruke rhinox 3 ganger om dagen. Kan jo kanskje hjelpe på forkjølelsen min også :gjeiper:

Så har jeg fått kjøpt planlegger og fått fornyet fruktkortet mitt ;) Kjekt å betale 200 kr for en frukt hver dag i løpet av semesteret :)

Nå tenkte jeg at jeg skulle sløve på sofaen frem til jeg skal på forelesning kl 15. Og i morgen ser det visst ut som om jeg har fri :nigo: Haha, ikke verst på andre skoledag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kjefte: Av en eller annen grunn så har vi ikke tv-signaler her i dag. *avhengig* Aner jo ikke hva jeg skal ta meg til foruten. Har spilt litt Sims2, men man blir ganske fort lei av det :fnise: Kanskje jeg skal ta meg en tur ut, men med min forkjølelse får jeg jo nesten astmaanfall på vei opp trappene til leiligheten igjen :gjeiper:

Den første forelesninga gikk ganske greit, men jeg merker at jeg har glemt mye matte på et år, heldigvis var det flere i klassen som så noe oppgitt ut i ansiktet :sjenert: Burde egentlig ha lest litt i gamle bøker, men de ligger hos brodern. Har sett litt på pensumbøkene også, heldigvis har jeg pensum til to av fagene fra før, i et annet fag koster boka 850kr ny, og det ligger ingen brukte ute på nett :sukk: Det siste faget har det heldigvis ikke kommet ut noen pensumliste enda, så jeg kan ha frem til fredag der jeg er lykkelig uvitende om hvor blakk jeg blir.

Jeg er så vant til å ha det ganske romslig økonomisk i august og januar, slik at jeg kan få kjøpt ting som jeg ellers ikke har råd til. Og med tanke på at jeg ikke har hatt jobb i sommer så har jeg ikke noe særlig mer enn det jeg får av lånekassa.

Btw, tv-signalene var visstnok borte fordi det hadde blitt noe krøll når de hadde overført abonnementet fra en person til en annen. Jaja, kommer iløpet av kvelden da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kjefte: Fremdeles ikke fått tilbake tv-signalene. Teite Canal Digital :kjefte: Og jeg som hadde fri i dag av alle ting, begynner å få såpeopera-abstinenser :fnise: Har fått vasket litt klær da, tenker å dra over med støvsugeren her når jeg har fått spist middag. Det blir pølse og pommes frites i dag :sjenert: Junkjunkjunk, men jeg måtte bruke opp pølsene..

I morgen er det første forelesning kl 13.. Wohooo :ler: Får se om jeg kommer meg opp litt tidlig ihvertfall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg fått kjøpt meg en lærebok brukt til 250 kr (koster 450 til vanlig), også har jeg shoppet på amazon.com, bok som koster 810 her, som jeg fikk for 450 inkl shipping på amazon :bolledeig: Da tror jeg egentlig at det bare er en bok igjen, et kompendie som de selger til 250kr på instituttet. Får vel nesten se om jeg får kjøpt det brukt også da, sjekke i dag eller i morgen om det er noen lapper som henger rundt omkring. Så da ser det ut som om jeg kommer unna med pensumlitteratur til rett under 1000 kr, og det er jo ikke verst ;) Tror jeg har fått 750 kr for de bøkene som jeg har solgt også ;)

Fikk ringt kjøreskolen i går da, de visste ikke helt når jeg kunne få time, for de hadde ferieavvikling fremdeles. Det kunne ta 2-3 uker før jeg fikk time :sjenert: Sånn passe tid så jeg kan begynne å grue meg ordentlig...

Nå er det snart duket for forelesning, og mellom første forelesning og andre forelesning er det 15 minutter og 1,5 km *pjuh* Vet ikke om man rekker å gå fra den ene til den andre engang jeg :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg fått første kjøretime den 7.september :hoppe: Skal bli deilig å komme ordentlig igang, og er litt spent på hva kjørelæreren sier..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med første kjøretime, det blir spennende! Jeg hadde første kjøretime i Trondheim på denne tiden i fjor, kjørte opp i slutten av oktober :) Det er jo bra at du har øvelseskjørt en del først da, hvis jeg ikke hadde kjørt noe før jeg skulle starte bilen midt i Trondheim sentrum tror jeg at jeg hadde fått angstanfall....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det jammen meg helg allerede. Fremdeles ingen tv-signaler her, så jeg sitter og putler med ny organisering av kokebok. Har kjøpt meg en perm i A5-størrelse og driver og skriver alt av oppskrifter jeg vil ha inn der på ark. Er litt lettere å organisere i en perm, der kan man sette inn oppskriften hvor man vil, og skille ting med skilleark ;) Fant ikke så fin perm da, men håper at jeg kommer over en perfekt A5-perm i framtiden, så får jeg heller klare meg med den jeg har frem til da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Twinklestar*

så slitsomt å ikke ha tv :sukk: ikke det at jeg ser så mye på tv egentlig, men jeg merker det utrolig godt viss det plutselig blir borte :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man merker fort hvor mye man ser på tv når man først ikke har det :sjenert: Har jo ikke fått fulgt med på noe som helst denne uka jo...

Nå holder jeg på å defragmentere disken min på pc'en, prøve å få den i slik stand at det går an å jobbe på den. Lurer på om jeg skal tørre å installere noen programmer som jeg må bruke på skolen også. Stakkars pc'en min, blir masse jobb for'n.. Den er 3 år gammel, og burde vel holde litt til, men har egentlig fryktelig lyst på noe nytt og fresht. Får ta det når jeg blir rik :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urgh :spy: Tenkte jeg skulle prøve den "nye" iskaffen til friele i dag, selv om jeg har hørt den er helt forjævlig. Valget stod mellom cappuccino og Mocca Latte, tenkte at det sikkert var den første som var ekkel, så da gikk jeg for Mocca Latte. I begynnelsen var den ikke så ille, altså lukta, men når man svelgte unna så fikk man den ettersmaken av det som best kan beskrives som muggen karamell :spy: Jeg som vanligvis er glad i karamell også. Jaja, da gikk den i vasken da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi hatt fellesvasking her, kjøleskap, ovn, lister, vegger ++ Var deilig å få det unnagjort :) Så har jeg fått vasket litt klær i dag, syns jeg vasker klær skikkelig ofte nå. Kan ha noe med å gjøre at jeg har noen bukser som bare ser pene ut på når de er nyvasket og tørketromlet :sjenert: Et slit å finne seg billige og bra bukser som faktisk passer for tida...

I morgen er det back to business, lurer på om jeg skal være flink studine og komme på skolen noen timer før forelesning i morgen slik at jeg får unna en øving :) Får ihvertfall begynne med god tid, så sklir det vel utover i semesteret tenker jeg. Tirsdag blir nok en dag der jeg kommer til å gjøre noen øvinger regner jeg med. Jeg har 2*2 timer øving den dagen, og 2 fritimer imellom.

Lurer litt på om jeg skal ta meg en tur ut i det fine været, rusle litt rundt på kirkegården kanskje? Ja, jeg er litt sær :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har endelig tv-signalene kommet på plass igjen :bolledeig: Nå er det snart på tide å benke seg foran sykehuset :popcorn:

Fikk gjort litt på en oppgave på matteøvinga mi i dag, skal møte ei venninne på skolen i morgen for å gjøre de 2 siste oppgavene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært flink studine altså, har gjort ferdig matteøvingen, og 2 øvinger til (den ene var bare fargelegging, men er jo noe det også :fnise: )

Har også fått hentet den eksterne harddisken min i dag, lurer på om jeg skal gidde å starte med å slette alt og legge inn det jeg trenger. Må bare huske å overføre ting til harddisken, prøver å finne ut hvor fila med passordene som jeg lagrer i nettleseren har gjemt seg, og når jeg er inne på nettleseren er det vel lurt å lagre bokmerker også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Twinklestar*

Da har endelig tv-signalene kommet på plass igjen :bolledeig: Nå er det snart på tide å benke seg foran sykehuset :popcorn:

Fikk gjort litt på en oppgave på matteøvinga mi i dag, skal møte ei venninne på skolen i morgen for å gjøre de 2 siste oppgavene ;)

hurra for tv - signaler :bolledeig: :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå har jeg fått installert operativsystemet på nytt, så nå er alt fresht på pc'en :bolledeig: Har kuka litt rundt da, klarte først ikke å få bort den gamle versjonen, og så var det noe surr med noen partisjoner, men nå tror jeg at jeg har fått det til ;) Nå driver jeg og installerer office, og burde vel fått vpn-klient sånn at jeg får tak på antivirus fra universitetet også, men kan godt være det drøyer til i morgen :)

Vurderer om jeg skal gidde å gå i forelesning eller ei i morgen, vet at foreleseren er skikkelig dårlig, og han stiller spørsmål til salen hele tiden, og hvis han ikke får svar peker han på random personer og ber om svar. Sitter med hjertet i halsen i de timene, og treigt går det også når han bruker 5 minutter på å prøve å hale ut av noen av oss om noe så lite nyttig som hvor mange personer som bor i huttiheita kommune (jaja, teit eksempel, men det er om ting som det ikke er verdt å bruke tid på)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter hjemme og leser i dag, kanskje det blir til at jeg drar på øving kl 15, men vi får se :) Litt vanskelig å sitte inne og lese når blikket dras mot han som sitter i bar overkropp på balkongen rett over veien :lur: Haha, fikk også et glimt av han som har soverom rett over her som stod opp fra senga mens han dro på seg bokseren. Han kunne godt vært litt treigere med å få den på altså :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Twinklestar*

Sitter hjemme og leser i dag, kanskje det blir til at jeg drar på øving kl 15, men vi får se :) Litt vanskelig å sitte inne og lese når blikket dras mot han som sitter i bar overkropp på balkongen rett over veien :lur: Haha, fikk også et glimt av han som har soverom rett over her som stod opp fra senga mens han dro på seg bokseren. Han kunne godt vært litt treigere med å få den på altså :fnise:

:tommelopp: for hjemmelesing. hadde ikke gått på en sånnen forelesning jeg heller :nei: liker ikke sånne forelesere :roll:

:hoho: ja det var disse mannfolka da, du får finne passe på å kikke litt tidlig en morgen. når han er litt trøttere, da er han sikkert tregere :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wæææ :sjenert: Er en jeg har snakket med på msn i 1 1/2 år nå som visstnok så meg i går. Jeg aner ikke hvordan han ser ut (ihvertfall ikke fra halsen og opp :fnise: ), så han fikk kikke på meg i fred... Prøver å komme på om jeg la merke til noen menn i omtrent riktig alder, men det var egentlig ganske mange der.. Blæ... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...