Daria Skrevet 18. mars 2020 #16381 Skrevet 18. mars 2020 Jeg er litt imponert over at du kan kjønnsbestemme dem
Cata Skrevet 18. mars 2020 #16382 Skrevet 18. mars 2020 1 minutt siden, Daria skrev: Jeg er litt imponert over at du kan kjønnsbestemme dem Altså, hvis noen hadde klaska flat gubben din, ville ikke du undersøkt hva som skjedde? Siden du er lurere enn en edderkopp ville du kanskje gjort det fra litt lengre avstand riktignok...
Daria Skrevet 18. mars 2020 #16383 Skrevet 18. mars 2020 Så du tar for gitt at alle edderkopper er hetero - og at det er mannen som kommer først?
Cata Skrevet 18. mars 2020 #16384 Skrevet 18. mars 2020 7 minutter siden, Daria skrev: Så du tar for gitt at alle edderkopper er hetero - og at det er mannen som kommer først? Jepp. Noen regler må man ha. Motbevis dem om du kan.
Daria Skrevet 18. mars 2020 #16385 Skrevet 18. mars 2020 *googler gay spiders* Edderkopper har seg med det de får tak i, uten å sjekke kjønn: "Insects and spiders mate quick and dirty," Dr. Scharf observes. "The cost of taking the time to identify the gender of mates or the cost of hesitation appears to be greater than the cost of making some mistakes."
Roadrunner Skrevet 19. mars 2020 Forfatter #16386 Skrevet 19. mars 2020 7 timer siden, Daria skrev: *googler gay spiders* Edderkopper har seg med det de får tak i, uten å sjekke kjønn: "Insects and spiders mate quick and dirty," Dr. Scharf observes. "The cost of taking the time to identify the gender of mates or the cost of hesitation appears to be greater than the cost of making some mistakes."
Sauen Shaun Skrevet 19. mars 2020 #16387 Skrevet 19. mars 2020 På 17.3.2020 den 19.35, Roadrunner skrev: Og fra morsomme klipp gikk ferden til helgens opptak av Kompani Lauritzen. Ler så tårene triller her, fenriken er jo fantastisk morsom Kompani Lauritzen er fantastisk. På 17.3.2020 den 21.31, Roadrunner skrev: Sjekket innom "Siste Innlegg" for å se om det var noen intetsigende tråder jeg kunne skumme gjennnom... 95% av trådene under "Siste Innlegg" var fra underforum "Koronavirus". God natt Har holdt meg unna siste innlegg jeg. Orker ikke mer corona... På 17.3.2020 den 22.06, Cata skrev: Jeg fant det for godt å blokkere det underforumet fra "siste innlegg". *proaktiv* Takk for tips 13 timer siden, Roadrunner skrev: Sitter på toalettet, og benytter sjansen til å ta på ullsokker for natten. Løfter de opp for å sjekke at deg ikke er bretter og slikt, da... Plutselig lander det en STOR edderkopp på låret Ikke ofte jeg hyler gitt, men nå var det ikke til å unngå Edderkoppen har avgått ved døden (den ble minst like sjokkert som meg, fikk seg en flytur gjennom luften og forsøkte å rømme over gulvet, men ble drept i fart...), jeg har saumfart badet etter eventuelle kompiser, og jeg lurer på hvor lang tid det tar før jeg får sove i kveld...
Roadrunner Skrevet 19. mars 2020 Forfatter #16388 Skrevet 19. mars 2020 Dag 4 på hjemmekontor - fremdeles relativt oppegående tror jeg, tross begrenset sosial omgang. Var innom kontoret noen timer i går da, hjalp litt det. Og ruslet tur med venninne nesten hver ettermiddag. Hjelper det også. Trenger litt verbal input, og å se andre fjes.
Daria Skrevet 22. mars 2020 #16389 Skrevet 22. mars 2020 Fortsatt oppegående? Det er i tider som dette det kan være litt utfordrende å bo alene - samtidig som jeg ikke misunner hverken venninnen med to små i barnehagealder som skal aktiviseres eller kollegaen som skal følge opp fire i hjemmeskole...
Roadrunner Skrevet 22. mars 2020 Forfatter #16390 Skrevet 22. mars 2020 4 minutter siden, Daria skrev: Fortsatt oppegående? Det er i tider som dette det kan være litt utfordrende å bo alene - samtidig som jeg ikke misunner hverken venninnen med to små i barnehagealder som skal aktiviseres eller kollegaen som skal følge opp fire i hjemmeskole... Jepp! Fredagen ble det tur i ukjent terreng med venninne. Godt med skravlings, og fint å kunne kombinere det med frisk luft og bevegelse. I går var det storhandling for foreldre i karantene (utenlandstur - ingen symptomer), og litt skravling i solveggen med god avstand. Rakk også en gåtur med god venninne i de trakter før jeg dro hjemover igjen. I dag trodde jeg planen var gåtur med venninne, men hun hadde andre planer plutselig. Så da har jeg benyttet sjansen til å vaske over verandagulv og rekkverk oppe Skal ut litt senere for å møte venninne og datter utendørs, så blir visst greit med frisk luft i disse dager. VELDIG glad for at det endelig er litt oppholdsvær og ! Kjenner på at all alenetiden kan være utfordrende, samtidig som jeg er glad jeg ikke har huset fullt. Er jo vant til å være ganske mye alene uansett. Selv om det absolutt merkes at det er restriktive tider nå. Savner de ukompliserte hverdagene med treningssenter, restaurantmiddag, sofakravling og butikkvims. Men i mellomtiden får vi fokusere på det som er mulig - frisk luft kombinert med skravling, huslige sysler osv.
Daria Skrevet 22. mars 2020 #16391 Skrevet 22. mars 2020 Jeg har mange gode intensjoner om huslige sysler - det kan jo være jeg får omsatt dem i praksis etterhvert også
Cata Skrevet 22. mars 2020 #16392 Skrevet 22. mars 2020 Altså, @Roadrunner , når vi får lov å bevege oss over kommunegrensene igjen så kommer jeg til dine trakter en helg og så må du ta meg med på en av de vandreturene dine.
Roadrunner Skrevet 22. mars 2020 Forfatter #16393 Skrevet 22. mars 2020 5 minutter siden, Cata skrev: Altså, @Roadrunner , når vi får lov å bevege oss over kommunegrensene igjen så kommer jeg til dine trakter en helg og så må du ta meg med på en av de vandreturene dine. Klart det! Har ymse turer av varierende lengde (stort sett 1 - 3,5 timer) som jeg gjerne byr på
Cata Skrevet 22. mars 2020 #16394 Skrevet 22. mars 2020 1 minutt siden, Roadrunner skrev: Klart det! Har ymse turer av varierende lengde (stort sett 1 - 3,5 timer) som jeg gjerne byr på Ser ut som all denne nestenkaranteniseringen gjør underverker med min lyst til å ferdes ute. Selv jeg som er ihuga sofagris blir lei av all innesittingen. Lokalmiljøet er godt og grundig utforsket gjennom mange år så en "annen tur" hadde vært kjekt en helg når tilværelsen normaliserer seg igjen.
Roadrunner Skrevet 23. mars 2020 Forfatter #16395 Skrevet 23. mars 2020 Mandag og trøtt skrott her. Rett og slett litt tiltaksløs kjenner jeg. Kontortimene går fint, det er tidvis litt hektisk og tidvis helt rolig. Har et par møter i ettermiddag, så for å unngå overtidsjobbing så blir det litt rolig i formiddag. Ikke helt tiden for overtidstimer og styr nå. Prøve meg på litt frisk luft etter møtene i ettermiddag kanskje? Eller være mer husmor? Eller?
Daria Skrevet 23. mars 2020 #16396 Skrevet 23. mars 2020 Jeg har både hatt møte, fått frisk luft og vært husmor
Roadrunner Skrevet 30. mars 2020 Forfatter #16397 Skrevet 30. mars 2020 Ny uke med hjemmekontor, og forhåpentligvis ny uke med finvær. Det har virkelig vært redningen med mye finvær i det siste! Hele mitt IRL sosiale liv har bestått av gåturer med god avstand (og kun med en av gangen), og da er det godt at værgudene spiller på lag. Kom meg ut på tur 6 av 7 dager, godt fornøyd med det! Har begrenset mengden nyheter/aviser en del, men får gjerne med meg mer enn nok allikevel ser det ut til. Kan ikke annet enn å følge myndighetenes råd, og ta en dag av gangen. Fredag skulle jeg sittet på flyet til eksotiske strøk Egentlig går det overraskende greit at turen uteblir, men jeg tror det henger sammen med hele situasjonen nå. Hadde alt vært ved det normale og kun den turen blitt avlyst så hadde det vært skikkelig surt. Nå er alt avlyst, og hele samfunnet er snudd opp ned, og da er jeg i grunn bare glad for å være hjemme. Leser nok av historier om mennesker som ikke kommer seg hjem, og som sitter koronafast og ikke aner når de kan komme hjem. Glad det ikke er meg! Og satser jo på at det kommer bedre tider igjen, med nye reisemuligheter
Daria Skrevet 30. mars 2020 #16398 Skrevet 30. mars 2020 Jeg har også tenkt litt på det - det er faktisk lettere å sitte hjemme når alle andre også gjør det og det ikke skjer noe uansett. Ja, jeg sørger over alle kulturelle planer som blir avlyst, men når forestillingene ikke spilles går jeg sånn sett heller ikke glipp av dem. Det var på en måte verre å være sykemeldt - da gikk alt som vanlig, det var bare jeg som ikke hengte med... jeg skal egentlig til Wien med mamma i sommerferien. Foreløbig er alt uavklart, men i hodet mitt er den avlyst. En ting er hvorvidt grenser og reiseforbud er opphevet innen da, en annen er hvor lyst jeg vil ha til å reise.
Roadrunner Skrevet 1. april 2020 Forfatter #16399 Skrevet 1. april 2020 Noen enkle forslag til hverdagslykke midt i uka: - Lang ettermidagstur med god venninne, skravle om alt og ingenting (ble 10 km i dag ) - Starte dagen med sengetøy- og håndklevask, ispedd luksus tøymykner med duft av lavendel. - Heng nevnte vask ut til tørk. Sola forsvant før den nådde tørkestativet, men frisk bris fungerer også (fordel med hjemmekontor! Bare pass på så ikke vaska flyr avsted i vinden...) - Lag enkel, men god middag av det du finner i kjøleskapet (her ble det laks med godt krydder, vårløk, paprika, rødløk og gulrot i panna, servert i lunken tacolefse med rømme og ost). Nam! - Sende blomster til ei venninne som har krevende dager, og få en lang og superkoselig telefonsamtale i retur - Et lite videomøte med gode venninner, her ble det i lunsjtiden på jobb. Så godt å få skravlet litt og se hverandre - Nyt en lang god dusj med god shampo/dusjsåpe før du smyger deg ned i nyoppredd seng med rent sengetøy Natta! Sov godt!
Roadrunner Skrevet 3. april 2020 Forfatter #16400 Skrevet 3. april 2020 Skattepengene er på konto (hva skjer?) Og jeg har kjøpt grunning, sparkel og terrasserens, samt betalt elektriker for ny motor til ventilasjonen. Og dermed var skattepengene borte og vel så det
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå