Gå til innhold

Stay on these roads


Roadrunner

Anbefalte innlegg

42 minutter siden, Daria skrev:

:catmilk:? Forøvrig mener jeg å huske at Gråpus har fire små - er det noe du ikke har fortalt oss...?

:plystre:

Gråpus er borte, skjønner ikke hva du mener? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Innom hjemme for å sjekke at sofaen fremdeles er her, før det bærer avsted på venninnebesøk. Trøtt men fattet :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har den det med å stikke av hvis du ikke passer på? Du er aldri hjemme, du bryr deg ikke om meg, jeg drar til noen som faktisk liker meg *tenåringsdramaqueensofa*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er redd den kan finne på noen sprell, så greit å sjekke innom... I dag var jeg sent hjemme (gåtur med venninne etter jobb), men nå sitter jeg godt i sofaen *kvalitetstid*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:regn:

Ble hjemmekveld i dag, uten trening eller sosialt. Strømforbruket er solid (vaskemaskin jobber, oppvaskmaskin jobber, tv-en er på, bilen lader, mobilen lader og Ipad lader :ler: ) og jeg er litt til og fra sofaen. Laget eggsalat, ryddet litt og nå tenkte jeg å strikke litt. 

I morgen blir det tur til hjemtraktene :hoppe:

Tantebarna er i traktene, gleder meg til å se dem igjen! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Daria skrev:

Hvor gamle er de nå? Jeg er overbevist om at mine blir eldre i et helt annet tempo enn meg... :fnise: 

Blir 9 og 13 i år :bond:

Enig med deg, her må det være et parallelt univers eller noe. For jeg er jo ikke SÅ gammel! :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Note to self: Når det er en og en halv evighet siden man har bakt gjærbakst - sjekk datoen på melet FØR det bakes. :opplyser:

Søpla er full... :flau:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva ble galt - konsistens eller smak? Jeg har konstatert i dag at bakepulver fint holder noen år over stemplingsdato...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge deler feilet. Først og fremst konsistens. Deigen ble ikke elastisk i det hele tatt, så mistenker at glutenet ikke virket tross iherdig jobb fra kjøkkenmaskinen. Hevet bra, men smakte på en og den smakte litt papp. Så resten gikk i søpla. :sukk: Og blir ikke kvitt pappsmaken, selv etter sjokolade...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, Cata skrev:

Det er enda mindre lurt med tørrgjær som har ligget i skuffen i en og en halv evighet. :opplyser: 

Fant en eske i går - den gikk rett i søpla :sjenert: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Roadrunner skrev:

Fant en eske i går - den gikk rett i søpla :sjenert: 

Lurt, jeg prøvde min for et år siden. Flateste brøddeig ever... *learning by doing*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Med mel som er innenfor på dato og litt redusert gjærmengde ble alt så meget bedre. 20 (19...) gode boller ligger på rist til avkjøling :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Roadrunner skrev:

Med mel som er innenfor på dato og litt redusert gjærmengde ble alt så meget bedre. 20 (19...) gode boller ligger på rist til avkjøling :jepp:

Den 20. rakk aldri å bli avkjølt...? :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Daria skrev:

Den 20. rakk aldri å bli avkjølt...? :fnise: 

Nope! :sjenert:

Og den 19. nådde aldri fryseren... :plystre:

Men er jo så mye mer praktisk med tre poser med 6 boller i hver. :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...