Gå til innhold

Stay on these roads

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dagens!

:skratte:

Oooo herlige oppussingsinspirasjon :pls:

Oh my. Noen fikk helt klart kjøpt mye restetapet billig og slo seg løs med det de hadde. Det jeg lurer på - hva tenker (og sier) en megler som blir presentert for noe sånt?

Å pakke tidlig er bare tull... Men å skrive pakkeliste i god tid er helt nødvendig for en delvis dement sau... :ler:

Mamma skrev pakkelister og delte ut når vi var barn og skulle på hytta eller andre ferier, selv har jeg aldri drevet med sånt. Er man jåle med stort klesskap nytter det uansett ikke med "3 skjørt, 6 topper, to jakker"-lister - her må det jo pakkes og organiseres i antrekk...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har alltid pakkeliste, den er gjerne laget minst en til to uker før avreise. Kan jeg skylde på at jeg pakker for 4? :sjenert:

Skrevet

Mamma skrev pakkelister og delte ut når vi var barn og skulle på hytta eller andre ferier, selv har jeg aldri drevet med sånt. Er man jåle med stort klesskap nytter det uansett ikke med "3 skjørt, 6 topper, to jakker"-lister - her må det jo pakkes og organiseres i antrekk...

Vel, altså, mine pakkelister inneholder ikke antall plagg som skal være med, bare hva slags klær jeg trenger. Hvilken bukse og hvilken genser jeg skal ha med blir valgt mens jeg pakker i siste liten. :fnise: Det er helst andre viktige ting jeg må ha på lista (jeg er livredd for å glemme f.eks medisinene). En pakkeliste for Sauen ser vel omtrent slik ut:

medisiner (de står ALLTID øverst på lista)

mobil og lader

kamera og lader

billetter og andre reisedokumenter

lommebok

mp3-spiller

toalettsaker

smykker

lesestoff

undertøy

sokker

t-skjorter

nattskjorte

bukser

pentøy hvis jeg skal i selskap

foreningsantrekk hvis jeg trenger det

sko

Skrevet

Minst en av de fire er vel stor nok til å pakke selv...?

Skrevet

Minst en av de fire er vel stor nok til å pakke selv...?

Ja, der er vel kanskje 3 andre som er stor nok til det. Den eldste har pakket selv mange ganger, det blir dyrt for feriekassa. De to minste(som ikke er så små lenger) Får heller oppgaver som å rydde, finne ditten og datten osv. Det kan være noen, uten å nevne navn, er litt kontrollfrik på pakking.... :sjenert:

Skrevet

:fnise:

Pakkeliste har jeg faktisk skrevet noen ganger, men gjerne kun dager før avreise, og bare for å være helt sikker på at ladere/pass/vaksinasjonskort etc er med. Ikke kommet så langt denne gangen, men kanskje innen lørdag? :klo:

Er det kanskje et tegn på at man begynner å bli klar når man allerede har klargjort fraværsmeldingen i Outlook? :sjenert:

Skrevet

:kaffekopp:

:romeo: Det er mars, det er regn og det er FREDAG/FERIE (umulig å stryke noe - begge passer) :romeo:

Kjempekoselig besøk av mams og paps i går, god middag, fikk gjort masse og fuggel'n knallfornøyd. Litt må gjøres i ettermiddag før gjestene kommer, ellers godt i rute.

Status: Vraktrøtt men optimistisk! :jepp:

Og nedtellings-appen min sier: 2 dager! TO DAGER!! Jammen! :daane:

:bolledeig:

Skrevet

Fredag :hoppe:

Avreise på typisk charter-tidspunkt søndag?

Skrevet

Endelig fredag.

I dag er jeg trøtt og har mest lyst til å surfe rundt, strikke, sitte under et pledd med bok og te.

Alt unntatt å være på jobb, men her er jeg visst.

God frædda!

Skrevet

Fredag :hoppe:

Avreise på typisk charter-tidspunkt søndag?

Jupp, avreise tidlig ettermiddag. Passer fint, slipper vekkerklokke og stress :jepp:

Avreise fra feriedestinasjon tidlig neste søndag, men hjemme i fin tid. Deilig!

Endelig fredag.

I dag er jeg trøtt og har mest lyst til å surfe rundt, strikke, sitte under et pledd med bok og te.

Alt unntatt å være på jobb, men her er jeg visst.

God frædda!

Som om jeg skulle sagt det selv.... Hadde vært magisk! :veslejenta:

Men tre timer er unnagjort på jobb, så får vel holde ut litt til.

Skikkelig vått og grått ute, så får bare trøste meg med at jeg i det minste er tørr og varm, og at det er 5 timer igjen til helg og ferie. To venninner på besøk i kveld, blir koselig! Må bare få tak i ferske reker...

Skrevet

God helg og god ferie! :klemmer:

Skrevet

Tusen takk, Sauen!

Kanskje på tide å starte pakking nå? Hatt en fin lørdag med bysleng og kafetur med venninne. Knall! Hentet frem kofferten nå, så bør kanskje finne frem litt som skal oppi også? Ingen planer for kvelden, bare pakke og pusle.

Skrevet (endret)

God tur og kos deg masse masse!! :hoppendeglad:

Endret av vimse
Skrevet

Hvordan står det til med reisefeberen?

Skrevet

Reisefeberen er i grunn ikke så tilstedeværende :klo:

Tror jeg...

FIkk pakket det meste i går (tror jeg...), og har nå startet vaskemaskinen med sengetøy. Så kan det tørke mens jeg er på tur, og så legger jeg det på når jeg kommer hjem igjen. Smart synes jeg! :opplyser:

Enda noen timer til avreise, så skal bare pusle rundt hjemme, sjekke over litt pakking, klargjøre håndbagasjen og vanne blomster. Godt med rolig start på dagen!

Nå håper jeg bare at ikke langtidsvarselet slår helt til... :sukk: I så fall har karmaen min slått til igjen. Men vi får se i løpet av den neste uka :jepp:

Skrevet

Får håpe langtidsvarselet der ikke slår til. Men her kan det godt slå til altså.

God tur og kos deg masse. :reise:

Skrevet

God tur. Håper du får masse :sol: og varme. :klemmer:

Skrevet

Varme og ferie og total avkobling blir nok bra om været ikke blir topp hele tiden også, men vi får håpe på masse :sol:

Uansett - god tur! Slapp av, kos deg, spis is og vit av vi andre går på jobb som vanlig og nesten ikke er misunnelige... ;)

Skrevet

Håper også på masse sol og varme, trengs!

Heimen klar for avreise, gjenstår bare en kjapp tur ut med søpla. Jenta nydusja og klar, drosje bestilt og kan ikke komme på noe jeg har glemt å dytte i kofferten. Ladere, kamera, solkrem, pass, billett, penger og bikini. Burde være det viktigste det? :klo:

Skrevet

Så lenge du har pass, billett og penger klarer du deg - det meste annet kan man få tak i om nødvendig...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...