Gå til innhold

Stay on these roads

Fremhevede innlegg

Skrevet

God morgen. :kaffekopp: :kaffekopp: (dobbel dose til trøtt Fuggel).

Håper dagen går fort, slik at du raskt kommer deg ut i frisk luft. :jepp:

Det er ganske nært dette

Har drømt om det helt siden jeg hørte at det var mulig, og jeg har så smått begynt å se hvilke steder og muligheter det er. Myona er på en slik reise nå, og jeg skal fiske etter link når hun har kommet hjem tenkte jeg... Er supergrønn av misunnelse! Men kunne godt tenke meg å reise kanskje 3 eller 4 uker, for virkelig å få opplevelsen under huden og bli godt kjent med omgivelsene og opplegget. Og da blir det nok ikke neste år, men hvis det ikke blir langtur i 2014, kan kanskje drømmen være langturen i 2015? På en slik reise kan jeg (og vil jeg trolig) reise alene, for å bli kjent med folk på best mulig måte, og ikke søke tryggheten hos kjentfolk. Men vi får se... Enn så lenge en drøm.

Ååh... Håper du får oppfylt den drømmen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det håper jeg også, Sauen!

Det er nok i bunn og grunn i stor grad snakk om prioritering og planlegging, men ikke bare bare det alltid :ler: Men nå har jeg fått litt blod på tann, og ser også at det kan være lurt å være tidlig ute for å få plass (enkelte prosjekter blir fort fulltegnede). Men er langt igjen før jeg har noen oversikt over hvilke prosjekter som vil være aktuelle, og når det eventuelt vil være snakk om. Må jo få fri fra jobb også, og helst spare opp litt ekstra ferie... :sjenert: Blir fort dyrt om jeg skal ta ei uke eller to med fri uten lønn, men i "verste" fall får jeg vel vurdere det. Men uansett ikke noe i år, og lite sannsynlig at jeg får det til neste år. Men holder en knapp på 2015 foreløpig :jepp:

Skrevet

Sikkert en opplevelse for livet med en sånn tur :jepp:

Skrevet

Burde gjort så mye i ettermiddag, men etter bedriftsidretten og en matbit fant jeg ut at jeg rett og slett skulle sette meg ned å lage fotoboka ferdig fra turen for to og et halvt år siden. Kanskje på tide nå? Tror jeg er i mål sånn nogen lunde, så da har jeg så smått begynt på den siste fotoboka fra langturene, turen for halvannet år siden. Tror jeg har et fungerende gavekort som gir meg ene boka gratis, hadde gjort seg! Blir ikke like tykke bøker som fra turen nå sist (kanskje ikke så rart, ikke hver tur man kommer hjem med nesten 3000 bilder :sjenert: ), men tror det blir bra allikevel gitt.

:natti:

Ellers planer om en tidlig kveld i kveld, tror det trengs...

Skrevet

:kaffekopp:

Mårnings!

Hump-day, midtuke og vi starter ferden inn mot helg igjen. Fremdeles trøtt fuggel, men godt fornøyd med å ha fått meg litt frisk luft i går!

Ankelen var ikke så veldig glad i ujevnt underlag i går, men tror den kom greit fra det gitt :jepp:

Skrevet

Skap på plass i boden, kommode på plass i gangen, to fotobøker bestilt og kjøkkenmaskin vasket. Det gjenstår noen esker som må gjennomgås og pakkes ut, men jeg har i alle fall kommet i gang. Og tror mams og paps er veldig glade for å bli kvitt mine esker fra huset de skal flytte til... Men jeg aner ikke helt hvor jeg skal ha alt - trengs en solid organisering og opprydning her! :opplyser:

Snart senga :natti:

Skrevet

:kaffekopp:

Endelig kan vi si at "i morgen er det fredag!" Herlig!! :strix:

Ikke for det - helga kommer vel til å gå i ett, og vips er det mandag igjen. Men følelsen av at helga ligger foran en får man vel bare nyte tenker jeg.

Fortsetter med huslige sysler etter jobb og bedriftsidrett i dag - leiligheten ble plutselig så rotete igjen... Glad jeg skal til hovedstaden neste helg og ikke få huset fullt av besøk :sjenert:

Skrevet

Er det ikke naturlig for familien å stille opp hvis man har anlednin og bor i nærheten?

:klo:

Leste denne, og kjenner jeg stusser bittelitt over ordvalg/vinkling.

Ikke nødvendigvis relatert til det vi snakket om tidligere om å stille opp, hjelpe til og tilby seg, men altså... Bestemor bodde et par år på sykehjem (før det bodde hun hjemme fordi bestefar nektet å tenke tanken på at hun burde vært på sykehjem), og familien har da hele tiden stilt opp? Jeg var riktignok ikke så mye der den siste tiden, men mamma var der i alle fall ukentlig, handlet inn klær og andre nødvendigheter, og tok det økonomiske rundt det å være verge. Jeg kommer til å stille opp på samme måten for mine foreldre, men å skulle føre timelister? Da måtte det være helt krise, at jeg måtte gå ned i redusert stilling fordi det offentlige tilbudet ikke klarte å gjøre jobben og trengte hjelp. Men å skrive timeliste fordi jeg ordner ærend, fører regnskap eller stikker innom familie på sykehjem/pleiehjem? Høres rart ut synes jeg..

Eller tenker jeg helt feil?

Skrevet

Det er naturlig for familien å stille opp, men det må jo skilles på det familien gjør for å bedre (et akseptebelt) institusjonsliv for sine nærmeste - og der familien faktisk må steppe inn for at vår nærmeste skal får et akseptabelt liv på institusjon.

Moren her gjør mye for datteren, men som institusjonen sier så ville de klart det uten hjelp fra mor. Og da blir det feil at mor skriver timelister......

Skrevet

Og hva man mener er akseptabelt liv er jo en personlig vurdering, men samtidig har vel Norge noen standarder....

Skrevet

Enig!

Må pårørende steppe inn for at det skal være akseptabelt, så er det en egen sak. Og det samme gjelder selvfølgelig dersom man ikke kan jobbe fullt samtidig og ser seg nødt til å redusere stilling for å stille opp.

Men at pårørende besøker sine kjære, ordner noen ærend på veien og tar med ei kake en fredag synes jeg hører under "normalt".

Skrevet

:bond:

Begynte på et innlegg her for lenge siden, men det har forsvunnet i kaoset. Jeg trenger helg!

Full fart og stormende jubel - eller masse mas og unødvendig kaos om du vil. Regner med at resten av dagen også kommer til å gå i ett, og at jeg i alle fall kan glemme å gå tidlig i dag.

Helg, anyone? :klo:

Ikke for det, helga kommer til å bestå av parkettlegging og oppussing. Nevnte jeg at jeg sårt trenger en spa-weekend når dette er unnagjort? :opplyser:

Skrevet

Overtidsjobbing på fredag... Kjipe greier altså!

Men håper jeg kommer herfra i løpet av en god halvtime, helg blir det nok uansett!

Skrevet

Mårnings!

Ny dag og klar for mer parkettlegging. Kroppen merker at det ble litt uvant herjing i går, men det går seg nok til.

Trøtt :opplyser:

Skrevet

God morgen, flinke Fuggel'n. :kaffekopp:

Skrevet

Hjemme igjen :veslejenta:

Varmeovnen er funnet frem, bagen pakket ut og sofaen inntatt. Støl i bein og armer (spesielt lårene - det har blitt mye krabbing på gulv og opp og ned), og en ganske sliten fuggel skal slappe av nå. Blir ikke gjort stort her i kveld. :opplyser: Men kan skryte av at 50 kvm lekkert gulv er på plass! :hoppe:

Skrevet

:veslejenta:

Ikke veldig effektiv ettermiddag, men har fått pakket ut litt og småpuslet litt, heklet litt og sløvet masse. Har i grunn mest lyst til å legge meg nå, men må kanskje vente litt? Litt tidlig å finne senga kvart over åtte? De truer med snøfiller her i morra tidlig, men jeg har planer om å være optimist og pakke treningsbagen og håpe at jeg kan kjøre selv (har sommerdekk, så skal evt sitte på med kollega dersom det er trøblete føre ute). Er ikke klar for vinter ennå! :opplyser:

:natti:

Skrevet

Ellers ikke sett noen bøssebærer her i dag, men de var her kanskje mens jeg var i nabofylket eller på vei hitover? Uansett, årets tema berører mange, og har også berørt vår familie, så jeg fant nettsiden og har gitt mitt bidrag der. Alle monner drar :)

Skrevet

Gikk inn via nettsiden jeg også. Her hadde de vært mens jeg besøkte søsteren min på sykehuset.

Skrevet

God morgen!

Mandag, støl skrott, treningstøyet klart i bilen og heldigvis ikke tegn til snø i morges. Veldig glad for det siste! Var fare for snø nå i morgentimene, mens resten av uka ser veldig grei ut. Så da er man trygg ei stund til rent værmessig :jepp:

Støl og småsliten her, men håper ei økt etter jobb kan hjelpe litt. Ble mye bevegelse i helgen, stort sett mellom krabbende/sittende på gulvet til stående, og det ser ut til å ha trigget litt lårmuskler. Men det går seg nok til!

Og: 4 dager til fuggel'n skal ut på helgetur! :bolledeig:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...