Gå til innhold

Stay on these roads

Fremhevede innlegg

Skrevet

Joggesko.. Hmm..

Jeg har litt trøblete føtter, så jeg har funnet ut at Adidas Supernova eller Asics Kayano (jeg fikk modell 17 på tilbud, nå er vel modell 18 veiledende tror jeg) passer veldig bra. God demping, god passform. Hvis du ønsker litt stivere såle (ved rusling i litt terreng og et ønske om å ikke kjenne alt i underlaget) vil jeg anbefale deg å spørre etter walking- eller hiking-sko på sportsbutikken. De er gjerne litt mer robuste enn vanlige joggesko, uten at vi er over på fjellsko-varianten. Jeg kjøpte et par sorte Asics sko som jeg bruker på skogsturene mine (har forresten to par sorte Asics-sko, etter par med GoreTex og ett par uten..).

Ble du noe klokere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

God morgen Fuggel'n! :kaffekopp:

Godt å høre at nakke og hode er bedre. Håper det holder seg slik, så du fungerer normalt igjen. :klem:

Gjest Purple Haze
Skrevet

God formiddag :)

Godt å høre at formen er bedre, måtte det fortsette sånn :) Ha en fin dag videre!

Skrevet

:vinke:

Noen ganger får man unna masse småtteri som man har skjøvet foran seg, og guri så deilig det er når det er gjort! Jeg er altfor flink til å prokrastinere, og ikke minst leve opp til burdist-stempelet... :sjenert:

Men de siste par ukene har jeg virkelig forsøkt å ta meg sammen:

- bilen på verksted

- bestille time til service og EU-kontroll av bilen

- kjøpe hold-in sak til bryllupet

- ordne bryllupsgave

- ordne bursdagsgave til bestisen

- bestille frisørtime

- bestille time til farging av vipper/bryn samt forming av bryn

- sende inn pulsklokka til reparasjon/service

- vaske fellesgangen i blokka (okei, ikke gjort ennå, skal gjøres NUH)

Alle småtingene under "ordne bryllupsgave" har jeg ordnet i dag, og er i grunn riktig så fornøyd. Så får det heller være at jeg egentlig burde ha et punkt om trening, men i morra! :opplyser: Tror jeg... :sjenert:

Ble litt fysiske øvelser på jobb i dag, og merket at jeg småsvimlet litt når det ble mye opp og ned med hodet. Så balansesystemet har nok fått seg en trøkk i helga (selv om jeg heldigvis ikke har noe hodepine lengre). Så får bare gi det litt tid, og heller gjøre øvelser/ting som resulterer i at jeg holder hodet i en mer oppreist positur. Men jeg MÅ komme inn i bedre treningsrutiner enn kun bedriftsidretten altså :sukk:

Nei, på tide å svinge moppen! Får gjester til fredag, så tenkte jeg skulle være tidlig ute med rydding/rengjøring, og har startet med litt her og der.

Gjest Purple Haze
Skrevet

God morgen :kaffekopp:

Så godt med alt som er unnagjort! Da kan en ta det med ro med god samvittighet :)

Og det er sikkert lurt å ta det litt rolig med trening når hodet har fått seg en trøkk, spesielt når du svimler. Ikke bra!

Håper onsdagen blir fin i RR-land :klem:

Skrevet

Må flire litt av burdisten, for det er akkurat sånne ting jeg kan ende med å utsette i det uendelige - og det er jo bare latterlig!

Ikke tar de så lang tid alene og ikke er det så vanskelig - det er bare kjedelig :ler:

Håper du har en bra dag i dag og at det er helt slutt på alt småplukk - både svimling, vondter osv.

:kaffekopp: ?

Skrevet

Joggesko.. Hmm..

Jeg har litt trøblete føtter, så jeg har funnet ut at Adidas Supernova eller Asics Kayano (jeg fikk modell 17 på tilbud, nå er vel modell 18 veiledende tror jeg) passer veldig bra. God demping, god passform. Hvis du ønsker litt stivere såle (ved rusling i litt terreng og et ønske om å ikke kjenne alt i underlaget) vil jeg anbefale deg å spørre etter walking- eller hiking-sko på sportsbutikken. De er gjerne litt mer robuste enn vanlige joggesko, uten at vi er over på fjellsko-varianten. Jeg kjøpte et par sorte Asics sko som jeg bruker på skogsturene mine (har forresten to par sorte Asics-sko, etter par med GoreTex og ett par uten..).

Ble du noe klokere?

Jeg endte faktisk opp med Asics gel Kayano 18 og da hadde jeg ikke lest her inne først. :) Det var den modellen som ble anbefalt meg av selger i butikken. Mine første ordentlige joggesko!! :)har kun slasket rundt i billige greier tidligere. Til turer i skog og mark bruker jeg hiking sko med goretex, men må ha nye der også da de er helt utslitt og slettes ikke vanntette lengre.

Skrevet

:kaffekopp:

Er nettopp det - småting som kanskje bare krever en liten telefon, men som kan utsettes i det utrolige. Nå gjenstår det riktignok å stille opp på frisørtime, levere bilen, møte til farging av vipper og bryn, samt få pulsklokka i retur fra verksted, men jeg har i alle fall satt igang prosessene!

Fikk gjort litt småtteri i heimen i går (som å skrubbe dusjen, fylle på toalettpapir, vaske over kjøkkenbenken, vaske fellesgangen i blokka ++), og fikk sløva litt på sofaen til slutt før jeg stupte i seng.

I dag har jeg pakket treningstøyet klart, og det står i bilen og venter på meg. Så da satser jeg på at jeg får kjørt en liten økt etter jobb. Litt ellipse, litt styrketrening (primært i slynge) bør hjelpe! Blir uten pulsklokke da, men alt er uansett bedre enn ingenting :opplyser:

Skrevet

God morgen!

Ble det ei bra styrkeøkt i går? Jeg kunne jammen også tenkt meg å lære meg sånn slyngetrening. Det ser så effektivt ut og veldig hardt.

Litt virtuell :kaffekopp: til start i dag :ler:

Gjest Purple Haze
Skrevet

Er det hos deg :sol: har gjemt seg, eller? Er så vant til att det er i dine trakter det er sol og sommer, at jeg tar det nærmest som en selvfølge ;)

Håper torsdagen blir fin, uansett :klem:

Skrevet

:sol: her ja! (selvfølgelig? :plystre: )

Kunne riktignok ønske meg litt flere plussgrader, men skal ikke klage så veldig på de vi har fått. Fin temperatur for bedriftsidretten i ettermiddag :jepp:

Ble grei styrkeøkt i går, godt å få brukt litt muskulatur igjen. Er ikke så veldig avansert i slynge, men synes det er genialt å ta armhevinger der for da kan man gjøre det enklere/tyngre etter hvor skrått man står. Tar i tillegg kroppshev i slynge (omvendt av armhevninger), samt litt mage. Spesielt armhevinger krever mer av støttemuskulatur i slynge, siden man står skikkelig "ustøtt". Kunne absolutt trent hardere og lengre i går, men trøsta meg med at alt er bedre enn ingenting. Tror jeg får begynne der, og heller forsøke å gå litt jevnligere igjen :flau:

Bedriftsidrett i dag, og så støvsuging og litt rydding/vasking hjemme. Må forberede litt før gjestene kommer i morra... Og når vi først er inne på det: noen gode forslag til rask og enkel mat jeg kan servere i morra? Jeg heller sterkt mot pizza eller lasagne, men tar gjerne imot andre forslag. Har ikke så mye tid i morra (gjestene kommer rett fra jobb), så det bør gjerne være raskt og enkelt. Tenkte jeg skulle kjøpe litt jordbær til dessert, med vaniljesaus ved siden av...

Snart helg! :strix:

Skrevet

Jeg skal ha fullkornspasta og hjemmelaget pastasaus i dag. Det er jo kjapt, enkelt og godt. :jepp:

Og det er helt greit at du har :sol: nå, jeg har bestilt den til jeg skal på hytta. :nigo:

Skrevet

Spekemat!

Skinke, morr, eggerøre, rømme, salat, melon, druer, flatbrød og kanskje potetsalat - så er du i boks :)

Skrevet

Hmmm... Gode forslag her gitt! :spise:

Grubler videre, og noterer bak øret.

Skrevet

Eller pai - bak i kveld og ha den klar til oppvarming

Skrevet

Eller en suppe av et eller annet slag med godt brød til. Den kan også lages i dag, og varmes i morgen. :)

Gjest Purple Haze
Skrevet

Jeg vil også foreslå spekemat. Enkelt, godt og noe de fleste liker. Med potetsalat, eggerøre, flatbrød, rømme og vårløk ved siden av, så er det skikkelig namnam :)

Skrevet

:kaffekopp: God morgen!

Nå venter vi i spenning på at dagens meny skal avsløres?

Gjest Purple Haze
Skrevet

Det er jammen meg fredag! :hoppe:

Ha en super fredag, og riktig god helg :klem:

Skrevet

Fredag!!! :hoppendeglad:

Hva skal serveres? Hvordan er formen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...