Gjest Purple Haze Skrevet 13. september 2011 #5421 Skrevet 13. september 2011 Jeg holder fortsatt fast ved fysio hvis ikke ryggen bedrer seg. Jeg har selv gått til behandling for skuldre, nakke og rygg, og vet hvor god hjelp det kan være. En trenger ikke gå og plages unødig. Og ryggen skal bære deg hele livet. Så, det var dagens pekefinger Håper du ikke er helt vrak i dag, RR! For øvrig har ikke jeg heller vært på Kragerø Spa.
Roadrunner Skrevet 13. september 2011 Forfatter #5422 Skrevet 13. september 2011 Tusen takk for koselige kommentarer. Er nok litt enig angående lege/fysio, samtidig som jeg har forsøkt ymse tidligere ganger og stort sett konkludert med at det er tid som trengs uansett... Men skal gi det denne uka også, blir det ikke merkbart bedre da, så må nye grep til. Men jeg står nå her jeg, har fremdeles ikke kjørt bordet ned igjen etter at det kom opp om onsdag. Ny PT-time i morra, så får ta en prat da og se hvordan vi løser ting videre. Har en mistanke om hvilke øvelser som har rotet det til litt, så mulig vi må justere litt. Har jo ikke blitt stort med styrketrening på meg siste uka da I dag tenkte jeg at jeg skulle ta en tur innom litt butikker etter jobb, få ordnet litt ærend. Trengs! Når man kaster undertøy i stedet for å vaske... Heldigvis bare ei uke til lønning! Småtrøtt fuggel, dog ikke så ille som en T-dag kan være. Blåst og regnet MASSE i natt, så har stadig våknet av uværet. Hmmm... Mer ? Har forresten lagt ut et bilde av heklerprosjekt annet sted (ikke FB)
Sauen Shaun Skrevet 13. september 2011 #5423 Skrevet 13. september 2011 *iler for å se bilde av hekleprosjekt*
thumbalina Skrevet 13. september 2011 #5425 Skrevet 13. september 2011 Hei og hå jo da humper og går her. Fortsatt dårlig med nattesøvn (dvs snuppa mener det er morgen alt fra fire til halv seks...) men det går nå på et vis det også =) kan foressten virkelig anbefale Slyngetrening for ryggen! http://www.redcord.no/Video_2011.aspx?m=308 Tror de har slynge der du trener om jeg ikke husker helt feil! Det er veldig skånsomt og veldig effektivt! Trener de riktige musklene uten å legge belastning på andre.
Roadrunner Skrevet 13. september 2011 Forfatter #5426 Skrevet 13. september 2011 Jepp, de har slynge der jeg trener. Vi bruker det litt når jeg trener med PT, moro å bli kjent med litt nye øvelser. Men fikk sms fra PT'en i dag, timen i morra ble avlyst. H*n har også ryggtrøbbel... Smittsomt? Men jeg skal uansett trene litt, og så innom en kollega på vei hjem. Høres ut som en skrekkelig tidlig "morgen", thumbalina! Huff... Noen ny dagbok på gang forresten? Har visst kjøpt litt garn i dag jeg... Og klippa håret...
Gjest Purple Haze Skrevet 14. september 2011 #5427 Skrevet 14. september 2011 Mårnings! Ny sveis! Får man se resultatet på FB? Håper ryggen er enda et hakk bedre i dag! Forkjølelsen er vel skikkelig på retur, regner jeg med Ha en fin onsdag
fairygirl Skrevet 14. september 2011 #5428 Skrevet 14. september 2011 for garn og hårklipp (glemte å stoppe hoppinga etter besøk hos Sauen ) Jeg blir inspirert av heklegløden din! Kanskje jeg skal finne fram litt garn, jeg og? Ha en fiiin dag., Fuggel'n!
Roadrunner Skrevet 14. september 2011 Forfatter #5429 Skrevet 14. september 2011 Ikke så mye hårklipp å vise på FB er jeg redd, har ikke noe før og etter bilde hvor linjalen viser forskjellen Tok ganske mye, men hadde ganske mye å ta av også... Så den sjokkerende forskjellen er det ikke (ingen som har kommentert det på jobb så langt i alle fall). Men godt for alt som er gjort! Ryggen føles gradvis bedre - heldigvis! Litt smerter gjenstår, og blir fort stiv, men ellers fungerer jeg bedre og bedre. Trasket og gikk litt i går etter jobb (alle disse ærendene), og i dag blir det en liten treningsøkt. Ble ikke så mye hekling i går, plutselig var det natta. Men aner meg at det kommer nye heklemuligheter Og du fairy... Jeg venter spent på at hekletrenden sprer seg! Er masse bra videoer på youtube, og garnstudio har også hekleskole. You can do it Halvveis i uka!
Suzy Skrevet 14. september 2011 #5430 Skrevet 14. september 2011 God morgen! Bra ryggen skikker seg - skulle bare mangle. Bevegelse hjelper visst ofte på sånt, har jeg hørt. Har aldri slitt med rygg sjøl (*banker i bordet*). Denne heklesmitten har jeg begrenset tro på gitt... Litt mer ?
Sauen Shaun Skrevet 14. september 2011 #5431 Skrevet 14. september 2011 Godt at ryggen er bedre. Og den heklinga er smittsom. Jeg har såååå lyst til å hekle, men jeg vet ikke om hendene mine er helt enige. Hekling er vel det håndarbeidet gikta er minst glad i...
Skravla Skrevet 14. september 2011 #5432 Skrevet 14. september 2011 Hekling er gøy, strikking er gøyere.... Nå strikker jeg kvikklunsjlue.
Roadrunner Skrevet 15. september 2011 Forfatter #5434 Skrevet 15. september 2011 Hjemmekontor en liten time før jeg skal på seminar. Så blir det noen timers jobb i ettermiddag før bedriftsidretten og litt huslige sysler. Og vips var torsdagen på hell... Meldt knallvær her i dag - lurer på hvordan det arter seg? Ryggen bedres stadig, begynner nesten å føle meg fleksibel og bevegelig igjen Men tar det hele veldig forsiktig, skal ikke gjøre noe dumt nå altså! Litt vondt når jeg hoster (er vel noen møre muskler som får gjennomgå), og jeg står fremdeles hele dagen på jobb. Men er rent optimistisk! Smått småforkjøla, men det er vel sånn man skal gå gjennom vinteren (ikke helt ukjent fenomen). Klager ikke på basillene Litt usikker på om jeg skal joine bedriftsidretten i dag, eller om jeg heller skal ta en roligere alternativ på egenhånd. Får gruble litt i løpet av dagen, og da en avgjørelse når det nærmer seg. Har ikke lyst til å kjøre kroppen helt tom, eller bli stivere igjen... *skeptisk* Trøtt gitt...
mocci Skrevet 15. september 2011 #5435 Skrevet 15. september 2011 Så bra at ryggen kommer seg! Vel tror jeg er immun mot all håndarbeidssmitte jeg, har ihvertfall ikke blitt bitt av basillen enda.
Roadrunner Skrevet 15. september 2011 Forfatter #5436 Skrevet 15. september 2011 Kommer på jobb - møter litt trøbbel, og sender blant annet avsted en epost til PL for å spørre om noe jeg ikke skjønner. Viser seg at det kanskje bare var en bagatell, og jeg skriver i slutten av eposten: "Ikke meningen å bry unødvendig!" Får kort etter følgende svar: Du bryr meg aldri unødvendig!!! Og hvis du gjør det er det bare koselig Så mye skulle det til før fuggel'n smiler fjollete Veeeeeldig fristet til å svare: You just made my day...
fairygirl Skrevet 15. september 2011 #5437 Skrevet 15. september 2011 Ååååååå En slik kommentar er gull!! til Fjolle-Fuggelen
Roadrunner Skrevet 15. september 2011 Forfatter #5439 Skrevet 15. september 2011 Har lest den setningen noen ganger idag gitt (neeeeida, jeg koker overhodet ikke suppe på en liten spiker ). Og har gått en rolig og fiiiiin tur etter jobb! Var SÅ deilig, skikkelig balsam for sjelen. Knall! Tror jeg skal gjenta suksessen i morra, er jo meldt knallvær da også Rolig tempo, fokus på naturen rundt, avslappet gange, ryggterapi og lite tanker i toppen. Fungerte kjempebra, og jeg koste meg skikkelig. Frisk høstluft, solstråler som prikker i kinna, lyden av bekker og små fosser, lukten av myr, en begynnelse på høstens farger Fuggel'n hadde med andre ord en fin tur! Litt klesvask og pusling, ellers ganske sløv kveld i fuglehuset 2
Sauen Shaun Skrevet 15. september 2011 #5440 Skrevet 15. september 2011 Nommin, søt fjolle-Fuggel i dag. Og sånne rolige rusleturer er godt både for kropp og sjel.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå