Gå til innhold

Stay on these roads

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ok, siden Sauen svikter med sin rytte-mitt-rot-deltagelse kan jo kanskje du svinge litt med kosten hos meg RR??? :nigo:

*er gorre hakke peise lat yahhh!*

Luksusfellen får meg til å føle som et økonomisk geni :jepp::lol:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ok, siden Sauen svikter med sin rytte-mitt-rot-deltagelse kan jo kanskje du svinge litt med kosten hos meg RR??? :nigo:

*er gorre hakke peise lat yahhh!*

Selvfølgelig!

:kosteskaft: <--- sveiper over med kosten

:fnise:

Luksusfellen får meg til å føle som et økonomisk geni :jepp::lol:

Nettopp! Rett og slett litt "feelgood" tv :jepp:

Føler meg SÅ flink!

Men jeg har forstått at jeg har blitt voksen - når spenningen i mars (skatteoppgjøret) nærmer seg spenningen på julaften... :sjenert:

Skrevet

Selvfølgelig!

:kosteskaft: <--- sveiper over med kosten

Hååååååååååhh!! (som Fleksnes ville sagt det)!

Døhhh.....det der er juks!!! Merka ikke no' her!! :popcorn:

Nettopp! Rett og slett litt "feelgood" tv :jepp:

Føler meg SÅ flink!

Men jeg har forstått at jeg har blitt voksen - når spenningen i mars (skatteoppgjøret) nærmer seg spenningen på julaften... :sjenert:

:hoho: Den var god!!! Ja, du sier noe. Jeg kjenner mer til pirringen i magen i mars sekundet før jeg drar opp den forhåndsutfylte selvangivelsen og snur arket for å se hvordan utfallet blir - tilgode eller not - kontra noe pirring før julegavene skal åpnes.

Skjønt, en slags "pirring" (les: rumling og rabalder) er det vel; men det er magen som ber om nåde etter at man har gafla i seg litt for mye og god mat :ler:

Skrevet

Nettopp!

Og nå er det liksom bare ei uke igjen, før galskapen blir tilgjengelig på nett (faktisk bare 6 dager!). Og jeg tror ikke jeg går rundt og lurer fælt på hva det er i julegavene ei uke før julaften. Jeg gleder meg til jul, men gavene er liksom ikke den store saken det var da jeg var yngre. Men skatteoppgjøret derimot :nigo:

Patetisk? :ler:

Skrevet

Overhodet ikke patetisk! Bare realistisk :jepp: Ifjor fikk jeg usle 1300,- igjen. Ok, bedre enn å måtte betale det, but still... Jeg ser på tilgode skatt som en slags langsiktig sparing :)

Skrevet

Jeg også!

Har de siste årene lagt på rundt 20.000 igjen, og det har passet fiiiint sammen med feriepenger. Jeg vet jeg skattet skikkelig hardt i fjor, så drømmen er nesten det dobbelte (en slunken sparekonto trenger påfyll, og studiene koster sitt...). Men tør ikke tenke tanken helt før tallene står der... *krysser fingrene*

Ekstra skatt = sparing som ikke merkes :jepp:

Skrevet
Ekstra skatt = sparing som ikke merkes

Yupp! Yupp! Det er mantraet til oss på jobben ;)

20K er jo bare sååååå nais å få!! Kommer godt med :tommelopp: For å si det sånn; får jeg MER enn 1200,- tilgode blir jeg glad! :jepp:

Skrevet

Kan du ikke bare sende han en melding på FB og si "dumt det ikke ble noe av isen, men vi kan ta det igjen neste gang du kommer?" .... ET ELLER ANNET! Just do it!! :rope:

• Liker 1
Skrevet

Kan du ikke bare sende han en melding på FB og si "dumt det ikke ble noe av isen, men vi kan ta det igjen neste gang du kommer?" .... ET ELLER ANNET! Just do it!! :rope:

Har tenkt tanken... :sjenert:

Og jeg vet at jeg må kontakte han i morra angående noe jobb-greier (trolig en epost for å få forklart "problemet"), og da tenkte jeg å nevne at jeg fremdeles skylder han is, og at det var kjipt at det ikke ble noe på tirsdag... Høres ok ut?

Du er så streng... :fnise:

Skrevet

stiller meg i streng-rekka :opplyser:

Hørs bra ut -

:kose:

Skrevet

Goodie! :nigo:

:natti: Trøtt fuggel stuper i seng etterhvert, og satser på en bra torsdag i morgen :jepp:

Skrevet

:veslejenta:

Luksusfellen! :nigo:

Et aldri så lite høydepunkt (skadefryd er jo også en fryd... :fnise: )

Luksusfellen greier jeg ikke se. Det gjør vondt langt inni sjela hos meg. Skadefryd har nok aldri vært noen fryd for min del. :riste:

Og skatteoppgjøret er noe jeg gruer for hvert år. Som regel går jeg i pluss, men ett og annet året finner en eller annen regjering ut at skattereglene skal endres - og da sitter jeg gjerne igjen med en liten minus. Og det har visst nylig har vært en regelendring, men jeg har ikke klart å finne ut om den angår meg... Ja-ja, jeg får vel snart vite det...

Skrevet

Luksusfellen greier jeg ikke se. Det gjør vondt langt inni sjela hos meg. Skadefryd har nok aldri vært noen fryd for min del. :riste:

Og skatteoppgjøret er noe jeg gruer for hvert år. Som regel går jeg i pluss, men ett og annet året finner en eller annen regjering ut at skattereglene skal endres - og da sitter jeg gjerne igjen med en liten minus. Og det har visst nylig har vært en regelendring, men jeg har ikke klart å finne ut om den angår meg... Ja-ja, jeg får vel snart vite det...

Det som gjør Luksufellen greit i mine øyne, er at det nesten uten unntak er folk som er naive, korttenkte og som har tatt endel håpløse avgjørelser. Det er ikke folk som sitter trangt i det eller sliter med å få endene til å møtes, men prøver så godt de kan. Det er folk som stort sett tjener mer enn godt nok til å kunne ha det veldig bra, men som tar håpløse valg. Som kjøper Disney-servise (ikke bare ett, men gjerne to eller tre!) på kreditt, som kun kjøper dyre merkeklær til jentungen på 2 år (og vil helst ikke jobbe, for å kunne være hjemme med snuppa, så snuppa slipper barnevakt/dagmamma/barnehage), og som ikke handler brukt av prinsipp. Folk som bruker kredittkortet som om det stod en svær lottogevinst der... Jeg synes det er fantastisk at de får hjelp, og det ser også ut til at de fleste klarer seg bra etterpå. Men jeg føler at de aller fleste økonomiske problemene til de som er med på serien kunne vært unngått ved hjelp av litt sunn fornuft.. Ikke noe økonomisk orakel, bare tenke før man handler. Jeg er ikke noe supermenneske selv, men jeg har nok et snev av økonomisk sans (henger nok sammen med at jeg har vokst opp i et hjem med tidvis meget stram økonomi), og klarer meg greit.

Gjest Purple Haze
Skrevet

God morgen :kaffekopp:

Jobbmail med hinting om is, høres ut som et skritt i riktig retning :fnise:

Ha en fin torsdag, søta :)

Skrevet

Mårnings! :kaffekopp:

Ny dag - en dag nærmere helg, og veldig klar for ei spinningøkt i kveld. Det trengs! :sjenert:

Skal få sendt avsted en liten epost til prosjektleder'n nå tenkte jeg, og så får dagen bli som den blir etterpå :ler:

Satser på litt roligere dag på jobb i dag, kanskje til og med komme ajour med et par oppgaver jeg har dyttet foran meg? :klo:

Mer :kaffekopp: ?

Skrevet

Sendt mail enda?? :rope: :rope:

Skrevet

E-post sendt... :bond:

La med følgende avsnitt etter de faglige spørsmålene:

Og du? Jeg skylder deg fremdeles is… Gikk jo helt i vasen på tirsdagen! Ikke bra… Så du får bare komme deg nedover igjen (regner med at begrunnelsen IS på reiseregninga er mer enn god nok?) :)

Godkjent? :sjenert:

Skrevet

E-post sendt... :bond:

La med følgende avsnitt etter de faglige spørsmålene:

Godkjent? :sjenert:

Mer enn godkjent! :jepp: passende subtil den der. ;):lur:

Skrevet

Gudd mårning frk fulg!

For en fantastisk flink flørter du har blitt da! :ler:

Og helt enig med detg i Luksusfellesaken. jeg syns forresten denne sesongen virker litt "varmere" enn den forrige. Likte gårsdagens episode godt og syns alle ble fint fremstilt, rett og slett.

:kaffekopp:

Skrevet

Det som gjør Luksufellen greit i mine øyne, er at det nesten uten unntak er folk som er naive, korttenkte og som har tatt endel håpløse avgjørelser. Det er ikke folk som sitter trangt i det eller sliter med å få endene til å møtes, men prøver så godt de kan. Det er folk som stort sett tjener mer enn godt nok til å kunne ha det veldig bra, men som tar håpløse valg. Som kjøper Disney-servise (ikke bare ett, men gjerne to eller tre!) på kreditt, som kun kjøper dyre merkeklær til jentungen på 2 år (og vil helst ikke jobbe, for å kunne være hjemme med snuppa, så snuppa slipper barnevakt/dagmamma/barnehage), og som ikke handler brukt av prinsipp. Folk som bruker kredittkortet som om det stod en svær lottogevinst der... Jeg synes det er fantastisk at de får hjelp, og det ser også ut til at de fleste klarer seg bra etterpå. Men jeg føler at de aller fleste økonomiske problemene til de som er med på serien kunne vært unngått ved hjelp av litt sunn fornuft.. Ikke noe økonomisk orakel, bare tenke før man handler. Jeg er ikke noe supermenneske selv, men jeg har nok et snev av økonomisk sans (henger nok sammen med at jeg har vokst opp i et hjem med tidvis meget stram økonomi), og klarer meg greit.

Jeg vet at det stort sett handler om dumme valg i Luksusfellen. Men jeg orker ikke se det likevel. For meg er det ikke underholdning å se andre mennesker havne i problemer selv om det er aldri så selvforskyldt. Men jeg er veldig for at programmet sendes, for det kan være en vekker for andre. Hvis det kan oppdra andre (og spesielt ungdom) til å tenke økonomisk fornuftig, så er det glimrende. Så jeg har ikke noe imot programmet, jeg orker bare ikke se elendigheten selv. Jeg blir bare stresset og uvel av det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...