Gå til innhold

LineGourmet har blitt mamma

LineGourmet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så fin ide med den kalenderen da!

Min kjære har skjønt "tegningen" og regner seg raskere en meg frem til "riktig" dag så snart jeg sier: "hmf jeg fikk mensen i dag..."

Ha en flott kveld - og nyyyt rødvin (enn så lenge - det gjør jeg også!)

:skaal::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om det er på 14 DPO, vil det si at dere har prøvd i et år nå da?

14 DPO betyr 14 day past ovulation(dager siden eggløsning) og dermed IKM i dag. Men tilfeldigvis, så har vi også forsøkt omlag 1 år.. :sminkedokke: Men ikke "målrettet" før nå. Første PP med el-tester.. basal-temperatur måling neste PP :)

-----

Endret av LineGourmet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 DPO/1 dag i ny syklus?

Venter på at mensen skal melde seg... :sjenert:

Koselig kveld med sambo i går. Jeg fikk nærhet og kvalitetstid :)

Over 9 timers søvn og føler meg ganske utvilt, men har visst ikke så fryktelig mye å si enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Greit at mensen er regelmessig når'n først skal komme!

Lykke til i ny PP!

takk takk - til deg også Milla :)

Pizza og film i kveld :tommelsmil::popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teite mensen! Men jeg slenger meg på de andre som sier at det er veldig greit med regelmessig mensen. Min kom en gang mellom uke 4 og 7, når vi prøvde på Prinsen. Jeg ble helt sprø og desperat av det. Heldigvis gikk det veldig fort denne gangen da. Men har lest at det er enklere å bli gravid med nr. 2.

Blir det temping denne måneden? Blir det første gang du prøver det?

Ha en fin lørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teite mensen! Men jeg slenger meg på de andre som sier at det er veldig greit med regelmessig mensen. Min kom en gang mellom uke 4 og 7, når vi prøvde på Prinsen. Jeg ble helt sprø og desperat av det. Heldigvis gikk det veldig fort denne gangen da. Men har lest at det er enklere å bli gravid med nr. 2.

Blir det temping denne måneden? Blir det første gang du prøver det?

Ha en fin lørdag!

Ja, jeg bestilte meg basal-temper i dag faktisk. Men må jeg virkelig sette klokka på ringing kl 6 i helgene også? :dåne:

For alle dere som har erfaring med temping - får/fikk dere bekreftet temp økning etter el og fikk dere temp-økning da dere ble gravide også?

Jeg har skravert i nye kalendern til kjære.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Jeg skal også begynne å tempe (bare jeg får TR snart så.... :sjenert: )

Hvor har du kjøpt basaltemperen?

Har ingen erfaring om dette jeg heller så....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

CD 2

Nei, nå er det sånn et knallvær der ute! :ler: Så jeg skal rive meg løs fra KG og hoppe i dusjen. Så skal jeg ut på tur. Målet: kjøpe melk på Esso og kanskje innom merkevareutsalget (som jeg aldri har vært innom) En fin liten runde som vil ta en snau time :)

Yepp, jeg er allerede fornøyd med planen. For jeg syns jeg sitter alt for mye inne i helgene, sambo er en lathans som syns det er viktig å "slappe av". Selv føler jeg at jeg visner til tider. Men ikke i dag :kul:

Senere blir det 3 timer med okse-kasserolle-laging :)

Edit: Jeg får faktisk med meg sambo ut også :)

Endret av LineGourmet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt som deg at det må skje noe i helgene. Men i ett behaglig tempo, da. Hvis vi blir sittende inne en hel dag blir jeg sprø! Heldigvis er mannen her også en utålmodig sjel!

God tur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Jeg er litt som deg at det må skje noe i helgene. Men i ett behaglig tempo, da. Hvis vi blir sittende inne en hel dag blir jeg sprø! Heldigvis er mannen her også en utålmodig sjel!

God tur

Ah, det var deilig å komme seg ut litt, selv om det ikke var så langt :ler:

Nå skal jeg lage oksekasserolle!

http://www.aperitif.no/index.db2?id=102603

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg bestilte meg basal-temper i dag faktisk. Men må jeg virkelig sette klokka på ringing kl 6 i helgene også? :dåne:

For alle dere som har erfaring med temping - får/fikk dere bekreftet temp økning etter el og fikk dere temp-økning da dere ble gravide også?

Så kjedelig med TR :kjefte: Da får vi håpe på bedre lykke i denne PP :klemmer:

Man skal tempe til samme tid hver dag ja, også i helgene... Men du blir vant, og jeg hadde heldigvis aldri problem med å sovne igjen etter temping :søvn:

Jeg fikk tydelig temp øking etter EL så det var lett å se når EL hadde vært (hadde også lav temp den dagen EL var). Når det gjelder temperatur øking ved graviditet så er den gjerne ikke synlig før etter IKM, så jeg testet positivt før jeg kunne se det på kurven min. Så for meg var det mest nyttig verktøy for å vite når EL hadde vært :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 DPO betyr 14 day past ovulation(dager siden eggløsning) og dermed IKM i dag. Men tilfeldigvis, så har vi også forsøkt omlag 1 år.. :sminkedokke: Men ikke "målrettet" før nå. Første PP med el-tester.. basal-temperatur måling neste PP :)

-----

Jaa, det var sånn det var ja.

1pp, 2 pp, blir pr. mensen :P Kan jo ikke si pr. mnd siden syklusen ikke er en mnd.

Målrettet eller ikke så tror jeg nesten jeg hadde snakka med lege om jeg ikke hadde blitt gravid uten prevansjon og sex et år uten å passe på dette med sykluser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 CD

Har ikke så mye å si om prøving i dag bortsett fra at jeg venter på termometern i posten og at vi har "øvd" i dag :fnise:

På jobb har jeg i dag hatt et viktig møte med den viktigste kunden min. Jeg var nervøs, men grunnen til at man er nervøs er fordi man skal være ytterst skjerpet. Jeg gjennomførte med kunnskap, sjarm og faglig dyktighet :briller: Kult! Sånt gir meg et kick av både selvtillit og inspirasjon :ler: Og det skal sies at denne kunden kan "gi meg halve budsjettet" mitt :jepp:

Var innom butikken mens det ennå var lyst og kjøpte masse frukt og ikke noe sjokolade :eeeh: Eh, ja - for jeg prøver meg på en sunnere livstil - mer frukt, mindre brød og sjokolade. Og alle dere som jeg følger med på her inne - jeg savner å trene! Men jeg finner ikke tiden, og jeg er ikke medlem på SATs lenger heller. Vel, har en hemmelig fantasi om å begynne å sykle til og fra toget når snøen har gått. Kanskje Phobetacus (særlig det ble stavet riktig sånn ut av det blå :fnise: ) har en bra sykkel å selge?

Er også ute etter flere kommentarer på dette med temping da.. hepp, hepp :rope::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...