Gå til innhold

LineGourmet har blitt mamma


LineGourmet

Anbefalte innlegg

Netthandel er skummelt både fordi det er så innmari lett å legge ting i handlekurven og fordi det sjelden blir helt bra når man får varene hjem til seg :frustrert: Får håpe du kunne bruke noen av plaggene da Line!

God helg :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 DPO (cd 21)

Fikk ikke tempet i dag. :sjokk: Jeg forsov meg, glemte å sette på klokka i går faktisk. Og jeg som ALDRI forsover meg.. hehe..

Inne i siste time på jobb nå før helg. Får gjort latterlig lite de siste timene på fredagene :fnise: Egentlig litt kjedelig, for tiden går alt for sakte.

Men i kveld blir det kos som vanlig. I dag skal jeg lage Ostesufflè, det er så digg! :jepp: Jeg har ferskt hvitt brød til og en enkel salat bestående av ruccula, tomat og rødløk + en liten blanding av olivenolje og balsamico. Og ja- vi har selvfølgelig vin til. En rød deilig fløyelsvin! :ler: (Får se hva sambo kommer opp med :)

Her er oppskrift for de som vil: http://www.rema.no/folkekokkene/folkekokke...rticle17332.ece

Jeg har forresten bestilt bok til sambo i dag "Verdens beste pappa" - den skal han få når vi er i lykkelige omstendigheter ;)

Ha en fin fredagkveld alle! :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Netthandel er skummelt både fordi det er så innmari lett å legge ting i handlekurven og fordi det sjelden blir helt bra når man får varene hjem til seg :frustrert: Får håpe du kunne bruke noen av plaggene da Line!

God helg :danse:

Jeg har tatt i bruk den ene genseren i dag, men tror jeg må returnere de 3 andre :gjeiper: Huff, så bortkastet.

God helg til deg også pinkpus :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, enig i att netthandel er fristende men ikke alltid så lurt. Jeg kjøper stortsett alt av hudpleie/hårpleie på nett - det funker heldigvis fint :)

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 DPO (cd 22), ingen temp

Jeg kjeder meg noe helt grusomt og blir helt matt av se på dette været der ute :dåne:

What to do? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff ja, det er ikke så veldig mye å finne på et sånt vær. Er lite fristende å gå ut... Ei god bok kanskje? Og en kopp kakao? ;)

Koselig at du har kjøpt "Verdens beste pappa" til din kjære. Det er ei bra bok med mye informasjon, og morsomt skrevet syns jeg, så han kommer nok til å like den ;)

Håper du får en fin lørdag uten å kjede deg for mye ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så fint at jeg ikke er alene.. Godt det ikke er bare meg :fnise:

Har forøvrig kost meg 1 time med KK nå. Vurderer å slå på TV'n snart ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så synd bare en av genserne passet. Jeg har ikke bestilt klær på nett etter jeg engang måtte redturnere samtlige plagg jeg bestilte :sjenert:

Så koselig at du har kjøpt bok til din kjære, håper du får gitt den til han snart :rødme:

God helg

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 DPO (cd 23) ingen temp i helgen :riste:

Nei, det ser ikke ut som at det blir så mye temping i helgene - jeg forstår meg godt jeg :fnise:

I dag har jeg bestemt at jeg ikke skal kjede meg så jeg har en detaljert plan - godt inspirert av dere andre ;)

* dusje, vaske klær, frokost

* skifte på senga

* få med kjære ut på en liten tur (wuhu! det snør ikke! :skya: )

* lage varm sjokolade med ekte sjokolade + et snev av chili + kremtopping :ler:

* Kose meg med blad/KG

* Lage bacalao-inspirert torskeform og 1 øl :briller2:

Yepp, det blir en fin søndag! :)

PS: prøvemessig, så har jeg overhodet ingen symtomer på verken egg-festing eller andre ting. Føler meg så ikke-gravid som det er mulig å gjøre. Men det er kanskje bra, hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tydigvis ikke i min dagbok du har funnet den inspirasjonen :sjenert:

Men høres ut som den perfekte søndag. Du er den andre dagboken det snakkes om varm sjokolade + 1 på facebook, så gjett hva jeg skal nå??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tydigvis ikke i min dagbok du har funnet den inspirasjonen :sjenert:

Men høres ut som den perfekte søndag. Du er den andre dagboken det snakkes om varm sjokolade + 1 på facebook, så gjett hva jeg skal nå??

hehe.. lage kakao?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Høres ut som en bra søndagsplan. Det ble kakao på oss i pausen på snowboardturen, men det var sånn pulver i vann sak, men godt det også syns jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en bra søndagsplan. Det ble kakao på oss i pausen på snowboardturen, men det var sånn pulver i vann sak, men godt det også syns jeg :)

Jasså, du har vært å kjørt snowboard i dag du. Lucky girl ;)

Pulver i vann funker fint - selv syns jeg egentlig kakao med skikkelig sjokolade ikke smakte så bra som det burde ha smakt :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa jeg skulle lage en bacalao-inspirert torskeform i dag. Den er nå fortært og ble, om jeg får si det selv, helt fantastisk! :ler: Dette mååå dere bare prøve ut. Gjør som følger:

Skjær en løk (rød) og surr i smør i en kasserolle til den blir myk. Strø over litt sukker, ca 1-2 ss. Ha i 2 skiver med oppklipt bacon. Surr videre. Jeg tok også i litt purre og stilkselleri, men jeg tror ikke det er vesentlig. Ha en 1 stk chili. Hakk et halvt glass eldorado soltørket tomat (ca 10 stk) + halve glasset med olje. Ha i 2 bokser hakket tomat. Press 3-4 hvitløksfedd. La småkoke 20-30 min. OBS! ca 1-2 ts salt, 20 hele hvite pepper. Smak, smak, smak :)

Strø på salt på torskefileten, la ligge i 15 min. Skyll av og tørk.

Finn frem en ildfast form og klargjør ferdigkokt potet (putt de hele i). Jeg hadde også i brokkoli, men neste gang velger jeg gulrot i stedet. Hell over tomatblandingen, sprinkle på ca 2 dl extra virgin olivenolje og inn i ovnen på 225 grader i ca 20-25 min.

Skru ned ovnen til 190 grader og legg fisken på toppen og inn i ovn i ca 12 minutter. Strø over frisk basilikum til slutt. Ha rømme ved siden av.

Dette ble så bra at vi måtte ha et glass rødvin til :ler:

Endret av LineGourmet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa jeg skulle lage en bacalao-inspirert torskeform i dag. Den er nå fortært og ble, om jeg får si det selv, helt fantastisk! :ler: Dette mååå dere bare prøve ut. Gjør som følger:

Skjær en løk (rød) og surr i smør i en kasserolle til den blir myk. Strø over litt sukker, ca 1-2 ss. Ha i 2 skiver med oppklipt bacon. Surr videre. Jeg tok også i litt purre og stilkselleri, men jeg tror ikke det er vesentlig. Ha en 1 stk chili. Hakk et halvt glass eldorado soltørket tomat (ca 10 stk) + halve glasset med olje. Ha i 2 bokser hakket tomat. Press 3-4 hvitløksfedd. La småkoke 20-30 min. OBS! ca 1-2 ts salt, 20 hele hvite pepper. Smak, smak, smak :)

Strø på salt på torskefileten, la ligge i 15 min. Skyll av og tørk.

Finn frem en ildfast form og klargjør ferdigkokt potet (putt de hele i). Jeg hadde også i brokkoli, men neste gang velger jeg gulrot i stedet. Hell over tomatblandingen, sprinkle på ca 2 dl extra virgin olivenolje og inn i ovnen på 225 grader i ca 20-25 min.

Skru ned ovnen til 190 grader og legg fisken på toppen og inn i ovn i ca 12 minutter. Strø over frisk basilikum til slutt. Ha rømme ved siden av.

Dette ble så bra at vi måtte ha et glass rødvin til :ler:

Nå ble jeg sulten gitt :spise: . Denne oppskriften må prøves!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...