Gå til innhold

LineGourmet har blitt mamma


LineGourmet

Anbefalte innlegg

Herlighet så spennende det er her om dagen ;) Kan bare forestille meg hvordan det føles for deg da.

Jeg har hatt sykluser på alt fra 28 til 42 dager, så jeg har absolutt vært tre dager over tiden. Men det er nå veldig rart når man ikke er vant med det :klø:

Krysser fingrene og kaster litt mer babystøv :strix::strix::strix::strix::strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:duskedame: Innom å heier på at tanta holder seg borte :duskedame:

Kaster babyer, slik at spiren skal sitte

:ler:

:babysmokk: :babysmokk: :babysmokk: :babysmokk: :babysmokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:duskedame: Innom å heier på at tanta holder seg borte :duskedame:

Kaster babyer, slik at spiren skal sitte

:ler:

:babysmokk: :babysmokk: :babysmokk: :babysmokk: :babysmokk:

hehe.. godt forsøk, men den slapp.

_____________

Mensen kom med et brak i dag litt over 7, 17 DPO. Og godt var det. Jeg tok en el-test bare for å teste en halvtime før, og den var sånn "nesten" positiv. Så jeg begynte faktisk å ta utgangspunkt i at jeg var gravid. Men så kom mensen, og det er helt okey. Livet er som normalt igjen :gjeiper:

Ha en fin dag! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffa meg, ikke bare å gå slik å vente :sjenert: Håper virkelig at det er en liten spire inne i magen din :rødme:

:strix: :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Kos deg i neste prøveperiode, spiren sitter nok når du minst venter det.

Ha en fin dag :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi posta omtrent samtidig vi gitt!

Så kjedelig at TR kom, men samtidig greit å slippe gå slik i uvisshet. Bedre lykke neste PP :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Rosa over her; kjipt at TR kom, men nå er du ihvertfall igang med ny PP istedet for å gå å vente! Krysser fingre for neste PP og gleder meg til å følge med :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Her var det stille!

Ja, jeg er lei av å tenke på prøving og graviditet. Det ble litt av et anti-klimaks tidligere i uken :gjeiper: Men det var deilig å bare få det avklart med mensen. Livet "as it is" kom tilbake :)

____________________

Men i dag har kjære bursdag. Da blir det familiefest hos oss i kveld. Det blir alltid gøy og gjerne litt følelsesmessig action :fnise: Jeg skal snart sette i gang med dessertbunnen. Jeg skal lage:

Forrett: Lefserull med fenalår http://www.speketips.no/oppskrifter/lefserull_m_fenalar

Hovedrett: Honningsmurt lammestek med Sting. http://www.aperitif.no/index.db2?id=124931

Dessert: Pavlova - det har jeg aldri lagd før, men er sikker på at det blir en vinner. Vil også finne sånn fyrverkeri man kan sette på kaken :fnise:

Ha en fin helg alle sammen! :goodbye:

edit: skrivemangel.

Endret av LineGourmet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye:

Nå har jeg lest gjennom allesidene i boka di, så jeg bestemte meg for at jeg måtte legge igjen et lite spor her også. Kan jeg spørre om du har hatt et annet brukernavn før? Synes bare jeg kan lese det gamle mellom linjene her, men hva vet jeg :)

Gratulerer med prøverdagbok forresten, godt å ha et sted å få ut tanker og følelser. Det er en skikkelig påkjenning for både herr og fru denne prøvingen, men jeg synes virkelig du greier å holde deg i skinnet med godt mot og (stort sett) godt humør :fnise:

Når det gjelder syklusen, så er det lett for at mensen blir forskjøvet. Det er rett og slett fordi du tenker å masse på det og "stresser" litt med det. Så at syklusen ikke er helt på tia hver gang er ikke så rart. Når vi var prøvere hadde jeg en syklus på 35 dager og en på 40, var ikke helt beregnelig og jeg trodde jeg var gravid hver gang :sjenert:

Mitt tips er

* å ligge med en pute eller liknende under korsryggen og beina opp,

da hjelper du de små godt på vei :lur: (tror det var den kvelden det klaffet for oss)

* ikke gå på do eller dusj/vask deg med en gang

* spis folat

* ikke "tving" han til å ha sex, prøv å la det komme naturlig. Dog var de 4 skraverte rutene på kalenderen din en artig ting, er jo bare to dager det er snakk om og det bør han jo klare :ler:

(synes synd på mannfolka altå, skjønner godt de får litt prestasjonsangst jeg, hehe)

* så kommer det siste tipset alle banker inn i hue vårt :prøv å ikke tenk på det :rolleyes:

Ble litt lengre enn jeg hadde planer om dette, skulle tross alt bare legge igjen et lite spor :gjeiper:

Dere må ha en flott helg iallefall, og gratulerer med bursdag til mannen. Ser du er en reser på kjøkkenet, imponert over alt du steller i stand.

Snakkast! :klemmer::goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan Minnimusepus :) Hyggelig at du legger igjen noen tanker når du har lest hele dagboken min :fnise:

Jeg har ikke hatt noe annet brukernavn her. Var helt ny når jeg kom i desember. Prøving er en påkjenning så greit med dagbok, men samtidig så blir det jo også veldig mye fokus på symtomer og sykluser med en dagbok :sukk: Jeg tror at jeg har gått igjennom de 3 første og værste månedene nå med aktiv prøving (og alt som følger med det :gjeiper: ) så håper at det roer seg litt fremover. Uansett så blir det prøvefri denne PP :jepp:

Og takk for tips Minnimusepus, har gjennomført en del av dem ;)

_______________________

Pavlova'en - ble kjempegod!!! Det bør alle lage :ler:

Lammet ble også bra. Men honning og appelsinsaus.. det er egentlig litt spesielt det assa. Men kjøttet ja, ble så mørt at det smeltet på tunga. 125 C eller mindre til kjernetemp er 65 grader :)

Litt slack i dag, blir ikke mye som skjer bortsett fra Pizza-henting i kveld.

:romeo:

Endret av LineGourmet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Prøvefri PP? Hvorfor det..?

Pavlova er kjempe godt, også nydelig kjøtt.... blir sulten her jeg sitter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøvefri PP? Hvorfor det..?

Pavlova er kjempe godt, også nydelig kjøtt.... blir sulten her jeg sitter ;)

Prøvefri fordi jeg NEKTER å tenke på det på en liten stund :scorpis:

____________________

Ellers har vi ikke bare 1 gravid på jobben, men 2 fikk jeg vite i dag. Hyggelig for dem :) Men med totalt 8 stk så virker det som litt av en baby-boom - tenk dere når jeg kommer etter utover sommern også=? :fnise: Eier kommer til å rive av seg resten av det lille håret han har! hehe..

Som sagt - det er forbudt med gravidespekulasjoner og beregning av EL og hopping i høyet denne måneden. Eller, misforstå meg rett - det er såklart absolutt tillatt med hopping i høyet - men ikke for at "nå har jeg el" - full fart! liksom... :sjenert: You see? Good! :ler:

På jobben er det stress stress stress. Vi driver med alt for mange viktige ting på en gang og alt blir bare halvveis. I tillegg er det kurs igjen i morgen. Og det er masse "hjemmelekser" og jeg må forberede en føkkings presentasjon også! :dåne: :pisk: ÅÅÅÅÅH! Jeg har lampefeber.. jeg syns det er helt forferdelig å holde en presentasjon sånn foran mange - det er helt sprøtt. Jeg er kjempeflink til akkurat det samme når det er fra 1-4 og i møtesammenheng, men flere enn 10 (som jeg ikke kjenner eller har en relasjon til) da får jeg bare angst. Og jeg blir så skjelven og nervøs at det føkker opp alt sammen. Jeg har faktisk noja for at jeg skal besvime - seriøst! hehe.. fy faen. Og ikke klarer jeg å puste ordentlig og jeg blir tørr i munnen og puls i 200 - hvordan skal man klare å holde en bra presentasjon da da? Det værste er at det går faktisk bra da - stort sett hver gang. Jeg er forbereder meg godt og det værste som skjer er at jeg hopper over et avsnitt eller no (for å bli fortere ferdig) :rodme:

Juhu! Jeg må øve nå :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lykke til med presentasjon :tommel:

Går helt sikkert bra, men det er rart med det der at selv om man er flink på presentasjoner så er det stor forskjell på om man presenterer for 4 man kjenner eller 10 man ikke kjenner. Det skulle jo egentlig ikke ha noe å si hvor mange som hører på og om man kjenner dem...

:ball:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for lykkeønskninger jenter :) Presentasjonen gikk strålende - litt lang bare, jeg klarte ikke å holde meg innenfor tiden :gjeiper: . Men det viktigste, nervøsiteten tok ikke overhånd denne gangen - trodde ikke at jeg skulle besvime liksom... :fnise: Så det var deilig. Fikk uansett et digg endorfinkick etterpå å hvile på :ler:

Er ellers helt skutt :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, her har man gjort totalrenovering siden i går ja (på KG). Hmm.. 24 timern er ikke i drift :lete: Ikke for å være en motstander mot forandring, men noen ganger så får jeg inntrykk av at man endrer lay out bare for å endre -og ikke for at det er bedre..

Men i morgen er det helg igjen! Jeg gleder meg! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...