Gå til innhold

LineGourmet har blitt mamma


LineGourmet

Anbefalte innlegg

CD 9

Tja - rettene ble lagd og vinen drukket. Valentine's kan lett bli et anti-klimaks når det gjelder jenter's forventninger til romantikk. :klaske:

Nærmer meg viktige perioden nå - har tenkt å drikke både grapefrukt-juice og hostesaft for bedre miljø der nede :fnise: Noen som har en formening om hvor mye og hvor lenge før?

Håper alle har en fin søndag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håper du kosa deg masse i går selv om kanskje ikke romantikken helt ble sånn som du hadde sett for deg. Jenter og gutter er ofte ulike på sånne ting ja.. :gjeiper: Uansett så såg menyen fantastisk ut :sikle:

Ha en fin mandagskveld :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk honning :klemmer:

-----------

CD 10- temp 36,28

Har kjøpt Solvipect og grapefruktjuice i dag.. :fnise: drøyer et par dager med hostesaften. Men jeg leste et sted at grapefrukt juicen skulle drikkes hele 7-10 dager før EL..? :filer: Uansett, det er vel ikke så nøye - er jo bare en matvare. Det blir som det blir. Starta forresten med temping i dag. Tviler på at jeg driver med dette veldig lenge asså - den bruker jo dritlang tid på å måle ferdig. 2 minutter eller noe, kjennes ut som en evighet. :dåne:

Ok på jobb idag - litt mandag. Sov for lite i natt (sånn er det når man ødelegger døgnrytmen i løpet av helgen), men fikk gjort mye likevel. Eier er på 3-ukers ferie/reise og sjefen er sykmeldt. Når katten er borte danser musene på bordet :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Kjenner til den ja. Jeg jobber i helevesenet, og der er temping en stor del av hverdagen, tar eviiiiigheter når man står der og venter :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. De gangene jeg prøvde med juice og hostesaft drakk jeg bare litt i dagene rundt forventet EL. Begynte kanskje 3-4 dager før forventet EL... Men jeg hadde jo neppe EL i det hele tatt så da så...

Lykke til med temping, hostesaft og grapefrukt juice! Begynner å bli "alvorlig" dett'a! MEN må jo ta med rådet fra legen på Ullevål da "Har du regelmessig mens så tell dager - EL er 14 dager før neste mens, bruk ikke penger på alt mulig tester og slikt, kjøp en flaske vin og kos dere i stede!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. De gangene jeg prøvde med juice og hostesaft drakk jeg bare litt i dagene rundt forventet EL. Begynte kanskje 3-4 dager før forventet EL... Men jeg hadde jo neppe EL i det hele tatt så da så...

Lykke til med temping, hostesaft og grapefrukt juice! Begynner å bli "alvorlig" dett'a! MEN må jo ta med rådet fra legen på Ullevål da "Har du regelmessig mens så tell dager - EL er 14 dager før neste mens, bruk ikke penger på alt mulig tester og slikt, kjøp en flaske vin og kos dere i stede!"

:fnise: joda, men vi koser oss uansett vi. Planen er bare å få bekreftet at ting (EL) funker/skjer. Og litt hostesaft for å lage et mer "glidende" miljø skader jo ikke. Men fytte rakker'n - jeg smakte på grapefruktjuicen i stad. Det er IKKE digg! :haar:

Og ja, det er så "alvolig" at jeg ikke alltid er like sikker :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja "alvorlig" her i huset også, selv om noen PP'er er litt roligere med tanke på remedier og oppfølging... Jeg har vært gjennom/prøvd sånne Vitex piller, hostesaft, grapefrukt juice, temping, el-tester, ultralyd, blodprøver, LAP og ikke minst min kjære CBFM... Er til å bli sprø av at noen bare blir gravid sånn helt uventet og uplanlagt, men at andre må steve og styre for å få det til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja "alvorlig" her i huset også, selv om noen PP'er er litt roligere med tanke på remedier og oppfølging... Jeg har vært gjennom/prøvd sånne Vitex piller, hostesaft, grapefrukt juice, temping, el-tester, ultralyd, blodprøver, LAP og ikke minst min kjære CBFM... Er til å bli sprø av at noen bare blir gravid sånn helt uventet og uplanlagt, men at andre må steve og styre for å få det til...

Ja, skjønner veldig godt hva du mener. Og særlig med tanke på at de aller fleste bare "blir gravide" - nesten sånn uplanlagt.. Hmm.. eller det vet jeg jo egentlig ikke noe om, det er i hvert fall det jeg innbiller meg. :sjenert: Jeg syns liksom ikke jeg har "råd" til å å ikke prøve alle kjærringrådene jeg da, men samtidig så blir det utrolig mye fokus på å skulle bli gravid. Nesten så det går utover livskvaliteten til tider. Liksom det eneste som betyr noe... :sukk:

Noen dager så tenker jeg at vi kan ha et helt fint liv uten barn, ja - til og med bedre. I hvert fall med mindre ansvar og forpliktelser. Men på den andre siden så: selv om jeg ikke aner hva det innebærer å faktisk få barn så er det jo vitterlig det største i livet, det må det jo være. Og kunne skape et ekte menneske med den du elsker. Et menneske som er en del av dere to. Å ta vare på det, beskytte det, gi det verdier og trygghet, og se det vokse opp... å elske det betingelsesløst. Hvordan kan man akseptere å ikke få oppleve det? :lete:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 11 temp 37,00 ?????

Yepp, helt hårreisende temp i dag. Jeg kløna litt med en gang jeg våkna og rakk tydeligvis å bli varm i trøya før den fikk målt seg ferdig :dåne:

Forventet EL til helgen (lørdag/søndag). Tenkt å teste fra i morgen. Jeg er bekymret og negativt innstilt til at sambo finner nok lyst til hoppe i høyet. Hvorfor det? Jo, for jeg prøvde meg i stad og han var visst ikke i mood. *himle med øynene* Jeg liker fortsatt ikke å bli avvist. Så nå sitter de kiipe følelsene i og lager dårlige tanker for helgen. Teit ass. :kjefte::fnise:

Men det hjelper å skrive om det - da blir det fortere borte :)

Har hatt en supereffektiv dag på jobb. Har vært så og si på mitt beste :jepp:

By the way: Jeg har forresten satt opp til han 4 skraverte dager på kalernder'n, og jeg har sagt at jeg forventer sex 2 ganger i løpet av de dagene. Tror dere dette vil virke feil inn på den potensielle prestasjonsangsten hans? Jeg syns det er vanskelig - en forutsetning for å bli gravid er jo å sex liksom... :filer: Jeg skulle ønske jeg hadde bedre tid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trudde du mente at du forventet :humpe: to ganger om dagen jeg, isåfall kunne jeg virkelig forstått at han kunne fått prestasjonsangst :fnise: Ikke så lett å si om kalenderen vil hjelpe eller bidra til prestasjonsangst, og det er vel ikke så lett for han å styre heller kanskje. Men han ville vite når det gjaldt, var det ikke slik? Du får ta i bruk de triksa du kan jente, hvis det er noe spesielt han tenner på så kjør på :sexy: :gjeiper: Masse lykke til :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Men mannen vil vel ha barn?

Hvis han virkelig vil det, vet han jo at sex må til... :sjenert:

Jeg har også hatt noen tanker om dette at mange (i mine øyne) blir fort gravide, og mange blir gravide ved såkalte uhell... åssen går det an?! Mens vi som virkelig vil ha barn, må bruke lange tider :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til mannens forsvar så holder det ikke bestandig å ville.... Ikke lett med prestasjonsangst :sukk:

Pass på at dere ikke blir frustrerte og sinte på hverandre når ikke alt går som planlagt, det ordner seg for snille jenter tilslutt vet du :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 12, temp 36,07, negativ el-test

En flott dag på jobb. Jeg dro i land en kjempe-fisk :cool::5::ler:

Ikke så mange bekymringer i dag, serotonin-nivået er åpenbart litt høyere (eller er det lavere det skal være?) Uansett, humøret er bra, jeg er glad :)

Det er snart helg og sambo snakker med meg om følelsene sine :smilorange: Selv om det ikke handler om baby-laging. Men det er greit. Jeg er ikke kravstor på sambo's følelsessnakk. Glad til bare det er noe :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men mannen vil vel ha barn?

Mannen er ikke sikker på om barn er det største i livet. Han gjør en innsats for min skyld... That's the hard facts ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 13, temp 36,04, negativ el-test (tror jeg)

Ja, tok test når jeg kom hjem fra jobb, men så la jeg den der bare og begynte å lage middag. Dvs at det var sikkert 15-20 min på overtid når jeg så på den og da var streken nesten like sterk som kontrollstreken. Jeg tolker den som negativ.

Litt sliten i dag, blir deilig med helg i morra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

CD 14, temp 36,10 og superpositiv el-test

Yepp, teststrek mye sterkere enn kontrollstreken :jepp:

Vi har hatt :sengekos: - gud skje lov!! Fytte rakkern, jeg hadde så noja for at det ikke skulle bli noe. Jeg kjente så utrolig godt at jeg ikke ville taklet det, asså som i å kunne ha det hyggelig over en flaske vin uten å være preget av det. Dere må huske på at jeg vitterlig hadde gitt sambo fullmakt til selv å bestemme over disse 4 skraverte dagene (som er fra i dag til og med mandag), så det kunne jo godt tenkes at han ville ha drøyd til i morgen. Men heldigvis så ble det nå noe på meg i dag :sexy: Deilig var det og.. :fnise:

Vi har spist sambo's indrefilet, fløtepotet, brokkolig og balamicosurret rødløk og toro's matkunst okseskysaus og en fin vin selfølgelig.. :kristin::vin:

Nå er jeg for å være ærlig ganske brisen - vi har hatt en lang og veldig seriøs samtale om dette å få barn. Eller dvs det er mest han som har fortalt om sine følelser rundt dette. Og jeg har ikke hørt maken på worst case scenarios :blink: Det jeg tenker er viktig nå er at vi begge sitter igjen med gode følelser rundt dette nå :):Nikke:

Hele helgen igjen -uten planer. Fantastisk! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten: jeg har drukket litt grapefruktjuice siste dagene (og en sup med hostesaft, men bare 1 så jeg teller ikke det med) og jeg har mye mere glidemiddel enn normalt! :ler:

Tviler ikke på at dette kan virke - selv om det overhodet ikke smaker særlig digg :wink:

(Ops, hun er veeeeeldig positiv og optimistisk nå :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...