Gå til innhold

LineGourmet har blitt mamma


LineGourmet

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg kjenner til den frustrasjonen når mannen ikke vil og det er liksom en måned til neste gang det er noe poeng. Ikke rart at man blir litt stresset i slike stuasjoner. Jeg tror i grunn at mennene ikke føler det så mye på kroppen og da blir det liksom ikke så viktig at det skal klaffe på ett bestemt tidspunkt. Handy har laget to barn men aner ikke hva eggløsning er (og at det er viktig) :ler:

Blir så suulten av å lese her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hihi! Kjenner meg godt igjen i innbildt svangerskap, men er heldigvis roligere nå enn i sommer...Da var det sånn: Ekstremt god luktesans! Kan jeg være gravid?! Det stikker i siden(e)! Kan jeg være gravid!? Osv...

MEN tok meg selv i å tenke i dag "Hm - neseblod - det har jeg aldri hatt før!" Kan jeg være gravid! Hihi... AHHH!! På tide å starte opp med hobbyene mine igjen så jeg får litt annet å tenke på!

Pølsegryten hørtes god ut! Får teste den en dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse prøvetider er ikke enkle i det hele tatt nei. Håper at det klaffer for dere denne pp!!

Åh så flink du er med middagene dine. Skulle ønske jeg var like oppfinnsom og flink :)

Ha en fin dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 DPO

Farsken altså - jeg er forstoppet! :kjefte: Og det er folat-tablettene sin skyld. 4 dager siden sist og jeg kjenner meg helt for jævlig. Begynnende mageknip og mage som jeg skulle vært i 6 mnd. :sjenert: Hmm.. så jeg har kjøpt sviskekompott i dag i håp om at ting "glir" litt nedover :fnise:

Huff, jeg som skal på bransjefest på fredag i galla-antrekk. Kan ikke ha magen stående rett ut på den måten da!? :eeeh:

Messe og leverandørbesøk til langt på kveld i morgen. Jeg gleder meg til lørdag :jepp:

Ellers mange takk for hilsner jenter (I like!) :blomst: , håpet er ikke dødt her.. Smugleste i arbeidstiden om eggløsning i dag at, når el-testen er positiv så skjer eggløsningen vanligvis påfølgende natt. Og siden ALLE sier det er bedre å ha seg rett før el, fremfor på el så.... :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 DPO

:wink: Så var bransjefesten overstått. Moro det, selv om det blir mindre og mindre folk. Dette er fest som arrangeres hver år. 3 gangen min nå. Møtte på min gamle sjef og kollegar. Gamle sjefen min hadde vist slutta og jeg fikk nærmere info om hvorfor..;

Han og kona hadde vunnet 16,7 mill i Lotto! :bolledeig: Haha, det er jo helt fantastisk. De har 6 barn tilsammen og de er absolutt verdige lottovinnere om dere skjønner :ler:

------------

Noen av dere som har brukt el-tester som graviditets-tester? Når vil el-tester eventuelt være positive om man har blitt gravid? Noen som vet.... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

El tester er vell beregnet for el.. men mener å ha lest bruksanvisningen at man kan få utslag på eltesten om man er gravid.... :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

El tester er vell beregnet for el.. men mener å ha lest bruksanvisningen at man kan få utslag på eltesten om man er gravid.... :klø:

Ja, nemlig. Jeg bare lurer på om den kan gi utslag da med en gang et eventuelt befruktet egg har festet seg - eller om det ikke vil gi noe utslag før nærmere IKM... Jeg er ikke særlig tålmodig :fnise: Prøver å ikke tenke for mye eller kjenne for mye etter symtomer, men det er vanskelig å la være :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Nei det kan den nok ikke.. skal ikke si det hundre prosent, men en vanlig graviditetstest kan du kun bruke, tror det var 4dager, før du venter mens og utover. Har med stigningen av HCG, graviditetshormonet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også vinne i lotto. 4 millioner er nok, jeg skal ikke være kravstor :) Jeg må begynne å tippe skjønner jeg.

Spennende :popcorn: når tester du??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også vinne i lotto. 4 millioner er nok, jeg skal ikke være kravstor :) Jeg må begynne å tippe skjønner jeg.

Spennende :popcorn: når tester du??

Ettersom el-tester ikke kan gi noen indikasjon noe særlig før graviditetstester så har jeg lagt de på hylla i allefall. Jeg prøver så godt jeg kan å ikke tro noe som helst og ikke kjenne så godt etter :gjeiper: Så langt er puppene blitt litt ømme, noe som er helt vanlig før mensen. Akkurat som forrige PP. Mensen er ventet neste fredag (lørdag) og prøver å si til meg selv at testing skjer tidligst lørdag da.. må se an litt.. billig-testene ligger jo å venter de... :sjenert:

4 millioner er akkurat passe :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EL-tester vil jo for de fleste kvinner alltid gi to streker, og det er grunnen til at du ikke skal bruke dem som graviditets-tester. Om du orker å lese litt engelsk, er denne forklaringen veldig bra! :)

Lykke til med testingen. :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 DPO

Ingenting å melde bortsett fra at middag er underveis.. :spise:

I dag: Røkt blåkveite med bakte rotgrønnsaker :)

Har aldri lagd før, men tror det blir veldig bra. Trekker kveita i vann.

Bakte rottisser:

Ingredienser:

8 poteter

2 gulrøtter

1 knollselleri (sellerirot)

1 ss smør

1 glass fetaost

1 ts salt

½ ts malt hvit pepper

2 ts tørket oregano

3 dl matfløte

6 stilker kruspersille

Fremgangsmåte:

Vask og skrell grønnsakene. Del potene i båter, gulrøttene og rotsellerien i staver. Skrell hvitløksfeddene. Smør en ildfast form og legg alle grønnsakene i. Hell oljen av fetaosten og mos osten grovt med en gaffel. Dryss fetaost, oregano, salt og pepper over grønnsakene. Hell over matfløten og stek retten på nederste rille i ovnen. Dryss over finhakket kruspersille rett før servering. Server gjerne litt spekeskinke, røkt fisk eller godt brød til. I stekeovnen 225° C i 30 minutter.

Fader rullan da - får ikke postet link eller bilde.

Dere får gjøre det manuelt ;)http://krydder.org/2008/01/bakte-rotgronns...ost-og-hvitlok/ klipp og lim :)

Syns ellers det er litt dårlig stemning inne på siste 24 timer her i dag... :sjokkert:

Endret av LineGourmet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er så flink å lage mat altså, får jo vann i munnen hver gang man er innom dagboken din :gjeiper:

Spennende dager framover Line, håper spiren har klamret seg fast denne gang :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dårlig stemning?

Ja, du vet - når alle glefser til alt og alles innlegg (ikke i dagbøkene, men på generellen).. Men det kan godt hende det bare er meg som er litt sensitive i dag :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Har ikke vært så mange andre steder enn dagbøkene på kg i helgen. Tror jeg holder meg her også, er i sensitivt humør om dagen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende nå da. Selv om jeg ikke skriver så ofte så er jeg hvertfall innom å følger med på deg ;)

Så krysser fingrene hver gang tiden er inne for det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende nå da. Selv om jeg ikke skriver så ofte så er jeg hvertfall innom å følger med på deg ;)

Så krysser fingrene hver gang tiden er inne for det

bra, bra :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...