Gå til innhold

LineGourmet har blitt mamma


LineGourmet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

:ler: Jeg har fulgt med litt i den tråden der, ler jeg også. Noen er jo ubeskrivelige gode :skratte:

hehe.. tråden fikk meg igjennom jobb i dag. Trodde jeg skulle "dø" :dåne: av jobben i dag. Alt for lite å gjøre og psykotisk trøtt. :sjenert: Men klokka ble faktisk 4 i dag også. Humøret steg betraktelig på vei hjem når NSB kom til riktig tid og jeg akkurat rakk t-banen (i motsetning til i går). Sveipa innom butikken og diska opp med gourmet fisk på en tirsdag :jepp: Dagens rett ble ovnsbakt torsk m/spekeskinke, tomat, potet og ertepurè. Og en øl.. :briller: Noen ganger er det såå deilig å komme hjem. Humør på topp både hos meg og min kjære :)

Så sitter jeg litt på kvinneguiden og han på planetkrig med gutta. Felles CSI senere :)

Jeg bestilte eggløsningstester i dag jeg... et skritt videre mot å ta fullstendig kontroll over min fruktbarhet :blush: Egentlig skulle jeg vente til jeg hadde fått mensen - men... vel, jeg håper bestillingen er bortkastet.

IKM om 2 dager. ingen spesielle kroppslige symtomer... kanskje bitte litt øm i eggstokkene hvis jeg kjenner veldig godt etter.

Spørsmål til dere som har vært gravide: kan man kjenne "ting" like etter el hvis man blir befrukta og så at det går over liksom.. ? men så være gravid likevel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der fisk ja :Nikke: En iskald øl høres bare så faaantastisk deilig ut. Jeg er egentlig vindame, men nå ser jeg på mannen med dådyrblikket hver gang han åpner seg en øl. Jeg drikker alkoholfri øl noen ganger, men det smaker ikke det samme.

Jeg våknet på natten med veldige luftsmerter en natt, men det var liksom ikke luftsmerter likevel. Jeg lå våken en stund med det og måtte opp å gå. Når jeg våknet neste dag tenkte jeg ikke mer på det. Grunnen til at jeg testet var at jeg var 1-2 uker over tiden (følte meg overhodet ikke gravid og trodde syklusene tullet seg). Har tenkt på det i ettertid at det sikkert var noen festesmerter el. den natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen LineGourmet,

Mmmm, middagen din høres kjempe god ut. Er det fra din tydelige kokkekunst du har hentet ditt nick fra? :gjeiper:

Angående symtomer etter EL så kan jeg fra min egen erfaring si at den måneden det klaffet for meg var den måneden med minst symtomer. Ellers hadde jeg de månedene det ikke klaffet veldig mange symtomer :gjeiper: Utrolig hvor gøy kroppen kan ha det med deg når man er "verpesyk"!

Krysser fingrene at det har klaffet for deg denne måned :klemmer: Hvis ikke så er det en god ide å bruke eggløsningstester for å være 100% sikker på EL. Jeg brukte det i tilegg til å måle temperaturen min hver morgen og hadde på den måten full kontroll på når det gjaldt :humpe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oh.. vel.. har ikke kjent noe på natten som jeg har våknet av. Men hadde mye "greier" i magen fra antatt EL og til lørdag kveld. Blanding av el-smerter og mageknip... :popcorn:

Hmm.. jeg vet ikke. Jeg var gravid når jeg var 16 (tok abort), hadde ingen symtomer annet enn milde magekramper rundt da jeg skulle hatt mens og etter.. men mensen kom aldri. Aldri noe ubehag bortsett fra da jeg var sikkert 8 uker på vei eller noe - spiste speilegg til frokost husker jeg og måtte spurte inn på do og kaste opp. Men jeg var ikke kvalm og det var helt greit å spy. Ganske sprø opplevelse egentlig... :huh:

edit: jeg var 16, ikke 15 :O

Endret av LineGourmet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen LineGourmet,

Mmmm, middagen din høres kjempe god ut. Er det fra din tydelige kokkekunst du har hentet ditt nick fra? :gjeiper:

Angående symtomer etter EL så kan jeg fra min egen erfaring si at den måneden det klaffet for meg var den måneden med minst symtomer. Ellers hadde jeg de månedene det ikke klaffet veldig mange symtomer :gjeiper: Utrolig hvor gøy kroppen kan ha det med deg når man er "verpesyk"!

Ja, nicket er fra hobby nr 1 :) Kulinariske utskeielser :fnise:

Jeg storkoser meg når jeg kan gjøre masse research og komponere og kjøpe inn og time 3-rettere og med vin til og.. :vin::kokk: Skulle nok gjerne hatt kokkelering som yrke, men da hadde kanskje kosen med det forsvunnet... :)

Ja, man blir jo helt hypokonder når man går sånn og venter.. hehe.. slitsomt asså. Men som du sier. Jeg tror egentlig kroppen min reagerer som din hvis jeg blir gravid. Dvs ikke så mye, basert ut i fra min opplevelse for 22 år siden (22 år!!! :sjokk: ):)

Veldig hyggelig at du stikker innom rosa - :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker også lage mat, og kan også overraske med 3-retters innimellom. Men nå om dagen er jeg fornøyd bare jeg klarer å lage middag :gjeiper:

Kommer innom igjen, føler spenningen din mot IKM jeg også! :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker også lage mat, og kan også overraske med 3-retters innimellom. Men nå om dagen er jeg fornøyd bare jeg klarer å lage middag :gjeiper:

Kommer innom igjen, føler spenningen din mot IKM jeg også! :popcorn:

Vi kan ikke være mesterkokker hver dag :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel kjøre på med dagens oppdatering. :) Syns det er hyggelig å ha dagbok jeg :jepp:

IKM i morgen - om jeg får mensen på rett dag så kommer den alltid tidlig på morningen (07-10), men senest kl 1200.

Symtomer siste 3 dager:

* Sovet ekstremt lite/dårlig siste 3 nettene.

* Forstoppet siste 3 dager ( :fnise: -har ikke røyket siden nyttårsaften :sukk: )

* temperatursvingninger - tidvis unormalt høy blodgjennomstrømming.

* fyldigere bryster, men ikke ømme

* ingen fysiske pms-smerter, føler meg heller ikke særlig oppblåst som jeg gjerne gjør like før..

* Bad hairdays :ler:

Ellers så drar jeg og jobben på kick off i morgen. Skal på colorlines cruise til kiel, 2 dager. Jeg er ikke kjent for å være noen festbrems, så sånn sett håper jeg at mensen kommer slik at jeg ikke gjør noe "gærnt" om jeg tar meg et glass eller 7 :romeo: Men om den ikke kommer... :rødme: Nei, jeg har sluttet å drømme om det for denne gang (oh yes, you wish Line :forvirret: ).

Jeg tar en oppdatering fra jobb i morgen før vi drar.

Nå skal jeg faktisk snart legge meg - håper på minst 8 timers søvn i natt :natti:

Hejdå! :goodbye:

Endret av LineGourmet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser på at mensen holder seg langt borte i morgen. svusj svusj bort med deg :ler: Du hadde nå mange gode symptomer der. Jeg vil også på cruise og drikke ett glass eller sju. Jaja jeg får ta det igjen når jeg nærmer meg 40 :lur:

Ikke reis uten å oppdatere oss i morgen :nei: Så da sier ikke jeg god tur før du har vært innom i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser på at mensen holder seg langt borte i morgen. svusj svusj bort med deg :ler: Du hadde nå mange gode symptomer der. Jeg vil også på cruise og drikke ett glass eller sju. Jaja jeg får ta det igjen når jeg nærmer meg 40 :lur:

Ikke reis uten å oppdatere oss i morgen :nei: Så da sier ikke jeg god tur før du har vært innom i morgen!

Hehe.. takk takk. Vi drar ikke før kl 1130 og da burde mensen ha kommet eller ikke. Ellers så må det vel komme en passende anledning for ett glass eller 7 før du er 40?! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKM i morgen - om jeg får mensen på rett dag så kommer den alltid tidlig på morningen (07-10), men senest kl 1200.

Symtomer siste 3 dager:

* Sovet ekstremt lite/dårlig siste 3 nettene.

* Forstoppet siste 3 dager ( :fnise: -har ikke røyket siden nyttårsaften :sukk: )

* temperatursvingninger - tidvis unormalt høy blodgjennomstrømming.

* fyldigere bryster, men ikke ømme

* ingen fysiske pms-smerter, føler meg heller ikke særlig oppblåst som jeg gjerne gjør like før..

* Bad hairdays :ler:

Ellers så drar jeg og jobben på kick off i morgen. Skal på colorlines cruise til kiel, 2 dager. Jeg er ikke kjent for å være noen festbrems, så sånn sett håper jeg at mensen kommer slik at jeg ikke gjør noe "gærnt" om jeg tar meg et glass eller 7 :romeo: Men om den ikke kommer... :rødme: Nei, jeg har sluttet å drømme om det for denne gang (oh yes, you wish Line :forvirret: ).

Jeg tar en oppdatering fra jobb i morgen før vi drar.

Ingen mens så langt og ingenting som tyder på at den kommer heller :duskedame::filer::redd: Har hatt flere øyeblikk hvor jeg har tenkt at "jeg tror faktisk at jeg er gravid", men jeg vet ikke... Det hadde bare vært så riktig om det hadde vært tilfelle nå.. :sjenert: :rødme:

Har ingen tester for hånden.. kanskje de har på båten... eller så får jeg vel finne et apotek i Kiel i morgen :)

Ellers så har jeg sovet veldig godt i natt og har masse energi og godt humør! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, dette blir lenge for oss spente å vente. Håper mensen holder seg borte hele turen, slik at du kan sitte der med en liten hemmelighet i magen.

GOD TUR :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hallo?? Får vi ikke vite før leeenge?

Vil vite nåååå :gjeiper:

:murvegg: Fikk mensen i går.. :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :vinke:

Trist med mensen, men lykke til i ny syklus. Jeg synes det er helt greit å bruke EL-tester og tempe, spesielt temping, for da slipper jeg å lure på om EL har vært eller ikke..

Håper det klaffer for dere snart! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:murvegg: Fikk mensen i går.. :snurt:

Jeg må bare få si - at jeg føler meg like teit hver gang når mensen kommer. At man faktisk kan tro og håpe så mye, også er det ingenting der.. :klaske: Ja, det er sikkert ikke bare jeg som har det sånn :sukk: Så sitter man der med mensen da og heldigvis så roer tankene seg litte grann, men så er det plutselig EL igjen så er vi i gang igjen med symptomjakten og de innbildte svangerskapene. Lærer liksom ikke?! Snøen som falt i fjor er glemt :dåne:

jaja, shit happens. Før eller senere sitter'n. Jeg har i hvert fall fått EL-tester i posten. :)

Ellers så var turen sabla gøy da :ler: Gøy å feste litt med kollegar og sjefer.. :skaal: Litt slack i dag :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:murvegg: Fikk mensen i går.. :snurt:

Å :( Det var kjedelig.

Men da gleder vi oss til neste runde ;)

Godt å få festa og kosa seg i denne tiden da :)

Skal på fest i kveld jeg. WOHO! Gleder meg. Er jentefest, og det er noe heeelt annet enn når gutta er der. Så jeg gleder meg veldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...