Gå til innhold

LineGourmet har blitt mamma


LineGourmet

Anbefalte innlegg

Dagens rett:

Fiskeform med torsk og breiflaff på spinat, gulrøtter, sjalottløk, litt hvitløk og pesto rosso. Og så sunn - å nei, det er Fløte der også ja :fnise: . :skya: :skya:

Jeg er sulten og det er snart helg igjen! :)

Nam!!!!! :gjeiper: Har du oppskrift? Høres ut som en fin søndagsmiddag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Like sterk som kontrollstreken :) Tar en ny i dag når jeg kommer hjem fra jobb for å se om den er negativ eller enda sterkere :)

:sengekos: i dag ;)

Syklusdag 14:

Middag fortært og "dessert" :sengekos: unnagjort ;)

Fikk positiv el-test i dag også. Like sterk som i går, om ikke hakket sterkere (men det er i tilfelle bitte liten forskjell). Den bør liksom være negativ igjen i morgen da eller.. Jeg tenker bare, hvis det skal være riktig med eggløsning 12-48 timer etter positiv test så kan man jo kun ha 2 dager på rad med positiv.... Noen som har erfaringer?

Sambo lurte på om jeg ikke skulle ligge med beina oppetter veggen en halvtimes tid.. det hadde han nemlig sett på film at de gjør... :fnise:

Litt ukonsentrert på jobb i dag - jeg hang litt på KG i arbeidstiden :sjokkert:

Jeg har ikke så mye å si i dag egentlig... :popcorn:

Endret av LineGourmet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nam!!!!! :gjeiper: Har du oppskrift? Høres ut som en fin søndagsmiddag :)

Ehm.. den var litt sånn selvkomponert. Men man tager da en ildfast form som smøres. Fryst spinat (som er tint), 2 fedd hvitløk finhakkes og strøs på. Gulrøtter (vil du bruke det så vil jeg anbefale å koke de litt først, eventuelt veldig tynne - de bruker ofte litt tid i ovnen på å bli møre). Litt løk kan du også ha. Hell over matfløte, ca 2 dl. Legg på fiskenfiilet. Jeg syns breiflabb er MYE bedre enn torsk, men opp til deg :). Rød pesto på fiskebitene. I ovnen på 200 C ca 30 min med folie. av med folie, opp til 250 C 10 min. Vips - ferdig :) Om man vil kan man ha litt revet ost på toppen der. Jeg strødde litt fersk parmasan over ved servering.

Om du vil ha mere grønnsaker i tror jeg brokkoli funker fint.

Vel bekomme! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppskrift, det skal jeg jammen prøve :)

Jeg fikk aldri sterkere strek enn kontroll streken på EL-testen jeg, og fikk bare positiv strek veldig kort periode men ble heldigvis gravid likevel. Noen har positiv EL-test kanskje bare noen timer og da er det vanskelig å finne akkurat når det er, mens andre kan godt ha sterk strek flere dager har jeg hørt. Jeg syntes det var veldig greit å måle temperaturen min hver morgen i tilegg til å ta EL-test for etter EL begynner temperaturen og stige og da viste jeg med 100% sikkerhet at EL hadde vært. Men er jo litt pes også da, måtte ha vekkerklokken på seks hver morgen for å tempe...

Håper dere lykkes denne PP, blir spennende å følge deg de neste fjorten dagene :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppskrift, det skal jeg jammen prøve :)

Jeg fikk aldri sterkere strek enn kontroll streken på EL-testen jeg, og fikk bare positiv strek veldig kort periode men ble heldigvis gravid likevel. Noen har positiv EL-test kanskje bare noen timer og da er det vanskelig å finne akkurat når det er, mens andre kan godt ha sterk strek flere dager har jeg hørt. Jeg syntes det var veldig greit å måle temperaturen min hver morgen i tilegg til å ta EL-test for etter EL begynner temperaturen og stige og da viste jeg med 100% sikkerhet at EL hadde vært. Men er jo litt pes også da, måtte ha vekkerklokken på seks hver morgen for å tempe...

Håper dere lykkes denne PP, blir spennende å følge deg de neste fjorten dagene :popcorn:

Hvor kort periode fikk du positive tester da? Hvilken lang syklus hadde du? Jeg har bare litt noja for at testene ikke skal bli negative igjen- det kan visst være tegn på pcos eller noe..

Temping syns jeg høres litt masete ut. Jeg står opp 0550 - og det er sååå tidlig at jeg må bare sprette ut av senga før jeg rekker å tenke. Skulle jeg ha målt tempen først så er jeg jammen ikke sikker på om jeg hadde kommet ut av senga.. hehe :eeeh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor kort periode fikk du positive tester da? Hvilken lang syklus hadde du? Jeg har bare litt noja for at testene ikke skal bli negative igjen- det kan visst være tegn på pcos eller noe..

Temping syns jeg høres litt masete ut. Jeg står opp 0550 - og det er sååå tidlig at jeg må bare sprette ut av senga før jeg rekker å tenke. Skulle jeg ha målt tempen først så er jeg jammen ikke sikker på om jeg hadde kommet ut av senga.. hehe :eeeh:

I utgangspunktet så fikk jeg vel aldri positiv test, iallefall aldri strek sterkere enn kontrollstreken. Kan være at jeg ikke var flink nok i forhold til å ikke drikke først eller at jeg hadde EL så kort tid at det var vanskelig å finne det rette tidspunktet. Jeg testa EL engang i døgnet og bestandig ettermiddag. Jeg hadde variable sykluser fra 26 dager til 31 dager ca (som regel korte på 26-27 dg). Pga de vage EL-testene så syntes jeg det var greit å tempe, og for meg ble det en ganske grei rutine etterhvert. Men forstår at det ikke frister :gjeiper: Dersom du ikke lykkes innen noen måneder så kan det jo være verdt å prøve da for det er ikke så komplisert som det høres som... Men vi satse på at du slipper det, at det snart er din tur :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah - 3 min til helg! :hoppe:

Gleder meg til å stikke fra jobben. Har kjeda meg fææææælt her i dag :P

Ganske sikker på jeg har eggløsning i dag, mye utflod. Egentlig burde jeg få med sambo på hopping i høyet i dag også, men.. jeg vet ikke om han orker.... :sjenert:

Ny test når jeg kommer hjem. Oppdaterer mer senere.

Ha en god helg så lenge!

Endret av LineGourmet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

syklusdag 15 - negativ test. Tolker det som jeg har EL akkurat nå! Men som jeg fryktet, klarte jeg ikke få med samboer på hopping i høyet i dag :tristbla: I stedet ble det en samtale rundt press og plikt og bla, bla.. Det er vanskelig dette her. Vi var jo i høyet i går og det er jo liksom ca 2 år siden (eller mer faktisk) siden vi var på den bølgen at vi hadde sex hver dag. Huff, jeg føler meg litt sånn avvist. Selv om jeg liksom visste det på forhånd. Vel.. enten lever de (sædcellene) fra i går eller så kanskje vi har oss igjen i morgen. :)

Men vi har kost oss likevel - å snakke om følelser er allid et pluss :fnise: og vi har drukket en fantastisk Valpolicella Santa Sofia som jeg kjøpte fra båten for 2 uker siden.

Dagens rett ble:

Gratinert potetpure (fra forrige helg) med lagret norwegia og paramsan. Indrefilet av okse og brekkbønner. Rødvinssaus, lagd fra bunnen faktisk :sminkedokke: Veldig godt sammen med vinen, men jeg hadde litt mye slintrer i min biff faktisk.. også var det litt tykke stykker så sambo (kjøttansvarlig) burde ha bruna de og satt de ovnen med steketermometer. Som Ole Martin på 4 * sier: " det er 3 regler ved kokkelering: nr 1; bruk steketermometer - nr 2; bruk steketermometer - nr 3; bruk steketermometer :hoho::fnise:

Nå skal vi ta en bridgeturnering på nett :biggrin:

:vin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 dpo og egget er sikkert dødt i løpet av et par timer nå. Kanskje det er dødt allerede. Sambo var ikke i mood for sex i dag heller. Jeg føler meg avvist, skuffa, såra og frustrert. :sur:

Det er en veldig fin idè og tenke og mene at jada, best at ting skjer naturlig og når vi har lyst etc bla, bla, bla.. Men når det ikke har skjedd noe såkalt "naturlig" i løpet av et år og man har passert 37 begynner man liksom å innse at man må "jobbe" litt hardere. Men hva faen kan man gjøre når sambo da backer ut på de 2 viktigste dagene?! Finne en sæd bank? :frustrert::trist:

Jeg blir litt ekstra lei fordi jeg mistenker, hvis det skal være noe galt med oss, at hans svømmere er litt slappe.... og dermed så tror jeg ikke de kan overleve så lenge.. men at egget må ligge der klart når de kommer... Arrgh! Ok, greit - jeg er kanskje litt ekstra negativ nå, men jeg må bare få det ut.. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at håpet om å bli gravid og dermed oppleve det største i livet har blitt så altoverskyggende at alt annet kommer helt i skyggen. Det er jo ikke verdens undergang at vi ikke har hatt sex verken i går eller i dag (selv om jeg åpenbart hadde EL), men det er bare det at da tenker jeg at sjansene er så mye mindre for at det skulle klaffe denne måneden, og dermed så er håpet - som jeg lever på - liksom vekk... og det blir jo litt trist.. :sjenert:

Som mange andre her inne har jeg antagelig blitt angrepet av prøve-syken....besatt, og ingenting annet betyr noe.. :filer:

Man må vel prøve å finne en balansegang da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja denne prøvingen er ikke bestandig enkel :sukk: Jeg ble også veldig fortvilet når ikke alt gikk etter planen rundt EL. Skjønner følelsene dine godt jeg :klemmer: Sambon din har helt sikkert fått litt prestasjonsangt, noe som er helt vanlig. Opplevde det samme når vi prøvde også. I begynnelsen følte jeg meg litt avvist, men så skjønte jeg at det handla ikke om hvor glad han var i meg eller at han ikke hadde lyst på barn så jeg måtte bare godta når det skjedde og iallefall ikke mase mer for det hjalp ikke :sjenert:

Det kan være at deres innsats før EL holdt, vi får håpe det beste :rødme: Den måneden det klaffet for oss var den måneden vi hadde minst :humpe: og vi hadde også bare kos rett før EL. Jeg var veldig sikker på at det ikke holdt men det gjorde det jo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja denne prøvingen er ikke bestandig enkel :sukk: Jeg ble også veldig fortvilet når ikke alt gikk etter planen rundt EL. Skjønner følelsene dine godt jeg :klemmer: Sambon din har helt sikkert fått litt prestasjonsangt, noe som er helt vanlig. Opplevde det samme når vi prøvde også. I begynnelsen følte jeg meg litt avvist, men så skjønte jeg at det handla ikke om hvor glad han var i meg eller at han ikke hadde lyst på barn så jeg måtte bare godta når det skjedde og iallefall ikke mase mer for det hjalp ikke :sjenert:

Det kan være at deres innsats før EL holdt, vi får håpe det beste :rødme: Den måneden det klaffet for oss var den måneden vi hadde minst :humpe: og vi hadde også bare kos rett før EL. Jeg var veldig sikker på at det ikke holdt men det gjorde det jo....

Å du er så god Rosa, det er akkurat sånn som du beskriver det.. takk :kose::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Kjenner meg igjen i det du skriver LineGourmet, jeg er i akkurat samme situasjon nå, vi er begge prøvere. Jeg er mye mer fokusert en samboern, man blir så hektet og vil så veldig gjerne at det skal klaffe. Vet folk sier, det klaffer når det klaffer, ikke stress med det. Men det er jaggu mye lettere sagt enn gjort.

Krysser fingrene for deg, 2010 skal bli ditt og mitt år, ikke sant!? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjenner meg igjen i det du skriver LineGourmet, jeg er i akkurat samme situasjon nå, vi er begge prøvere. Jeg er mye mer fokusert en samboern, man blir så hektet og vil så veldig gjerne at det skal klaffe. Vet folk sier, det klaffer når det klaffer, ikke stress med det. Men det er jaggu mye lettere sagt enn gjort.

Krysser fingrene for deg, 2010 skal bli ditt og mitt år, ikke sant!? :)

Ja! Absolutt Milla :):klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 DPO

Ja, så vet dere jo allerede at det overhodet ikke ble så mye hopping i høyet som jeg hadde håpet under EL. Det er så lett å bli opphengt i sine egne følelser om avvisning og skuffelse etc når sex'en uteblir på kritiske tidspunkter, at det er vanskelig å tenke at typen også har følelser. At han faktisk er et menneske med følelser og ikke en sperm-automat :eeeh: Greit, vi er ferdig med det nå. Enten så satt den rett før eller så får vi ta det neste gang :)

I går hadde vi skikkelig kjærestekveld. Vi var ute å spiste litt og dro på kino. Vi har faktisk ikke vært på kino siden vi var på dater'n (over 3 år!!) så vi dro på Ringen og så Avatar. For en fantastisk bra film! Jeg syns det var så storslagent. :jepp: Både story, skuespill og ikke minst effekter var jo bare helt.. eh upåklagelig! Også 3 D i tillegg.. Glitrende altså! :ler: Anbefales på det sterkeste.

Jo, også hadde vi kjæresteseter.. 2-seterne :fnise:

Dagens rett har vært:

Spinatsuppe fra Toro (med 2 dl mindre vann og matfløte i stedet for melk). Egg, hvitløksbaguetter og grillet pæreskinke. Finfin mandagsmat ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Koselig med kjærestekveld, det trenger man en gang iblandt :hjerte:

Deilig mat, lenge siden jeg har spist spinatsuppe, det som er så godt!

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 DPO

I går kveld når jeg skulle legge meg kjente jeg smerter når egget entret livmoren.. :skratte::roll: Jeg har lovet meg selv at denne PP så blir det ingen innbildte svangerskap.. hmm.. jeg er vanligvis ganske god på å holde det jeg lover... er litt mer usikker på akkurat dette :fnise: Strategien for neste periode er i hvert fall klar - da skal det times og tilrettelegges (i hodet mitt, sambo får ikke vite en shit) hvor :sengekos: lander akkurat på selve el-dagen.

Det er forøvrig helt krise hos min kjære i dag. Noe har røket på pc'n og den er visst helt svart. Le Catastrofeè! Han spurta ut i pc-butikken. Middagen står og godgjører seg på komfyren i mens.

Dagens: Pølsegryte. Ikke særlig sunt, men veldig godt :)

450 gram røkte kjøttpølser, 1 løk og passe med shampingnon stekes. Makaroni koker du ved siden av. Ha i et lite glass (ca 3 ss) med tomatpure, hell over en boks matfløte og makaronien og la stå litte grann. Husk litt sukker over løken og salt og pepper over soppen. For dere som har barn - de kommer til å elske det ! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...