Gå til innhold

Eksamenstid

Colargol

Anbefalte innlegg

hei, jeg henger meg på, jeg og :)

Jeg gårpå vg3, studiespesialisering, er ferdig med to heldagsprøver/tentamen,og har to igjen, en i morgen og en på fredag. Jeg ønsker å komme meg inn på et lukket studie på UiO så jeg må gjøre det bra i år. Problemet mitt er at jeg ikke klarer å konsentrere meg og jobbe effektivt med skolearbeid, ender alltid opp med å gjøre noe annet.jeg har alltid vært veldig skoleflink og pliktoppfyllende, så jeg skjønner ikke helt hva som er galt med meg. Er det noen som kjenner seg igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gårpå vg3, studiespesialisering, er ferdig med to heldagsprøver/tentamen,og har to igjen, en i morgen og en på fredag. Jeg ønsker å komme meg inn på et lukket studie på UiO så jeg må gjøre det bra i år. Problemet mitt er at jeg ikke klarer å konsentrere meg og jobbe effektivt med skolearbeid, ender alltid opp med å gjøre noe annet.jeg har alltid vært veldig skoleflink og pliktoppfyllende, så jeg skjønner ikke helt hva som er galt med meg. Er det noen som kjenner seg igjen?

Det er sånt som skjer alle.. Pass på at du kan kose deg med fritidaktiviteter uten dårlig samvittighet også, ikke BARE gjøre lekser. Lag deg frister for når ting skal være gjort, og tenk at du MÅ bli ferdig for å få se på tv, trene, ut med venner....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker jeg har vært litt "borte" fra min egen tråd her! ;)

Vel, jeg vil syyyte akkurat nå, og bare fordi jeg klarte å gjøre en så stor feil at jeg like godt kan grave meg ned å våkne i mars!

Skulle levere inn en eksamensoppgave her om dagen og satt å jobba hele helga for å få den ferdig. Ble skikkelig stressa fordi jeg oppdaget at jeg hadde glemt å låne en bok på bibliotektet som jeg hadde bruk for (og biblioteket på skolen er stengt i helgene), og fant lite info på nettet. Så det endte med at jeg satt oppe på nattestid og forsøkte å skrive om deler av oppgaven (bytte vinkling) for å slippe å "mangle informasjon". Hva skjedde? Joda, når jeg var nesten ferdig så skled øynene igjen og jeg sovna -våkna på kvelden med pusteproblemer for jeg hadde jo ikke levert oppgaven, og fristen hadde gått ut! Dumme, dumme, dumme meg! :kjefte:

Så nå må jeg enten håpe på at nok folk stryker til at jeg kan konte, eller så må jeg vente helt til neste høst. Det blir altså intet vitnemål med ferdig bachelorgrad på meg sommer'n 2010! :sur::grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære vene, det hørtes ikke noe særlig ut! :klemmer: *krysser fingrene for høy strykprosent*

Jeg burde absolutt lese, men jeg klarer bare ikke finne motivasjonen jeg så sårt trenger.

Endret av Iah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så kjipt Colargol! Kan du bruke den oppgaven du har skrevet nå dersom du får konte?

Jeg sitter hjemme og ''jobber'' i dag..aldri lurt.

Er 98% ferdig med eksamensoppgave som skal leveres på mandag, men ikke klar i det hele tatt for calculus-eksamen på onsdag.. :grine:

Faktisk så lite klar at jeg har fått helt matte-angst og ikke klarer å begynne å jobbe med det...det er jo bare 6 dager til! Og jeg må lære meg en tredjedel av pensum, pluss repetere to tredjedeler..

Inhomogene diff.ligninger :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjære vene! Så utrolig kjedelig at du ikke fikk levert oppgaven! Åh... Herregud, da vet jeg ikke hva jeg hadde gjort! Fikk litt angst for å glemme å levere eller noe sånt jeg nå :gjeiper: Satser på du får konte!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, så kjipt Colargol! Kan du bruke den oppgaven du har skrevet nå dersom du får konte?

Får nok ikke samme oppgave nei, så det kan bli vanskelig. Men deler av oppgaven vil jeg nok på et vis kunne bruke, siden faget er såpass "konkret". Men dette var en stor oppgave, så irriterer meg nesten like mye over at jeg faktisk har brukt mange uker på denne oppgaven som nå føles som "bortkastet tid" (har hatt flere eksamener tett nå..).

Er nok også redd for at det ikke blir mulig å konte siden snittet blant folk som tar dette faget er ganske høyt -ser liksom ikke for meg at noen stryker..

Men, men -får ta det med godt mot! Om det blir helt ille så får jeg hoppe på et annet fag neste semester som jeg kan "bytte ut" med dette.

Men er kjipt ja, har virkelig aldri følt meg så idiot før. Tenke seg, sovne av -hørt sånt? :slår:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud så utrooolig surt Colargol. :troest: Du har min fulle medfølelse. Jeg klarte å gjøre noe lignende dumt - glemte å søke på profesjonsstudiet som begynner nå over jul. Så uansett om jeg har karakterene som skal til nå til jul, så kan jeg ikke komme inn før til neste høst igjen.. :( Man føler seg passe dum ja :/

Endret av mariab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Lilla_*

Sitter du hjemme og jobber? Min erfaring er at jeg jobber mye dårligere hjemme enn andre steder. Jeg kan sitte på kafé og jobbe mer effektivt. Lesesalen er enda bedre. Det er kanskje enklere på høyskole/universitet, når man er mer fleksibel og ikke "låst" til skolen 8-15 hver dag.

Colargol: Så utrolig kjedelig! Kanskje det er såpass mange syke at de arrangerer konteeksamen? *krysser fingra*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Den har jeg ikke hørt før, men jeg har pugget den før - og da har jeg bare pugget ved å skrive opp hva som skjer fra trinn til trinn og tegne den mange ganger - hva som avgis, hva som er energiutbytte.. ja, noe sånt, det begynner å bli en stund siden nå - i allefall - det hjelper veldig å tegne!

Det samme gjorde jeg - ble litt mer logisk når man tegnet opp formlene. Husker ikke hvordan jeg pugget navnene...hadde sikkert en huskeregel, men det er lenge siden nå...

Hva studerer du som pugger sitronsyresyklusen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg vil syyyte akkurat nå, og bare fordi jeg klarte å gjøre en så stor feil at jeg like godt kan grave meg ned å våkne i mars!

Skulle levere inn en eksamensoppgave her om dagen og satt å jobba hele helga for å få den ferdig. Ble skikkelig stressa fordi jeg oppdaget at jeg hadde glemt å låne en bok på bibliotektet som jeg hadde bruk for (og biblioteket på skolen er stengt i helgene), og fant lite info på nettet. Så det endte med at jeg satt oppe på nattestid og forsøkte å skrive om deler av oppgaven (bytte vinkling) for å slippe å "mangle informasjon". Hva skjedde? Joda, når jeg var nesten ferdig så skled øynene igjen og jeg sovna -våkna på kvelden med pusteproblemer for jeg hadde jo ikke levert oppgaven, og fristen hadde gått ut! Dumme, dumme, dumme meg! :kjefte:

Så nå må jeg enten håpe på at nok folk stryker til at jeg kan konte, eller så må jeg vente helt til neste høst. Det blir altså intet vitnemål med ferdig bachelorgrad på meg sommer'n 2010! :sur::grine:

Uff, så utrolig kjedelig og irriterende! Du har min fulle forståelse for syting - det har du lov til! Men det er jo faktisk ingenting å gjøre med nå. Det positive er jo at du nå har lært av det du gjorde, og at sannsynligheten er liten for at det skjer igjen ;) Legg det fra deg, gjør noe kjekt og tenk at verden går ikke under.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min egen del (ble mange innlegg etter hverandre dette, håper det ikke blir sett på som spamming), så har jeg nok satt opp en altfor omfattende leseplan i dag. Tror jeg skal ta hele planen opp til vurdering (selv om jeg egentlig ikke kan forkorte den hvis jeg skal komme gjennom alt...).

Fikk gå tidligere fra praksisen i dag, og det var godt å få litt mer tid til å lese.

Dagens plan får bli å gjøre ferdig det jeg startet på i går, lage en oversikt over dette og så evt. starte så smått på neste kapittel. Håper på to supereffektive dager i helgen, så jeg rekker å ta igjen det tapte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_LIlla_*

Bah, fikk endelig satt med ned for å lese i sta, og fikk lest en times tid før jeg måtte sette i gang med middag. Og under middagen fant jeg ut at kjøleskapet hadde tatt kvelden (hurra, vaskemaskinen gjorde det samme i helgen, 11000 rett ut av kontoen på null komma niks), så da måtte vi ut og kikke på kjøleskap. Så da sitter jeg her da, og utsetter ryddingen av kjøkkenet. Og sååå kan jeg lese mer. Tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ~Fantabulous_kitten~

Stakkar *sympati*

Jeg må også trolig ta en eksamen om igjen, aaaner ikke om man får konte nå etter jul, siden denne eksamen skulle være umulig å stryke på.... Må få sjekket om de arrangerer "eksamen for én" *heh*

Må du ta hele kurset om igjen, eller holder det med eksamenen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nervøs 1.årsstudent

Jeg sitter hjemme og ''jobber'' i dag..aldri lurt.

Er 98% ferdig med eksamensoppgave som skal leveres på mandag, men ikke klar i det hele tatt for calculus-eksamen på onsdag.. :grine:

Faktisk så lite klar at jeg har fått helt matte-angst og ikke klarer å begynne å jobbe med det...det er jo bare 6 dager til! Og jeg må lære meg en tredjedel av pensum, pluss repetere to tredjedeler..

Inhomogene diff.ligninger :grine:

Aiai, jeg er også lammet av redsel her nå :sukk:

Hadde satt opp en finfin leseplan og tenkte at eksamenstiden faktisk var under kontroll.. Joda, det funket fint til i dag - hittil har jeg kun konsentrert meg om det vanskeligste faget jeg har - men så satte jeg meg ned med det jeg faktisk skal ha eksamen i først. Da fikk jeg panikk! Da virket plutselig alt stoffet overveldende og jeg kan ikke skjønne hvorfor jeg ikke har satt av mer tid til det enn det jeg har gjort..

Så nå sitter jeg her og nilser motorikk, probalistisk epigense, Bernstein, frihetsgrader, constraints og gud vet hva.. Og eksamen er torsdag neste uke!! :tristbla:

Jeg er første årsstudent og tiden har flydd avsted i høst, så nå sitter jeg her med skjegget i postkassa, nakken i taket og med en unbrukelig, naiv leseplan.. Jaja, flere som føler det slik der ute? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Lilla_*

Hadde satt opp en finfin leseplan og tenkte at eksamenstiden faktisk var under kontroll.. Joda, det funket fint til i dag - hittil har jeg kun konsentrert meg om det vanskeligste faget jeg har - men så satte jeg meg ned med det jeg faktisk skal ha eksamen i først. Da fikk jeg panikk! Da virket plutselig alt stoffet overveldende og jeg kan ikke skjønne hvorfor jeg ikke har satt av mer tid til det enn det jeg har gjort..

Så nå sitter jeg her og nilser motorikk, probalistisk epigense, Bernstein, frihetsgrader, constraints og gud vet hva.. Og eksamen er torsdag neste uke!! :tristbla:

Jeg er første årsstudent og tiden har flydd avsted i høst, så nå sitter jeg her med skjegget i postkassa, nakken i taket og med en unbrukelig, naiv leseplan.. Jaja, flere som føler det slik der ute? :)

Jeg følte det samme i fjor, da jeg var førsteårsstudent. Da hadde jeg én eksamen som til sammen gav 30 p. Det gikk dårlig, men siden da har jeg lært at slikt skjer - og det er mulighet for å rette det opp senere.

Som førsteårsstudent er det som regel mange ting som opptar tiden. Kanskje har man flyttet til et nytt sted, blitt kjent med nye mennesker, opparbeider seg egne rutiner i hjemmet osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Yes, det høres kjent ut! :kjefte::ler:

Kort oppsummert, jeg syntes fortsatt at jeg var i innkjøringsfasen og nettopp hadde begynt på høgskole, helt til jeg plutselig en dag oppdaget at eksamen bare var noen uker unna.. Hvor tiden har blitt av må fåglane vite! :sjenert:

Leseplanen har jeg forresten måttet gjøre om på flere ganger allerede, og det ser ut til at det blir et ralt skippertak i helga for at den ikke skal sprekke IGJEN..

Uansett, om det er noen trøst, hele kullet mitt ser ut til å ha det på samme måte, så jeg tror ikke vi er alene om å lide av førsteårssyndromet.. :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så utrolig kjipt! Krysser alt som krysses kan for at du kan konte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg så lei av å pugge! Pugger en syklus og føler at jeg kan den. Begynner på den neste og vips! den første har forsvunnet ut av hodet. Ahh.. Gruer meg virkelig til denne eksamnen i biokjemi. Men jeg må bare gjennom det. Og jeg tenker som så at: hva er det verste som kan skje? Jo, jeg kan stryke. Er det verdens undergang da? Nei, jeg kan ta konteeksamen rett etter jul. Gjør det noe da? Ja, får en kjip juleferie, men da har jeg jo faktisk en måned på meg til å få dette ordentlig inn i hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkar *sympati*

Jeg må også trolig ta en eksamen om igjen, aaaner ikke om man får konte nå etter jul, siden denne eksamen skulle være umulig å stryke på.... Må få sjekket om de arrangerer "eksamen for én" *heh*

Må du ta hele kurset om igjen, eller holder det med eksamenen?

Må ikke ta faget om igjen uansett -dvs. om jeg ikke får konte (minst fem stykker må medle seg opp til konte for at det skal bli noe av) så må jeg jo melde meg opp til faget på nytt. Men greia er at jeg ikke har noe behov for å følge forelesninger på nytt, så da er det jo bare å lese og få utdelt en ny eksamensoppgave.

Tuusen takk for all sympati dere -det er min egen feil, så skal ikke la det gå helt til hodet på meg her! Men er surt ja, og da er det godt med noen snille ord! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...