Gå til innhold

Beckys dagbok


Becky1

Anbefalte innlegg

Så bra det det ble en rask bedring med mannen :klem:

Det er jo slitsomt nok å prøve når ting ikke går helt greit i forholdet, så godt at den biten virker igjen :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk for hyggelige meldinger Buffy og Zia :klemmer: Ting er tilbake som normalt og vel så det :jepp:

Har fått min første positive EL-test! Har jo tatt de feil før (om morgenen), så har ikke fått positivt utslag før. Merka at jeg hadde litt EL-slim, så tenkte at nå fikk jeg prøve. Pleier å ha EL-slim i 2-3 dager. Streken som kom opp var ganske like, men ganske svake. Tok derfor to tester til, bare for å være sikker :fnise: På alle testene var strekene omtrent like sterke, men de var litt ujevne noen steder, samt litt svake. Da mener jeg, ikke så sterk som kontrollstreken til en graviditetstest. Men, ganske så sikker på at de var positive :danse:

Så nå blir det :sengekos: for alle penga :fnise: Gjorde det for to dager siden og bør få det til et par ganger i løpet av de neste 48 timene. Problemet er at jeg er så syk om dagen. Skikkelig forkjøla og tendenser til feber. Menmen, a girl's gotta do what a girl's gotta do :fnise:

Nå er det ca. to uker siden jeg hadde mensen, så denne syklusen er jo omtren tetter boka :jepp:

Ble for øvrig ingen operasjon på meg. Legene kunne ikke gjøre noe med stingene, så de må bare bli der...

Grand prix i kveld. Heier på Bjørn JOhan Muri med "yes man". Håper bare ikke Maria Aredondo, A1 eller han Didrik (et eller annet) vinner.

Ha en fin kveld jenter :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: for positiv EL-test!

Og :kjefte: på legen! Skal du liksom bare gå med sting? Skal det virkelig ikke gjøres noe?

God bedring iallfall vennen og stå på :sengekos::lur:

Søndags :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, stingene må bare være der. Er den forrige legen jeg er sur på, som gjorde så dårlig jobb. Han her kunne ikkeno for at skaden ikke kunne rettes på.

Nå har det blitt :sengekos: i går kveld og i dag tidlig. Det skal vel egentlig holde, håper jeg. Får se om det blir mer. Er begrensa hvor mye en orker :fnise:

Kvalm seier i Grand Prix! Jeg skjønner ikke hvorfor en middelmådig sanger med en middelmådig sang vinner. Han sang jo surt! :kjefte:

Ha en fin søndag :goodbye: Skal prøve å ta en EL-test senere for å se om det har blitt negativ igjen nå. :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh så kjempespennende med positiv test :hoppe:

Godt at dere får lurt inn noen runder med :sengekos::lur:

Vi var ikke særlig fornøyde med vinneren av MGP i går vi heller :filer: Håpte på Muri eller A1 - helt enig i at han Didrik sang surt - særlig i begynnelsen av sangen iallfall :snurt:

Her er alt same ol', same ol', så morsomt å lese at du har større suksess :klem: Nå skal vi snart gå oss en tur i det flotte vinterværet, så da blir nok alle prøvesorger fort glemt :Nikke:

Ha en fin dag! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er så mange som er enig om MGP, så skjønner ikke at han vant da. Jaja, gøy å bli engasjert i helt uviktige ting :fnise:.

EL-testen i går var negativ. Synes de testene er vanskelige å tyde, for strekene er ofte ujevne. Måtte ta to stk. Strekene er og såpass svake, så er litt vanseklig å tyde de. Noen som vet hvorfor de kan være svake?

Det har blitt masse :sengekos: de siste dagene, så nå får jeg håpe at vi har truffet. Blir spennende å se om to uker. Håper jeg ikke blir smågal da. Nå blir det mitt tredje forsøk, med klare EL-tegn, så får bare ta det for god fisk at jeg faktisk har hatt EL. (Orker ikke å tenke noe annet..) Noen som vet hvor mange prosents sjangse jeg har for å bli gravid denne gangen? Synes jeg så en side en gang der dette stod. Der ble alder og antall prøveperioder tatt i betraktning i beregningen.

Fortsatt forkjøla. Følte at alle på jobben i dag så hvor ekkel jeg følte meg :fnise: Følte meg ikke spesielt delikat i dag.

Har planlagt å ikke spise godteri før IKM. Har spist for mye i det siste og bør ligge mer unna det når jeg blir gravid. Så da blir det enten fortsettelse av de gode vanene eller trøstespisng om et par uke. Får håpe jeg har goood grunn til å fortsette å være ordentlig sunn :jepp: Er for øvrig kjempevanskelig. Har sååå lyst på bollene som ligger i skuffen nå... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje strekene er svake dersom urinen ikke er konsentrert nok? :klø: Har i grunnen ingen aning. Kontrollstreken hos meg pleier å være ganske sterk bestandig i grunnen :vetikke:

Når det gjelder prosent så mener jeg også å ha sett en slags statistikk, men jeg finner den ikke igjen :riste:

Men på tredje EL med treff bør dere jo ha gode sjanser nå - ville tro dere har over 50 % sjanse for klaff snart nå - statistisk vel å merke :hoppe:

Endret av Zia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kenghuru

Skjønner jeg er nødt til å følge godt med her fremover ja :fnise:

Dette er jo riktig så spennende! Håper virkelig det har klaffet for dere denne gang:) :klemmer:

Forresten...keep up the good work med maten :duskedame:

God grunn til å fortsette å spise sunt dersom det ikke skulle klaffe denne gang er jo at du får en sunn og frisk kropp som er superklar til å feste spiren og la den gro der ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje strekene er svake dersom urinen ikke er konsentrert nok? :klø: Har i grunnen ingen aning. Kontrollstreken hos meg pleier å være ganske sterk bestandig i grunnen :vetikke:

Når det gjelder prosent så mener jeg også å ha sett en slags statistikk, men jeg finner den ikke igjen :riste:

Men på tredje EL med treff bør dere jo ha gode sjanser nå - ville tro dere har over 50 % sjanse for klaff snart nå - statistisk vel å merke :hoppe:

Urinen har vært ganske konsentrert. Har ventet med å ta den til utpå dagen og har drukket så lite som mulig. Prøvde å ta en igjen i går og da syntes nesten ikke kontrollstreken, så svak var den :sjenert:

Ja, nå må da sjangsene øke snart. Merker at det er det som holder motivasjonen oppe nå. For å prøve altså. Altså, jeg kan fortsatt bli smågal av å ikke vite, men prøvingen motiveres at nå må det da bare være en spørsmål om tid.

Jeg har lett etter sånn statistikk selv, men har ikke funnet det, men det skal jo finnes :sjenert:

Det finnes. Både Zia og jeg har sett den som du ser :jepp:

Skjønner jeg er nødt til å følge godt med her fremover ja :fnise:

Dette er jo riktig så spennende! Håper virkelig det har klaffet for dere denne gang:) :klemmer:

Forresten...keep up the good work med maten :duskedame:

God grunn til å fortsette å spise sunt dersom det ikke skulle klaffe denne gang er jo at du får en sunn og frisk kropp som er superklar til å feste spiren og la den gro der ;)

Ja, det håper jeg og :goodbye: Takk for heing om maten. Sånt hjelper. Jeg er egentlig gasnke sunn, men i perioder kan jeg få i meg vel mye sukker. Det er sånn at jeg kan finne på å spise litt goderi omtrent hver dag. Nå har jeg vært flink en uke, så dårlig en uke osv en liten periode. Må klare det over lengre tid. Så fortsett gjerne og hei og legg litt press på meg :fnise:

Ellers er jeg hjemme fra jobb i dag siden jeg nå jobber redusert igjen. Akkurat nå passer det greit med forkjølelsen. Man er ikke borte fra jobb når man er forkjøla, men det setter en likevel ut. Yoga i kveld. Gleder meg :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yoga har jeg aldri prøvd, men har skjønt at yoga for gravide er populært, så satser på at jeg får prøvd ut det snart :pls: :pls: :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så bra med positiv test! :hoppe: Nå blir det spennende å se hva som skjer! :jepp: Jeg hadde også to svake streker den ene gangen jeg fikk positiv EL-test, så tror ikke det har noe å si...

Enig med Zia, håper du får prøve ut yoga for gravide snart! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble desverre ingen yoga i dag. Er for forkjøla. Vi jobber mye med pust der, så hadde ikke tatt seg ut med min pottetette nese der. Yoga er kjempegøy. Har gått noen kurs nå. Tok litt tid før det ble gøy synes jeg. Er veldig stiv fra naturens side + at jeg trenger yoga pga alle spenningene/stresset jeg har i kroppen. Jeg skal definitivt gå på gravidyoga. Kanskje blir det ikke lenge til for deg og meg, Zia :klemmer: (og resten av prøverne selvsagt).

Så godt å høre at du hadde svake streker Tinio. Din test var jo virkelig positiv og vel så det :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Inne å leser meg litt opp, blir ikke så mye KG for tiden her i gården så :)

:hoppe: litt for positiv EL-test! Får håpe det blir full klaff nå for dere :jepp:

Tror de fleste i dette landet kunne trengt seg noen yoga timer, vi har ganske stive av oss vi nordmenn.. Har visst noe med kulda å gjøre om ikke jeg husker helt feil :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Inne å leser meg litt opp, blir ikke så mye KG for tiden her i gården så :)

:hoppe: litt for positiv EL-test! Får håpe det blir full klaff nå for dere :jepp:

Tror de fleste i dette landet kunne trengt seg noen yoga timer, vi har ganske stive av oss vi nordmenn.. Har visst noe med kulda å gjøre om ikke jeg husker helt feil :klø:

Hei, så hyggelig å høre fra deg igjen :klemmer: Var innom og lese i boka di her om dagen da jeg oppdaga at dagboka di ikke lengre var blant "mine innlegg". Er bare der jeg befinner meg. Men så glemte jeg å legge igjen beskjed og da var jeg like langt :klaske:

Ikkeno nytt her i gården. Venter på IKM. Jeg og mannen har hatt en veldig koselig helg med mye :sengekos: selv nå som jeg er over EL.. :fnise: Tenkte på det, når vi får barn må slikt planlegges mye bedre. Da kan man ikke bare gjøre det når man finner det for godt. Men forhåpentligvis skal vi klare å ha "date night" en fast dag i uka. Lenge leve romantikken :rødme:

En uke igjen, så vet jeg om jeg er gravid eller ikke :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er godt at det ikke bare er meg som lever i "mine innlegg" :fnise: Plutselig kommer jeg på en dagbok som har forsvunnet ut, sånn at jeg må ut på "jakt" i de egentlige dagboks-oversiktene, og da dukker det jammen meg opp mange nye og :ler:

Så bra at dere har kost dere i helgen :strix: Har tenkt litt som deg jeg og - hvor forandre alt blir med barn. Alt må planlegges, og slutt på impulsive :sengekos:. Men jammen er jeg helt sikker på at det er verdt det :rødme:

Når er IKM? :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag eller mandag om en uke. Så tenker at onsdagen etter det, så vet jeg det helt sikkert.

Åja, vi kan ofte spontan :sengekos: for baby :rødme:

Er forresten så utrolig fornøyd med navnene jeg og mannen har bestemt oss for. Vi snakker om de kommende barna med navn nå og ser av en eller annen grunn for oss at vi skal få gutt først. Navnene er relativt vanlige, men fine. Ikkeno rart eller veldig langt. De kan og brukes i utlandet (altså lett å uttale i engelskspråkelige land) og passer i alle aldere. Gleder meg til vi får personer til navnene. Ser for meg hvordan de blir da. En slags blanding av meg og mannen. Men blir jo selvsagt ikke sånn som jeg forestiller meg det, men kanskje litt? :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det blir en stor forandring når man får smått i hus, men tenk for en glede :rødme: Tror ikke man tenker over så mye de små tingene som man kunne gjøre spontant før og blir vant til planleggingen :fnise:

Nå ble jeg nyskjerrig, hvilke navn har dere valgt?

Blir skikkelig spennende å høre om det blir full klaff denne PP :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så koselig å snakke om fremtiden med baby og navnene :rødme: Vi har også bestemt oss for navn og går rundt og snakker om Ola og Kari til dill og dall :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...