Gå til innhold

Beckys dagbok


Becky1

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei Becky!

Innom og hilser på og takker for hilsen i dagboka mi :)

Så koselig å diskutere barnenavn da. Og så syns jeg det er lurt å bestemme seg allerede nå for å ha en fast date-kveld i uka for å ta var på hverandre og kjærligheten. Det er viktig tror jeg.

Håper på positiv test hos deg denne gangen!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at det ikke bare er vi som har navn på våre ikke-eksisterende barn :fnise:

Har i grunnen hatt det lenge - mannen står for guttenavnet og jeg jentenavnet - det er begge navn som har en betydning for oss, så koselig om de faktisk blir brukt den dagen det blir aktuelt. Men vil uansett utforske andre navn - det finnes jo SÅ mange fine navn, og det er jo ikke alle barn som passer helt til det navnet man har valgt mens de var i magen heller :vetikke:

Det blir en spennende tid! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skjønner jeg ingenting. Fikk noe som likna på EL-slim på jobben i dag.. Trodde jeg hadde hatt EL jeg. Skal ta en test etterpå, men den er nok negativ, siden EL evt er nå. Heldigvis hadde vi :sengekos: for to dager siden. Har ikke hatt det siden "EL". Får ha det igjen i kveld. Har hatt veldig uren hud siden før "EL" for en ukes tid siden. Det pleier å gi seg etter EL, så har tatt det som et tegn på mulig graviditet at den ikke gav deg etter "EL" nå. Får se om det gir seg nå da. SÅ da er det enten 1 eller 2 uker til IKM.. :klø:

På yogaen i dag satt jeg og tenkte på dette. Instruktøren så nok dette, så han spurte meg høyt: "Becky, hva tenker du på?". Flere mulige svar gikk igjennom hodet mitt, blant annet: "det vil du ikke vite". Han (og resten av klassen)vil vel ikke høre om min sekret, vil jeg tro :fnise: Jeg endte med å si: "På jobben"...

Ja, navn er kjempegøy. Sender pm jeg frkhøne. Det er nok helt ordinære navn for deg, men for meg er de perfekte :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok to EL-tester nå, siden de er så vanskelige å tyde. Har hatt så svake streker i det siste. De så negative ut. Slang på en graviditetstest i samme slengen da jeg var i gang. Lå i samme skuff og var bare i dyppe i samme glasset med urin. Litt for fristende, selv om det er aaalt for tidlig om EL vaer for en drøy uke siden. Den var selvsagt negativ. Her blir kontrollstreken alltid veldig mørk. Skulle ønske EL-testene var slik og. Tror jeg skal kjøpe digital test en evt neste periode.

Huff, skjønner ingenting jeg nå :klø: Tiden vil uansett vise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe fine navn :jepp:

Jeg er litt lei av alle som skal ha så "spesielle" navn, er jo ingen som heter noe vanlig lengre jo!

Vi har også diskutert navn, men ikke til jente, bare til gutt :)

Får jeg jente så har jeg rett og slett ikke peiling på hva jeg skal kalle henne :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest kenghuru

Begynner å lure på om det ikke er meningen at man skal skjønne denne kroppen jeg :fnise: Er altfor mye rart som skjer...kunne ikke bare alt vært veldig enkelt... :sjenert:

Men, nå begynner det jo å bli riktig så spennende her også - vi er jo veldig like denne gang :):popcorn: Blir det testing neste uke på deg da eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe fine navn :jepp:

Jeg er litt lei av alle som skal ha så "spesielle" navn, er jo ingen som heter noe vanlig lengre jo!

Vi har også diskutert navn, men ikke til jente, bare til gutt :)

Får jeg jente så har jeg rett og slett ikke peiling på hva jeg skal kalle henne :fnise:

Tusen takk :goodbye: Veldig fornøyd jeg og. Er hellen ingen fan oppfinnsomme navn (les: finne-på-selv-navn)og lenge, nesten kongelige navn som vi ser så mye av nå. Men smaken er nå som baken, og fint er det, så det er sikkert mange som synes at de navnene vi har valgt er veldig kjedelige. Hvilke navn har du funnet? Jeg og ser av en eller grunn for meg at vi får gutt først. Vet ikke hvorfor. Det gjør mannen og.

Begynner å lure på om det ikke er meningen at man skal skjønne denne kroppen jeg :fnise: Er altfor mye rart som skjer...kunne ikke bare alt vært veldig enkelt... :sjenert:

Men, nå begynner det jo å bli riktig så spennende her også - vi er jo veldig like denne gang :):popcorn: Blir det testing neste uke på deg da eller?

Nei, disse kroppene gjør visst sport i å være vanskelige og tvetydige. Tiden vil vise hva som skjer. Vet ikke helt når jeg tester. Hvis jeg først er på tanken, så klarer jeg ikke å la vær. Har jeg bestemt meg for en viss dato, så klarer jeg det som regel (hvis jeg ikke plutselig finner på en unnskyldning for å teste. Da er det gjort :fnise:) Fikk jeg EL da jeg opprinnelig trodde, er jeg minimum 16 dpo onsdag om en uke. Hadde jeg EL i går, blir det en uke seinere. Vi orka forresten ikke :sengekos: i går. Vi var begge stuptrøtte og skulle tidlig opp dagen etter, så det var i grunn et døsfødt prosjekt. Men vi gjorde det to dager tidligere og det skal, i teorien, holde.

Hadde en spesiell opplevelse på butikken nå. Mens jeg handle så jeg en ungdom som forsynte seg meg never av smågodtet og spiste. Da jeg så at viste det til kameraten som stod i kassa og syntes selv at han var veldig kul merka jeg at jeg ble mektig irritert. Sånn drittungefakter har jeg veldig lav toleranse for. Har kanskje noe med at jeg omgir meg med unger dagen lang, så begeret renner noen ganger over kan du si... :sjenert: Nå gjorde jeg ikke annet enn å si ifra til hun som satt i kassa da jeg betale (de var i kassen ved siden av). Kassadama ringte flere ganger i klokka og løp av gårde. Har ikke sett maken. Hadde ikke rukket å si ferdig. Fikk bare sagt :"de gutta der har tatt smågodt". Fikk ikke sagt ifra at det bare var han ene, hvor mye o.l. Jeg endte med å slå koden, ta varene mine og gå.. :fnise:

Nei, sånn missforstått kulhet har jeg lite sansen for. Ikke det at det der var så mye, men det er prinsippet. Husker det var sånn der jeg vokste opp. Var veldig dårlig mijø. Skulle ønske det var noen lærere som fortalte oss hvor ukult mye av det som foregikk der var. Man blir alt for lett påvirka av hverandre.

Ellers har mannen vært på jobbinetrvju og fått tilbud om jobb :jepp: Ikke sikkert han tar den, men tror nok han gjør det. Litt lengre reisevei + at vi tok må kjøpe en bil til for å få logistikken til å gå opp, men alt i alt er jobben mye bedre enn den har har i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EL er definitivt NÅ (eller akkurat vært). Kom masse EL-slim nå. Var ikke til å ta feil av. Tok EL-test i går og den var negativ. Enten er EL nå eller så var den i går. Vi fikk som sagt desverre ikke til :sengekos: i går, men heldigvis på søndag. Thank God for Valentines Day :fnise: Er litt redd for at det blir for lite. SKAL få gjort det i dag, men er redd det er for sent. Irriterende :bond:

Men nå får jeg tenke at det ikke er så farlig. Søstra mi snakka med ei venninne her om dagen som fikk barn tidlig. Hun sa: det er ingen hast. Det kommer når det kommer. Nyt friheten mens du har den. Får prøve å tenke sånn. Vil uansett helst ikke ha barn sent på året. Noe som igjen betyr at vi ikke prøver neste måned... Buhuu, kanskje er det to mdn til neste prøving nå.. Jaja, best å innstille seg på at ting tar tid. Det har psyken min best av. Så får man heller en positiv overraskelse :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, sånne drittunger irriterer meg også - kommer til å klikke om jeg tar mine fremtidige poder i den slags oppførsel :fnise:

Håper jeg klarer å oppdra de til å stå i mot gruppepresset, men innser at det blir en utfordring ja :roll:

Om du har EL i disse dager og fikk inn en runde søndag, så bør det jo gå bra :jepp: Særlig med en bonusrunde i kveld :lur:

Lykke til :fnise:

Endret av Zia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er pga sånn drittungefaktor at jeg ikke føler meg komfortabel rundt ungdomsskoleelever. De har null respekt! Husker når jeg gikk på skolen så var jeg livredd for de som var eldre enn meg og jeg så jo opp til dem, men nå? Aldri i livet. De unge vet tydeligvis best av absolutt alle på denne jord (tror de selv) :sjenert:

Vi har også tenkt den tanken at nå må vi nyte helgen uten barn, vi vet ikke hvor mange helger til vi har det osv. Men det er ikke så lett å tenke på å nyte tiden uten barn når man har så lyst på..

Også må jeg jo bare si gratulerer med ny jobb til mannen din!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kenghuru
EL er definitivt NÅ (eller akkurat vært). Kom masse EL-slim nå. Var ikke til å ta feil av. Tok EL-test i går og den var negativ. Enten er EL nå eller så var den i går. Vi fikk som sagt desverre ikke til :sengekos: i går, men heldigvis på søndag. Thank God for Valentines Day :fnise: Er litt redd for at det blir for lite. SKAL få gjort det i dag, men er redd det er for sent. Irriterende :bond:

Så spennende :popcorn:

Hmmm...er det ikke sånn at EL-slim kommer FØR EL da? Dette for å klargjøre kroppen på å motta svømmerne?! Eller noe sånt...? (Kan ikke surfe om akkurat dette på jobb så er ikke helt sikker :sjenert: )

Jeg testet positivt EL 3 dager ETTER at jeg hadde hatt EL-slim nemlig...slim på søndag, positiv test på onsdag og negativ test på torsdag...dermed hadde jeg EL mellom onsdag og torsdag en gang...:sjenert:

Jeg ville bare ha fortsatt med :sengekos: noen dager til jeg hadde jeg vært dere...for å være heeelt sikker :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har EL i disse dager og fikk inn en runde søndag, så bør det jo gå bra :jepp: Særlig med en bonusrunde i kveld :lur:

Lykke til :fnise:

Takk for denne :klemmer: Denne kommentaren beroliget meg faktisk. Merket en enorm frustrasjon ved at vi muligens missa EL akkurat. Vet at sædcellene teoretisk kan overleve i fem døgn, men liker helst å få det til minst annenhver dag.. :sjenert:

Det er pga sånn drittungefaktor at jeg ikke føler meg komfortabel rundt ungdomsskoleelever. De har null respekt! Husker når jeg gikk på skolen så var jeg livredd for de som var eldre enn meg og jeg så jo opp til dem, men nå? Aldri i livet. De unge vet tydeligvis best av absolutt alle på denne jord (tror de selv) :sjenert:

Vi har også tenkt den tanken at nå må vi nyte helgen uten barn, vi vet ikke hvor mange helger til vi har det osv. Men det er ikke så lett å tenke på å nyte tiden uten barn når man har så lyst på..

Også må jeg jo bare si gratulerer med ny jobb til mannen din!! :hoppe:

Blir altforlett irritert på ungdom når jeg ikke kjenner de, men når man kjenner de blir det noe helt annet. Har jobbet noe på ungdomsskolen og har mange positive opplevelser derfra. Negative og selvsagt. Trives best på barneskolen, selv om det og der er mye å ta fatt i..

Selv er jeg dårlig til å nyte nuet. Jobber hele tiden med å klare det, men har en tendens til å se fremover, selv om jeg egentlig har det kjempebra her og nå.

Takk for gratulasjon. Mannen har ikke fått et konkret, skriftlig tilbud ennå. Det skal forhandles om lønn m.m. først, men tror han går for den. Er ikke spesielt fornøyd med jobben han har nå.

Så spennende :popcorn:

Hmmm...er det ikke sånn at EL-slim kommer FØR EL da? Dette for å klargjøre kroppen på å motta svømmerne?! Eller noe sånt...? (Kan ikke surfe om akkurat dette på jobb så er ikke helt sikker :sjenert: )

Jeg testet positivt EL 3 dager ETTER at jeg hadde hatt EL-slim nemlig...slim på søndag, positiv test på onsdag og negativ test på torsdag...dermed hadde jeg EL mellom onsdag og torsdag en gang...:sjenert:

Jeg ville bare ha fortsatt med :sengekos: noen dager til jeg hadde jeg vært dere...for å være heeelt sikker :lur:

Goggla litt nå og fant at når du er tørr så er EL ferdig. Men takk for tips om at det ikke funker sån for deg. Må nok få til :sengekos: i hvertfall en gang til. Tror jeg hadde det i går, midt på dagen. Det var da jeg hadde mest EL-slim og det var ikke til å ta feil av. Mannen var syk, så det ble flere hostepauser underveis :fnise:

Huff, dette prøvingsprosjektet gør meg litt sprø til tider. Takler dårlig den siste uka før IKM. Vanskelig å forklare. Har forsøkt å forklare det for mannen. Det er det at det er min kropp det skjer/ikke skjer ting med. Det er ikke bare lett. Flere som har det sånn? Må uansett jobbe med å tenke mindre på det. Er ikke bra for helsa. Vi har unasett ingen hast.

Nå ringte akkurat søstra mi meg og sa hun har blitt veldig babysyk og har lyst til å begynne å prøve. Problemet er bare at det egentlig passer ganske dårlig. Så hodet hennes vil vente og hjertet vil prøve. Hun skal snakke mer med samboeren om det i helga, så får vi se. Noen som vet om man får noe støtte om man ikke har hatt inntekt?Hun kommer nok til å få noe, da hun er ferdig på skolen til sommeren, men greit å vite hva som venter om hun ikke får det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her står mye fornuftig om støtte fra nav :)

Engangsstønad fåes hvis man ikke har rett til foreldrepenger, men faren har kanskje rett på foreldrepenger? Moren kan selv da også få engangsstønad i visse tilfeller.

Eventuelt kan hun hvis hun er student idag også melde seg opp til noe for neste år sånn at hun kan få lånet fra lånekassen utbetalt som fullt stipend i tillegg. Hun behøver ikke å ta det hun melder seg opp i på et senere tidspunkt.

Kjenner flere som har fått barn uten å ha hatt noen inntekt på forhånd og der har heller ikke fedrene tatt noe mer enn lovfestet permisjon, så de har levd på engangsstønaden og farens penger.

Men det optimale er jo absolutt å ha hatt noe inntekt for engangsstønaden kan ikke måle seg med foreldrepenger..

Endret av *Buffy*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg veldig igjen i hvordan den siste uka før IKM takles :sjenert: Mannen skjønner ikke alt bestandig, men han prøver..

Absolutt alt som skjer, eller ikke skjer med kroppen blir lagt merke til, og tro meg, det blir ikke noe bedre selv om man kommer en stund ut i prøvingen :sukk:

Får håpe du får en god helg da :jepp::klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for utfyllende svar, Buffy :goodbye: Har videreformidlet det til søstern. Samboeren hennes synes det er for upraktisk nå, så får se hva det blir til. Det fikk meg uansett til å sette mer pris på min situsajon. Koselig å prøve :rødme:

Så prøvegalskapen blir ikke bedre etterhvet altså, frkhøne? Får håpe det ikke tar for lang tid da, så jeg ikke blir spik spenna gæren :fnise:

Har vinterferie nå. Deilig. Egentlig var nå på onsdag testdag, siden jeg trodde EL var en uke tidligere. Mye mulig jeg tester da siden jeg er inntilt på det. Håpløs sånn sett :fnise: Tester onsdag om en uke og om ikke TR dukker opp :jepp:

Jeg og mannen har snakket om ferie til sommeren. Synes det er vanskelig å planlegge siden jeg ikke vet hvordan situasjonen min er. Om jeg er gravid, så er det ikke så lurt å være for mye i sola da man lett kan få pigmentforandringer. Har fått det av p-piller og sol, så får det nok når jeg er gravid og. Er jeg kvalm, er det vanskelig å vite hva jeg orker. Er jeg ikke gravid, er det kjedelig om vi ikke har bestilt ferie.. Dobbelt nederlag :sjenert:

Noen som har tips/tanker om sommerferiedestinasjon? Takker og bukker for alle forslag.

Hurra for dagens norske OL-medaljer :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest kenghuru

Det som går ann er jo å bestille turen og dersom det viser seg at du blir gravid og ikke er i form til å reise, kan du jo få sykemelding fra legen. Da mener jeg du får tilbake hele turen - så visst du ikke visste at du var gravid da dere bestilte da. Eller så kan dere jo bestille med avbestillingsforsikring.

Eller så kan dere jo reise rundt i Norge. Det kan man jo gjøre også selvom man ikke har bil. Masse fine steder og byer å se og ikke minst masse fin natur (om det er av interesse) :)

Her blir sommerferien tilbringt i Norge i år fordi vi ikke helt vet hvordan situasjonen er i løpet av den tiden. Benytte oss av hytter vi kan låne og også tur på fjellet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også det dilemmaet så vi har ikke turt å planlegge noe i sommer. Blir nok en impulstur med bil til Stockholm eller noe kanskje.. kjedelig, men får iallfall litt besøk til sommern av familie da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg på her ja - har ikke peiling hvordan vi skal planlegge ferien i år :fnise:

Kjempeutfordrende :dåne:

Litt usikker på om avbestillingsforsikringer omfatter graviditet? :klø: Tror jeg må finlese vilkårene før jeg tar sjansen i såfall - liker ikke overraskelser :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar ang sommerferiedestinasjon, jenter :goodbye: Godt å høre at det ikke er meg som har dette dilemmaet. Nå er mannen litt kravstor når det gjleder ferier. Blir nok heller ingen spennende reise neste år når vi forhåpentligvis har en liten en. Får høre med han hva han tenker om saken. For meg går det helt fint å sette fine reiser på vent noen år.

Bilferie i Norge høres ikke så verst ut. Vi har heller aldri tatt Hurtigruta. Det har jeg veldig lyst til. Skal vi på en utenlandsreise, vil kanskje et cruise vært det beste (?). Da kan man gjøre litt som man vil ser jeg for meg og det er flere alternativer enn bare å ligge å sole seg. Får sjekke ut avbestillingsmuligheter da evt.

Takk for tips igjen, jenter. Dere fikk tankene i gang her. Dette har mannen mast leeenge om.

Har trodd at jeg har hatt noen tegn til graviditet de siste dagene, men alle tegn har vist seg å ha naturlige årsaker. Er egentlig glad jeg ikke har tegn. Det beste er jo å gå igjennom en graviditet med så lite plager som mulig. Så merker jeg ingenting er jeg egentlig glad til.

Testa i dag, som først planlagt. Dette er dagen som lå så langt frem for et par uker siden, da jeg trodde jeg hadde EL. Testa i dag for å være sikker på at EL var for en uke siden og ikke to. Testen var negativ og har ingen tegn til TR, så det betyr mest sannsynlig at EL var for en uke siden. Nå kommer altså den siste uke før IKM som jeg har takla dårlig til nå. Får håpe jeg takler det bedre denne gangen.

Akkurat nå er helsa veldig bra, noe jeg er veldig glad for. Skal prøve å begynne på yoga to ganger i uka nå. Håper håper håper det går bra. Når det blir varmere være skal jeg begynne å gå turer og. Er deilig å jobbe ordentlig med kroppen igjen. Trente masse før, så trening er et ordentlig savn. Nå får jeg trent på en helt annen måte. Gjør yoga flere ganger i uka hjemme nå, men det blir ikke det samme som å gå på senteret. Der varer hver time 1 1/2 time og, og det får jeg ikke til hjemme på samme måte.

Holder på med rengjøring nå. Har rengjort alle de rare stedene jeg til vanlig ikke rengjør, som oppå skap, håndtak o.l. Synes jeg rydder og rengjør så mye, men rotet og støvet forblir ikke borte :vetikke: :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...