Gå til innhold

Beckys dagbok


Becky1

Anbefalte innlegg

Dette her var en god lesning å komme tilbake til! :klemmer: Så godt at smertene er bedre, det er de faktisk her også. Var en stor seier her tidligere en dag så da fortsetter det å gå bedre her også :)

Det høres egentlig ganske godt ut å ha lange sykluser for da blir det ikke stress hele tiden før EL og en hel haug spenning alle dagene etterpå. Det finnes positive ting ved alle måter å ha det på, og det er det vi skal konsentrere oss om :)

Så effektiv du har vært! Kan jeg spørre hva du har i en halvårsplan? Høres ut som noe for meg som elsker planer og lister og sånt dilldall :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette her var en god lesning å komme tilbake til! :klemmer: Så godt at smertene er bedre, det er de faktisk her også. Var en stor seier her tidligere en dag så da fortsetter det å gå bedre her også :)

Det høres egentlig ganske godt ut å ha lange sykluser for da blir det ikke stress hele tiden før EL og en hel haug spenning alle dagene etterpå. Det finnes positive ting ved alle måter å ha det på, og det er det vi skal konsentrere oss om :)

Så effektiv du har vært! Kan jeg spørre hva du har i en halvårsplan? Høres ut som noe for meg som elsker planer og lister og sånt dilldall :fnise:

Ja, nå får fremgangen bare fortsette for oss :klemmer:

Ja, slik kan man og se på lange sykluser.. :sjenert: Nei, alstå, du har en poeng Buffy. Ser hva du mener, jeg for konsentrert meg om helt andre ting, da en graviditet nå er veldig lite sannsylig. Men merker jeg blir frustrert og. Får bare belage meg på å at jeg ikke trenger så mange forsøk... Kan håpe ihvertfall :sjenert:

Jo takk :) Vi lager halvårsplaner til forskjellige fag. Jeg jobber som navnt som lærer. Man skal da bruke målene fra lærerplanen og legge et løp for neste halvår. Elsker systemer og slikt jeg og. Elsker når jeg har oversikt over ting. Er derfor veldig opptatt av å ha det ryddig i skapene mine. Takler ikke å ha det ordentlig rotete der :fnise:

Ellers har det kommet veldig lite sekret her i gården. Er som regel blankt, med små innslag av hvitt innimellom. Husker jeg hadde en laaang periode med hvitt og sticky sist, så det ser ut til at dette kan ta tid. Tar fortsatt EL-tester hver morgen. Er så redd for å gå glipp av EL når det tar så lang tid mellom hver gang. Er nå på dag 16. Bare 62 dager igjen om det tar like lang tid som sist.. Må vente helt til 8. mars om det skal ta like lang tid. Vel, kanskje er kvinnedagen neste gang det skjer, men håper virkelig ikke det tar like lang tid. Da tror jeg at jeg må og sutre litt til legen :fnise: Hva gjør man egentlig når man har lite EL? Hvis jeg evt må gjøre noe med det mener jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

El- tester skal ikke tas om morningen!!! :sjokkert: Det stod det i hvertfall på mine el- tester.

Håper du treffer el :) Ser ut som du helgraderer jallefall. hehe.. Noen som har det. Hadde det vært opp til meg hadde vi hatt sex hver dag!! heheh :fnise: Men slik er det ikke. :sjenert: Jeg holder motet oppe, og ja Becky... 2010 er et langt år! Dette skal vi få til!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hørt at man ikke tar EL-tester på morgenen :klø: Leste et sted (pernilleinfo?) at den beste tiden var mellom 11 og 15 ellerno slikt, og andre steder står det ettermiddag kveld. Men morgen er visst no-no :riste:

Jeg tar iallfall mine på ettermiddag, men har visst ikke stort hell med det heller :fnise:

Håper virkelig IKKE du må vente til 8.mars før tanta kommer. Nå håper jeg ikke tanta kommer heller da men :fnise: Satser på at dette blir en litt mer normal syklus for deg :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

What???!! :sjokkert: Skal ikke urinen være konsentrert da? Får prøve å ta en etterpå da :sjenert: for formiddagen får jeg ikke tatt. Tar ikke med meg et krus og går inn på do midt i den travle arbeidstida :fnise: Men ærlig talt så tror jeg ikke at jeg har hatt EL ennå. Om jeg har hatt det, så er det fryktlig surt. Har hatt et lite opphold med :sengekos: siden jeg ikke har hatt tegn til EL - helt til de siste par dagene :lur: Hatt fått litt mer kviser, puppene er mer fyldige (ikke ømme ennå) og jeg har fått økt sekret. I dag hadde jeg til og med litt jeg kunne strekke og, men og noe jeg ikke kunne strekke. Sist gang hadde jeg masse kviser, veldig ømme pupper og masse sekret. Var ingen tvil. Om det er likt som sist, så er EL nok i gjære. Håper bare ikke den allerede har vært. Men har ikke hatt noe særlig hvit sekret ennå :vetikke: Skjønner ingenting jeg nå.

Vi får uansett kjøre på med :sengekos:

Tusen takk for tips dere :klemmer: . Jeg er evig takknemmelig. Nå har dere mest sannsynlig spart meg for mye frustrasjon over aldri å få positiv test

Takk for koselig hilsen Kenghuru :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut til at du har de samme tegnene før EL som jeg hadde forrige syklus. Kvisene poppet opp fra intet tre dager før :overrasket:

Denne syklusen har derimot kvisene poppet opp jevnt og trutt siden tanta dro i grunnen :sur: Håper liksom at jeg skal få en skikkelig eksplosjon av kviser, siden da er det jo tegn på at EL er rett rundt hjørnet :fnise:

Håper du får positiv test nå snart da! Jeg leste et sted at LH som man tester etter med EL-tester, ikke skilles ut før litt ut på dagen. Så urinen skal fremdeles helst vært konsetrert, men altså ikke morgenurin. Tror man skal prøve å la være å drikke og late vannet en 3-4 timer før testig, sånn optimalt sett. :Nikke:

God helg! :duskedame: for at EL dukker opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut til at du har de samme tegnene før EL som jeg hadde forrige syklus. Kvisene poppet opp fra intet tre dager før :overrasket:

Denne syklusen har derimot kvisene poppet opp jevnt og trutt siden tanta dro i grunnen :sur: Håper liksom at jeg skal få en skikkelig eksplosjon av kviser, siden da er det jo tegn på at EL er rett rundt hjørnet :fnise:

Håper du får positiv test nå snart da! Jeg leste et sted at LH som man tester etter med EL-tester, ikke skilles ut før litt ut på dagen. Så urinen skal fremdeles helst vært konsetrert, men altså ikke morgenurin. Tror man skal prøve å la være å drikke og late vannet en 3-4 timer før testig, sånn optimalt sett. :Nikke:

God helg! :duskedame: for at EL dukker opp!

Herlighet så avansert dette var da :fnise: Når jeg har testa på morgenen får jeg en svak strek, mens de gangene jeg har gjort det på dagtid derimot, har streken knapt vært synlig. Har ikke hatt spesielt konsentrert urig dog. Får prøve å "spare opp" i morgen. Synes disse testene i grunn er ganske vanskelige. Kontrollstreken er omtrent aldri helt jevn, så jeg forestiller meg at når den andre streken er mørkere blir det vanseklig å sammenlikne de.

Synes alt er forvirrende nå. Forrige gang hadde jeg så sterke symptomer, men nå merker jeg så lite på kroppen. Har nesten ikke harr sekret og nesten ingenting hvit. Forrige gang hadde jeg hvit sekret i en laaang periode. Synes det er rart om det er sånn at det ikke kommer noe mer før EL. Står jo pernilleinfo at det er et av stadiene. Skjønner at det ikke er en fasit, men likevel.

Igjen, utrolig surt hvis jeg har hatt EL.. vi som hadde så mye :sengekos: i begynnelsen, før vi hadde et opphold på en ukes tid. :kjefte:

Neida, om jeg har hatt EL, så betyr det at det kun tok snaue tre uker og da begynner syklusen å bli kortere.

Nå er det bare å kjøre på med :sengekos: og håpe på det beste.

Herlighet så frustrerende dette her :scorpis:

Huff, kan dette kalles prøvergalskap? :eeeh::fnise:

Takk igjen for gode råd, Zia :pls: Og god helg til deg og :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil kun karakterisere det som helt normal prøvefrustrasjon! :klemmer: Vi er vel alle innom slike tider flere ganger i mnd...

EL-testene kan jeg ikke så mye om dessverre siden jeg nettopp fikk dem og bare har tatt en :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kenghuru
Herlighet så avansert dette var da :fnise: Når jeg har testa på morgenen får jeg en svak strek, mens de gangene jeg har gjort det på dagtid derimot, har streken knapt vært synlig. Har ikke hatt spesielt konsentrert urig dog. Får prøve å "spare opp" i morgen. Synes disse testene i grunn er ganske vanskelige. Kontrollstreken er omtrent aldri helt jevn, så jeg forestiller meg at når den andre streken er mørkere blir det vanseklig å sammenlikne de.

Synes alt er forvirrende nå. Forrige gang hadde jeg så sterke symptomer, men nå merker jeg så lite på kroppen. Har nesten ikke harr sekret og nesten ingenting hvit. Forrige gang hadde jeg hvit sekret i en laaang periode. Synes det er rart om det er sånn at det ikke kommer noe mer før EL. Står jo pernilleinfo at det er et av stadiene. Skjønner at det ikke er en fasit, men likevel.

Ikke glem at begge strekene på EL testen skal være HELT like - først da er den positiv. Jeg har også opplevd at kontrollstreken er litt varierende, men så lenge den dukker opp er testen tatt korrekt. Og ta testen på ettermiddagen med gjerne litt opphold siden du drakk noe - du får da klarere streker.

Og den dagen du sitter med en positiv test i hånda skjønner du hva jeg snakker om...husker hjertet hoppet over et hakk da begge strekene dukket opp like sterke forrige gang :fnise:

Hmmm...jeg begynner nesten å tro at ikke kroppen oppfører seg likt hver måned jeg...ikke bare din altså men sånn generelt...tidligere runder opplevde jeg det samme som deg, men denne gang var det helt inntørket frem til dagen jeg hadde positiv EL...tror du er som meg hvor kroppen trenger noen måneder å "komme igang" igjen...kjipt men sant.

Hang iin there - kulen på magen kommer snart :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet så frustrerende dette her :scorpis:

Huff, kan dette kalles prøvergalskap? :eeeh::fnise:

Takk igjen for gode råd, Zia :pls: Og god helg til deg og :klemmer:

Tror jeg trenger noen slike :scorpis: selv jeg :fnise:

En om dagen, minst! :Nikke:

Håper du koser deg med helgen - vi har faktisk dristet oss ut på spasertur i -22 i dag. Det var friskt, for å si det slik :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil kun karakterisere det som helt normal prøvefrustrasjon! :klemmer: Vi er vel alle innom slike tider flere ganger i mnd...

Godt å høre. Tenk så greit det hadde vært å bare ha et "uhell" og slippe all denne frustrasjonen...

Ikke glem at begge strekene på EL testen skal være HELT like - først da er den positiv. Jeg har også opplevd at kontrollstreken er litt varierende, men så lenge den dukker opp er testen tatt korrekt. Og ta testen på ettermiddagen med gjerne litt opphold siden du drakk noe - du får da klarere streker.

Og den dagen du sitter med en positiv test i hånda skjønner du hva jeg snakker om...husker hjertet hoppet over et hakk da begge strekene dukket opp like sterke forrige gang :fnise:

Hmmm...jeg begynner nesten å tro at ikke kroppen oppfører seg likt hver måned jeg...ikke bare din altså men sånn generelt...tidligere runder opplevde jeg det samme som deg, men denne gang var det helt inntørket frem til dagen jeg hadde positiv EL...tror du er som meg hvor kroppen trenger noen måneder å "komme igang" igjen...kjipt men sant.

Hang iin there - kulen på magen kommer snart :jepp:

Skal de være helt like? Altså hvis den ene er ujevn, så skal den andre være det på samme måte? Har bare tenkt at de skal være like sterke jeg :sjenert: Men som du sier, man skjønner nok når man sitter med en positiv test.

Ja, disse kroppene oppfører seg rart, men får være glad for at de tydeligvis virker. Om det blir en neste måned SKAL jeg virkelig ha :sengekos: jevnlig frem til EL. Jeg vet jo ikke om jeg har EL FØR disse dagene med symptomer. Tror jeg har nå eller har hatt EL nå. Har hatt det jeg tror er EL-slim et par-tre dager nå. Blir spennende å se om 14 dager. Skal fortsette med jevnlig :sengekos: noen dager til helt til jeg er helt tørr igjen.

Tror jeg trenger noen slike :scorpis: selv jeg :fnise:

En om dagen, minst! :Nikke:

Håper du koser deg med helgen - vi har faktisk dristet oss ut på spasertur i -22 i dag. Det var friskt, for å si det slik :fnise:

Jeg trenger mange slike nå :scorpis: Man blir så fokusert på prøvinga det er slitsomt. Heldigvis har jeg myyye å gjøre på jobben om dagen. Vel, synes egentlig alltid jeg har det, men ekstra mye nå. Du sa du stadig fikk nye og utfordrende arbeidsoppgaver. Så da blir du og tvunget til å fokusere på andre ting og? Hva jobber du egentlig med? Selv jobber jeg som lærer.

Flink du er som kom deg ut og bevegde deg i det kalde været. Selb begynner jeg nesten å bli vandt til temperaturen nå. Må ut en gang i blant med den jobben jeg har. Det gjelder og å kle på seg ordentlig, så går det bra

*knurr* nå ringte mannen og lurte på om jeg kunne kjøre han til byen kvart over åtte. Han har spilt cup i hele dag og kommer hjem om en halvtimes tid. Da blir det ikke tid til :sengekos: i dag. Han sier at de skal ha en rolig kveld, men jeg må si at den har jeg hørt før... :fnise: Det holder jo at vi gjorde det i går og på fredag, men vil bare være på den sikre siden :sjenert:

Ha en fin lørdagskveld :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heia! Håper du har hatt EL! Jeg har forresten også tenkt at så lenge begge strekene er like sterke så er testen positiv, ikke at de trenger å se helt likedan ut... Men jeg har jo egentlig ikke så veldig peiling! :gjeiper:

Sender deg litt babystøv, så skal du se at det blir positiv graviditetstest denne gangen! :strix: :strix: :strix:

Han en fin helg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se PM ;)

Tusen takk for hyggelig pm. Er ikke så farlig for meg å nevne et yrke som tusenvis av andre og har. Skjønner at du ikke ville nevne at du har et så sært yrke som øreskyllingsekspert...oi...ups :klaske:

Innom og ønsker deg en fin uke! :klemmer:

Alltid koselig med lykkeønskninger fra deg. Masse :klemmer: tilbake

Heia! Håper du har hatt EL! Jeg har forresten også tenkt at så lenge begge strekene er like sterke så er testen positiv, ikke at de trenger å se helt likedan ut... Men jeg har jo egentlig ikke så veldig peiling! :gjeiper:

Sender deg litt babystøv, så skal du se at det blir positiv graviditetstest denne gangen! :strix: :strix: :strix:

Han en fin helg! :klemmer:

Heihei :goodbye:

Ja, jeg håper og virkelig at jeg har hatt EL, men kan ikke være helt sikker. Sist gang hadde jeg klare tegn til EL og fikk TR to uker senere. Denne gangen fikk jeg de samme tegnene, dog litt svakere, men man kan ikke være helt sikker. Brukte EL-tester denne gangen, men tok de feil. Så har ikke peilig på om jeg har hatt EL og om jeg i det hele tatt har truffet. El-slimet (hvis det er det) har vart over flere dager med en topp på midten. Velger å tro at EL har vært på denne toppen. Men for alt jeg vet, så kan EL ha vært før denne sekreten kom og vi har :sengekos: for sent.

Neste gang bør vi :sengekos: jevnt og trutt, for nå håper jeg syklusen stabiliserer seg. Var bare en uke lengre denne gangen. Problemet nå er at jeg jeg skal ha en liten operasjon rundt den tiden EL ideelt skal være. Aner ikke om jeg blir dårlig etter den heller. Så får satse på å rett før operasjonen og så fort det lar seg gjøre etter. Aller helst, så håper jeg jo at at jeg spiller å tenke på dette siden jeg allerede er gravid :lur:

Er det forresten farlig å få lokalbedøvelse om man er gravid?Skal selvsagt spørre legen om det og, men kanskje noen som vet her?

Ha en strålende helg :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Øreskyllingsekspert ja :skratte: Det hadde jammen meg vært noe å satse på - forholdsvis snevert :skratte:

Takker for koselig PM i retur :klemmer:

Jeg fikk ikke like klare tegn på EL denne syklusen som forrige jeg heller. Er i grunnen kun en tvilsom EL-test og tempøkning som avgjør her. Forrige gang var alt mer i samsvar liksom... :sjenert:

Så det er sikkert ikke uvanlig at slikt varierer fra syklus til syklus. Tipper EL er overstått hos deg og jeg :jepp:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øreskyllingsekspert ja :skratte: Det hadde jammen meg vært noe å satse på - forholdsvis snevert :skratte:

Takker for koselig PM i retur :klemmer:

Jeg fikk ikke like klare tegn på EL denne syklusen som forrige jeg heller. Er i grunnen kun en tvilsom EL-test og tempøkning som avgjør her. Forrige gang var alt mer i samsvar liksom... :sjenert:

Så det er sikkert ikke uvanlig at slikt varierer fra syklus til syklus. Tipper EL er overstått hos deg og jeg :jepp:

:klem:

Hehe, var det rareste jeg kom på der og da :ler:

Tiden vil vise om jeg har hatt EL. Kjenner jeg lett kan bli sprø av å tenke på det. "Heldigvis" har jeg masse på gjøre på jobb om dagen (vel..alltid9, så blir distrahert.

Gleder meg til samtesting på lørdag. Kan ikke love at jeg brenner av en litt før og.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til samtesting på lørdag. Kan ikke love at jeg brenner av en litt før og.. :sjenert:

:fnise:

Du blir tilgitt om du sprekker før :jepp:

Det er ikke så stort poeng for meg å teste noe særlig før - jeg er jo 13 DPO på lørdagen. Tror ikke jeg gidder å teste noe særlig før det så lenge jeg er symptomløs iallfall :riste:

(Men kan jo være jeg sprekker jeg og :sjenert:)

:goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ordentlig spennende her nå! :popcorn:

Kan ikke si for sikkert, men lokalbedøvelsen kommer vel an på hvor den er sånn at ikke spiren også blir bedøvet. Har vært igjennom mange operasjoner men har jo aldri vært gravid samtidig :sjenert: Håper det er full klaff hos deg denne gangen! Lykkeønskninger sendes :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...