Gå til innhold

Beckys dagbok


Becky1

Anbefalte innlegg

Bare et tips angående cruise... Jeg har kikket litt på det om dagen, og så at iallfall Royal Caribbean har en grense på 23 ukers graviditet før du faktisk ikke får være med båten lengre (om jeg leste riktig i farta). Så da bør du iallfall ikke bestille mer enn 5 mnd før cruiset, så du er på den sikre siden :fnise:

Håper du holder ut IKM-uken som kommer da :klem: Skjønner at det ikke er lett, men du får prøve å sysselsette deg med andre ting i stedet (tørrtrene :sengekos: kanskje? :lur:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi spennende med TB rett rundt hjørnet! :hug:

KRYSSER ALT JEG HAR og sender over masse masse babystøv!!!

:strix: :strix: :strix: :strix: :strix:

Ååå jeg elsker yoga, jeg har begynt på gravidyoga nå :)

Koooooos deg masse i helgen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et tips angående cruise... Jeg har kikket litt på det om dagen, og så at iallfall Royal Caribbean har en grense på 23 ukers graviditet før du faktisk ikke får være med båten lengre (om jeg leste riktig i farta). Så da bør du iallfall ikke bestille mer enn 5 mnd før cruiset, så du er på den sikre siden :fnise:

Håper du holder ut IKM-uken som kommer da :klem: Skjønner at det ikke er lett, men du får prøve å sysselsette deg med andre ting i stedet (tørrtrene :sengekos: kanskje? :lur:)

Takk for tips. Det skal jeg huske. Vi har sett på et cruise som går rundt England nå. Litt annerledes enn å bare tenke soling soling soling.

Har holdt greit ut hittil, men begynner å bli nervøs nå. Har sysselsatt meg ganske bra og jeg og mannen har hatt det veldig med hyggelig med tørrtrening. Fint tidsfordriv det :fnise:

Ha en god helg Becky! :klemmer:

I lige måde :klemmer: Alltid hyggelig med klemmene du legger igjen her :fnise:

Oi spennende med TB rett rundt hjørnet! :hug:

KRYSSER ALT JEG HAR og sender over masse masse babystøv!!!

:strix: :strix: :strix: :strix: :strix:

Ååå jeg elsker yoga, jeg har begynt på gravidyoga nå :)

Koooooos deg masse i helgen! :klem:

Tusen takk for babystøv. Har ikke så mye av det i boka her, så jeg tar imot med stooor takk.

Jeg og eeelsker yoga nå. Liker det mer nå enn før. Gikk fint å gå på det to ganger i uka. Så nå er jeg frista til å gjøre det tre ganger i uka :sjenert: Ja, vet jeg ikke bør gå for fort frem (pga helseplagene mine), men det fungerer så bra. Trente masse før, så savner å ha en treningsrutine. Så tror jeg skal prøve det periode, å gå på det 2-3 ganger i uka. Det hjelper masse mot alle typer spenninger som jeg jo har masse av.

Får jeg ikke positiv test denne gangen, så skal jeg motivere meg med at jeg skal få gjort endel yoga, som nevnt over. Da får jeg forberedt kroppen så godt som mulig. Liker ikke helt å gå inn i dette uten å være i god fysisk form. Har holdt ting noe ved like, men det kan ikke sammenliknes med sånn som det var før. Men, gjør som sagt endel yoga (gjør endel hjemme og) og har en aktiv jobb. Gikk mye turer før, men ikke nå som det er så kaldt.

Vet ikke helt når jeg skal gi meg lov til å teste ennå. Fredag om en uke er jeg mest sannsynlig 16 dpo, men klarer jeg å evt vente så lenge mon tro...?! :sjenert: Hva ville dere gjort, jenter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nå gidder jeg ikke sitte oppe og se curling-finalen mer. Dette ser ut til å gå i feil retning. Medgangssupporter? Jeg?! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nå gidder jeg ikke sitte oppe og se curling-finalen mer. Dette ser ut til å gå i feil retning. Medgangssupporter? Jeg?! :sjenert:

:fnise:

Jeg gadd ikke en gang å prøve jeg - følte på meg at det ikke gikk veien. Så det er flere medgangssupportere ja :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:fnise:

Jeg gadd ikke en gang å prøve jeg - følte på meg at det ikke gikk veien. Så det er flere medgangssupportere ja :ler:

Må innrømme at jeg stod opp igjen etterhvert for å sjekke hvordan det gikk. Norge tok to poeng da jeg la meg. Stillingen var da 3-2 i Canadas favør. Men siden Canada storspilte og Norge ikke gjorde det, så regna jeg med at det ikke gikk veien. Og slik gikk det. Da jeg var oppe og kikka, lå Norge under med 3 poeng i 10. runde.. Fortjent seier til Canada. Ikke verst å få sølv i OL av en gjeng amatører fra Norge :jepp:

Tok en test i dag. Fikk plutselig for meg at jeg ikke klarte å vente. Testen var negativ, så regner med at løpet så og si er kjørt. Onsdag er IKM. Jeg vet at it ain't over 'til the fat lady sings, men er samtidig realist. Synes egentlig det er greit å vite.

Egentlig så vil jeg helst ha termin i perioden jan-mars. Det betyr at jeg har ganske god tid på meg. Jeg kan godt få det seinere og, bare det ikke blir sommeren 2011, for da skal jeg være forlover for søsteren min. Vil ikke at en fødsel/høygraviditet skal ødelegge for det. Så kommer jeg så langt, får jeg ta en pause. Det blir altså hvis jeg ikke er gravid innen høsten 2010.

Perfekt for meg vil altså være å bli gravid i PP6 eler PP7, noe som ikke er så altfor usannsynlig. Tror jeg tar pause i PP5. (er i PP3 nå). Dette er gitt at periodene mine fortsatt er 5 uker lange.

Vil bruke perioden frem til jeg blir gravid til å bli så frisk som mulig. Ikke at jeg skal bli manisk på det eller noe. Vil fortsette med yoga 3 ganger i uka og spise litt sunnere. Er ganske sunn i dag, men har ikke vondt av små forandringer, som å kutte litt på sukkeret og få i meg mer grønnsaker og protein.

Jeg vil og nyte tiden som er nå. Synes jeg har klart det bra denne måneden. Er litt for "flink" til å se fremover. Denne perioden jeg er i nå er faktisk en periode jeg har sett frem til i mange år.

Alt dette er motivasjonen min for å ikke stresse med å bli gravid. Blir jo det en gang, så hva er egentlig noen måneder fra eller til i det store og hele?

Håper dere får en fin kveld, jenter. 5-mila i kveld. Blir gøy :hallo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får jeg ikke positiv test denne gangen, så skal jeg motivere meg med at jeg skal få gjort endel yoga, som nevnt over. Da får jeg forberedt kroppen så godt som mulig. Liker ikke helt å gå inn i dette uten å være i god fysisk form. Har holdt ting noe ved like, men det kan ikke sammenliknes med sånn som det var før. Men, gjør som sagt endel yoga (gjør endel hjemme og) og har en aktiv jobb. Gikk mye turer før, men ikke nå som det er så kaldt.

Vet ikke helt når jeg skal gi meg lov til å teste ennå. Fredag om en uke er jeg mest sannsynlig 16 dpo, men klarer jeg å evt vente så lenge mon tro...?! :sjenert: Hva ville dere gjort, jenter?

Det er nok lurt å prøve å bygge opp kroppen på forhånd ja. :) Jeg var veldig nøye med kosthold og trening i et års tid før jeg ble gravid, og har aldri vært i så god form som det jeg var i høst. Trente mye tung styrke, og ble bra sterk i kroppen etterhvert. Nå har jo kroppen forfalt noe helt enormt! :fnise: Men det hadde nok vært mye verre hvis jeg ikke hadde trent på forhånd, da hadde jeg sikkert bare hatt et par fyrstikker til bein nå.

Yoga er helt genialt! Tror ikke jeg hadde overlevd uten gravidyoga DVD'en min! Hjelper veldig mot hodepine, og så blir man jo så myk i kroppen. Sklir jo snart rett ut i spagat her, så dette skal bli en superenkel fødsel! :ler: Jeg liker hvertfall å tenke at det blir det... ;)

Når det gjelder den testingen så vet jeg hva jeg ville gjort! Begynt å teste lenge før den tid, nemlig! Men jeg er utrolig utålmodig og nysgjerrig, og så synes jeg det er så gøy å teste. Litt spenning på morgenkvisten liksom. Men mest økonomisk er jo å hvertfall vente til IKM, så du slipper å bruke så mange tester. For du kan jo være gravid selv om du får negative tester dagene før IKM. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelig svar Tinio :goodbye: Så flink du var som forberedte kroppen skikkelig til graviditet. Har mange billigtester, så tenker ikke på økonomien når det gjelder testing, heller psyken min :fnise:

Har mensmurringer nå. IKM er i morgen. Testa negativt på søndag. Synes å minnes at jeg pleier å få litt brunt utflod på IKM og mensen noen dager etter det. Blir spennende å se hva som skjer i morgen, med andre ord. Når det er sagt så kjøpte jeg en ny pakke bind i dag. Trua er ikke så stor med andre ord.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testa i dag - negativ. Fikk og et lite bidrag fra Tante Rød på jobben i dag. Er faktisk en veldig god følelse å få TR nå, akkurat som det og var sist. Takler så dårlig å ikke vite hva som skjer. Blir veldig urolig og irritabal. Synes det gikk så mye bedre denne gangen, men den gang ei.. :sjenert:

Men, nå er jeg rolig igjen :jepp: Håper fortsatt på PP 6-7.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, dumme tanta igjen! :sur: Hun skjønner jo ikke at hun skal holde seg unna! :kjefte:

Men godt at du ser fremover da - oddsene må jo virkelig snart nå være på din side! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser ut som du har en ganske grei tankegang der Becky :jepp:

Skulle ønske jeg hadde klart å sett på tingene slik jeg også :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumme tanta! :kjefte:

Men jeg er imponert over at du klarer å holde deg så fokusert og rolig! En god egenskap :klemmer: Satser på PP6 nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelige ord, jenter :goodbye: Er rart det at jeg blir rolig av å få TR. Blir ustabil av å leve i uvisshet. Slik ser min syklus ut:

Dag 1 til 7-10: rolig :smilyblomst: . Ikke så mye som kan blir gjort her uansett. Kan spise det jeg vil. Stresser ikke med :sengekos: vitaminer eller hva jeg kan/bør spise/drikke.

Dag 7-10 til EL: Stress, blandet med pågangsmot :forvirret::nigo::bond::humpe: .

Fra EL til 7 DPO: Releativt rolig :filer:. Fornøyd med innsatsen og håper at det kan gå veien denne gangen.

7 DPO til 10 DPO: Begynner å merke at IKM nærmer seg.. :sukk:

10 DPO til IKM: Smågal :kjefte: :slår: :bond::scorpis:

Ellers har mannen skada kneet sitt, så tilbrakte store deler av kvelden/natten på legevakta/sykehuset. Var mest sannsynlig ikke røket korsbånd, som først anntatt, men vondt er det nå. Så nå er jeg pleier på heltid :husarbeid:

Endret av Becky1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den lista der såg ganske lik ut slik jeg har hatt det stortsett hver mnd nå i 1 år :fnise:

Stakars mannen :sukk: Hørtes ikke noe morsomt ut me skadet kne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Listen din så veldig kjent ut ja :fnise:

Jeg har vel hittil vært tvilende til om jeg i det hele tatt har hatt EL, og derfor har jeg vært ganske rolig når jeg har vært antatt DPO, men om jeg faktisk må begynne på Pergo ellerno etterhvert, og jeg faktisk får beviselig EL, DA kommer jeg til å bli hååååpløs :dåne:

Så med andre ord synes jeg du er veldig flink jeg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye til frkhøne med graviditet :danse: Har trua på at nå er ting i gang her inne. Håper bare ikke "alle" får det til utenom meg :sjenert::fnise: Spøk til side, så håper jeg fortsatt mest på pp 6-7, kanskje 8.

Tanta mi er så rar etter p-pilleslutt. 11 dpo begynte mensmurringene. 14 dpo kom bittelitt blod. Nå, 3 dager senere ("17dpo")tror jeg mensen snart begynner på ordentlig. Har hatt litt småspoting dagene imellom. Det kommer til å vare en uke, altså til ""24dpo", noe som betyr at tanterelaterte "plager" varer i 13 dager.. Når dette er sagt, så er tanteplagene små og milde :jepp:

Når skal jeg regne dag 1 fra? 14dpo eller 17 dpo? Nå er jeg ikke 100% sikker på at EL var akkurat når jeg tror, men mange tegn som tyder på det. Skal kjøpe digital EL-tester denne gangen. Vanskelig å tyde de andre. Skal og :sengekos: etter antatt EL for å være sikker på å treffe.

Puh, sliten i dag. Føler at jeg gjør dobbelt arbeid både hjemme og på jobb grunnet sykdom begge steder. Og dette når jeg selv skal prøve å komme meg etter sykdom. Arb.plass skal liksom tilrettelegge, også ender jeg med å gjøre mer enn jeg skal :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm det er ikke lett når tanta oppfører seg merkelig, men cd 1 skal egentlig være første dag med friskt blod. Men det må jo tilpasses litt noen ganger... min forrige mens var jo svart fra ende til annen så der ble det jo sånn sett 'ingen mens' :fnise: så da tok jeg bare å regnet dag 1 fra første dag med smerter + såpass mye mengde blod at det ikke var spotting..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...