Gå til innhold

Beckys dagbok


Becky1

Anbefalte innlegg

Så bra at det blir prøving likevel :hoppe: Skal fort se at det er nå det klaffer - virker som det er en "lei" tendens til slikt her inne :fnise:

Baksmell på 600 var jo absolutt til å leve med :jepp: Godt du slapp såpass billig unna da!

Håper du får en flott påskeferie, og at prøvegalskapen din holder seg unna en stund til :fnise:

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God morgen! :)

Kjenner til det å vente på EL, jeg gjør det selv, og aner ikke når den kommer denne mnd. Men jeg har også masse kviser, så regner med, håper i hvert fall, at den er rett rundt hjørnet. Håper det samme for deg da! God helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koperer innlegget jeg skrev i dagboka til Buffy. Her har Buffy påpekt at man faktisk kan treffe julaften om det klaffer denne måneden, noe barneskolelæreren Becky hadde regnet feil på:fnise:

Er det sant? Nå tror jeg jeg vet hvordan jeg har regna feil.. Den feilen har jeg gjort før og. Bør telle slik:

1)mars-april

2)april-mai

3)mai-juni

4)juni-juli

5)juli-august

6)august-september

7)september-oktober

8)oktober-november

9)november-desember --> altså midten av desember.

Hmm...

Da vil jeg jo på en måte egentlig ikke få det til denne gangen heller.. :sjenert:

Men, klarer jeg å motstå nå som jeg er rundt EL? Nå som jeg endelig fikk bestemt meg og. Man kan være både for sen og for tidlig, så man har ingen garanti for ikke å treffe julaften - nyttårsaften.

Samtidig, om vi skulle treffe nå, så vil det være et helt annet barn enn om vi treffer neste måned, hvis du skjønner. Føles litt rart å skulle avskrive et barn bare pga fødselsdato. Vet det høres rart ut men.

Får snakke med mannen om dette, for nå vet jeg faktisk ikke.

Innspill anyone?

Endret av Becky1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det blir prøving uansett. Mannen synes ikke det gjorde noe med evt julaftenbarn. Så da blir det ikke så farlig om det ikke klaffer. Har flere grunner til at det passer best om et par mnd. Sier slik til meg selv for at jeg ikke skal blir skuffa når TR kommer. Kanskje blir jeg ikke så smågal som jeg pleier før IKM og. Det blir spennende å se :fnise:

Men lurer fortsatt på hva KG-jentene mener om temaet :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føder gjerne på julaften jeg, føler ikke jeg har "råd til" å hoppe over en syklus bare pga. sånne ting. Om jeg får det til denne mnd, EL ca 1. april, får jeg termin rett før jul, ca 17. april. Så det stemmer med at klaff denne mnd. kan gi termin på julaften, men da skal man ha EL litt inn i 1. uka i april. Uansett vet man jo aldri om man føder til termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Er det sant? Nå tror jeg jeg vet hvordan jeg har regna feil.. Den feilen har jeg gjort før og. Bør telle slik:

1)mars-april

2)april-mai

3)mai-juni

4)juni-juli

5)juli-august

6)august-september

7)september-oktober

8)oktober-november

9)november-desember --> altså midten av desember.

??? Skjønte ikke dette regnestykket ditt.. Men hvis det er sånn å forstå at du ikke vil ha julaftenbaby, så må du vel vente med prøvinga nå.. Men ser du skriver at du vil prøve likevel! :)

Jeg føder gjerne på julaften jeg, føler ikke jeg har "råd til" å hoppe over en syklus bare pga. sånne ting. Om jeg får det til denne mnd, EL ca 1. april, får jeg termin rett før jul, ca 17. april. Så det stemmer med at klaff denne mnd. kan gi termin på julaften, men da skal man ha EL litt inn i 1. uka i april. Uansett vet man jo aldri om man føder til termin.

Jepp, sånn tenker jeg også. Ikke at jeg har så dårlig tid at jeg ikke kan ta meg råd til å hoppe over en pp, men det spiller ingen rolle når ungen kommer. Vil bare bli gravid. Synes det er litt teit med sånne som på død og liv skal planlegge alt etter sin egen timeplan. Det er jo kaos på fødestuene hver sommer pga ferieavvikling hos personalet og økt press av fødende kvinner siden kvinnene planlegger graviditeten ut fra at de vil føde på sommeren fordi det er praktisk og behagelig for dem selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde og gitt blaffen om termin hadde blitt på julaften. ;)

Hadde ikke følt at jeg kunne ha kaste vekk en EL nei! :riste: Jeg ville kanskje tenkt annerledes om jeg visste at jeg hadde hatt EL hver måned, men for meg er EL meget sjeldne og verdifulle. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føder gjerne på julaften jeg, føler ikke jeg har "råd til" å hoppe over en syklus bare pga. sånne ting. Om jeg får det til denne mnd, EL ca 1. april, får jeg termin rett før jul, ca 17. april. Så det stemmer med at klaff denne mnd. kan gi termin på julaften, men da skal man ha EL litt inn i 1. uka i april. Uansett vet man jo aldri om man føder til termin.

??? Skjønte ikke dette regnestykket ditt.. Men hvis det er sånn å forstå at du ikke vil ha julaftenbaby, så må du vel vente med prøvinga nå.. Men ser du skriver at du vil prøve likevel! :)

Jepp, sånn tenker jeg også. Ikke at jeg har så dårlig tid at jeg ikke kan ta meg råd til å hoppe over en pp, men det spiller ingen rolle når ungen kommer. Vil bare bli gravid. Synes det er litt teit med sånne som på død og liv skal planlegge alt etter sin egen timeplan. Det er jo kaos på fødestuene hver sommer pga ferieavvikling hos personalet og økt press av fødende kvinner siden kvinnene planlegger graviditeten ut fra at de vil føde på sommeren fordi det er praktisk og behagelig for dem selv..

Jeg hadde og gitt blaffen om termin hadde blitt på julaften. ;)

Hadde ikke følt at jeg kunne ha kaste vekk en EL nei! :riste: Jeg ville kanskje tenkt annerledes om jeg visste at jeg hadde hatt EL hver måned, men for meg er EL meget sjeldne og verdifulle. :gjeiper:

Godt å høre, jenter. Trodde det var mer utbredt å hoppe over desembermåneden. Er jo her inne jeg har fått en idèen. Men klarte det ikke uansett :fnise: Barnet får komme akkurat når han/hun vil :)

Alabama: Jeg regna først feil :klaske:. Telte på feil måte. Skjønner godt at du ikke skjønte regnestykket. Er nok bare jeg som skjønner rablinga mi her noen ganger :fnise:

Ha en riktig god påske becky! :klemmer:

God påske til deg og, Buffy :klemmer:

Denne syklusen her er det veldig vanskelig å finne EL. Er som tidligere nevnt ikkeno fan av billigstripsene. Strekene synes knapt. Må ha veldig konsentrert urin for å få lesbart utslag. Har og tatt EL-testene feil lenge. Tok de om morgenen, så har aldri fått positiv EL-test. Velger likevel å tro at alt er i orden.

Tror jeg har fått tatt de riktig i det siste da. I dag var strekene like. Har ikke flere tester nå, så får ikke sett om streken blir sterkere enn kontrollstreken i morgen. Kontrollstreken har vært klart sterkest de andre dagene.

Veldig vanskelig å vite, for denne syklusen har vært laaang. Vi har uansett vært flinke til å :humpe: mye. Minst annenhver dag i det siste :lur: Vi har det veldig koselig, og ikke minst gøy, om dagen :rødme:

Har begynt å drømme om drømmehuset, igjen, nå da. Det er et hus vi var på visning på i sommer. Det er sååå fint, men det passa dårlig i sommer. Ser at det ikke er solgt, så nå lurer vi på å høre med de om de fortsatt vil selge. De har prøvd å selge huset et par år nå.

Håper dere får en fin og frultbar påake, jenter :hallo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er synsk Becky! Dumme dumme tanta kom den :nei:

:klemmer:

Ser at du ikke liker EL testene?

Hadde tenkt å prøve de siden jeg bommet på når EL var!

Men funker de ikke så er det jo ikke noen vits i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er synsk Becky! Dumme dumme tanta kom den :nei:

:klemmer:

Ser at du ikke liker EL testene?

Hadde tenkt å prøve de siden jeg bommet på når EL var!

Men funker de ikke så er det jo ikke noen vits i.

Men er det ikke godt å vite? Selv blir jeg letta når jeg vet hva som skjer. Takler dårlig å ikke vite. Nå vet du og at mensen kan komme på samme måte neste gang. Men får nå håpe at det ikke blir noe neste gang :lur:

EL-testene funker på de fleste. Er nok meg som ikke har fått helt dreisen på det bare. De må tas på formiddagen/ettermiddagen og man skal ha druket lite i forveien for å ha mest mulig konsentrert urin. Så ville ikke ha unnlatt å kjøpe de bare fordi jeg ikke liker de ;)

Endret av Becky1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes de stripsene er helt ok, men selv ble jeg så himla drittlei av å skulle tolke strekene. Trodde de var positive, for så å dagen etterpå få enda mer positive tester. Gikk over til digitale, det er litt dyrt, men verdt det for min del. Hadde jeg derimot hatt regelmessige sykluser hadde jeg ikke giddet å teste etter EL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes de stripsene er helt ok, men selv ble jeg så himla drittlei av å skulle tolke strekene. Trodde de var positive, for så å dagen etterpå få enda mer positive tester. Gikk over til digitale, det er litt dyrt, men verdt det for min del. Hadde jeg derimot hatt regelmessige sykluser hadde jeg ikke giddet å teste etter EL.

Går nok for det neste gang, om det blir no neste gang da :lur:

Merker for øvrig at jeg begynner å bli smågal, allerede :bond::scorpis: Er nok fordi jeg ikke helt vet hvor jeg er i syklusen. Takler dårlig å ikke vite. Kan ha hatt EL og den kan og komme når som helst. Klarer liksom ikke ta det helt med ro nå.

Jaja, klarte jo å være avslappa i noen uker. Ikke verst det :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Merker jeg begynner å håpe på graviditet nå. Vanligvis slutter kvisene å komme rett etter EL. Tror jeg er ferdig med EL nå og det kommer stadig kviser. Eller, kommer mye nupper. Irriterende, men lar være å irritere meg siden jeg håper det kan være et symptom på graviditet. Mer hormoner kan, desverre, føre til mer kviser. Huff, jeg skal rett på diane igjen så snart jeg kan etter graviditet.

Tror jeg skal teste onsdager og lørdager fremover, siden jeg ikke har liten anelse om hvor jeg er i syklusen. Hvis denne syklusen er lik de to forestående, så skal EL ha vært på lørdag. Vært vanskelig å fine EL-slimet denne gangen siden det har blitt så mye :sengekos::fnise:

Er for øvrig sååå godtesyk om dagen. Ikke bra å være så avhengig, så har gitt meg selv et forbud frem til påskeaften. Så nå er jeg både prøvergal og godtesykgal :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått flere symptomer: veldig vondt i korsryggen, stikninger i underlivet og litt kvalm.

Håper egentlig at dette bare er innbilning, for så vondt som dette orker ikke jeg å ha i 9 mnd ;) Men pleier ikke å innbilde meg symptomer. Pleier heller ikke å lete etter de. Så begynner å få opp håpet nå, samtidig som jeg egentlig tror det er for tidlig å merke noe. Når det er sagt, så er håpet blandet med lett panikk..

Blir litt for spennende for min smak dette. Blir nok mer testing enn først planlagt her. Tipper jeg tester allerede i morgen... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvor lenge er det siden EL? Så spennende dette er! :jepp:

Vet ikke sikkert denne gangen. Ca. en uke. Testa negativt i dag, men er jo alt for tidlig å teste. Tenker og at det er for tidlig å ha evt. symptomer (?). Fikk ikke sove i natt, for tenkte på dette. Da graviditet plutselig kunne være en realitet, fikk jeg et snev av panikk. Ja, jeg ønsker det, men likevel. Vanskelig å forklare. Speseilt siden jeg hadde så vondt. Så for meg det verste scenarioet: masse vondter i 9 mnd og mye styr både med baby og kropp etter fødsel. Så for meg at livet og forholdet stod på hold et par år fremover. Snakk om krisemaksimering :klaske::fnise:

Det er jo sant at livet aldri blir det samme igjen, men det forsvinner da ikke.. :klaske::Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var gravid sist (endte med sa), var jeg kvalm og sliten fra 6 dager etter EL, samt at jeg hadde noen voldsomme stikkende smerter nederst i magen. De sier det er svært sjelden man får noe særlig symptomer så tidlig, men jeg har aldri hatt sånne symptomer før mens noensinne.

Mange får jo en del plager i svangerskapet, men tenk på hvor kort tid 9 mndr egentlig er, sett i forhold til et helt liv. Som jeg alltid sier; når man ser fremover virker tiden evig lang, men når man ser bakover blir man overrasket over hvor fort det gikk. Mormoren min sa alltid at bekymringer er en høy pris for problemer man sjelden får, og hun har jo egentlig rett. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var gravid sist (endte med sa), var jeg kvalm og sliten fra 6 dager etter EL, samt at jeg hadde noen voldsomme stikkende smerter nederst i magen. De sier det er svært sjelden man får noe særlig symptomer så tidlig, men jeg har aldri hatt sånne symptomer før mens noensinne.

Mange får jo en del plager i svangerskapet, men tenk på hvor kort tid 9 mndr egentlig er, sett i forhold til et helt liv. Som jeg alltid sier; når man ser fremover virker tiden evig lang, men når man ser bakover blir man overrasket over hvor fort det gikk. Mormoren min sa alltid at bekymringer er en høy pris for problemer man sjelden får, og hun har jo egentlig rett. ;)

Veldig bra sagt, hele det siste avsnittet. Du har så rett så rett. Takk for kloke ord :klemmer:

6 dpo, ja, det var tdilig. Har mindre ryggsmerter i dag. Var symptomene dine dengang vedvarende, eller kom de i perioder? Når hadde du forresten SA?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...