Gå til innhold

Beckys dagbok


Becky1

Anbefalte innlegg

Kan jo evt. bare ha dem liggende her til du har fått positiv test, de går jo ikke ut på dato akkurat. Så kan noen andre få dem da! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan jo evt. bare ha dem liggende her til du har fått positiv test, de går jo ikke ut på dato akkurat. Så kan noen andre få dem da! :fnise:

Ja, får håpe at jeg ikke trenger dem, siden det begynte med en svak strek hos deg og. Jeg har jo planlagt å "ta en Iril". Prøver å kopiere deg til punkt og prikke, ser du? :ler: *huff, dårlig humor* :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, sånne leger som du var borti dag synes jeg dessverre det er alt for mange av :sur:

De stempler deg i en kategori med en gang man kommer inn døren. Tror de er vant til at det er mange overhysteriske hypokondere der, så da blir alle andre stakkarer raskt puttet i samme kategori. Kjempeirriterende! :snurt:

Jeg har bestemt meg for å si i fra til legen neste gang jeg opplever det sånn, men det spørs om man husker det i farten - man blir jo så satt ut. :sukk:

Stemmer og for at du tar en Iril - godt å se at uttrykket har festet seg :fnise:

:tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Usj, sånne leger som du var borti dag synes jeg dessverre det er alt for mange av :sur:

De stempler deg i en kategori med en gang man kommer inn døren. Tror de er vant til at det er mange overhysteriske hypokondere der, så da blir alle andre stakkarer raskt puttet i samme kategori. Kjempeirriterende! :snurt:

Jeg har bestemt meg for å si i fra til legen neste gang jeg opplever det sånn, men det spørs om man husker det i farten - man blir jo så satt ut. :sukk:

Stemmer og for at du tar en Iril - godt å se at uttrykket har festet seg :fnise:

:tommelopp:

Ja, men han var liksom hyggelig og. Så ikke helt lett det der. Forrige uke var jeg hos en som var dritfrekk. Hadde så vondt pga ørebetennelsen. Han dreiv og pirka borti(unødig), så da kom det noen tårer. Hadde ikke sovet på lenge og det var VONDT. Da var han så hyggelig at han kom med kommentaren: "Du må da tåle noe". Jeg svarer: "HVA!!?" og tror at han skjønner poenget. Tror dere ikke at han bare gjentar det?! :ler: Orket ikke gå noe mer inn på det da. Mye dumme folk som aldri burde ha jobba med mennesker rundt omkring.

Enig, jeg liker å være et uttrykk! :5:

Yes, uttrykket har satt seg nå :5: Blir spennende å se om det å "ta en Iril" blir å bli gravid eller om du må ha termin i desember. Time will show :ler:

Ellers er jeg fortsatt kvalm på ettermiddagene/kveldene. Kikker på den svake streken min støtt og stadig. Jeg er ikke helt god nå :dåne: :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir snevert begrep om det kun gjelder graviditeter med termin i desember iallfall :fnise:

Gud så spennende det er for deg nå - jeg hadde ikke holdt ut *biter-av-neglene-i-ren-spenning* :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg synes det skal betyr "overbevise absolutt alle inkludert seg selv om at symptomene man har er noe helt annet enn graviditet for så å sjokkert oppdaget at man er gravid likevel"! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir snevert begrep om det kun gjelder graviditeter med termin i desember iallfall :fnise:

Gud så spennende det er for deg nå - jeg hadde ikke holdt ut *biter-av-neglene-i-ren-spenning* :overrasket:

Kan det ikke rett og slett gjelde "å bli gravid"? Verken mer eller mindre.

Så godt å høre at det ikke bare er jeg som synes dette er spennende. Jeg holder jo ikke akkurat ut så bra da... :sjenert:

Håper jeg ikke irriterer dere fra vettet nå. Litt av et KG-maraton den siste tiden. Veldig glad for at jeg har dere :klemmer:

Ja, jeg synes det skal betyr "overbevise absolutt alle inkludert seg selv om at symptomene man har er noe helt annet enn graviditet for så å sjokkert oppdaget at man er gravid likevel"! :fnise:

Hehe, da psser jo ikke jeg inn mer (eventuelt). Har klart å overbevise meg om at jeg er motsatt. Hvis det viser seg at jeg er gravid nå, kan det å teste positivt langt over tiden være å "ta en Becky"? :ler: Og å ikke ha mansen på 128 dager blir å "ta en Zia" :ler:

Da skal dere få fred fra prøvegalskapen min for et par dager.

Vi hørs på torsdag kveld :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, da psser jo ikke jeg inn mer (eventuelt). Har klart å overbevise meg om at jeg er motsatt. Hvis det viser seg at jeg er gravid nå, kan det å teste positivt langt over tiden være å "ta en Becky"? :ler: Og å ikke ha mansen på 128 dager blir å "ta en Zia" :ler:

Da skal dere få fred fra prøvegalskapen min for et par dager.

Vi hørs på torsdag kveld :goodbye:

Av alternativene der oppe så velger jeg en Iril eller Becky glatt :fnise: Å ta en Zia blir som et skjellsord blant prøvere det da :ler:

God tur Becky! Og god bedring :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper at vi alle kan ta en Iril nå snart :jepp:

Håper du får en flott tur med jobben, Becky, og at testene er kommet til du er hjemme igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm, okda, det kan bety "å bli gravid". :ler:

Har ikke fått med deg hvor du skal, men kos deg! :smilyblomst:

Fint uttrykk å ha på deg det :jepp:

Takktakk :)

Ha en fin tur becky og god bedring med øret :klemmer:

Tusen takk :goodbye: Øret er fortsatt ikke bra. Dette har så lang tid!

Av alternativene der oppe så velger jeg en Iril eller Becky glatt :fnise: Å ta en Zia blir som et skjellsord blant prøvere det da :ler:

God tur Becky! Og god bedring :klemmer:

Huff, litt galgenhumor må en ha. Tror "en Becky" blir "å overbevise seg om at man er gravid når man egentlig bare har forsika mensen" :sjenert:

Tusen takk :hallo:

Håper at vi alle kan ta en Iril nå snart :jepp:

Håper du får en flott tur med jobben, Becky, og at testene er kommet til du er hjemme igjen :)

Ja, tar gjerne "en Iril" snart. Tusen takk. Har hatt en flott tur. Godt å ha noe annet å tenke på.

Testene lå i posten da jeg kom hjem. Klarte ikke å la være å ta de. Tok både EL-test og GT. Begge negative. Da ble jeg så utafor at jeg fikk med mannen til å kjøpe RFSU-tester igjen. Så da dro vi på kondomeriet igjen og kjøpte 5 stk (!). Så nå har jeg brukt rundt 1000 kr på tester den siste tiden :klaske::fnise:

Dette er utrolig slitsomt og frustrerende. Her er for og imot-argumenter for at jeg er :gravid:

For:

- Ingen TR.

- Menssmerter rundt IKM.

- Mye :sengekos: over lang tid i prøveperioden.

- Svak strek på RFSU-test.

- Siden jeg ikke har fått utslag på EL-tester, kan det og hende jeg ikke produserer nok hcg til å få positive tester :vetikke:

Har en helt spesiell sekret rundt forventet EL + mange andre tegn. Tror jeg får eggløsninger.

- Symptomer som kvalme, mage- og underlivsstikninger, økt luktesans.

Mot:

- TR kan være forsiket pga stress og ørebetennelsen.

- Menssmarter kan forveksles med tarmbesvær.

- Ikke sikkert jeg hadde EL. Har ikke fått til det med EL-testene. Denne syklusen hadde og litt annerledes symptomer enn de forestående.

- Mange negative tester. Den positive streken på RFSU-test ble først såpass "sterk" etter en stund.

- Symptomene kan være innbilte eller ha andre naturlige forklaringer som f.eks penicillinbruk.

Sånn, det var nerdedetaljene om syklusen min :fnise: Innspill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så frustrerende! :klem: Kusinen min oppdaget ikke at hun var gravid før i uke 16 ca fordi alle testene var negative. Men vet ikke om hun testet gjennom alle 16 ukene, hun godtok jo etterhvert at hun IKKE var gravid :fnise: Passet jo selvfølgelig ekstremt dårlig da hun var 17 år og jobbet som au-pair i utlandet. Men hun har verdens skjønneste 7 åring nå :)

Har du testet EL på kvelden? Mange vet ikke at de skal gjøre det og tester på morgenen.

Har jo ikke fulgt med her så lenge, hva skjedde med den svake streken din? var det skyggestrek? Hvor lenge siden?

Kvalme og murringer var tidlige tegn hos meg. Og luktesansen kom også ganske tidlig. Har fortsatt helt ekstrem luktesans og har beordret mannen inn i dusjen flere ganger :ler: Har du metallsmak i munnen også, eller? (skal kanskje ikke gi deg ideer om flere symptomer :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har du testet EL på kvelden? Mange vet ikke at de skal gjøre det og tester på morgenen.

Har jo ikke fulgt med her så lenge, hva skjedde med den svake streken din? var det skyggestrek? Hvor lenge siden?

Kvalme og murringer var tidlige tegn hos meg. Og luktesansen kom også ganske tidlig. Har fortsatt helt ekstrem luktesans og har beordret mannen inn i dusjen flere ganger :ler: Har du metallsmak i munnen også, eller? (skal kanskje ikke gi deg ideer om flere symptomer :fnise: )

Testa først etter EL på morgenen, før jeg fikk høre at det skulle gjøres på ettermiddagene. Har gjort det, mens ikke vært konsekvent nok med tidene. Heller ikke gjort det hver dag. Vanskelig å tyde strekene og synes jeg. Får og veldig svake streker. Noen ganger er de like sterke, men har vist seg i ettertid at jeg ikke har hatt EL da. Som du skjønner så er ikek jeg og EL-stripsene gode venner :fnise:

Vet ikke hvordan en skyggestrek ser ut, men det er en veldig svak strek. Først så man liksom hvor streken skulle være. Da så det ikke ut som den har farge. Etterhvert fikk den bittelitt farge., men man må kikke godt for å se det.

Ikke metallsmak i munnen nei ;)

Godt å høre om folk som tester sent positivt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To nye argumenter mot graviditet:

7. Hva er en skyggestrek?

En skyggestrek er en "usynlig spøkelsesstrek" der hvor den positive streken skulle ha vært. Disse er vanligvis grå eller fargeløse, eller ser ut som en "bulk" i testen.

Alle tester har to striper med reagensmiddel i testvinduet. En av disse stripene vil alltid farges når den blir våt (kontrollstreken). Den andre vil farges KUN hvis den utsettes for fukt som inneholder hGC. Disse reagensmiddelstripene er IKKE usynlige. De er vanskelige å se, men de er der. Når teststripen utsettes for fukt blir den enda enklere å se siden fukten får lyset til å reflekteres annerledes. Når man da myser på testen i godt lys så vil man nesten alltid se "noe" der. "Resultatet" teller imidlertid ikke så lenge det ikke er tydelig rosa- eller blåfarget. Dersom man ikke kan se hvilken farge det er eller hvis det er for svakt, så skal det tolkes som negativt. Ofte kommer ikke skyggestrekene før etter at tidsfristen har gått ut. Husk dog at selv om alle tester er disponerte til å få skyggestreker, så er det ikke alle som får det. Er du i tvil, så vent et par dager og test på nytt.

Vanskelig å si om jeg hadde skyggestrek eller ikke :sjenert:

18. Mensen har uteblitt, men testene viser bare negativt. Hva skjer?

En av de vanligste årsaker til uteblitt mens, men med negative tester er en såkalt Corpus luteum cyst. Det går ut på at Det gule legemet forvandler seg til en cyste som fortsetter å pøse ut progesteron en stund etter at den opprinnelige levetiden til Det gule legemet er over. Dette er ufarlig, og det går over av seg selv. Man kan også kontakt lege og få behandling for det.

Har egentlig veldig lyst til å sitte oppe å lese om dette, men mannen maser på at nå må jeg komme meg i seng.

Argument for graviditet:

15. Streken kom etter tidsfristen, er den likevel positiv?

Nei. Man kan ikke stole på resultater som kommer etter tidsfristen. Dersom det dukker opp en strek etter tidsfristen bør man vente et par dager og teste på nytt. Noen ganger er det så ørsmå mengder hCG i urinen at det tar lenger tid å slå ut enn hva avlesningtidsfristen åpner for, men stort sett betyr det ingenting.

Se "noen ganger".. :sjenert:

Gruer meg til testen i morgen. Orker ikke fler skuffelser nå. Vil bare vite hva som skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: sendes til deg i forkant av testingen i morgen.

Håper du klarer å få deg noe søvn i natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...