Cuckold Skrevet 2. oktober 2009 Forfatter #121 Skrevet 2. oktober 2009 Nå er det ikke riktig å snakke om "de" her, du må heller snakke om "dere". For selv om det ikke er 50 år siden jeg gikk på skolen var det ikke noe stort problem at guttene stod og tisset. Så selv uten strenge lærere har dette gått helt fint opp til ganske nylig. Det er derfor jeg mistenker at det kanskje ikke er så mye søl som man skal ha det til, men at det heller er viljen til å tolerere utslag av guttekultur som har blitt lavere i en stadig mer feminisert barneskole. Jeg har uthevet noe som jeg synes gjør det vanskelig å diskutere med deg. Du mistenker og gjetter i denne saken og vil ikke høre på de som sier at det faktisk er ille. Det er søledammer med urin rundt doene. Noen dråper hadde de ikke laget noen stor sak om, men jeg har selv sett og opplevd doer som det ser ut som er blitt tisset rett på gulvet på. Du er tydeligvis antikvinner og antilærere og prøver å finne argumenter for å mislike dem enda mer. Jeg er hverken mot kvinner eller mot lærere. Hvordan får du forresten det til å gå opp? Du vet jo like godt som jeg at 99,9% av alle lærere i verden, både i vår tid og tidligere godtar gutter som de er, det er noen ytterst få som ønsker å tvinge smågutter til å tisse sittende. Heldigvis. Men at det skjer kan nok henge sammen med en litt uheldig kjønnsfordelig blant lærerne i barneskolen. I et så feminisert miljø vil alle slike tiltak fortone seg fullstendig kjønnsnøytrale og som "det eneste fornuftige". Så jeg tror ikke det er noen bevisst vilje til å bekjempe guttekulturen som ligger bak. Bare mangel på forståelse for at gutter kanskje opplever det litt annerledes.
Gjest Shade Skrevet 3. oktober 2009 #122 Skrevet 3. oktober 2009 Jeg skjønner egentlig ikke de som gidder å diskutere videre med cuckold i denne debatten Han har fått svært mange tilbakemeldinger på at det er hygienen det dreier seg om, og svært mange etterlysninger om en annen gjennomførbar løsning men siden han konsekvent nekter å svare på disse så er det ganske klart at han bare holder på i denne dabatten for å provosere. Så hvorfor kaste bort mer tid på å prøve å forklare han at det er et problem med tiss overalt? Han har ikke lyst til å skjønne det så derfor kommer han ikke til å gjøre det.
Gjest Monrad Skrevet 3. oktober 2009 #123 Skrevet 3. oktober 2009 Jeg har barn som går på skolen og mine barn klarer fint å gå på do uten å søle. Lærerne på skolen er der for å undervise og ikke for å vaske doer. Hvis det skal være slik at disse guttene det gjelder må få lov til å tisse utenfor og det må være opp til skolens personale å vakse etter de, da protesterer jeg! Jeg krever nemlig at lærerne bruker tiden sin til å undervise og ikke til å vaske etter barn som tisser på gulvet! Det er foreldrenes oppgave å lære barna sine folkeskitt og hygiene. Og det er både mangel på folkeskikk og uhygienisk å tisse på gulvet! Mine barn skal faktisk ikke lide for at andre barn ikke har lært å gå på do hjemmefra. Vaskepersonalet vasker vel etter skoletid (ihvertfall på vår skole). Jeg kan ikke se noen grunn til at lærerne skal drive å vaske etter elever. Det er ikke det de er ansatt for! Hvis et barn må å do midt i timen og ikke klarer å gå på doen fordi det er tiss på gulver, skal læreren da bruke undervisningstiden til å vaske? Det går ut over eleven det!! De elevene som tisser på gulvet fordi får fint finne seg i å sitte å tisse slik at de ikke ødelegger for andre!
Cuckold Skrevet 3. oktober 2009 Forfatter #124 Skrevet 3. oktober 2009 Jeg har barn som går på skolen og mine barn klarer fint å gå på do uten å søle. Lærerne på skolen er der for å undervise og ikke for å vaske doer. Hvis det skal være slik at disse guttene det gjelder må få lov til å tisse utenfor og det må være opp til skolens personale å vakse etter de, da protesterer jeg! Jeg krever nemlig at lærerne bruker tiden sin til å undervise og ikke til å vaske etter barn som tisser på gulvet! Det er foreldrenes oppgave å lære barna sine folkeskitt og hygiene. Og det er både mangel på folkeskikk og uhygienisk å tisse på gulvet! Mine barn skal faktisk ikke lide for at andre barn ikke har lært å gå på do hjemmefra. Vaskepersonalet vasker vel etter skoletid (ihvertfall på vår skole). Jeg kan ikke se noen grunn til at lærerne skal drive å vaske etter elever. Det er ikke det de er ansatt for! Hvis et barn må å do midt i timen og ikke klarer å gå på doen fordi det er tiss på gulver, skal læreren da bruke undervisningstiden til å vaske? Det går ut over eleven det!! De elevene som tisser på gulvet fordi får fint finne seg i å sitte å tisse slik at de ikke ødelegger for andre! Men det er ikke dette som er løsningen på Tonsehagen aktivitetsskole, her må alle guttene tisse sittende, både de to-tre som ikke har lært å tisse (hvis du har rett) og alle de andre. Til de som snakker om at lærerere ikke er vaskepersonale: Det var de da heller ikke før, og dette var ikke et stort problem de årene jeg gikk på skolen. Det morsomme med foreldre og lærere i min generasjon er at det av og til virker som de glemmer at det både har vært foreldre, lærere og barn før, man tror åpenbart at man er den første generasjon i verden og at man derfor kan slippe unna med bløff og krisemaksimering. For eksempel når man vil trumfe gjennom et mer restriktivt regime der gutter tvinges til å tisse sittende.
Gjest Monrad Skrevet 3. oktober 2009 #125 Skrevet 3. oktober 2009 Men det er ikke dette som er løsningen på Tonsehagen aktivitetsskole, her må alle guttene tisse sittende, både de to-tre som ikke har lært å tisse (hvis du har rett) og alle de andre. Til de som snakker om at lærerere ikke er vaskepersonale: Det var de da heller ikke før, og dette var ikke et stort problem de årene jeg gikk på skolen. Det morsomme med foreldre og lærere i min generasjon er at det av og til virker som de glemmer at det både har vært foreldre, lærere og barn før, man tror åpenbart at man er den første generasjon i verden og at man derfor kan slippe unna med bløff og krisemaksimering. For eksempel når man vil trumfe gjennom et mer restriktivt regime der gutter tvinges til å tisse sittende. Du tar feil. Det står i artikkelen at det er opp til foreldrene og at skolen ikke skal ha noen tisse-politi. Greia med før og nå er vel at man hadde en litt annen terskel for hva som var ekkelt og hva som var akseptabelt. Jeg vet ikke hvor gammel du er Cuckold men jeg er 43 og jeg husker fint guttedoen fra barne- og ungdomsskolen. Vi hadde sånn ekkelt urinal hvor det lå sterktluktende store "tabletter" av noe slag som skulle dempe urin-lukten. Mange gutter tisset utenfor og klart at man av og til tråkket i tiss. Men ingen klaget så mye den gang! Vi fant oss i mer og vi ga litt blaffen! Lærere vasket ikke før og skal heller ikke gjøre det nå. Men på Tonsenhagen så er vel det litt av problemet - at lærerne må steppe inn når ungene ikke orker å gå på en tilgriset do. Hva skal de ellers gjøre da? Og når både elever, lærere OG vaskepersonalet sier at dette er et probelem da blir det for tåpelig at folk som ikke har vært på en skole nå i dag og som heller kanskje ikke har barn i småskolen mener at man bare skal tillate at guttene står og søler! Dette med generasjoner og at kua har glemt at den var kalv.... Ææhhh... Hva har det med saken å gjøre? Gutter sto og tisset før og tisset kanskje utenfor og gjorde det kanskje ikke. Hva har det med saken å gjøre? Fakta er at på Tonsenhagen så oppleves dette som et problem. At man i generasjoner før IKKE har opplevd det som noe problem betyr da vel ikke at lærere og elever på Tonsenhagen (eller andre skoler) skal finne seg i å leve med noe de opplever som grisete? Hva er løsningen din på dette Cuckold? Hva mener du at de skal gjøre? Hva hadde du gjort om din sønn på 6-7 år sa at han orker ikke å gå på skolens toalett fordi det var så ekkelt der og at han holdt seg hele dagen og fikk vondt i magen?
aline Skrevet 3. oktober 2009 #126 Skrevet 3. oktober 2009 Hva hadde du gjort om din sønn på 6-7 år sa at han orker ikke å gå på skolens toalett fordi det var så ekkelt der og at han holdt seg hele dagen og fikk vondt i magen? mannemenn i TS' øyne, tråkker rundt i tiss og det er visst en maskulin side å grise, søle og være direkt uhygieniske. Så han hadde vel da bedt ungen om manne seg opp, klarte han å stå i tiss på den alderen, så klarer dagens unger det også! Han har jo ikke dødd av det. Må si meg enig med innlegget litt over, vitsen med å diskutere med TS er liten, da han overhode ikke er interessert i å gjøre annet en å leite etter muligheten til lage store problemer utav noe som ikke finnes. Hans søken etter og jobb for å skape en stor splid mellom menn og kvinner, gjøre menn til stakkarslige offer for dagens sterke kvinner, begynner å bli ganske tydelig. Dersom han virkelig var interessert i annet, hadde han svart på NOEN av alle de som diskuterer saken han selv linker til, men som han ikke er interessert i å diskutere.
Cuckold Skrevet 3. oktober 2009 Forfatter #127 Skrevet 3. oktober 2009 Men det er ikke dette som er løsningen på Tonsehagen aktivitetsskole, her må alle guttene tisse sittende, både de to-tre som ikke har lært å tisse (hvis du har rett) og alle de andre. Til de som snakker om at lærerere ikke er vaskepersonale: Det var de da heller ikke før, og dette var ikke et stort problem de årene jeg gikk på skolen. Det morsomme med foreldre og lærere i min generasjon er at det av og til virker som de glemmer at det både har vært foreldre, lærere og barn før, man tror åpenbart at man er den første generasjon i verden og at man derfor kan slippe unna med bløff og krisemaksimering. For eksempel når man vil trumfe gjennom et mer restriktivt regime der gutter tvinges til å tisse sittende. Du tar feil. Det står i artikkelen at det er opp til foreldrene og at skolen ikke skal ha noen tisse-politi. Det rimer ikke helt med det som står her: (fra artikkelen i VG) Flere av de ansatte har bemerket at det er travelt å hele tiden måtte tørke opp urin fra gulvet, for ikke å snakke om lukten. Vi har prøvd flere tiltak, og vurderte også å sette opp en krakk, slik at det blir lettere å treffe, men vi var redd guttene ville falle ned og slå seg, sier Rønnåbakk. VGD: Er det greit at guttene på Tonsenhagen Aktivitetsskole må sitte og tisse? - Krenkelse Hun presiserer at beskjeden til foreldrene i hennes øyne ble oppfattet positivt, og litt lattermildt, under foreldremøtet der dorutiner sto på programmet. Foreldre VG har snakket med er imidlertid ikke like begeistret. - Jeg mener dette er en krenkelse, sier en far som har flere barn ved skolen. - Guttene må få stå når de tisser. Det er det som er rett, og det er det de vil om en spør dem selv, sier en mor, som mener at ingen sa ifra på foreldremøtet fordi de rett og slett ble «tatt på senga». Hvis det var opp til de enkelte foreldre ville vel ingen av dem reagert på denne måten. Greia med før og nå er vel at man hadde en litt annen terskel for hva som var ekkelt og hva som var akseptabelt. Jeg vet ikke hvor gammel du er Cuckold men jeg er 43 og jeg husker fint guttedoen fra barne- og ungdomsskolen. Vi hadde sånn ekkelt urinal hvor det lå sterktluktende store "tabletter" av noe slag som skulle dempe urin-lukten. Mange gutter tisset utenfor og klart at man av og til tråkket i tiss. Men ingen klaget så mye den gang! Vi fant oss i mer og vi ga litt blaffen! Lærere vasket ikke før og skal heller ikke gjøre det nå. Men på Tonsenhagen så er vel det litt av problemet - at lærerne må steppe inn når ungene ikke orker å gå på en tilgriset do. Hva skal de ellers gjøre da? Og når både elever, lærere OG vaskepersonalet sier at dette er et probelem da blir det for tåpelig at folk som ikke har vært på en skole nå i dag og som heller kanskje ikke har barn i småskolen mener at man bare skal tillate at guttene står og søler! Dette med generasjoner og at kua har glemt at den var kalv.... Ææhhh... Hva har det med saken å gjøre? Gutter sto og tisset før og tisset kanskje utenfor og gjorde det kanskje ikke. Hva har det med saken å gjøre? Fakta er at på Tonsenhagen så oppleves dette som et problem. At man i generasjoner før IKKE har opplevd det som noe problem betyr da vel ikke at lærere og elever på Tonsenhagen (eller andre skoler) skal finne seg i å leve med noe de opplever som grisete? Hva er løsningen din på dette Cuckold? Hva mener du at de skal gjøre? Hva hadde du gjort om din sønn på 6-7 år sa at han orker ikke å gå på skolens toalett fordi det var så ekkelt der og at han holdt seg hele dagen og fikk vondt i magen? Hvis du leser innleggene mine ser du at jeg nettopp mistenker at problemet ikke har blitt større, men at viljen til å godta små og store utslag av guttekulturen er blitt mindre i en stadig mer feminisert barneskole. Jeg var selv såpass renslig av meg at jeg ville følt sterk vemmelse og hatt problemer med å gå på do hvis alle toalettene på guttedoen var tilsølt, men det var aldri et så stort problem.
Gjest Monrad Skrevet 3. oktober 2009 #128 Skrevet 3. oktober 2009 Det rimer ikke helt med det som står her: (fra artikkelen i VG) Flere av de ansatte har bemerket at det er travelt å hele tiden måtte tørke opp urin fra gulvet, for ikke å snakke om lukten. Vi har prøvd flere tiltak, og vurderte også å sette opp en krakk, slik at det blir lettere å treffe, men vi var redd guttene ville falle ned og slå seg, sier Rønnåbakk. VGD: Er det greit at guttene på Tonsenhagen Aktivitetsskole må sitte og tisse? - Krenkelse Hun presiserer at beskjeden til foreldrene i hennes øyne ble oppfattet positivt, og litt lattermildt, under foreldremøtet der dorutiner sto på programmet. Foreldre VG har snakket med er imidlertid ikke like begeistret. - Jeg mener dette er en krenkelse, sier en far som har flere barn ved skolen. - Guttene må få stå når de tisser. Det er det som er rett, og det er det de vil om en spør dem selv, sier en mor, som mener at ingen sa ifra på foreldremøtet fordi de rett og slett ble «tatt på senga». Hvis det var opp til de enkelte foreldre ville vel ingen av dem reagert på denne måten. Hvis du leser innleggene mine ser du at jeg nettopp mistenker at problemet ikke har blitt større, men at viljen til å godta små og store utslag av guttekulturen er blitt mindre i en stadig mer feminisert barneskole. Jeg var selv såpass renslig av meg at jeg ville følt sterk vemmelse og hatt problemer med å gå på do hvis alle toalettene på guttedoen var tilsølt, men det var aldri et så stort problem. Jo det rimer om du hadde sitert mer fra artikkelen, nemlig dette som skolelederen Rønnåbakk sier: - Men det er selvfølgelig opp til foreldrene om de velger å gjøre dette. Vi har ikke noe dopoliti her på aktivitetsskolen Og at dette ikke var et problem for deg på den skolen du gikk på har da vel ingenting med saken å gjøre. Det er skoler i dag også hvor dette ikke er noe problem! Hvor det er rent og ingen tisser utenfor do så er det heller ingenting å klage på! Jeg tror ikke dette har noe som helst å gjøre med en mer feminisert skole. Eller at man godtok "guttekulturen" (er det det å tisse utenfor do?)mere før. At en 6-åring har trang forhud og derfor ikke kan styre tissestråla si er vel ikke guttekultur? At 14-15 åringer på min ungdomsskole for snart 30 år siden tisset utenfor urinalen har bare med slurv, latskap og dårlig folkeskikk å gjøre. Jeg vet at det kan være gøy for gutter (og menn!) å skrive navnet sitt i snøen når man tisser, se hvem som tisser lengst osv. Men man gjør ikke det på en do inne! Du må gjerne synes at det er guttekultur å leke med tissen sin - men du vil vel ikke at dette skal skje å toalett som brukes av mange? Det er flere årsaker til at det blir griseri på do. At det er små gutter som ennå ikke har teknikken inne. At de har forhud som gjør det vanskelig å styre tissestrålen. At de har holdt seg for lenge og derfor starter å tisse før de har nådd frem til doen. At de på pur f... tisser utenfor. Sikkert flere årsaker også. De som av pur f... lever ut guttekulturen sin er det vel vanskelig å gjøre noe med. De som sliter med teknikken klarer nok å forstå at de må sitte på skolen for at ikke andre skal måtte plages av at de treffer feil. Så kan de øve hjemme. Ettersom jeg har barn (2 gutter og en jente) i småskolen vet jeg at også guttene klager på griseri på do! Min sønn har valgt å tisse i buskene utenfor skolen istedenfor å tisse inne på do fordi noen andre gutter hadde tisset å gulvet på doen. Men det er vel greit det da. Det er jo guttekultur?
Gjest Gjest_Silke_* Skrevet 3. oktober 2009 #129 Skrevet 3. oktober 2009 Før i tiden - ihvertfall der jeg gikk på skolen - var det slik at vi måtte ut i skolegården for å komme å do. Dvs. at skoledoene hadde egen inngang utefra. Da hadde vi jo utesko på når vi gikk på do og når det var regn og sølete ute dro vi også skitt med inn på doen. Hvis det da var litt vått på gulvet og sånn så brydde vi oss ikke så mye og visste kanskje ikke om det var tiss eller ei. På guttedoen loktet det alltid sånn sterkt klorin også, for de hadde sånne hvite klosser med lokt i på urinalen. Nå i dag så er doene inne. Det er som regel flislangt pent bad-aktig og inngangen er inne i skolekorridoren. På skolen hvor mine barn går så er det ihvertfall sånn. Og barna bruker tøfler og innesko både på skolen og sfo. Det blir som å gå på do hjemme. Og det er klart at terskelen for å tråkke inn på en do med tiss på gulvet er annerledes når du har på deg tøfler enn når du går på en do med cherox eller utesko. Vet ikke om Cockold har vært på en skole slik de ofte ser ut i dag? Det er som regel ikke do med båser eller pissoar/urinal. Jeg synes ihvertfall det er veldig anderledes enn når jeg gikk på skolen.
Cuckold Skrevet 3. oktober 2009 Forfatter #130 Skrevet 3. oktober 2009 Jo det rimer om du hadde sitert mer fra artikkelen, nemlig dette som skolelederen Rønnåbakk sier: Det er jo tydelig at dette ble innført som en fellesregel på Tonsenhagen skole. Og at rektor i ettertid prøver å bortforklare ved å si at det "selvsagt må være helt opp til de enkelte foreldre" har vel ikke all verdens troverdighet, all den tid foreldre og elever har opplevd det som en fellesregel, noe som skulle omfatte alle. Hadde det ikke vært for at dette skulle tres ned over hodet på alle, ville det jo ikke blitt noen debatt. Det er ingen som har noe problem med om noen gutter velger å tisse sittende. Og at dette ikke var et problem for deg på den skolen du gikk på har da vel ingenting med saken å gjøre. Det er skoler i dag også hvor dette ikke er noe problem! Hvor det er rent og ingen tisser utenfor do så er det heller ingenting å klage på! Jeg tror ikke dette har noe som helst å gjøre med en mer feminisert skole. Eller at man godtok "guttekulturen" (er det det å tisse utenfor do?)mere før.At en 6-åring har trang forhud og derfor ikke kan styre tissestråla si er vel ikke guttekultur? Neida, det som er guttekultur er å tisse stående. Og det skjønner du sikkert. Man trenger ikke gjøre seg dummere enn man er. Selv om jeg skjønner at det er fristende å forsøke å avspore med bevisste misforståelser eller latterliggjøring. Hvis man ellers har gått tom for argumenter. At 14-15 åringer på min ungdomsskole for snart 30 år siden tisset utenfor urinalen har bare med slurv, latskap og dårlig folkeskikk å gjøre. Jeg vet at det kan være gøy for gutter (og menn!) å skrive navnet sitt i snøen når man tisser, se hvem som tisser lengst osv. Men man gjør ikke det på en do inne! Du må gjerne synes at det er guttekultur å leke med tissen sin - men du vil vel ikke at dette skal skje å toalett som brukes av mange? Det er flere årsaker til at det blir griseri på do. At det er små gutter som ennå ikke har teknikken inne. At de har forhud som gjør det vanskelig å styre tissestrålen. At de har holdt seg for lenge og derfor starter å tisse før de har nådd frem til doen. At de på pur f... tisser utenfor. Sikkert flere årsaker også. De som av pur f... lever ut guttekulturen sin er det vel vanskelig å gjøre noe med. De som sliter med teknikken klarer nok å forstå at de må sitte på skolen for at ikke andre skal måtte plages av at de treffer feil. Så kan de øve hjemme. Ettersom jeg har barn (2 gutter og en jente) i småskolen vet jeg at også guttene klager på griseri på do! Min sønn har valgt å tisse i buskene utenfor skolen istedenfor å tisse inne på do fordi noen andre gutter hadde tisset å gulvet på doen. Men det er vel greit det da. Det er jo guttekultur? Det blir jo absurd! Har du så angst for urin at du ikke engang kan stå på et litt tilsølt gulv er det vel 100 ganger verre å få tiss i sin egen bukse? Er det bedre å få hele buksa gjennomvåt av piss enn å få litt urin under skosålene? Men kanskje det også har litt med at vi oppdrar guttene og jentene annerledes i dag? At vi lærer dem å få et helt hysterisk forhold til dette? Slik at man helt mister hodet over det man frem til i dag knapt har vurdert å diskutere: at det av og til kan komme litt urin utenfor når gutter tisser. Nå har dette blitt et kjempeproblem, og barn blir traumatisert på grunn av tilgrisede toaletter.
Gjest brutal_mann Skrevet 3. oktober 2009 #131 Skrevet 3. oktober 2009 Ettersom jeg har barn (2 gutter og en jente) i småskolen vet jeg at også guttene klager på griseri på do! Min sønn har valgt å tisse i buskene utenfor skolen istedenfor å tisse inne på do fordi noen andre gutter hadde tisset å gulvet på doen. Men det er vel greit det da. Det er jo guttekultur? Da må du som forelder se til å hjelpe sønnen din til å få et mindre føkked forhold til det å pisse.
Gjest brutal_mann Skrevet 3. oktober 2009 #132 Skrevet 3. oktober 2009 Hva er løsningen din på dette Cuckold? Hva mener du at de skal gjøre? Hva hadde du gjort om din sønn på 6-7 år sa at han orker ikke å gå på skolens toalett fordi det var så ekkelt der og at han holdt seg hele dagen og fikk vondt i magen? Enten er din sønn latterlig følsom eller så går han på en usedvanlig skitten skole. Hverken i min egen tid som elev, eller i mine to sønner sin nåværende periode som elever, kan jeg huske at guttetoalettene har vert tilgriset. Vi kommr da fra hjem der vi har lært å løfte doringen! Derimot, på videregående og ungdomsskole, var jentedoene så tilgriset at de i perioder ble stengt! Å stå og pisse er en maskulin rett vi har! Og som vi skal beholde! På tross av feministene sine evige kamp mot alt som kan minne om maskulinitet!
Cuckold Skrevet 3. oktober 2009 Forfatter #133 Skrevet 3. oktober 2009 Før i tiden - ihvertfall der jeg gikk på skolen - var det slik at vi måtte ut i skolegården for å komme å do. Dvs. at skoledoene hadde egen inngang utefra. Da hadde vi jo utesko på når vi gikk på do og når det var regn og sølete ute dro vi også skitt med inn på doen. Hvis det da var litt vått på gulvet og sånn så brydde vi oss ikke så mye og visste kanskje ikke om det var tiss eller ei. På guttedoen loktet det alltid sånn sterkt klorin også, for de hadde sånne hvite klosser med lokt i på urinalen. Nå i dag så er doene inne. Det er som regel flislangt pent bad-aktig og inngangen er inne i skolekorridoren. På skolen hvor mine barn går så er det ihvertfall sånn. Og barna bruker tøfler og innesko både på skolen og sfo. Det blir som å gå på do hjemme. Og det er klart at terskelen for å tråkke inn på en do med tiss på gulvet er annerledes når du har på deg tøfler enn når du går på en do med cherox eller utesko. Vet ikke om Cockold har vært på en skole slik de ofte ser ut i dag? Det er som regel ikke do med båser eller pissoar/urinal. Jeg synes ihvertfall det er veldig anderledes enn når jeg gikk på skolen. I min tid hadde vi faktisk do inne, måtte ikke ut for å gå på do hverken på barne- og ungdomsskolen. Eller på videregående. Men vi hadde guttedo og jentedo med mange toaletter i hver og stor urinal på guttedoen. Mulig dette er forandret i nyere bygg, at man i dag har færre toaletter slik at man ikke kan velge bort den doen der noen måtte ha vært uheldig. I såfall er det kanskje en idé å gå tilbake til en løsning vi vet fungerer, sørge for at alle skoler har et tilstrekkelig antall toaletter.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 3. oktober 2009 #134 Skrevet 3. oktober 2009 "Vi har prøvd flere tiltak, og vurderte også å sette opp en krakk, slik at det blir lettere å treffe," Sier rektor på skolen til VG. Det er tydelig at de ikke har giddet å instalere riktig toalettinventar til guttene. For det er jo bare gutter å ikke jenter. Og så kan de krenke guttene og latteliggjøre de dersom de sier fra om at de er krenket. Hva slags mennesker er de ansatte på denne skolen? Det burde vært sparket flere lærere i den norske skolen. Lærere som syntes det er greit å gjennomføre tiltak som elever opplever som krenkende burde få sparken. Til de i denne tråden som tyter om at kjøresten deres sitter og tisser eller har deres teorier om hvordan blæren tømmes best, hva f** har det med saken å gjøre? Det er ikke deres sak hvorden guttene tisser like lite som det er min sak hvordan dere tisser. Dere har ingen ting med å definere hva disse guttene føler krenkende. Det er ikke slik at gutter må få godkjennelse fra dere før de får lov til å føle seg krenket. Ja det er billigere å krenke guttene enn å kjøpe mindre doer og i en femininisert skole er det at gutter blir krenket noe man fnyser av og latterliggjør.
aline Skrevet 3. oktober 2009 #135 Skrevet 3. oktober 2009 Har du så angst for urin at du ikke engang kan stå på et litt tilsølt gulv er det vel 100 ganger verre å få tiss i sin egen bukse? Er det bedre å få hele buksa gjennomvåt av piss enn å få litt urin under skosålene? så om du tisser ute på en busk, så klarer du ikke engang å treffe busken, men får tiss i hele buksa di??? Da skjønner jeg jo forsåvidt at du ikke synes det er noe problem at folk ikke greier å sikte på en skål.... Ingen jeg kjenner får tiss i hele buksa når de tisser i en busk. Da må du som forelder se til å hjelpe sønnen din til å få et mindre føkked forhold til det å pisse. Jeg vet forøvrig om endel voksne menn uten føkked forhold til det å tisse, som ofte velger å tisse ute når de møter ett toalett som er endgriset av dere som tydeligvis ikke synes det gjør noe med tiss overalt. Hadde jeg hatt besøk av en mann som tisset på gulvet og veggen min, uten å tørke opp, fordi det liksom skal være så jæskla mandig, så hadde han pent blitt tvunget ut på badet for å tørke opp etter seg!! Og han hadde ikke blitt oppfattet som så skrekkelig "ekte mannfolk" bare fordi han tydeligvis ikke synes tiss overalt er noe problem.
Cuckold Skrevet 3. oktober 2009 Forfatter #136 Skrevet 3. oktober 2009 (endret) Har du så angst for urin at du ikke engang kan stå på et litt tilsølt gulv er det vel 100 ganger verre å få tiss i sin egen bukse? Er det bedre å få hele buksa gjennomvåt av piss enn å få litt urin under skosålene? så om du tisser ute på en busk, så klarer du ikke engang å treffe busken, men får tiss i hele buksa di??? Da skjønner jeg jo forsåvidt at du ikke synes det er noe problem at folk ikke greier å sikte på en skål.... Ingen jeg kjenner får tiss i hele buksa når de tisser i en busk. Jeg vet forøvrig om endel voksne menn uten føkked forhold til det å tisse, som ofte velger å tisse ute når de møter ett toalett som er endgriset av dere som tydeligvis ikke synes det gjør noe med tiss overalt. Hehe, ser at jeg har blingset her, synes det stod "i buksene". :gjeiper: Får trøste meg med at jeg muligens ikke var den eneste, tror kanskje Brutal mann leste det på samme måte. Hadde jeg hatt besøk av en mann som tisset på gulvet og veggen min, uten å tørke opp, fordi det liksom skal være så jæskla mandig, så hadde han pent blitt tvunget ut på badet for å tørke opp etter seg!! Og han hadde ikke blitt oppfattet som så skrekkelig "ekte mannfolk" bare fordi han tydeligvis ikke synes tiss overalt er noe problem. Hadde jeg tisset utenfor hadde jeg tørket opp, det er ingen som mener menn skal ha lov til å grise. Men det går som regel bra. Tipper at du har hatt besøk av både menn og gutter uten å få badet ditt tilgriset. Endret 3. oktober 2009 av Cuckold
aline Skrevet 3. oktober 2009 #137 Skrevet 3. oktober 2009 Hehe, ser at jeg har blingset her, synes det stod "i buksene". :gjeiper: Får trøste meg med at jeg muligens ikke var den eneste, tror kanskje Brutal mann leste det på samme måte. Hadde jeg tisset utenfor hadde jeg tørket opp, det er ingen som mener menn skal ha lov til å grise. Men det går som regel bra. Tipper at du har hatt besøk av både menn og gutter uten å få badet ditt tilgriset. hehe... regnet med det, at det var blingsing på gang ja. og joda, jeg har hatt mange menn på besøk uten tilgrising, men problemet på skolen, er jo alle de som ikke treffer. Nå er det jo smågutter også, flere av dem er ikke høye nok til at det er like lett å treffe, likevel mener jeg at det må være ok å gjøre noe for å slippe nedgrising av doene. Siden det har blitt en sak av det, så regner jeg faktisk med at det ER ett problem der, og hvem har sagt at lærerne som har ønsket dette, er kvinnelige lærerer eller feminine menn?
Cuckold Skrevet 3. oktober 2009 Forfatter #138 Skrevet 3. oktober 2009 hehe... regnet med det, at det var blingsing på gang ja. og joda, jeg har hatt mange menn på besøk uten tilgrising, men problemet på skolen, er jo alle de som ikke treffer. Nå er det jo smågutter også, flere av dem er ikke høye nok til at det er like lett å treffe, likevel mener jeg at det må være ok å gjøre noe for å slippe nedgrising av doene. Siden det har blitt en sak av det, så regner jeg faktisk med at det ER ett problem der, og hvem har sagt at lærerne som har ønsket dette, er kvinnelige lærerer eller feminine menn? Jeg sier ikke at det må ha vært en kvinne som fremmet forslaget, det jeg peker på er at det er et stort flertall kvinner blant lærerne i barneskolen og at dette kan ha uheldige konsekvenser for guttene. For blir miljøet tilstrekkelig feminisert vil aksepten for guttekultur lett bli mindre, ikke fordi man ønsker å feminisere guttene, men rett og slett fordi man oppfatter at guttenes støyende og kanskje litt mer risikofylte lek objektivt sett er uønsket. Man spør: "Er det guttekultur å skade seg?" Og det er vel det samme jeg tror er forklaringen her: Man mener helt oppriktig at det å påby sittende tissing er helt kjønnsnøytralt og "det eneste fornuftige".
Kenneth199 Skrevet 3. oktober 2009 #139 Skrevet 3. oktober 2009 Pleier alltid å sitte å tisse, føler meg mindre maskulin av den grunn. Treffer plettfritt, men foretrekker å sitte. Er jeg på en offentlig toalett og doen ser ut som en dass så står jeg. Er det guttekveld så pleier jeg å sitte å pisse og sette opp lokket når jeg er ferdig for å se litt mann ut. Passer på at lokket ikke lager lyd når jeg tar det opp og ned. Gud dette rev hardt i selvtilliten min!
Cuckold Skrevet 3. oktober 2009 Forfatter #140 Skrevet 3. oktober 2009 Pleier alltid å sitte å tisse, føler meg mindre maskulin av den grunn. Treffer plettfritt, men foretrekker å sitte. Er jeg på en offentlig toalett og doen ser ut som en dass så står jeg. Er det guttekveld så pleier jeg å sitte å pisse og sette opp lokket når jeg er ferdig for å se litt mann ut. Passer på at lokket ikke lager lyd når jeg tar det opp og ned. Gud dette rev hardt i selvtilliten min! Noen synes sikkert dette både var god humor og hardtslående argumenter, selv om jeg ikke er blant dem som fant så mye her. Jeg har gjennom hele tråden vært konsekvent på at gutter må få velge selv, og at det er helt flott om noen gutter velger å tisse sittende, på samme måte som jeg synes det er flott om noen gutter velger ballett i stedet for fotball. Men det må være frivillig, ikke noe foreldre eller lærere tvinger dem til. Det er mye av det gutter driver med som sett fra et kvinnedominert lærerkorps kan fortone seg som sjenerende, ufornuftig og risikofylt, og mange sider ved guttekulturen, som for eksempel gutters æreskodeks og sosiale spilleregler vil kunne oppfattes som tåpelige for ikke å si fullstendig på trynet. Man føler at man er på trygg grunn og har helt saklige, kjønnsnøytrale argumenter når man dømmer guttekulturen nord og ned.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå