Cuckold Skrevet 30. september 2009 Forfatter #61 Skrevet 30. september 2009 Bra og vellformulert innlegg! Ja, det var et meget godt innlegg!
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2009 #62 Skrevet 30. september 2009 Nei, la guttene tisse rett på gulvet. Det er tross alt det mest naturlige.
Chakoya Skrevet 30. september 2009 #63 Skrevet 30. september 2009 Ser at denne tråden også ligger her, og ønsker derved å legge inn mitt svar til dette med at gutter må sitte å tisse. Bare lurte på en ting som jeg ofte har registrert når jeg går forbi mannetoalettene.. At der stinker det tildels kraftig illeluktende enn det gjør på kvinnetoalettene! Kanskje skvetting utenfor pissoaret er grunnen til dette? Veldig uhygenisk ihvertfall! Hjemme hos andre og har det vært tilfeller av når jeg skal sette meg ned at toalettsetet er full av tiss. Slik at låra mine osv blir våte av tiss når jeg setter meg ned. Sånt er bare rett og slett ufyselig. Og det bør være unødvendig å måtte tørke toalettsetet flere ganger for å få det fri fra tiss hver gang man skal på toalettet. Selv mener jeg det at er man gutt/mann får man lære å treffe riktig. Søler man, ja da får man tørke opp etter seg slik at toalettet/pissoaret ser trivelig ut til neste mann. Synes selv det er ekkelt med masse piss utenfor toalettet. På de områder hvor menn og kvinner må dele toalett noen gange har jeg sett det ligge urin på gulvet slik at for å unngå å tråkke i det med bena så må man nærmest ta sats å hoppe på toalettskåla, å hoppe av igjen. Ellers må man vaske der selv før man går på do, eventuelt vente til man finner egen do. Ekkelt rett og slett. (Samma har jeg opplevd med bæsj hos mange menn sine toaletter... Hvor det er sprutflekker opp til topplokket nesten på toalettet osv... Har måttet ta dokosten å vaske toalettet selv før jeg satte meg ned på det.) <- men det er et annet tema da! Hentet fra: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?sho...t=0&start=0
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2009 #64 Skrevet 30. september 2009 Du svarer jo ikke på det man spør om i tråden, Cuckold. Man angriper ikke det å stå å tisse fordi det er noe maskulint, man prøver å få dem til å sitte fordi de søler urin på gulvet! Det er jo ingen som bryr seg om de som står og tisser dersom de ikke skvetter på gulvet! Det er altså ikke det å tisse stående det slås ned på, men det å tisse på gulvet og ikke tørke etter seg. Hadde man tørket etter seg etter at man hadde bommet hadde det jo ikke vært noe problem overgodet! men det å lære seg å tørke opp sitt eget søl er kanskje også et eksempel på snikfeminisering? Det er noe som heter å velge sine kamper. Jeg er veldig enig i at det er en feminisering i skolen, men det å unngå tiss på gulvet er ikke akkurat et angrep på den maskuline kulturen. Er da angrep på jentemobbing en snikmaskulisering av jentene siden jentemobbing er en metode for jenter å hevde teritoriet sitt på? Nå må du gi deg, Murder. Det eneste respektfulle overfor de små utgavene av det maskuline kjønnet er å la dem urinere i toalettet, på toalettsetet, på gulvet, sprute på veggene osv, og at det kommer et (oftest) kvinnelig rengjøringspersonell som må tørke urinsølet etter dem. Slik lærer de at de er overlegne jentene som sitter på toalettet.
Cuckold Skrevet 30. september 2009 Forfatter #65 Skrevet 30. september 2009 Selv mener jeg det at er man gutt/mann får man lære å treffe riktig. Søler man, ja da får man tørke opp etter seg slik at toalettet/pissoaret ser trivelig ut til neste mann. Bifalles! Og så tisser man selvsagt ikke med sitteringen nede. Jeg er sikker på at neste generasjon gutter vil greie dette like godt som vi greide det, uten at det blir for mye gris utenfor. Ingen grunn til å svartmale eller lage et stort problem ut av noe så lite.
Gjest brutal_mann Skrevet 30. september 2009 #66 Skrevet 30. september 2009 Dette er ett av mange overgrep som begås mot maskuliniteten i dette landet. For menn er dette en viktig del av identitesbyggingen som barn. Det er en del av prosessen med å bli kjent med, og akseptere, sin egen kropp som mann.
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2009 #67 Skrevet 30. september 2009 Bifalles! Og så tisser man selvsagt ikke med sitteringen nede. Jeg er sikker på at neste generasjon gutter vil greie dette like godt som vi greide det, uten at det blir for mye gris utenfor. Ingen grunn til å svartmale eller lage et stort problem ut av noe så lite. Det er tydelig at neste generasjons gutter IKKE klarer dette, derav kravet om å sitte. Hadde foreldrene gjort jobben sin ville man ikke hatt denne diskusjonen.
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2009 #68 Skrevet 30. september 2009 Det som er fantastisk er at skolen ikke har tilrettelagt dette for begge kjønn. Det er ikke noe nytt at små gutter innimellom glemmer det de har lært hjemme, har det travelt på do fordi de har det morsomt, og at det kommer noen dråper utenfor. Hvorfor har ikke denne skolen urinaler? Det burde være en selvfølge! Det er uansett ufattelig dårlige signaler de sender når guttene får beskjed om å sette seg. Det er naturstridig, og kvinnefronten tar nok et ballegrep på mannfolka ved å gå på de som er for små til å ta opp kampen angående dette. Men det er typisk den "moderne" skolen.
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2009 #69 Skrevet 30. september 2009 Det er tydelig at neste generasjons gutter IKKE klarer dette, derav kravet om å sitte. Hadde foreldrene gjort jobben sin ville man ikke hatt denne diskusjonen. Hadde skolen gjort jobben sin og tilrettelagt dette for begge kjønn, hadde vi heller ikke hatt denne diskusjonen.
Gjest brutal_mann Skrevet 30. september 2009 #70 Skrevet 30. september 2009 Inn i helvete?!? Leste artikkelen nå og siterer: "Vi har prøvd flere tiltak, og vurderte også å sette opp en krakk, slik at det blir lettere å treffe, men vi var redd guttene ville falle ned og slå seg, sier Rønnåbakk." Hæ?!? Falle og slå seg? Fra en krakk??? Hva slag overbeskyttende drittkjerringer er det som jobber der? Hva slags evneveike fysiske tapere er det de ønsker å skape? Jeg kjenner jeg er så provosert på ALLE barnas vegne at jeg knapt kan få sagt det. Så pass ille at jeg kommer til å skrive til styreren ved dette stedet og spørre dem om de er klar over hvordan de aktivt ødelegger den fysiske og mentale fotringen til barna. Å være barn innebærer å strekke seg etter nye mål, det handler om å prøve, feile og prøve igjen. IKKE om å bli nektet et skrubbsår! Jeg har to barn, begge som er stpre talenter inne hver sin idrett. Hva skjer når de får seg en smell? De får beskjed om å resie seg og prøve på ny! En vet at de slår seg, på hver eneste trening. Men det er forskjell på å slå seg og brekke et bein! Denn plassen som omtales i VG har totalt mistet grepet om hva som skal til for å bli en trygg voksen. Herregud for en gjeng med idioter!
Gjest Gjest_Silje_* Skrevet 30. september 2009 #71 Skrevet 30. september 2009 Jeg hadde reagert negativt hvis jeg hadde funnet ut at kjæresten min satt og tisset. Litt på samme måten som om jeg hadde funnet ut at han brukte dametruser. Vi kvinner må passe oss så vi ikke oppdrar gutter som vi aldri ville blitt sammen med selv. Ekte menn står og tisser, så enkelt er det.
Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2009 #72 Skrevet 1. oktober 2009 Hadde skolen gjort jobben sin og tilrettelagt dette for begge kjønn, hadde vi heller ikke hatt denne diskusjonen. Er det faktisk så viktig å stå for å tisse at man vil bruke skolebudsjettet på urinaler? De fleste nye skoler har ikke store toaletter med båser, men små enkelttoaletter, ettersom det føles tryggere for barna. Skal man bruke penger på å sette inn urinaler og bruke mer av skolens arealer på et urinalrom? Ærlig talt. Hvor mange av dere har urinal hjemme? Er det greit for dere at dere har urin på gulvene hjemme? Lær guttene å treffe i do eller så får de sitte!
Gjest Gjest_Maja_* Skrevet 1. oktober 2009 #73 Skrevet 1. oktober 2009 Jeg hadde reagert negativt hvis jeg hadde funnet ut at kjæresten min satt og tisset. Litt på samme måten som om jeg hadde funnet ut at han brukte dametruser. Vi kvinner må passe oss så vi ikke oppdrar gutter som vi aldri ville blitt sammen med selv. Ekte menn står og tisser, så enkelt er det. Jeg er enig i at gutter/menn skal stå og tisse. Men vi må vel oppdra dem til å treffe ned i do også. Ikke sant? Ekte menn står og tisser jo i do, ikke på gulvet eller slik at det spruter utenfor doen? Hva med noe konstruktivt her? På denne skolen - hva skal de gjøre for å unngå problemet med at gutter griser til på do? Noen har sagt at de burde ha pissoarer. Da er det jo ikke så stort problem at tissen går litt hit og dit... Men hvis skolen ikke har mulighet til å lage egne doer med pissoar - hva da? Jeg forstår det sånn at dette med at guttene blir bedt om å sitte ikke er noen tvang og at ingen kommer til å følge guttene på do for å sørge for at de sitter. De vil vel heller bare få beskjed om at de som ikke klarer å stå og tisse må sitte til de klarer å treffe stående. Også en ting til. Jeg har gutter så jeg vet hvordan dette fungerer. Hvis en av mine sønner er på do et sted vi er på besøk og han tisser utenfor doen så er det min oppgave å sørge for at det blir vasket etter ham, mener jeg da. Og da er min og min manns oppgave å sørge for at guttene lærer å tisse stående slik at det ikke blir søl og griseri. For det er jo griseri når det er tiss på gulvet og oppover sisternen på doen eller på veggen bak do. Det er vel alle enig i. Jeg synes personlig det blir litt feil at vi skal akseptere at gutter søler til bare fordi vi ikke skal såre deres manndighet. Jeg tror nemlig ikke at gutter oppfatter det slik. Jada, mange strever med å klare å treffe do. (problemer med forhud f.eks. som er nevnt) De kan ofte ikke noe for det. Mange gutter synes det er flauere å stå og søle til enn det er å sitte. Og mange av de som søler til på do gjør det også fordi de er vimsete og fordi de gir litt blaffen. Jeg snakker ut fra erfaring med mine egne gutter og hva de forteller om. Har hørt at de på skolen har tissekonkurranser. Greit nok når man er ute og se hvem som kan tisse lengst. Men når to gutter står inne på en do og skal se hvem som er flinkest til å treffe doen fra andre siden av rommet så går det jo galt. Og ja, det har skjedd på vår skole! Tror mange av dere som uttaler dere her ikke har barn!
Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2009 #74 Skrevet 1. oktober 2009 Jeg hadde reagert negativt hvis jeg hadde funnet ut at kjæresten min satt og tisset. Litt på samme måten som om jeg hadde funnet ut at han brukte dametruser. Vi kvinner må passe oss så vi ikke oppdrar gutter som vi aldri ville blitt sammen med selv. Ekte menn står og tisser, så enkelt er det. Å vurdere maskuliniteten til en mann ut fra om han sitter eller står på do er en utrolig overflatisk og gammeldags holdning. Blir du brydd om han har på seg rosa skjorte også?
Gjest Maud Skrevet 1. oktober 2009 #75 Skrevet 1. oktober 2009 Det som er fantastisk er at skolen ikke har tilrettelagt dette for begge kjønn. Men det er typisk den "moderne" skolen. Du har sikkert gutter selv virker det som om. Hvordan tilrettelegger du hjemme da? Har du pissoar? Følger du sønnen din på do og lærer man å treffe doskåla? Hvis han ikke treffer så tørker du opp? Mener du at skolen skal tilrettelegge ved å ha egne folk til å følge gutter på do, lære de å treffe rett og evnt. tørke etter de når de søler? Tror som hun over her at mange små gutter opplever det mindre flaut å sitte på do (de sitter vel alene der inne også sånn at ingen erter dem for å sitte) enn de opplever det at andre ser at de har griset til og må tørke opp tissen etter dem fordi de har sølt. Så hva er egentlig værst dere? Å sammenligne med hvordan det var før blir også feil. Før hadde man fellesdoer med flere båser. Nå har man en enkeltdo med vask, som ofte er felles for både gutter, jenter og de som jobber på skolen. Ikke sånne store fellesdoer med båser. Jeg husker selv at disse fellesdoene fra barneskolen var ekle nok de. Men vi jenter slapp heldigvis å bruke guttedoen! Nå er det felles og da merkes det mer hva som skjer!
Gjest Gjest_fru Olsen_* Skrevet 1. oktober 2009 #76 Skrevet 1. oktober 2009 Er glad jeg har både mann og sønn som gir blaffen i hva andre synes om dem jeg! Hvis du er redd for at noen skal se på deg som mindre maskulin fordi du i en kort periode som 6-åring satt å tissa fordi du enda ikke fikk til å tisse rett i doskåla - da har du problemer med mandigheten din som går langt utenpå det at du valgte en enkel løsning (sitte) på et forbigående problem når du var liten. Min sønn har vært å fått operert trang forhud som gjørde at han ikke klarte å styre tissestrålen. Han satt og tisset av eget ønske fordi det var mye mer praktisk enn å måtte rope på meg hver gang han var på do og tissen traff veggen istedenfor do. "Mamma jeg sitter istedenfor jeg, så går det fortere også slipper vi å vaske hver gang". Han har aldri sett på det som om han måtte gjøre en "jente-ting" som var negativ for ham. Han visste jo også at det gikk fint å sitte ettersom han alltid sitter og bæsjer. Etter at forhuden ble snittet opp slik at penishodet kunne komme frem har han ingen problemer med å tisse rett ned i do. Og han står derfor selvfølgelig og tisser. Og han har ingen traumer over at han i en liten periode måtte sitte å tisse av praktiske hensyn. Det er jo ikke meningen at disse gutta skal tvinges til å sitte å tisse resten av livet!
Gjest Anne Helene Skrevet 1. oktober 2009 #77 Skrevet 1. oktober 2009 Inn i helvete?!? Leste artikkelen nå og siterer: "Vi har prøvd flere tiltak, og vurderte også å sette opp en krakk, slik at det blir lettere å treffe, men vi var redd guttene ville falle ned og slå seg, sier Rønnåbakk." Hæ?!? Falle og slå seg? Fra en krakk??? Hva slag overbeskyttende drittkjerringer er det som jobber der? Hva slags evneveike fysiske tapere er det de ønsker å skape? Dette er faktisk ikke skolens feil. Hadde et barn ramlet ned fra krakken og slått seg litt så skal du være sikker på at foreldrene hadde kontaktet skolen og klaget. Det er derfor skolen lar være å gjøre slike ting. Akkurat som de lar være å ha "farlige" lekeaparater og lignende. De er redde for å få foreldre på nakken og det er nærmest amerikanske tilstander med at man går til sak om skolen har "skyld" i at et barn har fått skrubbsår! Jeg kjenner forøvrig til at skoler har fått klager fra foreldre til barn som har kommet hjem og klaget på at de ikke orker å gå på do fordi det er grisete. Hva er værst? At et par gutter oppfatter det som flaut å sitte å tisse eller at andre barn får forstoppelse og problemer med fordøyelsen fordi de ikke klarer å gå på en tilgriset do?
Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2009 #78 Skrevet 1. oktober 2009 Hvor mange av dere som insisterer på at gutter skal stå og tisse, tror virkelig at deres egen sønn, etter uhell, tørker opp etter seg? Når det til og med er andre i toalettanlegget som vil høre og skjønne hva som foregår? Helsemessig er det en fordel å sitte og tisse, fordi tømmingen blir bedre. Nå er det jo maskulint å få prostatakreft selvsagt, men det er likevel ikke spesielt hyggelig å få den beskjeden som 50-åring, med spredning til skjelett, måtte ha morfin og hjelpemidler for å gå, og kirurgi og medisiner som tar potensen. Barnehagen jeg tidligere jobbet i hadde krakk på guttedoen, og vi hadde ikke dødsulykker. Ikke uhell heller. Man kan ikke kalle en 15-20 cm forhøyning for en helserisiko, og vår kostet 19.90 på IKEA.
Gjest Gjest_Liv_* Skrevet 1. oktober 2009 #79 Skrevet 1. oktober 2009 I tillegg til Aktivitetsskole så har Tonsenhagen skole også Naturskole. De gutte som har problemer med 1) å treffe doen og 2) med foreldre som synes det er jentete å sitte får melde guttene sine på Naturskolen så kan de jo bare tisse ute i friluft.
Cuckold Skrevet 1. oktober 2009 Forfatter #80 Skrevet 1. oktober 2009 Hvor mange av dere som insisterer på at gutter skal stå og tisse, tror virkelig at deres egen sønn, etter uhell, tørker opp etter seg? Når det til og med er andre i toalettanlegget som vil høre og skjønne hva som foregår? Det er ingen som insisterer på at gutter skal stå og tisse, de eneste som i dette tilfellet insisterer på en løsning som skal tres ned over hodet på alle er de som vil tvinge alle guttene på skolen til å tisse sittende, alle som en. Fordi vi velger å gjøre dette til et kjempeproblem. Barnehagen jeg tidligere jobbet i hadde krakk på guttedoen, og vi hadde ikke dødsulykker. Ikke uhell heller. Man kan ikke kalle en 15-20 cm forhøyning for en helserisiko, og vår kostet 19.90 på IKEA. Enig. Men det er kanskje likevel for farlig for Tonsenhagen aktivitetsskole. I et miljø der kvinnene er i betydelig flertall er det nok en fare for at løsningene blir litt for mye på jenters premisser, mens guttekulturen blir skjøvet til side - med rent saklig argumentasjon og sett fra den kvinnedominerte lærerstands ståsted helt kjønnsnøytrale tiltak.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå