Gå til innhold

Skolegutter må sitte og tisse

Fremhevede innlegg

Skrevet
Det er vel ikke så rart de har gjort det når mennene står og pisser oppetter veggene :hoho:

:) Toaletttilsynet. En ny etat underlagt fylkeskommunen, men primære funksjon og redusere urinrelaterte konflikter i heimen, derav færre skilsmisser, flere fedre som bidrar til tissetreningen til sønnene, bedre treffsikkerhet i barneskolen og til sist færre lærerinder som flipper ut. :fnise:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Brutal mann,

min oppfatning av "maskuline verdier" er ikke at man skal stå og pisse slik som dette og forvente at omverdenen synes det er helt ok.

Ekte mannfolk tørker opp etter seg om de bommer. Om de ikke klarer det, får de heller sette seg ned.

Skrevet
:) Toaletttilsynet. En ny etat underlagt fylkeskommunen, men primære funksjon og redusere urinrelaterte konflikter i heimen, derav færre skilsmisser, flere fedre som bidrar til tissetreningen til sønnene, bedre treffsikkerhet i barneskolen og til sist færre lærerinder som flipper ut. :fnise:

Ja, det var en god idé! Det vil skape arbeidsplasser også; det trengs i disse finanskrisetider! :jepp:

Skrevet
Fordi det er mødrene som er motsandere av dette. Jeg har selv slåss mot, og vunnet, kampen mot kvinner idiotiske idé om å tvinge sine sønner til å sitte og pisse.

Vi menn ser dette som en naturlig oppgave og ansvar, hvorfor skal vi bekjempes av kvinner når vi gir våre sønner maskuline verdier.

så dagens mødre er motstandere av at sønnene deres lærer seg å stå å tisse faktisk... :ler: jadda, alle kvinner faktis, vi vil faktisk at sønner skal kle seg i babyrosa tøfler og sminke seg også... det er slik vi kvinner er idagens samfunn..

jeg ser det fremdeles ikke som noe annet en totalt ansvarsfraskrivelse.. kvinner er fæle og menn er offer, stakkars menn og slemme kvinnen.

Gjest brutal_mann
Skrevet
så dagens mødre er motstandere av at sønnene deres lærer seg å stå å tisse faktisk... :ler: jadda, alle kvinner faktis, vi vil faktisk at sønner skal kle seg i babyrosa tøfler og sminke seg også... det er slik vi kvinner er idagens samfunn..

jeg ser det fremdeles ikke som noe annet en totalt ansvarsfraskrivelse.. kvinner er fæle og menn er offer, stakkars menn og slemme kvinnen.

Nå sporer du faktisk av her. Som linken til TS tydelig viser så er dette et stadig økende problem i Norge. Dette er nemlig ikke første gangen det skjer! Det er også et etterhvert vanlig tema blandt nybakte mødre til gutter. Disse mødrene er fast bestemte på å unngå søl ved å tvinge guttene til å sitte på do. Rett og slett ett angrep på maskuline verdier. Et angrep jeg vil bekjempe ved hver minste anledning.

Gjest brutal_mann
Skrevet
Ekte mannfolk tørker opp etter seg om de bommer.

Da er vi enige da...

Gjest Gjest_mamma_*
Skrevet
Feministene sin innbitte kamp mot alt som minner om maskulinitet. Vi gjør det vi kan, men helvete så vi blir motarbeidet...

Enig. Og ikke bare feministene har jeg inntrykk av.

Vi lærer dagens unger, gutter og jenter, til å bli pingler.

På skolen der datteren min går vil de ha dem til å ha med seg sprit til å vaske hendene med, etter toalettbesøk, før mat og etter pause. Da min datter kom å sa vi måtte kjøpe sprit sa jeg nei. Svineinfluensa er ikke farlig. Fortsett med det du gjør.

Hun har vanlig hygiene, vask av hender etter toalettbesøk og før mat, hoster/nyser i armen. Jeg ser overhodet ingen grunn til å trø nedover hodene på åtteåringer at alt er farlig. Herregud, ser for meg en haug med skjelvende hypokondere i den neste voksne generasjonen.

Hvorfor så mange regler, hele tiden? Ikke at jeg har så mye imot denne regelen, for jeg vet ikke omfanget av problemet. Men jeg syns det er nok nå. Gjør ditt, gjør datt, så er du mammas lille skatt.

Det er jo barn. For en forandring det har vært de siste 10-15 årene.

Cause you`re free to pee how you want to peeeeeeeeee....

Yeah..right :sukk:

Skrevet
Nå sporer du faktisk av her. Som linken til TS tydelig viser så er dette et stadig økende problem i Norge. Dette er nemlig ikke første gangen det skjer! Det er også et etterhvert vanlig tema blandt nybakte mødre til gutter. Disse mødrene er fast bestemte på å unngå søl ved å tvinge guttene til å sitte på do. Rett og slett ett angrep på maskuline verdier. Et angrep jeg vil bekjempe ved hver minste anledning.

står det i linken til ts at dagens mødre missliker at guttene deres står og tisser?? det hadde ikke jeg fått med meg.

Jeg skal ikke si at det ikke er sant, for jeg har ingen sønner og kjenner ingen med sønner som prøver å hindre dem i å stå å tisse, men dersom du faktisk kommer med dokumentasjon som bekrefter at det er barns MØDRE som skaper problemer med gutter som ikke klarer å stå å tisse, så hadde det vært velkomment.

å tolke en artikkel om en skole som velger å la guttene sitte pga søl, være bekreftelse på at det er kvinner som er problemet... er å trekke den langt.

Hvor blir far av her?

Gjest brutal_mann
Skrevet
Hvor blir far av her?

Kuet til det ytterste av sin mor. 60 og 70-tallets feminister. Det er så lite politisk korrekt å forsvare maskuline verdier at det er skremmenes.

Legg merke til, det er kvinner sommener at løsningen på dosøl er å tvinge guttene til å site, mens menn mener skikkelig opplæring i pisserutiner er løsingen. Noe sier meg at med dagens mengde alenemødre er mange gutter frarøvet muligheten for å få tilført maskuline verdier.

Skrevet

Denne tråden begynner å miste gnisten! Skal fem døgm med hatsk kjønnskrig om urin virkelig bare renne ut i sanden? Nei nå står ikke verden til påske! ... :tristbla:

... Nei nå får noen få fram knivene.. Kom igjen! Kvinner er teite nek som hater sønnene sine og vil trampe på dem! ... OG ... Menne er teite aper som tisser opp etter ALLE VEGGER HELE TIDEN .. så det så!

:popcorn:

Gjest brutal_mann
Skrevet
Få opp dette skiltet på dass!

Hva er så kontroversielt med å sette opp "Ikke piss på gulvet" skilt? :klø:

Skrevet
Legg merke til, det er kvinner sommener at løsningen på dosøl er å tvinge guttene til å site, mens menn mener skikkelig opplæring i pisserutiner er løsingen.

Enhver som har lest tråden vet at det du skriver der er ren løgn, men du har vel aldri vært blant de som bryr seg mest om fakta heller :lur:

Skrevet

Det du skriver her tyder på at vi ikke er så uenige likevel. :) Siden det virker som at du også ser at det å tvinge gutter til å tisse sittende ville være et feminiseringsprosjekt sammenliknbart med å kle dem i babyrosa tøfler og lære dem å bruke sminke. Noe du ikke har noen tro på at norske mødre vil ønske. På det punkt har du mer tiltro til mødrene enn Brutal mann. Men ellers står dere kanskje ikke så langt fra hverandre. ;)

Skrevet
Det er ikke guttens avgjørelse at det er en felles dass, Det at skolen har valgt en doløsning som medfører høye renholdsutgifter er skolens probelm. den som har valgt renholdsyrket har gjort det frivillig og får betalt for det.

Små gutter har på ingen helst måte noen plikt overfor et felleskap som skyver sine feil over på dem. Piss i vei stående gutter, dere gjør ikke noe galt!

Det er ikke jentenes heller!

Og gutter klager også på at det er piss på gulvet der det er adskilt gutte og jentedo!

Kuet til det ytterste av sin mor. 60 og 70-tallets feminister. Det er så lite politisk korrekt å forsvare maskuline verdier at det er skremmenes.

Legg merke til, det er kvinner sommener at løsningen på dosøl er å tvinge guttene til å site, mens menn mener skikkelig opplæring i pisserutiner er løsingen. Noe sier meg at med dagens mengde alenemødre er mange gutter frarøvet muligheten for å få tilført maskuline verdier.

Men inntil opplæring i tisserutiner er gjennomført så tisser gutter altså på gulvet og rundt-omkring. Det skal vi altså bare finne oss i? Medelevene - også gutter - skal finne seg i det?

Min sønn skal altså finne seg i at han må tråkke i tiss når han skal på do fordi at andre gutter ikke kan treffe doen?

Skrevet
Det du skriver her tyder på at vi ikke er så uenige likevel. :) Siden det virker som at du også ser at det å tvinge gutter til å tisse sittende ville være et feminiseringsprosjekt sammenliknbart med å kle dem i babyrosa tøfler og lære dem å bruke sminke. Noe du ikke har noen tro på at norske mødre vil ønske. På det punkt har du mer tiltro til mødrene enn Brutal mann. Men ellers står dere kanskje ikke så langt fra hverandre. ;)

Jeg mener at dersom det hadde vært stå og tisse forbud, fordi de kvinnelige lærerene ville at guttene skulle gjøre ting mer som jenter gjør, så hadde det vært feil ja!

Etter hva jeg skjønner av artikkelen, så får jeg derimot ikke det inntrykket. Det er forsøkt flere metoder for å få guttene til å IKKE tisse på gulvet og rundt doen, uten at det har lykkes å få noe renere toaletter. DA synes jeg faktisk det er greit av en SKOLE å legge noen regler for hva som er ok og ikke. Siden tydeligvis verken fedrene eller mødrene lærer barna at det å tisse på gulvet ikke er ok uten å tørke opp, så må skolen sette grenser.

Dersom kvinner generellt var imot at sønnene deres lærte seg å stå å tisse for evig og alltid, så hadde jeg også vært imot det ja! Men jeg regner faktisk med at foreldre har noen sett med regler hjemme for å lære seg å tisse uten å søle, og det synes jeg er riktig på skolen også.

Brutal mann og jeg har helt klart ulikt syn på kvinner generellt, kanskje ikke så rart, siden jeg er en. ;)

Skrevet (endret)

Jeg mener at dersom det hadde vært stå og tisse forbud, fordi de kvinnelige lærerene ville at guttene skulle gjøre ting mer som jenter gjør, så hadde det vært feil ja!

Etter hva jeg skjønner av artikkelen, så får jeg derimot ikke det inntrykket. Det er forsøkt flere metoder for å få guttene til å IKKE tisse på gulvet og rundt doen, uten at det har lykkes å få noe renere toaletter. DA synes jeg faktisk det er greit av en SKOLE å legge noen regler for hva som er ok og ikke. Siden tydeligvis verken fedrene eller mødrene lærer barna at det å tisse på gulvet ikke er ok uten å tørke opp, så må skolen sette grenser.

Dersom kvinner generellt var imot at sønnene deres lærte seg å stå å tisse for evig og alltid, så hadde jeg også vært imot det ja! Men jeg regner faktisk med at foreldre har noen sett med regler hjemme for å lære seg å tisse uten å søle, og det synes jeg er riktig på skolen også.

Brutal mann og jeg har helt klart ulikt syn på kvinner generellt, kanskje ikke så rart, siden jeg er en. ;)

Men ser du ikke at mange gutter og menn - ikke alle, men en del av oss - faktisk opplever det å kunne tisse stående som en selvsagt del av det å være gutt/mann? Så selv om den kvinnedominerte barneskolen ikke skulle ha noe bevisst ønske om å feminisere guttene vil mange av oss oppleve det som et angrep på gutters måte å være på.

Eller mener du at det ville være greit om mødrene tvang sine sønner til å la seg sminke og bære babyrosa tøfler så lenge man ikke hadde noe bevisst ønske om feminisering, men bare synes det var søtt og fint eller gjorde det av rent praktiske årsaker?

F.eks om man hadde kommet over veldig billige jentetøfler og en del andre jenteklær slik at man kunne spare mye på et stramt husholdningsbudsjett ved å la sønn og datter gå likt kledd. Og så synes man det er avlegs å oppfatte babyrosa jentetøfler som feminine, så man føler at det objektivt sett er helt kjønnsnøytrale klær. Så lenge mødrenes/lærernes motiv ikke handler om ønske om feminisering av guttene er det greit?

Endret av Cuckold
Skrevet
Men ser du ikke at mange gutter og menn - ikke alle, men en del av oss - faktisk opplever det å kunne tisse stående som en selvsagt del av det å være gutt/mann? Så selv om den kvinnedominerte barneskolen ikke skulle ha noe bevisst ønske om å feminisere guttene vil mange av oss oppleve det som et angrep på gutters måte å være på.

Jeg synes også det er en selvfølge å få lov til å stå å tisse, så lenge man samtidig klarer å enten treffe nedi skåla eller tørke vekk selv når man bommer.

Når mange ikke klarer dette, så får de gjøre noe som gjør at de unngår søl INNTIL de lærer seg å gjøre det uten å søle.

Når det kommer tips og ideer om hvordan få smågutter til å treffe nedi skåla, så må jeg faktisk påstå at de aller fleste tips om hvordan treffe, kommer fra kvinner.

Ball i doskåla så det blir moro å prøve å treffe den, fremfor bare å stå på å kjempe for retten til å grise, slik gutta gjør.

Så jeg ser ikke sammenhengen med feminisering nei, og jeg tror ikke en døyt på at mødre flest ønsker at sønnene deres ikke skal lære seg å stå å tisse. Hadde de hatt et slikt ønske, hadde de vel ikke kjøpt baller til å putte i do for treff-trening (for jeg tviler faktisk på at det er gutta som kjøper disse ballene, eller som kommer på ideen, eller som sørger for rensligheten til disse småguttenes treff og hygienetrening. Mulig jeg er fordomsfull der.)

Skrevet
Det er ikke jentenes heller!

Og gutter klager også på at det er piss på gulvet der det er adskilt gutte og jentedo!

Men inntil opplæring i tisserutiner er gjennomført så tisser gutter altså på gulvet og rundt-omkring. Det skal vi altså bare finne oss i? Medelevene - også gutter - skal finne seg i det?

Min sønn skal altså finne seg i at han må tråkke i tiss når han skal på do fordi at andre gutter ikke kan treffe doen?

For å ordrett sitere Cuckold:

Jeg synes vi skal ha mer romslighet. Og faktum er jo at gutter hadde akkurat samme kjønnsorgan og tisseorgan for 10, 15 og 50 år siden. De "uoverkommelige problemene" med at gutter tisser stående er altså hverken større eller mindre enn før. Det eneste som er endret er læreres vilje til å godta at gutter tisser stående.

Tror ikke skolene hadde mer rengjøringspersonell tidligere, så enten har guttene fått mindre tisser/trangere forhud/dårligere kontroll på tissen siden jeg gikk på skolen, eller ... dagens kvinnedominerte skole har en lavere toleranse for alle små utslag av guttekultur, slik at man skriker opp og lager store problemer ut av det.

Det er derfor jeg mistenker at det kanskje ikke er så mye søl som man skal ha det til, men at det heller er viljen til å tolerere utslag av guttekultur som har blitt lavere i en stadig mer feminisert barneskole

Hvis du leser innleggene mine ser du at jeg nettopp mistenker at problemet ikke har blitt større, men at viljen til å godta små og store utslag av guttekulturen er blitt mindre i en stadig mer feminisert barneskole. Jeg var selv såpass renslig av meg at jeg ville følt sterk vemmelse og hatt problemer med å gå på do hvis alle toalettene på guttedoen var tilsølt, men det var aldri et så stort problem.

Så bunn og grunn ja, din sønn må finne seg i å tråkke i små og store utslag av guttekultur når han skal på do. Noe annet ville vært snikfeminisering.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...