Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2009 #101 Skrevet 1. oktober 2009 Det som er morsomt er alle disse pinglene som allerede sitter for å "redde" prostataen sin. De må føle seg passelig lurt... og det er ganske sikkert kvinnene deres som har funnet dette og vist sin kjære for å "hjelpe" ham.
Gjesten Skrevet 1. oktober 2009 #102 Skrevet 1. oktober 2009 Er det ikke noe om at de burde sitte uansett? Skjønner ikke at dette er et problem...
Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2009 #103 Skrevet 1. oktober 2009 Og ja det er gule drypp oppå-ringen som man vel skal ta opp når man står og tisser. Nettopp. Guttene vil jo ikke/gidder ikke ta i en skitten toalettring, og det er så enkelt å bare tisse oppå den som allerede ligger der. Ikke noe problem for gutter, de fleste sparer avføringsepisoder til hjemmetoalettet uansett. Hvis jeg hadde blitt henvist til guttetoalettet som barneskolejente, ville jeg vurdert å tisse på gulvet hos rektor/på lærerværelset i stedet. Guttedassen stinket, og de hadde til og med pissoar. Men ingen ville bruke det, for da ville de andre guttene se tissen deres. De sølte heller inne på de vanlige avlukkene.
Gjest unga Skrevet 1. oktober 2009 #104 Skrevet 1. oktober 2009 Er det ikke noe om at de burde sitte uansett? Skjønner ikke at dette er et problem... Viser til et tidligere innlegg i tråden" http://www.nrk.no/programmer/radio/norgesglasset/1.895975 "Men ureolog Per Lundemo ved St. Olavs Hospital forteller at det ikke er mer helsebringende for menn å sitte når de skal tisse, og kan avkrefte påstanden om at menn kan unngå sykdom ved å sitte når de tisser."
Gjest Gjest_Liselotte_* Skrevet 2. oktober 2009 #105 Skrevet 2. oktober 2009 Gutter tisser på gulvet der hvor det er pissoar også. Greia er jo at foreldrene må lære guttene å tisse der hvor de skal! Når gutter tisser på gulvet en meter fra doen så har det ikke noe med doen i seg selv å gjøre. Å slutt med dette pjattet om at en vanlig do er en jentedo! Hvis pissoar var en vanlig guttedo så hadde alle hatt det. Hva med hotellrom? Er det pissoar på badene der? Nei. Er det pissoar på skoler ? Nei. Er det pissoar her hvor jeg jobber? Nei. Er det pissoar hjemme hos folk? Nei. Innstallerer en enslig mann pissoar i leiligheten sin? Nei. Han har en vanlig do! Og han kaller det da ikke jentedo!! Finnes det menn som oppgitt kommer ut av et bad/do og sier at de ikke kan tisse der fordi det bare er en jentedo? Som mener at det er problematisk for dem å gå på en vanlig do? hmmm... Jeg tror jeg forstår.... Det er menn som mener at det er feil for dem å gå på en vanlig do som overfører dette til sønnene sine. Derfor er det griseri på doene på skoler! Personlig har jeg ikke truffet en eneste mann som har problem med en vanlig do. Være seg min mann. Min far (som er 70). Mine to brødre som er i slutten av 30-åra. Mine sønner som er 12 og 15. Mine venner og kolleagar. Ingen kaller vanlig do for jentedo heller eller føler seg diskriminert for at det ikke finnes pissoar eller hull i guvet de bare kan sikte på! Hva er det med dere!?!? Dere som mener at en vanlig do er en jentedo???? Det begynte med at det var feil å be en gutt sitte for å slippe å søle urin. Men nå er det jammenmeg doen det er noe feil med også.... Kreativ argumentasjon må jeg si.
Cuckold Skrevet 2. oktober 2009 Forfatter #106 Skrevet 2. oktober 2009 Gutter tisser på gulvet der hvor det er pissoar også. Greia er jo at foreldrene må lære guttene å tisse der hvor de skal! Når gutter tisser på gulvet en meter fra doen så har det ikke noe med doen i seg selv å gjøre. Å slutt med dette pjattet om at en vanlig do er en jentedo! Hvis pissoar var en vanlig guttedo så hadde alle hatt det. Hva med hotellrom? Er det pissoar på badene der? Nei. Er det pissoar på skoler ? Nei. Er det pissoar her hvor jeg jobber? Nei. Er det pissoar hjemme hos folk? Nei. Innstallerer en enslig mann pissoar i leiligheten sin? Nei. Han har en vanlig do! Og han kaller det da ikke jentedo!! Finnes det menn som oppgitt kommer ut av et bad/do og sier at de ikke kan tisse der fordi det bare er en jentedo? Som mener at det er problematisk for dem å gå på en vanlig do? hmmm... Jeg tror jeg forstår.... Det er menn som mener at det er feil for dem å gå på en vanlig do som overfører dette til sønnene sine. Derfor er det griseri på doene på skoler! Personlig har jeg ikke truffet en eneste mann som har problem med en vanlig do. Være seg min mann. Min far (som er 70). Mine to brødre som er i slutten av 30-åra. Mine sønner som er 12 og 15. Mine venner og kolleagar. Ingen kaller vanlig do for jentedo heller eller føler seg diskriminert for at det ikke finnes pissoar eller hull i guvet de bare kan sikte på! Hva er det med dere!?!? Dere som mener at en vanlig do er en jentedo???? Det begynte med at det var feil å be en gutt sitte for å slippe å søle urin. Men nå er det jammenmeg doen det er noe feil med også.... Kreativ argumentasjon må jeg si. Selv har jeg ikke snakket om pissoar i denne tråden, men når det kom opp var det vel fordi det var noen av oss som spurte seg hva som var forandret, siden det plutselig var blitt et stort problem at gutter tisser stående. Selv har jeg alltid vært ganske så renslig av meg, og har likevel ikke hatt problemer med å bruke guttetoalettet på skolen gjennom 12 år. Det hendte nok at noen tisset utenfor, men det var ikke det problemet man her prøver å gjøre det til. Så er det noen som peker på at det i dag faktisk er en del skoler som har kuttet ut pissoaret, og da er det kanskje ikke så rart om man spør seg om dette kan ha noe å si for at det som før var et minimalt problem nå oppleves som uoverkommelig.
aline Skrevet 2. oktober 2009 #107 Skrevet 2. oktober 2009 På nesten alle doer jeg går på, er det "regler" for hvordan man skal gjøre ting. Det blir f.eks "trykket ned over hodet på folk" at man skal rengjøre doen etter seg dersom man har satt spor nedi der... dette er altså noe ALLE blir pålagt og en regel som blir "dyttet på alle" fordi noen ikke gjør det. Det er også flere steder som henger opp lapper der de "krever" at man skal huske å vaske seg på hendene etter at man har vært på do, dette er også en regel som altså blir presset ned over hodene på oss, fordi NOEN ikke klarer å skjønne bedre selv. Det vil alltid i livet være regler som blir gjeldende for alle, fordi noen (ofte mange) ikke evner eller har lært at når de griser på en måte som går utover flere en dem selv, så må de faktisk enten rydde opp etter seg selv, eller gjøre ting annerledes. På jentedoene får INGEN lov til å kaste bind i do, uansett hva de er vant til hjemmefra og uansett om de skulle finne på å synes det var den mest naturlige delen i verden. Det har ikke noe med å ta fra folk fri vilje eller gjøre folk mindre det kjønnet de er, men rett og slett å nekte å gjøre ting som ødelegger for andre. Hadde de aller fleste guttene på denne skolen klart å TREFFE doen når de sto og tisset, så hadde det vel heller ikke blitt satt opp noe stå-forbud!! Og, regelen har etter hva jeg skjønte av artikkelen, blitt fremsatt etter at lærere stadig vekk må vaske opp og tørke vekk tiss fra doen... jeg ville faktisk tippet at det er de MANNLIGE lærerne som har reagert da, og fremmet forslaget. Det er vel DE som er på guttedoen og føler konsekvensen? Og faktum er jo at gutter hadde akkurat samme kjønnsorgan og tisseorgan for 10, 15 og 50 år siden. De "uoverkommelige problemene" med at gutter tisser stående er altså hverken større eller mindre enn før. Det eneste som er endret er læreres vilje til å godta at gutter tisser stående. neppe, doene har endret seg og strengheten til både foreldre og lærere har endret seg. Det var helt andre måter å "lære barn lydighet" for 50 år siden, hadde det hele tiden vært tiss på veggen og gulvet for 50 år siden, slik det tydeligvis er idag, så hadde det antagelig blitt slått ned på, og jeg vil tippe at det lett kunne blitt en strengere straff en å sitte å tisse!! Mye har altså endret seg, og det er vel ikke lærernes motvilje mot hvordan gutta tisser som er problemet, men lærernes motvilje mot å stadig måtte tørke tiss fra gulv og vegger på guttedoen! Det rare er jo at det er menn som sitter lengst på do. Leser avisa eller spiller et spill på mobilen og sånn. Jeg kjenner ingen kvinner som gjør det, men det finnes sikkert. Så jeg er ikke så sikker på at det er så feminint å sitte på do jeg. Det er litt maskulint også... Dette vil jeg si meg enig i, og jeg finner mye oftere blader og bøker liggende på doer der det bor menn, en der det bor kvinner. Ja, helt greit. Så lenge vi ikke prøver å tvinge alle til å følge én mal - tisse sittende, fordi dette er den renslige og fornuftige måten jentene gjør det på. Det riktige hadde vel vært å skrive: "- tisse sittende, så lenge dette er den eneste måten gutta klarer å gjøre det renslig på." Som jo faktisk er saken i artikkelen. Gutta må gjerne stå på henda og tisse i vinkel for min del - bare de treffer doskåla!! enig Det er ingen som har sagt at de skal gjøre som jentene. Heller ikke tvinge gutta til å følge jentenes eksempel. Jentene har ingenting med dette å gjøre! Jeg hadde reagert negativt hvis jeg hadde funnet ut at kjæresten min satt og tisset. Litt på samme måten som om jeg hadde funnet ut at han brukte dametruser. Vi kvinner må passe oss så vi ikke oppdrar gutter som vi aldri ville blitt sammen med selv. Ekte menn står og tisser, så enkelt er det. Jeg har en ekte mann, han står og tisser noen ganger, og sitter og tisser andre ganger. For min del synes jeg han er akkurat like mann uansett hva han velger, og han evner heldigvis å treffe doen. Og skulle han bomme, så tørker han det vekk. En mann som pisser og skvetter overalt uten å tørke opp etter seg, er IKKE en mann jeg ville valgt pga at dette gjorde ham så jævla mann.
Gjest Gjest_Lillian_* Skrevet 2. oktober 2009 #108 Skrevet 2. oktober 2009 Selv har jeg ikke snakket om pissoar i denne tråden, men når det kom opp var det vel fordi det var noen av oss som spurte seg hva som var forandret, siden det plutselig var blitt et stort problem at gutter tisser stående. Selv har jeg alltid vært ganske så renslig av meg, og har likevel ikke hatt problemer med å bruke guttetoalettet på skolen gjennom 12 år. Det hendte nok at noen tisset utenfor, men det var ikke det problemet man her prøver å gjøre det til. Så er det noen som peker på at det i dag faktisk er en del skoler som har kuttet ut pissoaret, og da er det kanskje ikke så rart om man spør seg om dette kan ha noe å si for at det som før var et minimalt problem nå oppleves som uoverkommelig. At det ikke er pissoar lenger på skolene betyr vel egentlig ingenting for 6-åringene som begynner på skolen nå. Jeg tror ikke det finnes særlig mange 6-åringer som vet hva pissoar er. Gutter i dag blir kun opplært i å tisse i do. Så da er det vel ikke noe spesielt stort sjokk å komme på skolen og finne en helt vanlig do der. Jeg tror litt av problemet med søl på do er at det er mer kø på do, fordi barn i dag hele tiden skal drikke så mye også. De har med seg svære flasker med drikke på skolen. Før i tiden drakk vi kanskje litt vann fra sånn vannfontene (vi hadde i hvertfall det) også fikk vi en kvart liter melk da vi spiste matpakka. Når ungene først kommer seg inn på do så er de så tissetrengte at det går galt.
Cuckold Skrevet 2. oktober 2009 Forfatter #109 Skrevet 2. oktober 2009 Og faktum er jo at gutter hadde akkurat samme kjønnsorgan og tisseorgan for 10, 15 og 50 år siden. De "uoverkommelige problemene" med at gutter tisser stående er altså hverken større eller mindre enn før. Det eneste som er endret er læreres vilje til å godta at gutter tisser stående. neppe, doene har endret seg og strengheten til både foreldre og lærere har endret seg. Det var helt andre måter å "lære barn lydighet" for 50 år siden, hadde det hele tiden vært tiss på veggen og gulvet for 50 år siden, slik det tydeligvis er idag, så hadde det antagelig blitt slått ned på, og jeg vil tippe at det lett kunne blitt en strengere straff en å sitte å tisse!! Mye har altså endret seg, og det er vel ikke lærernes motvilje mot hvordan gutta tisser som er problemet, men lærernes motvilje mot å stadig måtte tørke tiss fra gulv og vegger på guttedoen! Nå er det ikke akkurat 50 år siden jeg gikk på skolen, den strenge lærertypen og femtitallsdisiplinen var forlengst avskaffet. Likevel var det ikke aktuelt å tvinge guttene til å tisse sittende. Det hendte selvsagt at noen tisset på porselenet, men det var ikke et så stort problem som man får inntrykk av at det er i dag. Hva nå det kan komme av. Det riktige hadde vel vært å skrive: "- tisse sittende, så lenge dette er den eneste måten gutta klarer å gjøre det renslig på." Som jo faktisk er saken i artikkelen. Hadde det vært en oppfordring om å tisse sittende hvis man ikke greide å tisse uten å søle hadde vel ingen reagert. Så vidt jeg forstår gjelder påbudet om å tisse sittende alle guttene, enten de har kontroll på tissen eller ikke.
Gjest Gjest_olga_* Skrevet 2. oktober 2009 #110 Skrevet 2. oktober 2009 Hallo... Har vel ikke noe med å feminisere små gutter å gjøre. Klarer de ikke å treffe, ja så får de sitte til de greier det da. Er jo som å spise med kniv og gaffel, foreldrene skjærer opp maten til de er store nok til å greie å håndtere både kniv og gaffel...
Lizzee Skrevet 2. oktober 2009 #111 Skrevet 2. oktober 2009 Hadde det vært en oppfordring om å tisse sittende hvis man ikke greide å tisse uten å søle hadde vel ingen reagert. Så vidt jeg forstår gjelder påbudet om å tisse sittende alle guttene, enten de har kontroll på tissen eller ikke. "Men det er selvfølgelig opp til foreldrene om de velger å gjøre dette. Vi har ikke noe dopoliti her på aktivitetsskolen" står det i artikkelen. Så da er det vel ikke noe påbud. Forlat toalettet slik du ønsker å finne det, står det på mange toalett (ihvertfall på jobben hos meg). Jeg synes det er en fin regel og at både gutter og jenter må lære seg dette. For noen barn er det ikke så lett å unngå å lage litt søl. Jenter kan også lage søl på do eller bruke så mye papir at doen blir tett. Hvis guttene ikke klarer å la være å sprute litt her og der når de står - hva skal de gjøre da? Jo sitte. Min ene sønn likte ikke å stå og tisse. Han likte ikke å se ned i doskåla. Så han satt lenge. Nå er han tenåringer og står. Han har ingen traumer om det å sitte og er en veldig maskulin gutt. Bare så det er sagt. Ellers likte jeg veldig godt kommentaren til *Gro*: "Gutta må gjerne stå på henda og tisse i vinkel for min del - bare de treffer doskåla!!" For det er vel poenget her, at guttene skal treffe doskåla? Hvordan de gjør det, sittende, stående eller på henda spiller vel liten rolle.
Gjest Gjest_Lise_* Skrevet 2. oktober 2009 #112 Skrevet 2. oktober 2009 Dere som er så negative til at en gutt som ikke klarer å stå og tisse uten å søle. Hva gjør dere med det? Og hva gjør dere når dere får beskjed om at akkurat deres gutt har tisset på gulvet et sted? I min verden så må man øve og øve hjemme og gjerne tisse utenfor der og vaske selv, eller la mamma eller pappa gjøre det. Men når man er gjest et sted eller bruker en felles do (som betyr at man må ta hensyn til andre) så sitter man på den doen frem til man klarer å tisse stående uten å søle. Er ikke dette vanlig folkeskikk da? Kanskje årsaken til at det ikke var så mye søl før i tiden (de 12 årene som Cockold gikk på skole for eksempel) fordi barn hadde mer folkeskikk. Ellers så er det nok også noe i det at barn før ikke fløy på do hele tiden fordi de ikke drakk hele tiden heller.
Gjest Gjest_Lise_* Skrevet 2. oktober 2009 #113 Skrevet 2. oktober 2009 Dere som er så negative til at en gutt som ikke klarer å stå og tisse uten å søle. Hva gjør dere med det? Og hva gjør dere når dere får beskjed om at akkurat deres gutt har tisset på gulvet et sted? I min verden så må man øve og øve hjemme og gjerne tisse utenfor der og vaske selv, eller la mamma eller pappa gjøre det. Men når man er gjest et sted eller bruker en felles do (som betyr at man må ta hensyn til andre) så sitter man på den doen frem til man klarer å tisse stående uten å søle. Er ikke dette vanlig folkeskikk da? Kanskje årsaken til at det ikke var så mye søl før i tiden (de 12 årene som Cockold gikk på skole for eksempel) fordi barn hadde mer folkeskikk. Ellers så er det nok også noe i det at barn før ikke fløy på do hele tiden fordi de ikke drakk hele tiden heller. Lise igjen: Ble litt feil den første setningen... Jeg mente dere som e så negative til at gutter må sitte!
Gjest Gjest_Geir_* Skrevet 2. oktober 2009 #114 Skrevet 2. oktober 2009 Ikke får de lov til å stå å sitte av skolen: fordi de tisser utenfor. Ikke får de lov til å sitte å tisse av fedrene sine: fordi det er så jentete. Stakkars gutter. De kommer vel til å tisse i buksa.
aline Skrevet 2. oktober 2009 #115 Skrevet 2. oktober 2009 Nå er det ikke akkurat 50 år siden jeg gikk på skolen, den strenge lærertypen og femtitallsdisiplinen var forlengst avskaffet. Likevel var det ikke aktuelt å tvinge guttene til å tisse sittende. Det hendte selvsagt at noen tisset på porselenet, men det var ikke et så stort problem som man får inntrykk av at det er i dag. Hva nå det kan komme av. Hadde det vært en oppfordring om å tisse sittende hvis man ikke greide å tisse uten å søle hadde vel ingen reagert. Så vidt jeg forstår gjelder påbudet om å tisse sittende alle guttene, enten de har kontroll på tissen eller ikke. Det var du som bragte på bane 10,15 og 50 år siden, og selv om de ikke ble tvunget til å sitte, så ble de nok tvunget til å vaske etter seg. og i artikkelen står det jo faktisk at det er forsøkt flere ting FØR dette ble aktuellt, så regner med at det faktisk HAR vært som en oppfordring og med løsninger som ikke har gjort at gutta har tatt poenget "når man tisser utenfor, så må man gjøre noe annerledes". Når man da altså HAR prøvd forskjellige måter å kvitte seg med tiss rundtom på, uten at det har fungert, SÅ går man til "sitt og tiss" politikk. Ikke får de lov til å stå å sitte av skolen: fordi de tisser utenfor. Ikke får de lov til å sitte å tisse av fedrene sine: fordi det er så jentete. Stakkars gutter. De kommer vel til å tisse i buksa.
Gjest Gutt18 Skrevet 2. oktober 2009 #116 Skrevet 2. oktober 2009 Ikke får de lov til å stå å sitte av skolen: fordi de tisser utenfor. Ikke får de lov til å sitte å tisse av fedrene sine: fordi det er så jentete. Stakkars gutter. De kommer vel til å tisse i buksa. Lurer på om de får lov til å stå da, eller om de må sette seg ned, og MÅ de da eventuelt sitte på do?
Gjest Gjest_undrende_* Skrevet 2. oktober 2009 #117 Skrevet 2. oktober 2009 Det at det skal være noe vanskeligere å gjøre det rent på en guttedo på barneskolen enn på et toalett på et utested er meg ubegripelig(bare for å bruke et møkkete eksempel) På herredoen på er utested er det mye væske som skal ut og fulle folk som bommer, men man klarer faktisk å gjøre rent der. Det at det skal være en uoverkommelig oppgave for et renholdsbyrå å vaske en do på barneskolen finner jeg merkelig. Og om doen er litt skitten eller noe mer skitten så er det samme rengjøringsprosedyre som må benyttes uansett.
Cuckold Skrevet 2. oktober 2009 Forfatter #118 Skrevet 2. oktober 2009 (endret) Det var du som bragte på bane 10,15 og 50 år siden, og selv om de ikke ble tvunget til å sitte, så ble de nok tvunget til å vaske etter seg. Nå er det ikke riktig å snakke om "de" her, du må heller snakke om "dere". For selv om det ikke er 50 år siden jeg gikk på skolen var det ikke noe stort problem at guttene stod og tisset. Så selv uten strenge lærere har dette gått helt fint opp til ganske nylig. Det er derfor jeg mistenker at det kanskje ikke er så mye søl som man skal ha det til, men at det heller er viljen til å tolerere utslag av guttekultur som har blitt lavere i en stadig mer feminisert barneskole. Endret 2. oktober 2009 av Cuckold
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2009 #119 Skrevet 2. oktober 2009 Det at det skal være noe vanskeligere å gjøre det rent på en guttedo på barneskolen enn på et toalett på et utested er meg ubegripelig(bare for å bruke et møkkete eksempel) På herredoen på er utested er det mye væske som skal ut og fulle folk som bommer, men man klarer faktisk å gjøre rent der. Det at det skal være en uoverkommelig oppgave for et renholdsbyrå å vaske en do på barneskolen finner jeg merkelig. Og om doen er litt skitten eller noe mer skitten så er det samme rengjøringsprosedyre som må benyttes uansett. Det er en del vesentlige forskjeller på skole og utested. Utestedene har ikke oppe hele dagen 5 dager i uken, har ikke samme økonomi som skoler, har ofte færre brukere, er ikke obligatoriske og de som går på toalettene der er ikke så nøye på forholdene utover kvelden. Problemet er vel uansett ikke at de ikke klarer å vaske, men at det faktisk er helt unødvendig å måtte vaske så mye når det lett kan unngås. Nå er det ikke riktig å snakke om "de" her, du må heller snakke om "dere". For selv om det ikke er 50 år siden jeg gikk på skolen var det ikke noe stort problem at guttene stod og tisset. Så selv uten strenge lærere har dette gått helt fint opp til ganske nylig. Det er derfor jeg mistenker at det kanskje ikke er så mye søl som man skal ha det til, men at det heller er viljen til å tolerere utslag av guttekultur som har blitt lavere i en stadig mer feminisert barneskole. Jeg har uthevet noe som jeg synes gjør det vanskelig å diskutere med deg. Du mistenker og gjetter i denne saken og vil ikke høre på de som sier at det faktisk er ille. Det er søledammer med urin rundt doene. Noen dråper hadde de ikke laget noen stor sak om, men jeg har selv sett og opplevd doer som det ser ut som er blitt tisset rett på gulvet på. Du er tydeligvis antikvinner og antilærere og prøver å finne argumenter for å mislike dem enda mer.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå