Gå til innhold

Så får man prøve å finne fotfeste igjen...

Nilla

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

:klemmer: Nilla

Gravsteinen høres kjempefin ut, og hele rammen rundt også.

Ha en koselig kveld :)

:klemmer:

Kjære kjære deg.

Jeg må bare fortelle deg hvor utrolig hjerteknusende vakker denne dagboka er. Jeg er ganske lettrørt og sentimental, men du har en fantastisk skrivemåte som bare traff meg rett i hjertet. Jeg vil bare si beklager at dere har opplevd dette, og jeg kjenner jeg gråter en skvett for guttene dine, og for deg og din kjære, og jeg er så glad for at dere har fått en slik oppfølging som dere har fått.

Til slutt vil jeg bare si tusen takk for at du deler dette med KG. Det setter virkelig i perspektiv hva som er viktig i livet. All lykke videre for deg og dine, og jeg krysser alle fingre og tær for at neste år blir deres store år. Det fortjener dere virkelig!

Store klemmer fra meg :klemmer:

Takk for at du leser.

Blir så rørt av at folk blir rørt.

:klem:

Vil bare innom med ønser om en god dag til dere! Håper dere får en fin dag som start på helga som kommer :)

:hug:

Takk for det. :klem:

Gravsteinen høres rett og slett nydelig ut!

Den ble rett og slett vakker. :)

Det høyrtest ut som om den gravsteinen lyser omtanke og kjærlighet. Flott valg!

Håpar du får ei fin helg, Nilla. :klem:

Ja, den føles helt riktig. :)

Endret av Nilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lete:

Håpar du har ei fin helg. :klem:

I'm back! :fnise:

Helga har vært meget innholdsrik, både med tanke på aktivitet og humør/følelser.

Var hos jordmor på etterkontroll på fredag. Det er den samme jordmora som var med inn til St. Olavs og hjalp meg gjennom fødselen. Det ble mange tårer og en laaang prat, tror jeg var der i over to timer! Fikk konstatert at livmor var godt trukket sammen og akkurat der den skulle være, og blodprosenten var kjempebra, 13,5.

Mens jeg var der fikk jeg og tatt svineinfluensa-vaksinen. De hadde en del doser til overs og var ferdige med sin vaksineringsrunde. Så i stedet for at den skulle gå ut på dato, fikk jeg en dose. Jeg er i risikogruppen pga kronisk luftveissykdom.

Gjett om jeg fikk reaksjoner da! :dåne:

Vi var i bursdag til ei i familien på kvelden og jeg var så varm. Jeg var helt bløt på ryggen og håret klistret seg sammen i nakken.

Og lørdagen hadde jeg skikkelig influensasymptomer, noe som visst er ganske vanlig. Var skikkelig uggen og slapp, det verket i alle ledd og jeg ville helst bare ligge på sofaen.

Men det er ikke noe som ville skremt meg mot å ta den på nytt altså, visste jo hvorfor jeg reagerte som jeg gjorde.

Ellers så har jeg og Nilla-mannen hatt skikkelig rundvask av stue og kjøkken. Så nå er tak, vegger, vinduer, gulv og alt annet vasket og rede for julen. :) Blir jo vaska igjen før jul, men ikke sånn rundvask.

Var også på hudpleiekurs i helga, MED influensasymptomene. Men med en del paracet innabords, så gikk det da greit. Så nå har både jeg og Nilla-mannen nye, gode produkter til ansikt og hender. :fnise:

--------

Ellers har det vært masse følelser inne i bildet i helga. Fra herlig, bekymringsløs glede, til nesten bunnløs sorg og sinne.

Det kommer og går, når man minst venter det. :sukk:

Vi er invitert med på julebordsweekend til helga, jobben til Nilla-mannen har holdt av et rom til oss, men vi trenger ikke å bestemme oss for noe før avreisedagen. Det hadde vært godt å reise bort en tur, men samtidig så blir det 100 mennesker å forholde seg til. Og noen ganger tenker jeg; "Har vi rett til å reise bort og kose oss når vi nettopp har opplevd noe så tragisk?" Vet jo at det er det bare vi som kan bestemme over, men...

Nilla-mannen er på jobb i dag, han er aktivt sykmeldt. Så jeg har god tid til å gruble... :sukk:

Ble et laaaangt innlegg dette, men sånn går det når man skal "gjøre opp" for en hel helg. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk beskjed om at signaturen min var for lang, så den måtte endres. Håper den er grei nå, vil ikke fjerne tickerne til guttene. :trist:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Invicta
Fikk beskjed om at signaturen min var for lang, så den måtte endres. Håper den er grei nå, vil ikke fjerne tickerne til guttene. :trist:

Hei Nilla :)

Håper du slipper å fjerne tickerene. Men det er lov å ha to tickere i signaturen så det burde jo gå greit :klemmer:

Dere har lov å ha det gøy. Dra på julebord og kose dere. Det er jo ikke sånn at du kommer til å glemme guttene selv om du går videre i livet. De vil alltid være med dere. :hjerte: :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn jeg har skjønt er det egentlig bare lov med 1 ticker, men dette syns jeg er helt latterlig! Jeg syns at du, Nilla, burde få ha dine to tickere, de er såpass spesielle at de burde skjønne hvorfor!! Og tenk på de som kanskje har vært gift så og så lenge og har en "så gammel er ungen, så lenge er det til ferie" osv. Jeg syns man kunne hatt to :Nikke:

Håper du har hatt en bra dag og har en fin kveld :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har lov å ha det gøy. Dra på julebord og kose dere. Det er jo ikke sånn at du kommer til å glemme guttene selv om du går videre i livet. De vil alltid være med dere. :hjerte: :hjerte:

:jepp::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig trist-dag i dag... :trist:

Har grått så mye at det er dundrende hodepine. Da Nilla-mannen kom hjem fant han en oppløst Nilla, og var ganske fortvila over at jeg ikke hadde bedt han komme hjem før. Men for det første så tenkte jeg ikke på det i det hele tatt, og for det andre så vet jeg ikke om jeg syns det er riktig å "tilkalle" han hver gang jeg tar til tårene og syns det er litt ekstra tungt... :vetikke:

Da han kom hjem bestemte han at NÅ var det på tide å få litt frisk luft og dro meg meg opp og ut. Og, som så ofte, så fikk han helt rett, etter en gåtur og kveldsstell i fjøset, samt en tur innom dusjen, er formen og sinnelaget MYE bedre.

En må vel bare tillate seg at det kommer og går, i spiraler som psykologen kaller det, men det er forferdelig slitsomt, tungt og tussig når der står på. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det må være slitsomt å ha det slik. Og det må være tungt å føle at man tynger mannen ved å skal/skal ikke ringe når du føler deg trist! Men du plager han nok ikke om du tilkaller han, det er nok verre om han går rundt og tenker på hvordan du har det! ;) Kanskje bare en liten telefon hadde hjulpet på?? :) Men det er godt at dere klarer å finne på ting som klarer å sette tankene til side en liten stund..

Stakkar Nillakroppen må jo bli sliten av sorgen! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er imponert over hvor mye dere styrer og ordner på gården i ei sånn vanskelig tid. Imponerende!

Godt å høre at dere begge har forståelsesfulle jobber, slik at dere kan ta dagene litt som de kommer.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håpar du har hatt ein bedre dag i dag. Det høyrest skikkelig slitsomt ut å vera på gråten ein heil dag. Godt at litt frisk luft hjelper på iallfall. Søte Nilla-mannen som får deg med ut på tur. :hjerte:

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: til alle dere KG-vennene mine.

I går var en skikkelig tøff dag, men det roet seg utover kvelden. Det var første dagen min alene, første dagen Nilla-mannen prøvde seg på jobb. Skal ikke se bort i fra at det spilte inn...

Dagen i dag har vært laaaang!

Var til fødselslegen på sykehuset og snakket litt om fødselen og hva de tror angående årsaken til at fødselen satte i gang. De vet ikke noe mer enn før, men han nevnte den lille BGS-infeksjonen jeg hadde i morkaka flere ganger. Han vet ikke sikkert at det var den, men argumenterte for at det ofte er infeksjoner som setter i gang prematurfødsler. Og den gravide trenger ikke å merke noe til infeksjonen, så det er ikke noe en kan klandres for... Godt å vite at man ikke har gjort noe galt da...

Vi blir henvist tilbake til fertiliteten igjen nå, så får vi lagt en plan for tida fra vi prøver å bli gravid og framover. Kjenner at jeg ser fram til å prøve igjen, samtidig som det er forferdelig skremmende. Trøster litt at vi vil få masse oppfølging...

--------

Etter legetimen ble det shopping. Vi spleiset på julegave til hverandre, og den er allerede i bruk! :fnise: 42" LCD-TV!!! :hoppe: Litt av en overgang fra vår 27"! :dåne: Nå føler jeg at jeg må flytte på hodet for å lese hele tekstlinja! :fnise: Nilla-mannen er MEGET fornøyd med å endelig være litt mer øpp-tu-deit på multimedia-fronten. :Nikke:

Jeg har også lagt igjen en hel del lapper i en toppers klesbutikk i dag! Shoppa flere antrekk til jobben, julekjole!!!!!, samt masse annet stilig. Og kjempetøff vinterjakke i ull! Med avtagbare ermer, slik at man kan variere mellom å ha langermet jakke, eller med 3/4 ermer og pulsvanter i andre farger. me like! :jepp:

Siden jeg har shoppa så masse fine klær, blir det vel julebord til helga, så jeg får brukt noen av klærne. :filer:

Tror det blir en liten romantisk opptur og.

Må jo prøve å komme tilbake til prøver-form. :sengekos:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: til alle dere KG-vennene mine.

I går var en skikkelig tøff dag, men det roet seg utover kvelden. Det var første dagen min alene, første dagen Nilla-mannen prøvde seg på jobb. Skal ikke se bort i fra at det spilte inn...

Dagen i dag har vært laaaang!

Var til fødselslegen på sykehuset og snakket litt om fødselen og hva de tror angående årsaken til at fødselen satte i gang. De vet ikke noe mer enn før, men han nevnte den lille BGS-infeksjonen jeg hadde i morkaka flere ganger. Han vet ikke sikkert at det var den, men argumenterte for at det ofte er infeksjoner som setter i gang prematurfødsler. Og den gravide trenger ikke å merke noe til infeksjonen, så det er ikke noe en kan klandres for... Godt å vite at man ikke har gjort noe galt da...

Vi blir henvist tilbake til fertiliteten igjen nå, så får vi lagt en plan for tida fra vi prøver å bli gravid og framover. Kjenner at jeg ser fram til å prøve igjen, samtidig som det er forferdelig skremmende. Trøster litt at vi vil få masse oppfølging...

--------

Etter legetimen ble det shopping. Vi spleiset på julegave til hverandre, og den er allerede i bruk! :fnise: 42" LCD-TV!!! :hoppe: Litt av en overgang fra vår 27"! :dåne: Nå føler jeg at jeg må flytte på hodet for å lese hele tekstlinja! :fnise: Nilla-mannen er MEGET fornøyd med å endelig være litt mer øpp-tu-deit på multimedia-fronten. :Nikke:

Jeg har også lagt igjen en hel del lapper i en toppers klesbutikk i dag! Shoppa flere antrekk til jobben, julekjole!!!!!, samt masse annet stilig. Og kjempetøff vinterjakke i ull! Med avtagbare ermer, slik at man kan variere mellom å ha langermet jakke, eller med 3/4 ermer og pulsvanter i andre farger. me like! :jepp:

Siden jeg har shoppa så masse fine klær, blir det vel julebord til helga, så jeg får brukt noen av klærne. :filer:

Tror det blir en liten romantisk opptur og.

Må jo prøve å komme tilbake til prøver-form. :sengekos:

Du er tøff Nilla! Den som bare kunne ha en liten prosent av den tøffheten din!

Shopping er gøy, og absolutt fortjent! Håper at du får det flott på julebord.

Øving på prøving kan vel være litt kos det også :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så deilig med en skikkelig shoppingrunde da :hoppe: og ikke minst gratulerer med ny tv :tommelsmil: Stor tv er bare superdeilig å se på ;)

Så bra oppfølgingen deres er så bra, godt å føle seg ivaretatt :)

Håper denne dagen blir bedre for deg da, tenker på deg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg bestemt meg... På tide med en tur innom jobben. Elevene har fri i dag, så det er bare personalet der. Tror jeg skal dra dit til lunsjpausen starter.

Grugleder meg...

Ønsk meg lykke til! :redd:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Besøket gikk kjempebra!

Alle er så greie. De var litt rørte da de hilste på meg og ga meg klemmer, men etter det så gikk praten lett. Etter en stund kikket de mannlige lærererne på hverandre og fant ut at det var på tide å la kvinnene få litt pratetid for seg selv. Søte kollegene. :) Så fikk vi prata litt mer om fødselen og tida etter og sånn. Jeg har veldig forståelsesfulle kolleger altså! :hoppe:

Det gikk så bra at det ga meg litt ekstra iver da jeg kom hjem, og jeg bestemte meg for å eksperimentere litt med lavkarbomaten. Har ikke vært flink de siste dagene, og det merkes på magen...

Sier som Clas i "Jakten på kjærligheten": her kan man fise og prompe så mye man vil.

:fnise:

Og slik ble lunsjen i dag:

Ca 1/4 stor løk i små biter - freses i panna.

1 kyllingfilet skjæres i biter og stekes sammen med løken. Masse godt krydder over det hele.

Når kjøttet er omtrent ferdigstekt har man oppi litt kikerter og en liten paprika i strimler, samt små biter av soltørket tomat.

Skjær opp litt grønn salat og noen tynne strimler av gulrot (bruk grønnsaksskreller eller ostehøvel).

Bland alt sammen og server med en klatt lettrømme og evt mer krydder.

Bon appetite!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens middag:

Laks i form.

1-2 laksefileter pr pers.

En pose grønnsaksblanding, f.eks Chinese Wok

1 boks matfløte

1 boks lettrømme

Krydder (f.eks. sitronpepper)

Spray ei ildfastform med formfett. Tøm oppi grønnsaksblandingen (kan selvfølgelig skjære opp diverse grønnsaker selv også) og krydre med sitronpepper (eller annet krydder)

Legg laksefiletene oppå grønnsakene og krydre disse også. Tøm over fløten. Legg en klatt rømme oppå hver filet og sett formen i stekovnen, 220 grader ca 30-40 minutter eller til laksen er gjennomstekt.

Serveres med fullkornsris.

Bon appetite! :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...