Gå til innhold

Så får man prøve å finne fotfeste igjen...


Nilla

Anbefalte innlegg

Gjest Miss O'Hara

Synes det var fine ord fra Estrella84, prøving viser bare hvor ønsket guttene var :) alle barn ønsker seg mest av alt lykkelige foreldre.

Nydelig besøk på NI. Dere er virkelig flotte. Det må bety mye for dem som jobber der også, den kontakten i ettertid med dere. De er jo med dere i de mest personlige stundene i livet.

Det er så godt å høre om et godt forhold med deg og mannen :hjerte:

Man hører så mye om forhold som ikke er bra, det er så deilig å lese om folk som har det godt sammen, i tykt og tynt.

Ønsker deg en virkelig fin helg :klem: (er forresten kjempeimponert over lyssamlingen din :ler: høres ut til at du er godt rustet for vinterhalvåret!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blør fortsatt, kjempemye!

Og jeg som skal til legen i ettermiddag. Må advare henne dersom hun insisterer på en etterkontroll der nede. Hvis ikke tror hun sikkert jeg nettopp har født! :dåne:

Forresten; noen som har et tips til hvordan man kan få av flekker av overmadrassen? :sukk:

Beklager dersom noen føler seg støtt av denne "too much information"-sekvensen altså, men er bare litt sjokka over det hele. :omg:

-------------

Nu vel... Badet og soverommet er vaska, dyner og puter henger ute til lufting, og plutselig skinner sola! :sol:

Tror jammen jeg skal ta en raptus her nede også. Så har jeg for EN GANGS skyld tatt en helgevask jeg også. :sjenert:

(broren min - som bor hos oss i perioder - skal være her i helga, og damen skal visst være med, så da er det jo greit å kunne sette et eksempel :fnise:)

Såh, tilbake til husmor-arbeidet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns bestandig det er kjekt å invitere folk på besøk hit, for da får jeg tvinga meg selv til å rydde, hehe! :)

Klassiker å invitere svigers med det formålet :)

Ikke noe særlig med monstermensen, får håpe den roer seg. På den andre siden kan du jo våre veldig sikker på at livmoren renses og nullstilles!

Håper det roer seg, og at det gikk bra til legen!

Kos dere med helgebesøk! :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært til fastlegen min. For ørvrig ei kjempetrivelig dame!

Vi snakket leeenge, og selvfølgelig måtte jeg gråte litt der også... :sukk: Vi snakket om mine tanker rundt det å møte folk igjen, og hva slags følelser som dukker opp når jeg tenker på å gå på jobb. Hva jeg gruer meg mest til blant annet. Og det tror jeg er at jeg ikke vil ha noen særlig mulighet til å trekke meg unna hvis og når sorgen og følelsene kommer veltende over meg. Jobber som dere kanskje har fått med dere som lærer for de minste barna, og det krever jo at man er i stand til å gi masse omsorg og omtanke, og at man er til stede med hele seg. Og jeg er usikker på når jeg vil være helt der igjen.

Så, planen for nå er at jeg er sykmeldt ut november i første omgang, så skal jeg tilbake til legen og vi skal begynne å snakke om å vende tilbake til jobb-hverdagen. Så kanskje blir det aktiv sykmelding i desember og tilbake i jobb etter juleferien.

I tillegg måtte jeg love å dra innom jobb på besøk noen ganger mens jeg er sykmeldt, slik at dørstokkmila får vokse seg unødvendig høy.

OG hun skal sende en henvisning til ernæringsfysiolog/diettist som kan hjelpe meg med å få et kosthold som passer til meg med min PCOS. Det blir spennende! :hoppe:

-------------

Etterpå dro jeg innom en matbutikk, helt alene! Tror det er første gang etter fødselen! Og det gikk veldig bra. Traff et par stykker som jeg kjenner, og det var helt greit.

Kjørte innom kirkegården på tur hjem, tente nye lys både hos guttene og de to andre gravene som tilhører familien som ligger på samme sted på kirkegården. JEg ruslet litt rundt der i nesten en time. Kikket på andre gravstener, noen velstelt og med nye høstplanter, andre med små ting, f.eks. bamser og hjerter, andre igjen uten noen planter og mosegrodde bokstaver. Tidens gang...

Da jeg hadde satt meg i bilen så jeg at det ikke lyste på grava til guttene lenger og måtte tilbake å tenne på nytt. Klarte ikke å dra derfra og vite at lysene allerede hadde slukket. (De har sikkert slukket for lengst, da det blåser og regner så fælt, men de brant i hvert fall da jeg dro.)

På heimveg satt jeg og snakket med meg sjøl og til guttene. Fortalte dem hvor ønsket de var, hvor godt det var å se dem på UL, hvor redde vi ble da fødselen startet, og hvor fortvila vi var da vi skjønte at vi måtte la dem gå. Fortalte dem hvor elsket de var og alltid vil være, og at de alltid vil være en del av ungeflokken vår. Alle de barna vi noen gang vil få skal vite at de har to storebrødre som ikke fikk være sammen med oss så lenge.

Innen jeg kom hjem var skjerfet mitt helt gjennomvått av tårer, og jeg var så sliten!

Og det er omtrent der jeg er nå. Kjempesliten, utgrått, men med en ro i kropp og sinn. Var godt å få ut litt følelser, og godt å reagere litt alene. Nå blir det en rolig fredagskveld, med x-factor, godis, puslespill, strikking og litt KG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plan for dagen;

- handle inn til og bake vannbakkels! (skal i bursdag til mamma i mårra og lovte å ha med noe godt)

- Og da blir det jo en tur innom kirkegården og.

- Jeg og Nilla-mannen skal rydde litt på det gamle høyloftet og kappe opp alt brennbart til ved. (gamle planker + + +)

- Kanskje, hvis tid, skal jeg begynne å se på et regnskap jeg bør bli ferdig med rimelig raskt! tida har gått fra meg...

- pizza og TV i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Nilla :klem:

Rømmekolle er en ekstra lett rømme. Følger ikke en mal egentlig, men skal prøve å følge et lavkarbo-kosthold a la Lindberg, da det har god effekt på PCOS-diagnosen.

Aha, men så flott! :) Og veldig bra at du får hjelp til det også, som jeg leste her :)

Det er hyggelig å lese her inne :) Mange som skriver mye bra til deg! Og det virker som om det går bra for deg og mannen, ting faller litt på plass og det går fremover :)

Håper den grusomme blødningen får kontroll på seg! Hørtes ikke noe koselig ut..

Ha en fin helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rart humør på meg i kveld....

Kjenner jeg er så innamri fortvila og lei meg, men så skal man liksom prøve å holde ei grei maske fordi det er lørdagskveld og vi har besøk... Lager pizza og ser film... Ler når det skal lees, men ser egentlig rett i gjennom skjermen. Har bare en stor, vond klump i halsen.

Jeg kunne gitt ALT for at guttene kunne fått være i magen min ennå. at de hadde ligget der, gitt oss små og større livstegn, ligget der og vokst og blitt sterkere og sterkere. Dette er så vondt!

Har lyst til å finne meg en mørk krok og bare bli der, til alt dette går over. Og jeg skjønner at alt bare har vært en fæl drøm, og vi kan fortsette å glede oss på å bli foreldre til to friske og sterke tvillinggutter...

Det gjør så vondt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:( Uff, kjenner jeg blir fryktelig lei meg på deres vegne.. Det er så urettferdig! Så utrolig uforståelig at noe slikt skal skje med to uskyldige individ, at det skal skje med akkurat dere, at det skjer med noen i det hele tatt. Skjønner godt at du av og til ikke føler for å le, smile og være glad. Det er jo ikke rart i det hele tatt! Men på en måte vil man vel virke glad og sånn også.. Misforstå rett, jeg tenker vist litt høyt her.

Håper kvelden går litt bedre nå og at du fikk en ok lørdagskveld til slutt. Vet ikke helt hva jeg skal si jeg altså. Vil bare si at jeg tenker på dere :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke være sosial og glad selv om det er lørdag og dere har besøk.

Dere har vært gjennom noe utrolig vondt, urettferdig og uforståelig, det er absolutt lov å melde seg ut fra lørdagskvelden!

Tenker på dere!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:troest: Vondt å lese at du har det så tøft om dagen :( Men det er mye følelser rundt dette og jeg synes du virker som en kjempetøff jente!

Spennende med lavkarbodietten da :) Burde vel prøvd meg på den jeg også, men vet rett og slett ikke om jeg klarer å legge om kostholdet slik...Skal du begynne på metformin igjen? Hjalp det deg til kortere sykluser når du brukte det?

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

Dere er utrolig gode å ha! Jeg måtte felle et par tårer nå over hilsenene deres. :klemmer:

I går kveld ble en tøff kveld, men det gikk bedre etter hvert, så humøret var ikke så verst innen jeg sovnet. Det har vært langt flere tunge stunder etter vi kom hjem fra ettersamtalen på torsdag.. Spørs om det har å gjøre med at det ble pirket ganske kraftig i såret da...

I dag er det bursdag til mamma, så vi skal hjem på middag. har litt dårlig samvittighet over gaven jeg har kjøpt; en deospray hun liker godt og 5 flax-lodd... KJEDELIG! Jeg skulle egentlig kjøpe noe mer på torsdag, men da endte det med at hun ble med oss, og på fredag da jeg var hos legen, orket jeg bare ikke. men det blir vel greit. Har jo med meg hjemmebakte vannbakkels med vaniljekrem i tillegg.

Ellers går søndagen med til å lete etter installasjons-cden til skriveren. Har jo ny pc og skulle gjerne sett at jeg kan skrive ut fra den også. Men hvor kan det ha blitt av den "#%¤%¤#&#¤ cden? :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spennende med lavkarbodietten da :) Burde vel prøvd meg på den jeg også, men vet rett og slett ikke om jeg klarer å legge om kostholdet slik...Skal du begynne på metformin igjen? Hjalp det deg til kortere sykluser når du brukte det?

Jeg har ikke beynt på metformin igjen ennå, men kommer til å ta det opp med legen på sykehuset når vi skal inn på november. Om den hjalp meg til kortere sykluser vet jeg ikke siden jeg ble gravid i første syklus med metformin og pergo.

Men jeg regner med at de vil jeg skal bruke Metformin. Både for å få mer stabilt blodsukker og for å få skikk på eggløsning. Det beste er nok om vi hadde klart å bli gravide uten at jeg må ta hormoner denne gangen. Er vel ikke ønskelig med et nytt tvillingsvangerskap... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Nilla :klemmer:

Du må ikke ha dårlig samvittighet for å være trist og lei når du har besøk, og får å ha kjøpt en gave du synes er kjedelig til moren din! Jeg tror nok alle rundt deg vet at du har det veldig vanskelig nå, og mest av alt bare ønsker å være sammen med deg. At du er litt i dine egne tanker er nok ikke vanskelig å forstå, og når man har opplevd noe så vondt så må man ta hensyn til seg selv, ikke alle andre. Det er de nok enige i. Og jeg er sikker på at moren din blir glad for gaven, og mest av alt blir hun nok glad for at du er der :)

Jeg må bare si det samme som alle andre her, jeg syns at du høres utrolig tøff ut. Jeg beundrer virkelig innsatsen din for å bearbeide alt det vonde samtidig som du gjør hva du kan for å se litt fremover. Tror jeg må slutte å lese i dagboka di mens samboeren sitter i stua med meg, han lurer alltid på hva jeg griner sånn av ;)

Håper du klarer å kose deg litt i selskap i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare si det samme som alle andre her, jeg syns at du høres utrolig tøff ut. Jeg beundrer virkelig innsatsen din for å bearbeide alt det vonde samtidig som du gjør hva du kan for å se litt fremover.

Jeg er så enig! :)

Ha en flott søndag, Nilla! :) Jeg syns gaven din er bra, og koselig at du har baket :) Det er jo bedre enn ingenting? ;):klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Miss Moneypenny og Minttu: :helen:

Dere er så søte!

Dagen i dag har gått over all forventning!

Nydelig middag, kalkun a la mamma! :sikle: , og deilige kaker etterpå. Så var det bare vi søsknene med følge, og besteforeldrene våre som var der, så det ble veldig koselig egentlig. Hadde med meg tre forskjellige strikke-prosjekt sånn at mamma kunne få meg inn på rett kurs igjen. :fnise: Så nå er det bare å kjøre på!

Det skal bli sitteunderlag, pledd og pulsvanter (de ble jeg faktisk ferdig med mens vi var der. :) ) Vantene og pleddet er til meg sjøl, men sitteunderlaget tror jeg skal bli en julegave - hvis det blir bra da. :lol:

Den installasjons-cden vi lette etter før i dag er og blir borte, så Nilla-mannen skal ringe og høre om det går an å få sendt en ny, evt om det fins nedlastbar software på nettet. Egentlig burde alt sånt vært tilgjengelig på nettet syns jeg, slik at sånne rotekopper som oss ikke blir helt opprådd! :ler:

Har sånn hodepine og vondt i nakken i kveld at jeg tror det blir tidlig natt.

(Hvis jeg ikke finner alt for mye spennende og interessant her inne på KG da! :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kalkun a la mamma hørtes helt fantastisk ut :sikle:

Bra at dagen gikk over all forventning :)

Det er kjekt med håndarbeid, selv er jeg ivrig hekler og veldig sporadisk strikker. Hvilket pledd er det du strikker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at det var bra idag! :jepp:

Dere finner ikke noen nedlastbar fil på nett?? Søke på navnet til skriveren.. :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...