Gå til innhold

Så får man prøve å finne fotfeste igjen...


Nilla

Anbefalte innlegg

Plan for dagen i dag:

- fant et puslespill som jeg begynte på en gang, men som ligger hulter til bulter i ei eske. Noe henger sammen, men det meste er i enkeltbrikker ennå. Nilla-mannen er i full gang med å lage ei egnet pusleplate, så dette skal jeg prøve å få litt skikk på i dag. Går nok ikke like fort som det i går, dette er 1000 brikker! Har aldri lagt så stort før.

- Tantebursdagen. Gruer meg fremdeles, men Nilla-mannen har snakka litt med svigermor som skal være med, så hun passer litt på oss i dag. Snille svigermor. :) Og så har jeg snakka med mamma, og hn ga meg det rådet at blir det for tøft, så er det lov å si at nå har jeg vært her en stund, nå er jeg klar for å dra hjem. Det bør folk ha forståelse for, og sannsynligvis har de nok det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bursdagen gikk over all forventning! Var noen som kom og kondolerte, men ellers ble det ikke snakket så mye om det. Var ikke så mange gjester da, 15-20 stk tenker jeg.

Aldri så liten seier at vi var der og da. Har ikke vært så veldig sosial hittil...

-----------------

Puslespillet: er rydda og ligger på brett. Men fytti grisen, så vanskelig det er! Nesten alt er rosa! Slik ser det ut!

Puslespillet med bilde av ei lita jente inni alt det rosa. Tanken er at det kanskje kan henge på et pikerom en dag...?

Endret av Nilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det gikk bra idag! :jepp:

Flott puslespill, men så mange brikker a gitt! Lykke til med det! Kanskje du kan henge det opp på et pikerom en gang :happy:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :)

Så fint at det gikk bra i selskap i går. Nå har dere på en måte brutt litt av barrieren, og det kan bli lettere å dra ut igjen ?!

(Men det er viktig å være hjemme om dere vil, dra om dere føler for det og slik).

Snuskete puslespill, men ja, det kan nok bli nok med biter ja, særlig med så mye rosa. Trivelig aktivitet med pusling da! :)

Håper dere får en fin søndag! :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med vel utført bursdagsfeiring! Så godt at det gjekk så bra. Og hadde de måtta trekkja dykk tilbake, er eg heilt sikker på at folk hadde forstått det. Det skulle då berre mangle!

Søte puslespel. :rødme: Får håpa de får anledning til å henga dei opp på barnerom om ikkje altfor lang tid.

Helge-:kose: på Nillaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en vanskelig dag i dag... Det kan skifte i løpet av sekunder fra rolig og vemodig tristhet, til en naken, vond klump av smerte og savn, til tårer, til latter, til en vond følelse av tomhet. Av alt som ikke skulle bli...

Det gjør så vondt og er så trist alt sammen. Vanskelig å forstå at vi skulle bli velsignet med to nydelige gutter og så skulle de bli tatt fra oss igjen. Prøver å tenke at det er en mening i alt dette, men klarer ikke å se noen mening i det... Alt er bare ufattelig.

Folk påstår at sorgen skal bli enklere å bære og leve med med tiden, håper de har rett, men nå er alt bare uvirkelig.

Det gjør så vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:sukk:

Eg har inga tru på at det er noko meining med at slikt skjer. Det er berre rått, brutalt og fullstendig meiningslaust. :frown:

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en vanskelig dag i dag... Det kan skifte i løpet av sekunder fra rolig og vemodig tristhet, til en naken, vond klump av smerte og savn, til tårer, til latter, til en vond følelse av tomhet. Av alt som ikke skulle bli...

Det gjør så vondt og er så trist alt sammen. Vanskelig å forstå at vi skulle bli velsignet med to nydelige gutter og så skulle de bli tatt fra oss igjen. Prøver å tenke at det er en mening i alt dette, men klarer ikke å se noen mening i det... Alt er bare ufattelig.

Folk påstår at sorgen skal bli enklere å bære og leve med med tiden, håper de har rett, men nå er alt bare uvirkelig.

Det gjør så vondt.

...og jeg forstår det så inderlig godt.

Jeg har kjent lignende smerte, men ikke har jeg kjent denne type smerte, og jeg håper for alt i verden at jeg unngår det.

Det å mentalt forberede seg på to nye liv, pusse opp, klargjøre ting, for så at ting blir totalt annerledes enn forestilt!

Du er sterk som i det hele tatt har kommet så langt som du forteller i dagboka her! Beundringsverdig! :)

Eneste rådet jeg kan komme med er at du bør fortsette å sørge, la følelsene komme når de kommer og ikke prøv å stoppe det. det gjør vondt verre. Det er sunt. Snakk om det, og kanskje lag en bildebok fra sykehuset om dere tok bilder!

Mange klemmer fra meg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får så vondt av det du skriver.. du er sterk, tusen takk for at du deler det med oss. Håper det hjelper deg i tillegg til at det gir oss som leser et litt annerledes perspektiv på ting. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle klemmer og gode ord.

-------------

I natt ble det veldig lite søvn. Gjenopplevde kveldene guttene døde. Alt kom tilbake og alle følelsene med. Tårene rant og rant, puta ble helt bløt. Sovnet til slutt da, og drømte en stressa drøm om at bare en av guttene var blitt bagravd, og at den andre var blitt gjenglemt. Så han kunne ikke begraves før den dagen vi skulle bli begravet. Våkna med høy puls, helt forkava!

I dag har vi vært hjemme til foreldrene mine. Vi var i steinbruddet deres og hentet emner til gravstein. Blir så riktig med stein hjemmefra når guttene ligger begravd på samme sted som resten av farsida. Så blir det litt av begge sider.

Skal kjøre til steinverkstedet i morgen, håper de liker emnene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg låner dere to en stund et barn...

Jeg låner dere to en stund et barn jeg har sa Gud.

Hold av mens han er på jord og gråt når han får bud

om å reise hit til meg igjen!

Det kan gå tyve år, seks eller syv,

Men til det skjer, la han få gode kår!

Han bringer smil og glede med, og blir hans opphold kort,

så lever minnene som sol og puster sorgen bort.

Han kan ikke bli for godt, på jord kan ingen bli,

Men han har litt å lære der, før turen er forbi.

Jeg så rundt hele jorden etter en lærer god,

Og fremst blant kvinner og blant menn, der så jeg dere to.

Vil dere gi all kjærlighet til denne lille venn,

og ikke hate meg når jeg skal ta han hjem igjen?

Jeg syns jeg hører dem si: Skje din vilje Herre kjær!

Vi gleder oss til barnet ditt om sorgen enn blir svær.

Og takker deg for lykken vår så lenge vi er til.

Og kaller englene på ham før noen tenkte så,

Skal vi stå rak i sorgen stund , og prøve og forstå.

Til norsk ved Eilif Straume

Etter ukjent engelsk forfatter

Endret av Nilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det som har hendt dere er så ufattelig trist, ord blir fattige. :dagens-rose: kondolerer :dagens-rose:

Det er godt å lese at helsevesenet følger opp og tar vare på dere.

Jeg låner dere to en stund et barn, er et nydelig dikt. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg syns dette diktet er utrolig vakkert!

-----------------

Da er det sovetid i Nilla-heimen. Håper på bedre og mere søvn nå enn sist natt... Har jo vært ute store deler av dagen og, så håper all den friske lufta funker som sovemedisin.

God natt! :søvn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...