Gå til innhold

Så får man prøve å finne fotfeste igjen...


Nilla

Anbefalte innlegg

Ja, det er trist. :trist:

Har en vond, trist klump inni meg. Noen ganger vokser den så det er vondt å svelge, føles som om den vil tære meg opp fra innsida.

Men heldigvis er den ikke like umedgjørlig hele tida. Da hadde jeg ikke kunnet fungere på noe vis. Antar at jeg bare må lære meg å leve med den, men samtidig... Håper den ikke vil være like intens, like ofte. Da blir det hardt å gå tilbake i jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

har du forresten sett boka "Små føtter setter dype spor"..

er historier fra mennesker som har opplevd det samme som dere. Tittet så vidt i den på bibloteket en dag og den virket veldig fin. (turde ikke å låne den.. hadde blitt for mange tårer for en homonell kropp da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er den teksten vi har tenkt på å ha nederst på gravsteinen!

Har ikke hørt om den boka nei, men bør kanskje sjekkes?

Fikk ei av presten da vi planla begravelsen, Sommerlandet av Eivind Skeie. Men har ikke sett noe i den ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Nilla :hjerte:

Nå har jeg lest gjennom nye dagboken din. Må si at det virker som om alt gikk utrolig fort... Ikke hyggelig lesing alt sammen, men jeg syns det er flott at du fortsetter å skriver her og har skrevet ned alt dette så vi kan lese! Jeg syns i hvert fall at det var fint å høre hvordan ting skjedde og gikk, selv om jeg ønsker det hadde gått annerledes.

Flott å se at du og mannen din er hjemme sammen, det har dere nok bare godt av. Dere jobber flittig med gården også, sikkert godt å få ting unnagjort før vinteren og får noe annet å tenke på en stund.

Jeg skal følge deg videre! Og ønsker deg og mannen en fin kveld, fredag og helg! Mange varme :klemmer: til dere :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, fins det noe sånt som permanent eggløsning?

Har tatt eggløsningstester og graviditetstester noen morgener denne uka, tenker ikke på prøving i det hele tatt, men tenkte å følge med litt på hcg-nivå, når dette er ute av kroppen og når eggløsning igjen finner sted.

Resultat:

- helt blanke graviditetstester, ergo er vel all HCG ute av kroppen.

- Alle eggløsningstestene har vist svake streker, den i dag var litt sterkere enn de før.

Man kan vel ikke ha eggløsning allerede 2-3 uker etter fødsel???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, fins det noe sånt som permanent eggløsning?

Har tatt eggløsningstester og graviditetstester noen morgener denne uka, tenker ikke på prøving i det hele tatt, men tenkte å følge med litt på hcg-nivå, når dette er ute av kroppen og når eggløsning igjen finner sted.

Resultat:

- helt blanke graviditetstester, ergo er vel all HCG ute av kroppen.

- Alle eggløsningstestene har vist svake streker, den i dag var litt sterkere enn de før.

Man kan vel ikke ha eggløsning allerede 2-3 uker etter fødsel???

Jo, alt er mulig. Til og med mens man er gravid! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo, alt er mulig. Til og med mens man er gravid! :fnise:

Merkelig, denne Moder Natur! :klø:

Vel, vel, nå har jeg sittet foran dataen i over 1 time! På tide å gjøre noe. Men hva skal man finne på i dette griseværet! Det snør, slapser, regner i et sett ute. Brrr! :fryser:

Jo, da rydder man kontoret!!! Ønsk meg lykke til, I'm going in... :dåne:

Endret av Nilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper ryddingen av kontoret går greit! :) Sikkert litt av hvert å ta tak i på et kontor.. Alltid noe som hoper seg opp, og så blir det liggendes som "rot" fram til man velger å få et system på ting. Men jeg vil si at "rot" er med på å definere et kontor jeg da.. :sjenert:

Så fint gravsteinmannen tok seg god tid til dere! Da føler man seg verdsatt og forstått.

Ha en fortsatt fin fredag! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

el-tester har vel alltid 2 streker?

Litt dårlig forklart av meg. Jeg mente en svak strek i tillegg til kontrollstreken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper ryddingen av kontoret går greit! :) Sikkert litt av hvert å ta tak i på et kontor.. Alltid noe som hoper seg opp, og så blir det liggendes som "rot" fram til man velger å få et system på ting. Men jeg vil si at "rot" er med på å definere et kontor jeg da.. :sjenert:

Ryddinga går unna! Nå har jeg funnet gulvet og skal vaske det. Masse forskjellig som har hopet seg opp ja. En salig blanding av garn, møtepapirer, gårdspapirer og babyutstyr...

Litt trist å rydde bort bilstoler, baser, ammeputer, leketeppe m.m. ... :trist:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men den streken er jo alltid der.Det er når den ekstra streken blir sterkere enn kontrollstreken at man har el.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rydder du også ja! Jeg skal sette igang selv snart :Gjesp:

Funnet gulvet altså, jeg ser nå mitt bittelitt fortsatt :ler:

Kan tro det er trist å rydde unna babyting... Men en dag får dere bruk for det :klem:

God helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så du mener at det alltid vil være en liten "eggløsningstrek" i tillegg til kontrollstreken?

Det forklarer jo saken! Har PCOS og har hatt store problemer med å finne eggløsning tidligere, så det var litt merkelig at den skulle være så "enkel" å finne nå... :klø:

-----------------

Nå er kontoret rydda, fant til sammen to nett med garn. Lurer på om jeg må fram med strikkepinnene etter hvert... For tre uker siden var jeg, Nilla-mannen og svigermor og plukket ut oppskrift til hentesett til guttene. Senere samme kveld startet fødselen. Den oppskriften blir nok aldri brukt...

Men det er mye annet det går an å strikke! Er egentlig veldig amatør-strikker jeg, så jeg syns sitteunderlag er greit. Strikk rett og tøv. Ferdig!

Også begynte jeg på et smalt pledd - sånn rektangulært, til å ha rundt skuldrene - av Crisp-garn fra Svarta Fåret. (Gå inn på färgkartor og trykk på Crisp färgkarta) Forferdelig å strikke av, men tror det blir et lekkert pledd. :)

Endret av Nilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er det vel snart 3 år siden jeg prøvde å teste for el (da vi prøvde på førstemann som fylte 2 år akkraut)..og da var det jo 2 streker der hele tiden.

Mye fine farger på de siden der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ble ikke noe strikking i kveld, men puslespill!

Har sittet i 4-5 timer nå, og nå er det ferdig. Snille Nilla-mannen sagde til ei plate til å legge puslespill på, sånn at jeg slapp å okkupere et helt bord. Men trodde jo ikke da at jeg skulle bli ferdig på en kveld. :)

Og slik ser det ut. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom plutselig på noe jeg hadde glemt...

I morgen skal vi i 85-årsdag til ei gammel tante. Og siden vi bor på et såpass lite sted, kjenner vel de fleste som skal dit om hva som har skjedd hos oss. Blir vel litt prat om det tenker jeg... Som jeg skrev i går, så er det ikke det at jeg ønsker at folk skal late som ingenting, men jeg har ikke "prøvd" meg skikkelig blant folk ennå. Vet ikke hvordan jeg reagerer.. Ønsker ikke å bryte ut i gråt i selskap liksom... :sukk:

Kjenner jeg gruer meg litt nå. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint puslespill :) Tar virkelig tid med 500 brikker ja! Men moro da :)

Lykke til i bursdagen i dag :klemmer: Skjønner at du gruer deg til å møte så mange mennesker på en gang og særlig når alle vet hva som har hendt dere :( Husk at det er lov å gråte og det er ikke lett å styre følelsene sine i disse dager... :troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pingviner, de er så søte! :happy:

Håper det går bra med deg og mannen idag! Det er bare å gråte om du vil, det må folk bare forstå!! Og hvis det blir ubehagelig, ikke vil prate om det og sånn, så må du bare si ifra til dem.

:klem:

Endret av Ida-Kristine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...