Gjest Arhirwen Skrevet 21. april 2010 #341 Del Skrevet 21. april 2010 Hehe, synes jeg ser du sitter der å organiserer! Merkelig at man egentlig ikke blir apatisk i en slik situasjon. Men det er vel kanskje de som blir det også, når jeg tenker meg om. Hehe. Synes jeg ser oss her i huset når den tid kommer: kattene flyr veggemellom, hunden er superstressa og piper i ett sett og er superbekymret for mamman sin, kommende pappa som vil gjøre alt riktig og helst så fort som mulig! Jeg memoriserer varmeflaske! Sladris ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 21. april 2010 Forfatter #342 Del Skrevet 21. april 2010 Da er sladris i boks Arhirwen har tatt på seg oppdraget!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 21. april 2010 #343 Del Skrevet 21. april 2010 Åååå, så spennende! Krysser fingre for at alt går bra, og at du snart er firebarnsmor Stemmer også for varmeflaske. Sykehuset mitt hadde risposer som man kunne låne, og det hjalp utrolig mye. Ved første fødsel satte jeg meg ned og gråt da riene begynte. Var ikke egentlig lei meg, men tårene bare strømmet på. Roet meg først da jeg kom på sykehuset. Det varierer nok veldig hvordan man tar det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Arhirwen Skrevet 22. april 2010 #344 Del Skrevet 22. april 2010 Har foreløpig ikke hørt noe! Spennende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pysepusen Skrevet 22. april 2010 #345 Del Skrevet 22. april 2010 Kjempespennende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 22. april 2010 Forfatter #346 Del Skrevet 22. april 2010 Tittei... Ble ikke noe skikkelig action i natt heller Takene tok seg opp en stund, før kroppen fant ut at "nei, dette gidder jeg ikke" Og det avtok igjen.. Samme som tidligere dager.. Har fremdeles tak med mellom 7 og 4 minutter imellom, men ikke noe som kommer til å sette veldig fart i en fødsel nei Blir nok en liten sta drittunge dette her Jaja, nå er Jonas her hos meg, og vi skal ut å trille lang tur etter lunsjen hans etterpå. Men akkurat nå sover han så godt etter litt trening på gulvet Er jo blitt sååååå flink å rulle fra rygg til mage og mage til rygg! Et lite steg og så naturlig for alle andre, men alikevel så stort og flott for oss Jaja, får bare beklage den falske alarmen, men gurimalla som jeg skulle ønske at det hadde fortsatt og ta seg opp til "the real thing"... Jaja, kommer en natt i natt også!! Barnevakten, mamman min, er snart tilbake, og søsteren er veldig glad for at hun kom i går! For hun har ikke hatt en hel natts søvn siden minsten hennes kom til verden for snart et år siden, og følte seg uthvilt for første gang på lenge i dag tidlig! Så aldri så ille at det ikke er godt for noe/noen Men nå et stoooort glass Cola, litt trøstedrikking og et par striper eller ti av sjokoladeplaten mannen kjøpte til meg i går Skal jeg ikke ha det skikkelig vondt, så skal jeg jaggu meg kooose meg!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 22. april 2010 #347 Del Skrevet 22. april 2010 Så spennende det er hos deg for tida! Er nok ikke lenge før du er mamma til 4 nå! Så hold ut og kos deg i mellomtiden Så flink Jonas er! Må være stort med sånne fremskritt altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Arhirwen Skrevet 22. april 2010 #348 Del Skrevet 22. april 2010 Hehe, det er tydelig at de vet hva de vil (eller ikke vil) allerede før de er kommet ut av magen, disse yndige små! Så morsomt å høre om Jonas! Det setter så perspektiv på livet! Og dere har jo en super holdning i forhold til det å se det positive i alle ting, selv om jeg kan tro at det er vanskelig til tider. Søsteren din er vel kanskje den eneste som er veldig glad for den falske alarmen, vil jeg tro? Kos deg masse i dag, og du får hjelpe den lille prinsessa til å ta beslutningen om at hun nå skal ut ved å se for deg at hun er på vei ut i den store verden! :happy: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pysepusen Skrevet 22. april 2010 #349 Del Skrevet 22. april 2010 Å, så kjedelig at det ikke ble noe ut av riene da Men så fantastisk å høre om fremgangen til Jonas Kan tenke meg at det må være helt fantastisk å se på Og du, jeg lurer på en ting... jeg så at mannen var ute for å handle til fødselen - hva har dere med dere da? Har ikke tenkt på at jeg må ha med meg noe. Får jeg lov å drikke så mye Cola jeg vil da kanskje? Men seriøst - hva har dere med da? fra pysepusen (tidligere faerytale) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 22. april 2010 #350 Del Skrevet 22. april 2010 Kjedelig med falsk alarm Håper det tar seg opp igjen snart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 22. april 2010 Forfatter #351 Del Skrevet 22. april 2010 Å, så kjedelig at det ikke ble noe ut av riene da Men så fantastisk å høre om fremgangen til Jonas Kan tenke meg at det må være helt fantastisk å se på Og du, jeg lurer på en ting... jeg så at mannen var ute for å handle til fødselen - hva har dere med dere da? Har ikke tenkt på at jeg må ha med meg noe. Får jeg lov å drikke så mye Cola jeg vil da kanskje? Men seriøst - hva har dere med da? fra pysepusen (tidligere faerytale) Utrolig morsomt med jonas sin fremgang!!! Alle små steg feires stort Vi har med oss masse mat til mannen, han smører seg matpakke. Også har vi med et par flasker med sportsdrikk, sjokolade (syns det er veldig godt etterpå ), og et par halvlitersflasker med Cola. Jeg har syntes det har vært helt fantastisk med en pitteliten slurk Cola innimellom i de andre fødselene mine. Etter at ungene har vært ute har jeg som regel ikke hatt lyst på annet enn vann, vann og atter vann Men under fødsel har Cola vært deilig!! Jeg har fått lov til å drikke Cola Men da jeg fikk epidural med eldstemann fikk jeg ikke lov til å drikke annet en litt vann, aner ikke om det var pga epiduralen eller fordi de begynte å snakke smått om keisersnitt :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 22. april 2010 Forfatter #352 Del Skrevet 22. april 2010 Så spennende det er hos deg for tida! Er nok ikke lenge før du er mamma til 4 nå! Så hold ut og kos deg i mellomtiden Så flink Jonas er! Må være stort med sånne fremskritt altså Er nok ikke så altfor lang tid igjen Men hadde ikke fjort noe om det ble litt mer fortgang i sakene snart Det er så utrolig deilig med fremskritt, det gjør at man glemmer alle små tilbakesteg og alle timer med trening Hehe, det er tydelig at de vet hva de vil (eller ikke vil) allerede før de er kommet ut av magen, disse yndige små! Så morsomt å høre om Jonas! Det setter så perspektiv på livet! Og dere har jo en super holdning i forhold til det å se det positive i alle ting, selv om jeg kan tro at det er vanskelig til tider. Søsteren din er vel kanskje den eneste som er veldig glad for den falske alarmen, vil jeg tro? Kos deg masse i dag, og du får hjelpe den lille prinsessa til å ta beslutningen om at hun nå skal ut ved å se for deg at hun er på vei ut i den store verden! :happy: Små jenter har jeg lært å kjenne som ganske så sta og viljesterke Men det er slike damer som skal nå langt her i verden Søsteren syns det var helt supert Kanskje ikke mannen hennes var like enig... Skal kose meg storveis, nå er det snart tid for Jonas sin lur, og da skal vi ut å trille i solen!! Kjøpe softis i byen og bare kose oss Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 22. april 2010 Forfatter #353 Del Skrevet 22. april 2010 Kjedelig med falsk alarm Håper det tar seg opp igjen snart! Jepp, irriterende!! Vi krysser fingrene for det samme her Vel vel, er jo uansett begrenset tid før hun kommer!!!! Har fått lovet at jeg ikke skal få gå noe mer enn 1 uker over termin. Har vært litt bestemt og krevd litt lovnader, da jeg ikke vil ta noen sjanser med veslefrøkna. Gikk jo evigheter over med Jørgen, og han hadde litt vansker de helt første ukene pga for lite næring på slutten... Men det gikk bra! Skal bare ikke ha det slik en gang til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 23. april 2010 Forfatter #354 Del Skrevet 23. april 2010 Og her er jeg enda... Masse nedpress og smårier uten effekt, så jeg er lei og litt sint på kroppen!!! Men, forhåpentligvis så fungerer det litt, slik at resten av jobben ikke blir så langdryg Nå skal jeg snart på møte med ansvarsgruppen rundt Jonas, så litt spent på hva som er blitt gjort med div. søknader og planer siden sist!! Må vel kanskje sette meg ned og skrive det jeg skulle fikse også.. Har hatt litt god tid og arbeidssperre i det siste Godt alt er klart og bare skal ned samlet på et papir! Jaja, kommer sikkert innom her flere ganger før det blir noe action Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Arhirwen Skrevet 23. april 2010 #355 Del Skrevet 23. april 2010 Kan skjønne at det begynner å bli frustrerende nå når kroppen "erter" så mye som den gjør! Godt du har andre ting å gjøre! Eller det blir vel til at man er fokusert på en forestående fødsel uansett hvor travelt man har det? Ha en fin dag, og håper du får slappet av litt mellom slagene! Eller at det bygger seg opp igjen! :happy: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 26. april 2010 Forfatter #356 Del Skrevet 26. april 2010 Kan skjønne at det begynner å bli frustrerende nå når kroppen "erter" så mye som den gjør! Godt du har andre ting å gjøre! Eller det blir vel til at man er fokusert på en forestående fødsel uansett hvor travelt man har det? Ha en fin dag, og håper du får slappet av litt mellom slagene! Eller at det bygger seg opp igjen! :happy: Kroppen har roet seg helt, så må nok bare smøre meg med tålmodighet... :dåne: Så nå prøver jeg å holde meg opptatt med litt av hvert om dagen Helgene er veldig greie, da er jo alle her og vi bare kooooser oss, har jo vært umåtelig heldige med været også!! Men håpet om at noe skal skje er der jo, og klarer liksom ikke helt å legge det fra meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 26. april 2010 Forfatter #357 Del Skrevet 26. april 2010 (endret) *Lykkelig* Har hatt en helt fantastisk helg med gjengen min Været har jo vært helt fantastisk så vi har ramla ut av døra kl.10 (føler vi må vente til da av hensyn til naboene som kanskje ikke er oppe kl.06 hver dag )Så har vi motvillig stablet oss inn igjen til middag 17.30 Mamman som har kjøkkentjeneste har jo vært inne et par ganger for å varte opp gjengen, og overraskende besøk! Lørdag gikk vi laaaang tur og stoppet på senteret og spiste softis i solen. Og ungene fikk være med å velge Lørdagsgodt! Det var visst en skikkelig høydare Var ute å lekte i hagen og hadde alle måltider og pauser på terassen. Før mamma og pappa kom en tur for å si hei, og levere litt nye sko som de hadde kjøpt til gjengen! Var ikke en bare litt stolt Jørgen som fikk skikkelige fotballsko med gullfarge på. Måtte bare rett ut i hagen å sparke litt fotball med pappa før han kunne pusse tenner å legge seg Vilde og Jonas fikk pumasko og Vilde hadde de med seg i sengen da hun la seg Søndag tok vi av støttehjulene på sykkelen til Jørgen, og utrolig nok etter 5 min syklet han som en helt uten hjelp Hadde sett for meg at vi skulle løpe etter å hjelpe en hel dag, men det der fiksa han med en gang! Så på slutten av dagen hadde han bygget hopp i innkjørselen og hoppa på tohjulssykkel :dåne: Ser for meg at mor kommer til å ha hjerte i halsen og bruk for et velfyllt førstehjelpsskrin i årene som kommer.. Den gutten er høyt og lavt konstant Vi var også en liten tur på plantasjen og fikk kjøpt sandkasse, roser, jord og litt stemorsblomster til en lite potte ved døren. Og da vi kom hjem kom plutselig broren til mannen på besøk, han hadde vært i området og kom innom på vei hjem! Kjempekoselig, så da kastet jeg sammen en eplekake, så satt vi på terassen og koste oss i sola med kaffe, kake og is Kan ikke akkurat si at jeg angrer på at vi flyttet nærmere familien, så utrolig kjekt å plutselig få litt besøk!!! Og det gjorde jo ikke noe for Jørgen at onkel med stor O kom å fikk se at han kunne sykle og hoppe med sykkel Så alt i alt en fantastisk helg!!! Hadde ikke lyst til at det skulle være mandag da jeg våknet i dag Vil ha flere slike dager med familien min!!! Gleder meg vanvittig til sommer og sommerferie!!!!!!! Og om noen lurer, JAAAAAA, vi stortrives på ny plass og nyyyter en barnevennlig hage og områdene rundt oss!! Her kommer vi til å få det fint T-1 Utrolig, men sant I allefall i følge Riksen... T-7 i følge dustedoktoren på SSA som ikke tok skikkelige mål en gang Endret 26. april 2010 av bizzy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 26. april 2010 #358 Del Skrevet 26. april 2010 Nå har jeg sniklest her så lenge at det vel er på tide å vise seg fram og hilse pent -jeg føler meg jo som en suspekt stalker her jeg lusker rindt i skyggene... Jeg må bare si jeg er fantastisk imponert over deg. Ikke bare over alt du håndterer med barn og hus og flytting og alt som hører til, men hvordan du får det til å høres så overkommelig ("lett" blir vel feil ord...) og hyggelig ut -hverdagslykke tror jeg er et godt ord for å beskrive dagboken din. En singel&barnløs uten de store ønskene om hverken det ene eller det andre blir jo nesten omvendt av å lese her... Lykke til med forestående fødsel *sniker nok innom igjen...* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Arhirwen Skrevet 26. april 2010 #359 Del Skrevet 26. april 2010 Stoppet helt opp? :dåne: Det var da voldsomt! Hehe. For en utrolig koselig helg dere har hatt!! :rødme: Virkelig familieidyll! Og man merker først hvor deilig det er å ha familie i nærheten når man ikke har hatt det på en stund. Bare det å få besøk uten at det er planlagt dager i forveien er så utrolig kos! :happy: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 27. april 2010 Forfatter #360 Del Skrevet 27. april 2010 Nå har jeg sniklest her så lenge at det vel er på tide å vise seg fram og hilse pent -jeg føler meg jo som en suspekt stalker her jeg lusker rindt i skyggene... Jeg må bare si jeg er fantastisk imponert over deg. Ikke bare over alt du håndterer med barn og hus og flytting og alt som hører til, men hvordan du får det til å høres så overkommelig ("lett" blir vel feil ord...) og hyggelig ut -hverdagslykke tror jeg er et godt ord for å beskrive dagboken din. En singel&barnløs uten de store ønskene om hverken det ene eller det andre blir jo nesten omvendt av å lese her... Lykke til med forestående fødsel *sniker nok innom igjen...* Så koselig med et nytt fjes som gir seg til kjenne Tror nok det er hverdagslykken som gjør at det glir greit alt som skjer rundt oss! Også vissheten om at når barna er i seng, er det litt tid bare for oss Og den tiden den er hellig!! Godt at jeg kan nesten omvende litt Men alt sånn kommer til rett tid som regel! Vi var barnløse og koste oss med litt reise og byliv, før vi plutselig var klare for neste steg! Tror vi hadde veldig godt av å leve livet som barnløse ferdig! Er absolutt ikke noe vi savner Selvom en helg med barnefri innimellom er helt ubeskrivelig deilig!!! Stoppet helt opp? :dåne: Det var da voldsomt! Hehe. For en utrolig koselig helg dere har hatt!! :rødme: Virkelig familieidyll! Og man merker først hvor deilig det er å ha familie i nærheten når man ikke har hatt det på en stund. Bare det å få besøk uten at det er planlagt dager i forveien er så utrolig kos! :happy: Håpløs kropp... skulle tro at den burde vite hvordan den skal fungere nå?? Helgen var bare helt fantastisk!! Hadde ikke lyst til å legge meg og sove Søndag kveld.. Hadde IKKE lyst på mandag Gleder meg til neste helg og håper vi er en til å passe på da Ikke store håpet, men tenk om *drømme* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå