Gå til innhold

Oups... En liten luring på vei!


bizzy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gratulerer! :roser:

Det holdt åpenbart med en trussel om igangsetting... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for alle koselige hilsener!!!

Jenta er helt perfekt, jeg koser meg på barsel, og i morgen er det tilbake til hverdagen, men denne gangen som firebarnsmor :)

Kommer tilbake med fødselshistorien, som forresten bare var helt fantastisk flott. Men nå konker snart pc'n av strømmangel så det må jeg ta når jeg er hjemme igjen ;)

Stoor klem til alle som er innom fra en lykkelig mamma :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gleder meg til å høre mer fra deg når dere har kommet dere hjem :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Og vips her var jeg igjen ;) Skulle egentlig reist hjem i dag, men etter en natt med veldig lite søvn grunnet en veldig trist liten gutt i sengen ved siden av oss... Har jeg fått enerom og blir til i morgen!!! Luksus! Skader ikke å få sove en god natts søvn før jeg skal tilbake til hverdagen og to små som krever sitt om natten :Nikke: Snille og greie er de med meg her!! Og lille frøken navnløs er jo en liten engel!! Spiser og sover, ikke mye bråk med den frøkna, i allefall ikke enda ;)

Mannen kom også med pc-lader til meg, så da har jeg litt å gjøre når det blir litt kjedelig! Selv om jeg for det meste slumrer og koser meg med bok i stille stunder. Rart hvordan tiden flyr selv når jeg egentlig ikke har noe å ta meg til, men så hjelper det med noen små blunder her og der i løpet av dagen :fnise: Kjenner det kommer til å bli en blund til om en liten stund!

Men nå tenkte jeg i utgangspunktet at jeg skulle dele vår fødselshistorie :) Og den er garantert IKKE skremmende lesning!!!! Unner alle en slik opplevelse, og ser nå at igangsatte fødseler det er ikke å foretrekke ;)

Riene startet så smått kl04, men da var det bare litt harde kynnere, og det har jeg hatt mer enn nok av i dette svangerskapet så jeg tenkte ikke noe mer over det. Morgenen gikk sin normale gang og da alle barn var sendt i barnehagen tok jeg en rask runde i huset og ryddet etter oss før jeg gikk med alt søppel og fikk dunkene ut i gata for tømming. Lagde meg en god lunsj, satte meg med pcn og kjente at; hmmm, nå er det litt mer tak i takene her, og de kommer visst ganske regelmessig også!! Begynte å ane mulig action :hoppe: Begynte med de siste forberedelsene som jeg har utsatt så lenge... Fant frem og vasket bilstolen, vognbagen ble tørket over og fyllt med madrass, skinn og dyne :hjerte: Nå kom riene med 5 min mellomrom og jeg måtte legge fra meg det jeg holdt på med når de kom og bare gå de av. Så ringte mannen og sa at han gjerne måtte komme hjem og ta med seg barna! For nå skal vi til Føden!!! Mann og barn kom hjem en time senere og vi satte oss i bilen på vei til mamma og pappa. Og en time i bil, med vonde rier som kommer med 3min mellomrom er IKKE behagelig... Men det gikk bra, og jeg klarte å skjule det for de små! Da vi kom til mamma hadde jeg egentlig planer om å spise litt, men da hun så hvor tett riene kom ble vi bestemt, men vennlig kastet ut døren :fnise: Kom opp på føden, de så på meg og hyppighet og lengde på riene, og vi ble geleidet rett inn på fødestue. Ble sjekket og hadde hele 3 cm åpning... Må innrømme at jeg ble litt skuffet da :sjenert: Men jeg hadde fremdeles 3 min i mellom riene og da koste jeg meg med mat og vi spøkte og lo. Da jeg hadde spist ikke mindre enn 4 brødskiver og drukket litt juice, hadde nemlig rene ulvehungeren da vi ble lagt inn :ler: fikk jeg tilbud om badekar! Så da tok jeg en dusj og hoppet i karet! Utrolig deilig å ligge i vannet. Tror jeg kom opp i karet ved 17 tiden. Riene kom nå med 2 min imellom og varte halvannet minutt, men vi koste oss og hadde veldig så gøy i mellom riene ;) Hadde også sagt ja til at det kunne være med en sykepleierstudent. Hun var veldig koselig og vi hadde en god kjemi så det ble reneste symøtet imellom riene :gjeiper: Begynte etterhvert å få litt antydning til trykketrang, men jenta lå så langt opp at hun ikke presset nok på åpningen, så jeg hadde en kant som ikke ville gi seg.. Og de prøvde hele 8 ganger før de klarte å ta hull på vannposen hennes.. Men etter at den endelig gav etter og med god tøying og hjelp fra jordmor under et par rier(ikke veldig behagelig..) var det full åpning og endelig skikkelige pressrier! Tre pressrier og vips så var hun ute og jeg fikk selv lov til å ta henne imot under vann :hjerter: Det var en helt utrolig stor opplevelse!!! Riene var selvfølgelig vonde mot slutten, men aldri så jeg ikke følte at jeg hadde full kontroll og klarte å puste meg rolig igjennom de. Tror det var på en av de siste normale riene mannen hadde vært å hentet seg en kopp kaffe, hvor jeg midt i en ri utbrøt; åhh, det luktet godt, kan du holde den litt nærmere? Til full latter fra jordmødre og barnepleier. Men akkurat der og da luktet den kaffen bare helt utrolig himmelsk!

Så nå henger det en liten rød knappenål med fisk på her på fødselstavlen, som et lite symbol på vår lille frøken som kom "svømmende" inn i livet vårt :hjerter_rundt:

Nesten så jeg kunne tenkt meg en ny vannfødsel :fnise: Men nå er det slutt med fødseler for vår del!!!! Punktum finale :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut som en flott fødsel!

Måtte være veldig spesielt å ta henne imot selv :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tror dette må være frste gang jeg har hørt ordet "gøy" i en fødselshistorie :fnise: Men det høres jo ut som en flott opplevelse -man blir jo nesten litt rørt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

For en flott fødselshistorie! :rødme: Det er slikt man må lese når man snart skal føde selv :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...