Gå til innhold

Oups... En liten luring på vei!


bizzy

Anbefalte innlegg

Vel, da er jeg her igjen ;)

Har vært litt usikker på om jeg skulle starte en ny graviditetsbok, men falt til slutt ned på et ja! Trenger et sted å skrive av meg litt tanker, ikke minst nå som det fremdeles er en liten "nesten" godt bevart hemmelighet :fnise: Så til de som kjenner meg privat også, ikke avslør meg helt enda er dere snille :nei:

Er i dag 9+3 om jeg ikke tar helt feil.., litt vanskelig, blir jo forskjellig på omtrent alle terminkalkulatorene :roll: Men tror foreløpig termin er 1.mai, men den endres sikkert etterhvert!

Ellers for de som ikke kjenner til meg, så er jeg allerede mamma til 3 flotte barn :hjerter: Storebror på straks 4 år og lillebror og lillesøster som nettopp ble 15måneder! Så her blir det ikke mye fritid de neste par årene, men masse morro og glede er vi nok garantert :Nikke:

Ellers så er jo ikke dette helt sikkert enda, vi har vært og sett et lite bankende hjerte på ul, så sjansen for at det skal gå galt, er jo ganske liten. Men til uka skal vi på Ullevåll for genetisk veiledning og blodprøver, og halvannen uke etter skal vi på Riksen på ul for fosterdiagnostikk. Lillebror er multihandikappet og vi kan ikke tillate oss å med viten og vilje få et handikappet barn til, av hensyn til de tre andre barna som jo trenger oppfølgning og tid! Men vi håper og krysser alt vi har for at de ikke skal finne noe galt med den lille rakkeren som klarte å lure seg på plass i sommerferien ;)

Egentlig litt latterlig, vi var jo skjønt enige om at vi hadde de barna vi skulle ha, og mannen hadde time for sterilisering.. Så ble timen utsatt, grunnet dobbeltbooking hos klinikken, og da var det visst et stabeist av en liten sædcelle som lurte seg på plass gitt :fnise: Og vi som ikke har klart å unnfange et eneste barn på egenhånd tidligere.... Og vips der satt den gitt, selv om vi faktisk forsøkte å unngå det. Om enn ikke så veldig effektivt :tunge1:

Vel det var litt om meg og mitt!

Ser frem til å bli kjent med dere andre her inne ;) Har i allefall hatt det utrolig koselig de andre gangene jeg har "bodd" her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med det lille mirakelet. Så kjekt. Det virker jo som om dere er klare selv om det ikke var planlagt, og det er veldig godt å se. :)

Følger deg på veien jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dæven Bizzy, det må jeg si! Dette er barskt av dere. Jeg hadde fått panikk hadde jeg vært gravid nå.

Men som du sier, barn er en velsignelse uansett. Det blir noen tøffe år for dere, men tenk så mye glede dere får!

Ja denne boken må jeg nesten prøve å følge med på.

Masse lykke til Bizzy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye!

Tusen takk!!!

Gratulerer med det lille mirakelet. Så kjekt. Det virker jo som om dere er klare selv om det ikke var planlagt, og det er veldig godt å se. :)

Følger deg på veien jeg. :)

Tusen takk! Tok litt tid, men har vendt oss til tanken nå ;)

Gratulerer så mye! :hoppe:

Takk takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dæven Bizzy, det må jeg si! Dette er barskt av dere. Jeg hadde fått panikk hadde jeg vært gravid nå.

Men som du sier, barn er en velsignelse uansett. Det blir noen tøffe år for dere, men tenk så mye glede dere får!

Ja denne boken må jeg nesten prøve å følge med på.

Masse lykke til Bizzy!

Blir tøft ja, men nå gleder jeg meg! Selvom jeg til tider når alle tre er i det vrange hjørnet tenker ; "Herregud hva har vi gjort.." Men det skjer ikke så ofte! Litt kjipt å tenke på at vi til neste år må styre rundt med en tvilling og en singelvogn. Hadde vært lettere om det holdt med en søskenvogn :tunge1: Men forhåpentligvis så blir Vilde som sin storebror og løper og går masse når hun nermer seg 2,5 år!

Barna kommer til å få kjempeglede av hverandre! Jeg håper de får samme forholde til hverandre som jeg har til mine søsken!!!! Selvom de gjerne kan droppe all slossing og krangling som jeg og søsknene mine hadde :P Men uansett så ville jeg ikke hatt det noen annen måte, kjempeglad for søsknene mine!

Så gøy med et lite stabeist av et mirakel i magen :)

Artig og helt utrolig å tenke på at det kunne skje!

Men har nå fått mange rare reaksjoner hos de få som er innlemmet i nyheten ;) Ganske mye sjokk og spontan latter :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Gjesp: Så utrolig trøtt og sliten... :Gjesp:

De to minste har vannkopper og er ikke i veldig god form, så den siste uka har det blitt lite nattesøvn og mye surv på dagtid... Så tid til å sette seg ned å slappe av litt har jeg ikke hatt mye av. Og merker godt graviditeten med MASSE kvalme, heldigvis ikke så mye oppkast!!! Også er jeg konstant trøtt :Gjesp: Men forhåpentligvis så gir det seg om en uke eller to/tre :)

Bekkenløsningen ligger og lurer på høyre side, men har foreløpig klart å holde det i sjakk, men spørs hvor lenge. Noe som er ekstremt kjipt, siden jeg nå har tatt meg en lengre pause i studiene. Dette for å kunne jobbe å opparbeide meg rett på svangerskapspenger, men siden jeg ikke har jobbet på noen år, så har jeg ikke opparbeidet meg rett til sykepenger enda. Og siden jeg kun har "vikar" stillinger med varierende timeantall ser det ikke veldig lyst ut :( Må ta en telefon til NAV å høre hva som lønner seg... Kan hende det for meg er bedre å melde meg arbeidsledig enn å jobbe de vaktene jeg klarer å få.. Huff, kjipt dilemma!! Men hjelper jo uansett ikke å ta sorgene på forskudd, men passer uansett ekstremt dårlig at jeg har vært hjemme med syke barn i snart to uker :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo gratulere her også - GRATULERER SÅ MASSE!!!!

Vi liker små rakkarer som klorer seg fast! :Hehe:

Skjønner godt at dere vil sjekke ut alt som sjekkes kan, det er en helt ærlig sak - og dere har jo tross alt tre fra før som krever sitt, og en av dem som krever litt ekstra mye.

Men det er jo bare utrolig gøy egentlig!!! Tenk - en liten spire på vei!!!

Hvordan er formen nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi liker små rakkarer som klorer seg fast! :Hehe:

:ler: Ikke sant :Nikke:

Formen er ikke helt på topp, om jeg skal være ærlig.. Bekkenet krangler allerede :( Og kvalmen er der 24/7, men håper det snart gir seg!

Sliter veldig for dagen, siden jeg er alene hjemme med de to små "prikkertene" mine.. Må innrømme at oppkast og bæsjebleier ikke er forenelig med svangerskapskvalme :spy: Så jeg hjelper lillemann med oppkast og har bøtte ved sidenav som mamman spyr i, og skifter bleier og spyr om hverandre. Slitsomt! Gleder meg til kvalmen forhåpentligvis slipper taket om en uke eller to *bank i bordet*

Så når middagen er inntatt og kun barnetv og legging gjenstår er jeg egentlig helt skutt... Så det at jeg sitter her nå er jo passe idiotisk :P

Natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Næmmen - så morro dett var da!

Gratulerer!

Takker!

:jepp: Blir kjempeartig, og litt ekstra slitsomt ;) Men nå bare krysser vi fingrene for at alt er bra og gleder oss!

:hoppe::danse: Heisan, der var du igjen! :biggrin:

Gratulerer så mye med #4 på vei! :overrasket::strix:

Jepp, her er jeg igjen! Det hadde du ikke trodd vel ;) (Det hadde ikke vi heller :fnise: )

Takk takk, håper nr 4 er en rolig baby og at vi ble ferdig med vår dose kollikk med tvillingene :tommelsmil:

Så moro :)

Gratulerer så masse

Takk takk! Morro nå når vi har fått vent oss til tanken litt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:kaffekopp: Sitter med fyr på peise og nyter en stor kopp te og litt frokosttv :smilbla: Deilig med litt hverdagsidyll!! I dag er dagen hvor mye skal fikses og ordnes så da er det deilig med en litt rolig start! Barna er levert i barnehagene og jeg skal kose meg litt før jeg tar fatt på dagen.

Planen i dag er å gjøre i stand til guttebursdag i morgen!Rart å tenkepå lillegutten min som plutselig er blitt litt stor... Tenk 4 år i morgen :overrasket: Han var jo nettopp pitteliten :klø: Så etter en litt lang dusj som er første punkt på lista, skal jeg ut å handle inn til sjokoladekake og muffins, pølser med tilbehør og et stoooort fruktfat, og noen små godteposer... Det er liksom helt nødvendig tydeligvis :tunge1: Så jeg tar en tur på lekebutikken og kjøper litt såpebobler å putte nedi. Syns egentlig det blir nok sukker og søtt i bursdag om man ikke skal sende med de en stor godtepose når de drar også.. Jada, jeg er litt kjip :nei: Men litt godter skal de få, men greit å fylle posen litt med andre ting også ;)

Ellers så var vi på Ullevål Sykehus sist Torsdag, for genetisk veiledning.. Herregud for en bortkasta tur! :sur: Helt håpløst å måtte kjøre nesten 4 timer for å få høre at de ikke vet hvor stor gjentakelsesrisikoen er... Dersom det ikke er kromosomrelatert 1-5% sjanse, er det kromosomrelatert 25% sjanse... Og det var egentlig det :roll: For så å få beskjed om at blodprøvene ikke var noe vits i og med at vi uansett vil ha en fostervannsprøve for å være på den sikre siden. Denne samtalen burde man kunne fått på et lokalt sykehus evnt. over telefon. Men ja jeg vet det er "påbudt" med denne samtalen for å få fosterdiagnostikk, men det føltes utrolig bortkasta. Vi har jo vært igjennom det før :kjefte: Men nå har vi fått ny time på Riksen den 3 november hvor de vil ta fostervannsprøve og gå nøye igjennom hele fosteret med ultralyd. Kjenner jeg blir litt småkvalm og redd.. Skulle ønske de kunne fått sjekket alt tidligere. Forferdelig å tenke på at dersom det er noe galt vil jeg jo være rundt 20 uker når de får svarene. Men prøver å skyve disse tankene vekk og bare tenke positivt!!! Men vurderer å ringe å bestille en privat ultralyd for å se nå neste uke, for ser de noe der, er det jo ikke nødvendig å vente til uke 15... Huff skulle ønske jeg kunne ha ett "bekymringsløst" svangerskap denne gangen...

Men nå må jeg riste av meg disse tankene og komme igang med dagens gjøremål, slik at jeg kan hente de små tidlig i barnehagen :yvonne: Tipper eldstemann har lyst til å være med å bake kaker! Så kan jeg pynte de i kveld når han har lagt seg! Har nemlig planer om sjørøverskip (et meget enkelt ett) og edderkopp-muffins ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjipt at du går og bekymrer deg. Jeg er usikker på hva som er galt med de andre barna dine ettersom du har vært gjennom dette før, men jeg synes ikke at prosessen virker veldig enkel. Dersom det kan få deg til å slappe av så ville jeg fått meg en privat ultralyd - det kan jo fås så billig som 500kr og det er lite for å kunne slappe av:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjipt at du går og bekymrer deg. Jeg er usikker på hva som er galt med de andre barna dine ettersom du har vært gjennom dette før, men jeg synes ikke at prosessen virker veldig enkel. Dersom det kan få deg til å slappe av så ville jeg fått meg en privat ultralyd - det kan jo fås så billig som 500kr og det er lite for å kunne slappe av:)

Hei.

Hopper over tidlig ul, skal jo uansett ha de utvidede sjekkene i uke 15 og 18 og kommer ikke til å ikke bekymre meg uansett :roll: Orker ikke egentlig..

Jonas, den ene tvillingen er multihandikappet så vi må være så sikre som det er mulig på at dette barnet er friskt.

Skulle gitt mye for et bekymringsløst svangerskap, men det tror jeg ikke jeg klarer å få til uansett hvor fint alt ser ut på testene.. Men skal prøve!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jørgen 4 år :bursdag: :rødme:

Tenk 4 år siden vi startet på livet som foreldre :yvonne: Syns til tider det var nå nettopp...

Så i dag har jeg bakt og bakt og pyntet og stullet til den store gullmedaljen! Nå er jeg sliten, men veldig fornøyd :)

Festen var vellykket og det var en stolt og glad gutt som la seg etter selskapets slutt! Og han var ekstremt stolt over edderkopp-muffinsene som helt tydelig var en stor suksess! Og det var enda godt etter all jobben det faktisk var å lage de. Ikke spesielt avansert, men når man lager 30 stk så tar det tid!

Men nå skal jeg stupe i seng og lade litt batterier før jobb i morgen tidlig :søvn: Akkurat nå kjenner jeg at jeg har veeeeldig lite lyst til å gå på jobb i morgen, men skal bli godt med timene når lønna kommer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...