Gå til innhold

Oups... En liten luring på vei!


bizzy

Anbefalte innlegg

Hei.

Hopper over tidlig ul, skal jo uansett ha de utvidede sjekkene i uke 15 og 18 og kommer ikke til å ikke bekymre meg uansett :roll: Orker ikke egentlig..

Jonas, den ene tvillingen er multihandikappet så vi må være så sikre som det er mulig på at dette barnet er friskt.

Skulle gitt mye for et bekymringsløst svangerskap, men det tror jeg ikke jeg klarer å få til uansett hvor fint alt ser ut på testene.. Men skal prøve!!!

Oi, det kan ikke være lett nei. Spesielt ikke dersom dere er redd for å få et annet barn som ikke er friskt. Så synd å høre om tvillingen, rart hvor forskjellige de kan bli.

Håper du klarer å slappe av og ikke bekymre deg, men forstår veldig godt at det er vanskelig. Vi får gjøre det vi kan for å hjelpe deg her inne vi da:)

Og forresten, gratulerer med 4 år og overstått bursdagsfest:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Denne vil jeg også følge med på! :)

Gratulerer så masse med nummer 4! Forhåpentligvis vil ikke høyere makter la dere gå igjennom dette mirakelet hvis det ikke skal føre med seg uhemmet glede og velsignelse! :) Hehe!

Men håper det ikke gjør noe at jeg spør, men hva skjer hvis man i en slik setting finner ut i uke 20 at barnet ikke er friskt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

:klemmer: Skjønner det ikke er så enkelt å ikke bekymre seg ... Vet ikke helt hva jeg kan si, utenom at jeg krysser alt jeg kan for at babyen er frisk, for det skal h*n være! *bestemt*

God helg til storfamilien. ;):klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med barn nr. 4 på vei! Dere er tøffe Bizzy! Håper alt er bra med den lille i magen og at svangerskapet behandler kroppen din pent. Og gratulerer med 4-åringen! :bursdag:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det kan ikke være lett nei. Spesielt ikke dersom dere er redd for å få et annet barn som ikke er friskt. Så synd å høre om tvillingen, rart hvor forskjellige de kan bli.

Håper du klarer å slappe av og ikke bekymre deg, men forstår veldig godt at det er vanskelig. Vi får gjøre det vi kan for å hjelpe deg her inne vi da:)

Og forresten, gratulerer med 4 år og overstått bursdagsfest:)

Ikke helt enkelt, men er ganske flink til å legge vekk bekymringene innimellom i allefall.. Får jo uansett ikke gjort noe fra eller til, og må bare vente til timen på Riksen 3.nov

Deilig å få skrevet litt av seg her inne, og godt med gode kommentarer ;)

Denne vil jeg også følge med på! :)

Gratulerer så masse med nummer 4! Forhåpentligvis vil ikke høyere makter la dere gå igjennom dette mirakelet hvis det ikke skal føre med seg uhemmet glede og velsignelse! :) Hehe!

Men håper det ikke gjør noe at jeg spør, men hva skjer hvis man i en slik setting finner ut i uke 20 at barnet ikke er friskt?

Takk takk! Vi håper også at alt er bra!!!!!

Dersom det viser seg at det er et nytt barn med handikap så vil svangerskapet bli avsluttet og jeg føder et dødt barn rundt uke 20. Huff, håper virkelig ikke det blir realitet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

:klemmer: Skjønner det ikke er så enkelt å ikke bekymre seg ... Vet ikke helt hva jeg kan si, utenom at jeg krysser alt jeg kan for at babyen er frisk, for det skal h*n være! *bestemt*

God helg til storfamilien. ;):klemmer:

:vinke:

Håper du har gode kontakter som hører på deg når du er bestemt ;)

Hadde en fin helg!!!

Gratulerer så mye med barn nr. 4 på vei! Dere er tøffe Bizzy! Håper alt er bra med den lille i magen og at svangerskapet behandler kroppen din pent. Og gratulerer med 4-åringen! :bursdag:

Takk takk!

Vi krysser alt for et friskt lite barn!!! Foreløpig så går det bedre enn de forrige gangene :hoppe: Kvalm og fremdeles litt oppkast, men det teller ikke! Er bare overlykkelig over at bekkenet fremdeles er nogenlunde ok :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:Gjesp: Ubeskrivelig glad for at jeg har fri i dag!!! Prinsesse Vil IKKE har vært meget bestemt og veldig sint i natt... Hun hadde nemlig sovet nok kl 01.30 :roll: Og var mildt sagt forbannet.. Fikk henne til å sove igjen kl. 04.25... Og da er det ikke mange timene igjen før morgenen starter :kjefte: Så nå er barna i barnehagen, kjøkkenet er ryddet etter frokost og jeg sitter under teppe i sofaen, ikledt morgenkåpe å henger på KG :fnise: Skal bare litt til så skal jeg krype til sengs og ta en liten lur før en laaang dusj og litt "fridags-ærender" står på planen :gjeiper:

Ellers så er formen oppadgående!!!! Kvalmen er ikke så ille lenger selvom jeg startet dagen i dag med hodet i doskåla... Men det var nok mye pga lite søvn og trøtthet! De andre dagene har det gått greit :smilblaa: Bakkenet er ok, og det er jo en stor forbedring fra de tidligere svangerskapene! Så alt i alt så har jeg det ganske så topp :)

I dag skal Jørgen være med Maja hjem fra barnehagen.. Rart!! Leke-date, også hos Maja da som vi har hørt så mye om, tror lille-storemann har ett godt øye til den jenta ja :fnise: Men litt rart også, skal ikke hente han før etter barnetv.. Da må vi nok kose oss litt ekstra når han kommer hjem!

Jonas er på barnehagen igjen i dag, for første gang siden Torsdag... Her var det nemlig action, desverre, Torstdag kveld :( Jonas hadde sitt første epileptiske anfall (GTK) anfall som varte i 3 minutter :tristbla: Så da kom det både ambulanse og legebil i en heidundranes fart! De var her rett under 3 minutter etter at vi ringte AMK-sentralen! Imponert og veldig glad for det :Nikke: Anfallet gav seg av seg selv etter 3 minutter, men vi slet litt med å få kontakt med han de første minuttene. Måtte ta han ut slik at han ble god og kald før han ble litt sint og gav litt respons. Legen mente at det nok ikke kom til å komme noen flere anfall, men det var feil... Han hadde flere små anfall hele natten igjennom så han ble innlagt på sykehuset Fredag og var der til Lørdag. Men da var det selvfølgelig ingen flere anfall... Greit det altså, samtidig som det hadde vært greit om de fikk se et nytt anfall der. Men nå har vi fått stesolid og har dersom det skulle komme et langt og tungt anfall senere. Vi håper at vi aldri får bruk for det!!!!!

Anfallet kom under barnetv, så de to andre ble satt i sofaen og fikk hver sin banan. Og fikk heldigvis ikke med seg hva som skjedde, vi tok med oss Jonas på soverommet for å skjerme de. De satt pent å koste seg begge to :rødme: Jørgen ble litt forferdet da ambulansepersonellet og legen kom, de gikk jo inn i stua med sko på :overrasket: Så da ropte det ganske så forfjamset fra sofaen; "MAMMAAAAA, de går inn med SKOOOO på!!!!!!" "Mamma, hvorfor er de her??????" Så klarte han selvfølgelig å fortelle at han hadde blitt 4 år, og fikk være med ut i sykebilen og fikk en helt lik lekebil! Så han hadde fortalt i barnehagen at sykebilen kom på besøk bare for å gi han bursdagsgave :fnise: Så da klarte vi i allefall å skjerme de to andre for en forferdelig opplevelse!

Vi har jo vært forberedt på at Jonas mest sannsynlig ville få epilepsi, men fy søren så forferdelig å se på :tristbla:

Vel dette ble rotete, men godt å skrive det av seg!

Nå skal jeg bare kose meg og lade opp til jobbuka som tar til i morgen :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Så herlig med en velfortjent fridag! Håper du slipper å henge over doskåla mer, og får slappet av og kost deg på fridagen din. :jepp:

Stakkars Jonas, høres slitsomt ut med masse anfall og sykehusinnleggelese. :troeste: Godt dere fikk skjermet de to andre. :)

Jørgen er skjønn da, som roper på mamma når ambulansepersonellet kommer inn med sko, og som mente de kom for å gi han bursdagsgave. ;)

Ha en fin dag! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen gode barn du har. Håper det blir få anfall i fremtiden og at nurket i magen er friskt og fint. Dere er gode foreldre som skjermer barna så fint og enkelt, det står det stor respekt av.

Håper formen bare blir bedre utover i svangerskapet nå, du skal jo ikke ha det slik du har hatt det med kvalme og slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arhirwen

Hei!

Denne boken må jo følges med på! :happy: Så utrolig moro å lese om hverdagen din med alt det fører med seg.

Du kjenner jo til forhistorien min, og derfor er det litt rart å lese også. Jeg fant frem til den andre dagboken din der du hadde forklart ganske grundig hva som var handikapet til lillebror, og det var faktisk ikke ulikt det vi ble fortalt - hvis det hadde blitt et fullbårent svangerskap da. (risikoen var jo størst for at det kunne gå galt i løpet av svangerskapet) Så jeg er innmari stolt og imponert over at dere tar utfordringen så på strak hånd! :happy:

En nydelig familie du har, og barna virker helt ubeskrivelig skjønne! :rødme:

Jeg ønsker meg også en slik idyll, selv om "idyll" ikke alltid er like treffende ord på hverdagen! :fnise:

Jeg krysser fingrene på vegne av dere alle sammen når det gjelder undersøkelse på riksen!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, har medfølelse for en tøff opplevelse, men jeg måtte flire av synet på en liten, fornærmet pjokk som roper "maaaammaaa! De går inn med skoooo!" :skratte:

Håper Jonas har det bedre nå, og at dere får all den gode hjelp dere måtte trenge! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer på etterskudd med fireåringen! :bursdag:

Synd lillegutten hadde anfall da. Det er nok ikke så moro å se på, men det er jo i de aller fleste tilfeller helt ufarlig da (med mindre det blir veldig langvarige anfall). Har epilepsi selv og det plager meg ingenting i hverdagen. Får håpe Jonas slipper å ha hyppige anfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så søte barn du har :) Kommer nok noen gullkorn fra din eldste hver dag kan jeg tenke meg :fnise:

Syntes dere er tøffe som får enda et barn, selv om den lurte seg inn. :fnise: Blir nok ikke mye søvn de neste årene nei, men gud, så herlige de er da :hjerte: En ungeflokk på 4 stk er jo fantastisk :strix:

Så ekkelt med GTK anfallet :( Har selv opplevd mange epilepsianfall gjennom jobben. Og det er alltid fælt. Kan jeg spørre om hva slags diagnose lillegutt har? Du trenger ikke svare hvis du syntes det blir for personlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så søte barn du har :) Kommer nok noen gullkorn fra din eldste hver dag kan jeg tenke meg :fnise:

Syntes dere er tøffe som får enda et barn, selv om den lurte seg inn. :fnise: Blir nok ikke mye søvn de neste årene nei, men gud, så herlige de er da :hjerte: En ungeflokk på 4 stk er jo fantastisk :strix:

Så ekkelt med GTK anfallet :( Har selv opplevd mange epilepsianfall gjennom jobben. Og det er alltid fælt. Kan jeg spørre om hva slags diagnose lillegutt har? Du trenger ikke svare hvis du syntes det blir for personlig :)

Heisann!

Det er utrolig hva en 4 åring kan klare å si ja... Til tider litt vanskelig å holde seg alvorlig :fnise:

Blir nok flott for barna å være mange å dele moro, glede og sorger med ja! Samt de er fler å dele på den utfordringen det helt sikkert er å være søsken til et multihandikappet barn!

Ikke noe problem å svare på diagnosen ;)

Lillemann har Dandy Walker Malformasjon/syndrom, Microcephali, veldig forstørret ventrikkelsystem/hydrocephalus uten trykkproblematikk, Corpus Calossum Aganesi, cerebral synshemning, døv på ett øre og litt uviss hørsesevne på det øret som fungerer, dette har også ført til CP Kvadriplegi og epilepsi.

Litt av en liste det der.. Stakkars lillemannen min! Som på tross av alt er en liten bablende og smilende solstråle :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Så herlig med en velfortjent fridag! Håper du slipper å henge over doskåla mer, og får slappet av og kost deg på fridagen din. :jepp:

Stakkars Jonas, høres slitsomt ut med masse anfall og sykehusinnleggelese. :troeste: Godt dere fikk skjermet de to andre. :)

Jørgen er skjønn da, som roper på mamma når ambulansepersonellet kommer inn med sko, og som mente de kom for å gi han bursdagsgave. ;)

Ha en fin dag! :klemmer:

Har kost meg på fridagen min!! Ryddet litt og bare kost meg :D Deilig!! Hadde vært godt med en fridag hver uke, men ikke veldig godt for lommeboka :geip:

Har vondt av lillemannen min ja!! Men han er tapper og blid som en sol uansett! Hverdagshelten min :rødme:

For noen gode barn du har. Håper det blir få anfall i fremtiden og at nurket i magen er friskt og fint. Dere er gode foreldre som skjermer barna så fint og enkelt, det står det stor respekt av.

Håper formen bare blir bedre utover i svangerskapet nå, du skal jo ikke ha det slik du har hatt det med kvalme og slikt.

Jepp! Veldig gode barn, de beste om jeg skal være helt ærlig :Nikke:

Tusen takk for komplimenter som virkelig varmer, ble jo rent rørt jeg :rodme:

Kvalmen er blitt mye bedre, men natten i natt var nok litt i tyngste laget ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei!

Denne boken må jo følges med på! :happy: Så utrolig moro å lese om hverdagen din med alt det fører med seg.

Du kjenner jo til forhistorien min, og derfor er det litt rart å lese også. Jeg fant frem til den andre dagboken din der du hadde forklart ganske grundig hva som var handikapet til lillebror, og det var faktisk ikke ulikt det vi ble fortalt - hvis det hadde blitt et fullbårent svangerskap da. (risikoen var jo størst for at det kunne gå galt i løpet av svangerskapet) Så jeg er innmari stolt og imponert over at dere tar utfordringen så på strak hånd! :happy:

En nydelig familie du har, og barna virker helt ubeskrivelig skjønne! :rødme:

Jeg ønsker meg også en slik idyll, selv om "idyll" ikke alltid er like treffende ord på hverdagen! :fnise:

Jeg krysser fingrene på vegne av dere alle sammen når det gjelder undersøkelse på riksen!

:klem:

Hei!

Utfordringer er til for å taes på strak arm, eneste måten å "vinne" på ;) Så vi krummer nakken og trår til, noe som de nok har merket seg på NAV. Vi gir oss nemlig ikke uten kamp ;) Og har vunnet frem med alle søknader hittil, dog etter litt klager innimellom..

Det er små fantastiske doser med idyll hver dag, men så er det også ganske mange doser kaos og alt annet enn idyll i løpet av en dag. Alt i alt en herlig miks :fnise: Men idyllen veier opp for alt det andre :Nikke:

Vi hadde et svangerskap som var alt annet enn normalt ja... Turen til riksen ble tatt minimum hver 3 uke for å se at lillemann utviklet seg. Litt slitsomt når man er stor og tung, rullestolavhengig pga bekkenløsning og så må sitte 3,5 timer hver vei i bil. Grøss, glad jeg er ferdig med den delen!!!

Krysser også fingrene for undersøkelsene våre på riksen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, har medfølelse for en tøff opplevelse, men jeg måtte flire av synet på en liten, fornærmet pjokk som roper "maaaammaaa! De går inn med skoooo!" :skratte:

Håper Jonas har det bedre nå, og at dere får all den gode hjelp dere måtte trenge! :)

Må innrømme at alle dro litt på smilebåndet da ja ;) Noen ganger er det utrolig deilig med litt sånne helt uventede ting, midt i alt kaoset :fnise:

Jonas har det mye bedre, og er tilbake til sitt smilende og bablende selv :rødme:

Gratulerer på etterskudd med fireåringen! :bursdag:

Synd lillegutten hadde anfall da. Det er nok ikke så moro å se på, men det er jo i de aller fleste tilfeller helt ufarlig da (med mindre det blir veldig langvarige anfall). Har epilepsi selv og det plager meg ingenting i hverdagen. Får håpe Jonas slipper å ha hyppige anfall.

Takk takk, plutselig så er han liksom stor gutt, han er i allefall overbevist om at han er veldig stor selv ;)

Forferdelig å se på, men siden det ikke varte lenger så er det forsåvidt greit, men der og da skulle jeg gjerne ha byttet plass med han! Lille helten min som da virkelig har nok annet å slite med :kjefte:

*ber om at du skal slippe å "avslutte svangerskapet".

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arhirwen

Det kan jeg tro var litt av en utfordring ja!

Selv om man prøver å sette pris på oppfølgingen, så kan det fort føles som et slit.

Ha en fin kveld videre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jeg tro var litt av en utfordring ja!

Selv om man prøver å sette pris på oppfølgingen, så kan det fort føles som et slit.

Ha en fin kveld videre! :)

Det er et slit å måtte klage og klage for å få de på NAV til å gjøre f.eks. inntektsberegninger riktig :roll: Men alt i alt så skal vi ikke klage! Kommunen er fantastisk og vi har fått alt vi har ønsket omtrent før vi har tenkt tanken, det er bare NAV som er litt flaskehals og ubeskrivelig tunggrodd... Men vi er veldig glade for å bo i Norge og betaler vår skatt med glede! Får vi får så utrolig mye tilbake ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...