Gå til innhold

Oups... En liten luring på vei!


bizzy

Anbefalte innlegg

Jeg gleder meg til å få barn og få slike opplevelser som du har med gode utsagn. :) Det er jo bare så deilig.

Godt at du fikk deg en slapp-av-dag, det trenger du nok med 3 stykker som løper rundt.

Elsker virkelig din holdning til livet og situasjonen din:)

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har jeg brukt litt tid på å lese gjennom de siste sidene i boka di, og må bare gratulere deg så mye med ei lita jente i magen!

Må si du har en travel hverdag, med mange utfordringer! Så leit å høre at Jonas er hjerneblind! :( Enda godt at dere får avlastning på natta nå som mannen din er satt ut av spill!

Jørgen høres bare herlig ut da :ler:

Stor klem fra meg!

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, han Jørgen høres fabelaktig ut, altså! :fnise: Og skal ikke se bort ifra at det kanskje er noen ansatte i barnehagen som har skrytt av deg for alt det du får til, som han har plukket opp! ;)

BTW: dere må jo spise 2-3 brød om dagen!? :gjeiper: Bare noe som slo meg! Hvertfall hvis mannen din lager matpakke! ;)

Håper du koser deg med baby i magen, du er en inspirasjon, og det er så koselig og bra å høre om slike velfungerende forhold som ditt og mannen sitt! :klemmer:

edit: leif var her

Endret av kaprifolen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg til å få barn og få slike opplevelser som du har med gode utsagn. :) Det er jo bare så deilig.

Godt at du fikk deg en slapp-av-dag, det trenger du nok med 3 stykker som løper rundt.

Elsker virkelig din holdning til livet og situasjonen din:)

Klem

Det blir bare mer og mer gøy jo større de blir ;)

Nå har jeg brukt litt tid på å lese gjennom de siste sidene i boka di, og må bare gratulere deg så mye med ei lita jente i magen!

Må si du har en travel hverdag, med mange utfordringer! Så leit å høre at Jonas er hjerneblind! :( Enda godt at dere får avlastning på natta nå som mannen din er satt ut av spill!

Jørgen høres bare herlig ut da :ler:

Stor klem fra meg!

Takk takk! Travle dager ja, men det gjør jo sitt til at tiden flyr ;) Avlastningen er til utrolig hjelp, men det er litt vanskelig å gi slipp på han om kvelden :sjenert:

Jørgen er bare helt herlig, men til tider også det stikk motsatte :roll: Men det er vel akkurat slik det skal være med 4 åringene :fnise:

Hehe, han Jørgen høres fabelaktig ut, altså! :fnise: Og skal ikke se bort ifra at det kanskje er noen ansatte i barnehagen som har skrytt av deg for alt det du får til, som han har plukket opp! ;)

BTW: dere må jo spise 2-3 brød om dagen!? :gjeiper: Bare noe som slo meg! Hvertfall hvis mannen din lager matpakke! ;)

Håper du koser deg med baby i magen, du er en inspirasjon, og det er så koselig og bra å høre om slike velfungerende forhold som ditt og mannen sitt! :klemmer:

edit: leif var her

Har nok plukket det opp i barnehagen på et vis ja :fnise:

Det går ett brød om dagen her, men så spiser ikke mannen så masse brød (litt glutenintoleranse). Og får lunsj på jobb, så han spiser flott restaurantmat hver dag.. Eklingen :tunge1: Men så er han flink til å ta meg med på lunsj når det passer da :hjerter:

Tusen takk for kjempekomplimenter!! Jeg og mannen har det topp sammen :hjerte: Heldigvis :) Tror det hjelper at vi er flinke til å benytte de få stundene vi har alene til litt kvalitetstid! Og hvert år har vi 3 dager hvor vi reiser bort bare vi to, og det er et virkelig boost for forholdet! Å få være bare kjærester, og kose oss uten å måtte ta hensyn til mat-tider, medisin-tider og sovetider :fnise: Anbelfaler det til alle! Blir jo helt nyforelsket igjen etter en slik tur :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så søt Jørgen høres ut! :) Fireåringer kan jammen få seg til å si mye rart, men det gjør jammen meg lillesøsteren min på seks år også, hehe :)

Hvor pleier dere å dra på disse kjæresteturene? :) Hørtes koselig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:tristbla: Fikk et nytt lite slag i tryne i dag :tristbla: Var på EEG med Jonas for en liten stund tilbake etter at han hadde et gtk anfall (epilepsi) Hadde håpet de ikke skulle finne noe epileptisk aktivitet, men at det anfallet han hadde kunne skyldes vannkoppene han hadde rett før. Men desverre, de har funnet mye epileptisk aktivitet så i morgen blir det sykehus dag igjen :tristbla: Med masse tester for å ha en oversikt over hvordan lever og blod tåler medisinene han skal starte på i morgen.. Kjipt, hadde håpet den lille helten min kunne slippe unna noen diagnoser i allefall, men ser desverre ikke slik ut.

Nå får vi heller krysse fingrene for at medisinene vil hjelpe han og at han vil få bedre dager, og at epilepsien som ikke gir veldig synlige anfall, men som ligger i bakgrunnen det meste av tiden har plaget han og holdt han tilbake. Slik at det nå blir bedre for han :tommelsmil:

Ellers så har vi det veldig fint! Jonas har vært kjempeblid og en ordentlig sjarmør i dag. Jørgen og Vilde er sine normale rare søte rakkerunger og nå bare koser vi oss med stille hus og litt datatid jeg og mannen ;)

Lørdag har vi barnevakt og skal ut på vennemiddag! Skal bli utrolig koselig :danse: Og Tirsdag reiser jeg til Riksen for ny ul og svar på fostervannsprøven som jeg enda ikke har fått i posten (tar det som et godt tegn..) Sist fikk vi jo svar via telefon ganske så kjapt.. Mamma møter meg og blir med på sjekken, så skal jeg ut på restaurant med min forlover og sove hos henne før jeg tar turen hjem igjen Onsdag! Satser på at Jonas sin assistent er villig til å ta noen timer ekstra slik at dette lar seg gjøres. Må jo si at det pleier absolutt ikke pleier å være noe problem!! Et fantastisk menneske som virkelig stiller opp og tar utrolig godt vare på oss og Jonas :klem: Vi er heldige!

Ha en fin kveld og natt, dere som måtte titte innom og har like stor lakenskrekk som meg :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så søt Jørgen høres ut! :) Fireåringer kan jammen få seg til å si mye rart, men det gjør jammen meg lillesøsteren min på seks år også, hehe :)

Hvor pleier dere å dra på disse kjæresteturene? :) Hørtes koselig ut.

Det er fra små barn man skal høre det ja ;) De mangler alt som heter filter :fnise:

Vi reiser litt forskjellige steder, dro til Paris for tre år siden ;) Da tvillingene var tre måneder dro vi på 8 dagers Cruise i middelhavet (da var tvillingene med, mens Jørgen var hos mine foreldre) og i år var vi i London. Til neste år så blir det vel endten en tur til Stockholm eller København tror jeg, evnt hytta om finansene ikke er helt enige :sjenert: Kjæresteturer er veldig viktig :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest faerytale

Så trist å lese om Jonas og epilepsien da :( Han burde så absolutt få slippe unna det! Det er så ekkelt å se på når de har anfall... er det sånn at han har lange anfall eller er de kortere? Jeg synes det er mye greiere med sånne korte på noen sekunder for da er det jo ikke alltid de merker det selv.

Høres lurt ut med en helg i året hvor man reiser på tur altså! Du har mange gode råd å komme med du :tommelopp:

God helg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist med Jonas. Håper virkelig han slipper unna med bare lette små anfall.

I fjor dro vi på Spa-hotell før jul, og bestemte oss for å gjøre det til en årlig tradisjon. Siden har vi ikke pratet om det :fnise: Får nevne det for mannen og se om det blir noe i år også. Men da vil jeg ha barnefri hele helgen. Sist ville svigermor bare ha gutten en natt, så hun kom ned på hotellet med ham lørdag ettermiddag.

Håper dere får en fin kjæreste-ferie, selv om det "bare" blir hyttetur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist å lese om Jonas og epilepsien da :( Han burde så absolutt få slippe unna det! Det er så ekkelt å se på når de har anfall... er det sånn at han har lange anfall eller er de kortere? Jeg synes det er mye greiere med sånne korte på noen sekunder for da er det jo ikke alltid de merker det selv.

Høres lurt ut med en helg i året hvor man reiser på tur altså! Du har mange gode råd å komme med du :tommelopp:

God helg! :klemmer:

Helt enig, den lille gutten har mer enn nok... Men nå er det nå en gang slik så får vi bare brette opp ermene å takle det også. Han har i følge legene ganske mye bakenforliggende aktivitet som ikke gir utslag i krampeanfall, men mer at han detter litt ut av situasjonen... Også har han krampeanfall innimellom, deriblandt et i dag da vi var på apoteket og hentet epilepsimedisinen :roll: Ikke noe gøy å se på :( Men det var heldigvis et kort anfall!

Har lært litt etter 12,5 år som kjærester og 7,5 av de som gift ;) Viktig å ikke glemme å pleie forholdet midt oppe i bleieskift, husvask og barneskrik :yvonne: Det har man mye igjen for. Det er lett å glemme å ta litt ekstra tid til hverandre, og når man først har glemt hva man ser i den andre, tror jeg veien tilbake kan være lang og tung.. Men snakker heldigvis ikke av erfaring ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist med Jonas. Håper virkelig han slipper unna med bare lette små anfall.

I fjor dro vi på Spa-hotell før jul, og bestemte oss for å gjøre det til en årlig tradisjon. Siden har vi ikke pratet om det :fnise: Får nevne det for mannen og se om det blir noe i år også. Men da vil jeg ha barnefri hele helgen. Sist ville svigermor bare ha gutten en natt, så hun kom ned på hotellet med ham lørdag ettermiddag.

Håper dere får en fin kjæreste-ferie, selv om det "bare" blir hyttetur!

Han har nok ikke bare lette små anfall.. Men nå håper vi medisinene kan gi han en mye bedre hverdag, for dette må jo ha plaget han veldig stakkar.

He he, du får minne mannen på juletradisjonen ;) Kan kanskje være lettere å få barnevakt en hel helg når det ikke er opp i mot slike høytider. Hvor i allefall min mamma er veldig stressa med tanke på å få huset helt nyskrubbet og flott til jul :fnise:

Vi skal nok få oss en fin kjæresteferie en gang til våren, men denne gangen blir det ikke helt bare oss to. Må ta med minsten, men så lenge de er under 4 måneder er som regel ikke det noe stort problem. Bare koselig å være kjærester og trille rundt på en vogn og bare kunne konsentrere seg om familiens nyeste tilskudd, og ikke minst hverandre :yvonne::kgbaby::yvonne: Da har det egentlig ikke så mye å si hvor man er, så lenge man ikke sitter i sin egen stue og ser på alt som skulle vært gjort :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Så koselig med kjærlighetsferie! :strix: Blir nok kjempedeilig å komme seg bort og kose seg, selv om minstejenta blir med. :jepp: Godt dere får muligheten til slikt iblant, det trenger man nok når man har 3, snart 4 barn! :jepp:

Må si jeg er imponert over deg, jeg synes det er slitsomt med 1 barn og du har 3 barn, én med spesielle behov og snart 1 barn til! :dåne: Kjempeflink er du! :jepp:

Kan jeg spørre om hvor gammel du er? Siden dere har vært sammen så lenge og gift i 7 år. Du må ikke svare, altså ... :sjenert:

Håper dere får en fin og avslappende kveld! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Så koselig med kjærlighetsferie! :strix: Blir nok kjempedeilig å komme seg bort og kose seg, selv om minstejenta blir med. :jepp: Godt dere får muligheten til slikt iblant, det trenger man nok når man har 3, snart 4 barn! :jepp:

Må si jeg er imponert over deg, jeg synes det er slitsomt med 1 barn og du har 3 barn, én med spesielle behov og snart 1 barn til! :dåne: Kjempeflink er du! :jepp:

Kan jeg spørre om hvor gammel du er? Siden dere har vært sammen så lenge og gift i 7 år. Du må ikke svare, altså ... :sjenert:

Håper dere får en fin og avslappende kveld! :klemmer:

Kjærlighetsferie kan virkelig anbefales :Nikke: Hvis økonomien til neste vår tillater det har vi lyst til å se Roma, hvis ikke så får vi ha det som et lite ønske til senere ;)

Takker for komplimenter :sjenert: Men syns egentlig ikke jeg gjør noe spesielt ;) Bare koser meg med barn og mann :rødme: Men innimellom så blir jeg jo utrolig sliten, men da setter jeg meg ned og lar husarbeid være husarbeid.. Det er jo ikke slik at det løper noen vei akkurat :roll:

Ikke noe problem å spørre ;) Jeg er 33 og mannen er 34, og vi har vært sammen i totalt 12 år, gift i 7 av de. Ble sammen da jeg var 20 og han 21. Etter at jeg hadde vært forelska i nærmere ett år. Litt treig i oppfattelsen var han visst :fnise: Men jeg fikk viljen min til slutt :sjarmor:

Nå sover barna, huset er funnet frem igjen og vi koser oss med, te/kaffe, sjokolade og gullrekka på nrk (jaiks... vi er visst blitt gamle...) ;)

edit: bare litt rettskrivning..

Endret av bizzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

grr.. River meg litt i håret nå.. :roll: Vilde, aka frøken klatremus, er høyt og lavt og overalt :oppgitt: Favoritt geskjeften er å klatre på tripptrapp-stolene opp i vinduskarmen eller opp på spisestuebordet for å danse litt. Selvfølgelig helt på kanten. Kommer jo garantert til å ende med knall og fall. Har nesten lyst til å bære ut alle stolene så klatringen kan gi seg!

Hadde egentlig håpet at hun skulle lære litt av fallet hun hadde i går, men ser dårlig ut.. Hun løp att og fram i sofaen, fra hjørnet og til det ene armlenet. IKKE LOV!! Gikk for å ta henne, da hun satte i en veldig fart kastet seg mot armlenet og tok en perfekt flikk-flakk over armlenet og rett i gulvet :overrasket: Landet helt strak på ryggen, veldig glad for at det ikke lå noen leker eller annet der da!! Men etter litt trøst var det rett tilbake for å prøve igjen :dåne: Noen som har noe forslag å komme med. Vi sier nei, ogtar henne vekk fra situasjonen, gang på gang på gang, men noen gir seg bare ikke. Kommer sikkert til å være en fin egenskap å ha, men akkurat nå er mamman litt oppgitt ;)

Mannen er på monter for å se etter noe dele-greier til trappa, og når han kommer tilbake skal jeg og Vilde til Arendal å kjøpe kjole til meg :) Vi skal på vennelag i kveld, og nå er det faktisk ikke en sannhet med modifikasjoner at jeg ikke har noe å ha på meg :sjarmor: Men skal prøve å finne noe greit og billig, for til sommeren skal jeg på kjolesalong å kjøpe meg kjole til mellomsøsteren min sitt bryllup! Gleder meg!!!

Vel har avbrutt skrivingen her x-antall ganger for å "redde" Vilde fra farlige høyder, så nå er hun bundet fast i stolen med sele og tanken var at hun kunne tegne litt. Men prinsesse-vil-ikke er visst ikke helt enig :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen gode tips ang klatringen. Ville bare si jeg føler med deg, og har ei som er akkurat lik her hjemme. Hun har blitt bittelitt bedre da, for nå klatrer hun ikke opp i tripp-trapp stolen hele tiden lenger. Men når hun først gjør det, skal hun helst stå oppå bøylen og balansere. Hun pleier visst å klatre masse i barnehagen og. Får bare håpe det går over etterhvert..

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen gode tips ang klatringen. Ville bare si jeg føler med deg, og har ei som er akkurat lik her hjemme. Hun har blitt bittelitt bedre da, for nå klatrer hun ikke opp i tripp-trapp stolen hele tiden lenger. Men når hun først gjør det, skal hun helst stå oppå bøylen og balansere. Hun pleier visst å klatre masse i barnehagen og. Får bare håpe det går over etterhvert..

:klem:

:fnise: To stk av samme typen tydeligvis ;) Slitsomt, men de skal sikkert nå langt her i verden :Nikke:

Vilde startet sin barnehage-tilværelse med å klatre i bokhylla... Så det første kontaktpersonen vår sa var; "jaja, her får vi en liten klatremus å passe på!" ;) Veldig sant det! Får stadig høre at hun klatrer og klatrer og klatrer.. Utrolig nok så går det for det meste bra, både hjemme og i barnehagen! *bank-i-bordet*

Nå står Vilde i bilen og sover med babycallen på... Hun fikk feber etter sovetiden i barnehagen, så da var det bare å avbryte lunsjen med mannen og kaste seg i bilen å hente henne! Rakk heldigvis å spise opp maten min, så det var flaks! Hun sovnet i løpet av de 6 minuttene det tar å kjøre hjem og har nå sovet i snart 2 timer! Er jeg heldig så våkner hun feberfri :tommelsmil: Hun fikk jo mmr vaksine for en uke siden, så jeg håper det er den som spiller oss et puss!!

I morgen tidlig setter jeg meg i bilen på vei til Riksen for siste sjekk av magefrøkna! Veldig spent, men ikke så nervøs som sist! Mannen skal være hjemme alene med barna, med masse hjelp fra naboer og gode venner... Litt spent på hvordan det går, han får nok kjørt seg stakkar, men jeg er jo hjemme igjen til 12 tiden onsdag. Så det bør gå greit. Passer bare litt dårlig med sykt barn, hjemme fra barnehagen :roll: Men det er jo typisk! Kommer som regel når det passer minst uansett!

Jeg skal ha med meg mamma på kontrollen, og tror hun er mer spent enn meg! Blir jo hennes første ultralyd opplevelse noen gang! Litt rart å tenke på. Tipper hun kommer til å kjempe mot tårene :fnise: Gleder meg veldig til gode nyheter fast termin og å dele det med mamman min, nå som det ikke passet å ha med Torstein. Men vi to skal jo på ultralyd igjen torsdag, så da gjør det ikke så mye.. Kan jo ikke si nei til ordinær ultralyd her på lokalsykehuset :sjenert: Dessuten så er det jo ikke normal ultralyd jeg har på riksen, så er ikke sikkert de sjekker termin for å gi meg en fast termin. De skal jo "bare" kontrollere at alt fremdeles ser fint ut i hodet på veslefrøkna :rødme:

Etter sjekken skal jeg bruke litt tid i byen med mamma og minstesøsteren min, før jeg skal ut på restaurant og sove over hos forloveren min!! Gleder meg som en liten unge!!!!! Ikke ofte vi sees, men innmari koselig de gangene vi gjør det! Har fast tradisjon med å møtes i oslo før jul og bytte gaver og spise på restaurant. Et lite venninne-julebord for bare oss to! Nesten så jeg har lyst til å reise med en gang :fnise: Blir nok ikke noe problem å komme seg avgårde i morgen tidlig :buss:

Håper alle som titter innom for en fantastisk dag! Det skal nemlig jeg ha :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er forresten 18+1 i dag i følge sist ul på Riksen, har visst ikke endret tickeren, men det venter jeg meg til etter ordinær ul på torsdag ;)

Tenk 18+1, er jo snart halvveis jo... Hva skjedde egentlig :klø:

Kommer vel plutselig til å sitte her med rier og lurer på hvor i all verden tiden ble av, og hvorfor jeg ikke har fikset og gjort klart noe som helst :sjenert: Har i allefall ikke startet med så mye som en eneste liten ting enda ;) Stakkars, nr. 4 blir visst nesten helt glemt i forhold til de tre andre :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fant ikke frem noe som helst til nummer to før 3 uker før termin eller noe vi... Så hvis vi får en nummer fire, blir det nok ikke funnet frem noe før etter fødsel :fnise:

Jeg har også en klatre-unge, bare lar ham klatre litt jeg... :sjenert: Men han er kanskje litt eldre enn deres da. 19 mnd.

Ha fin tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha en skikkelig super tur til Oslo! :klemmer:

Ellers så er jeg, som flere av de andre her, imponert over dere! :)

Takk takk!!

Bare noen timer igjen nå, så kanskje jeg burde komme meg i seng :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...