Gå til innhold

Oups... En liten luring på vei!


bizzy

Anbefalte innlegg

Jeg betaler også min skatt med glede, vi får så utrolig mye tilbake, som man kanskje ikke tenker over i hverdagen :jepp:

Det kan være vanskelig å måtte krangle seg til ting man har rett på, og ikke bli opplyst om ting dere kan få. Men min erfaring er at det hjelper å være tøff. Ser det veldig tydelig på jobben min, at de foreldrene som krever mest og skriker høyest som regel får mer enn de andre, avlastning, hjelpemidler, omsorgslønn osv. Trist at det er slik :( Ikke alle er like ressurssterke. Men stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Følger litt med på hverdagen og ungeflokken din :goodbye:

Dere høres ut som resurssterke og flotte mennesker, og jeg er sikker på at barna deres har det kjempefint! Krysser fingrene for at alt går bra med den lille i magen.

(også måtte jeg le litt av episoden med storebror og ambulansen :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei! Gratulerer med ny graviditet, håper virkelig at det går den riktige veien denne gangen. :)

Du og hele familien virker så flott :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betaler også min skatt med glede, vi får så utrolig mye tilbake, som man kanskje ikke tenker over i hverdagen :jepp:

Det kan være vanskelig å måtte krangle seg til ting man har rett på, og ikke bli opplyst om ting dere kan få. Men min erfaring er at det hjelper å være tøff. Ser det veldig tydelig på jobben min, at de foreldrene som krever mest og skriker høyest som regel får mer enn de andre, avlastning, hjelpemidler, omsorgslønn osv. Trist at det er slik :( Ikke alle er like ressurssterke. Men stå på!

Litt kjipt å måtte krangle, men vi bor i en fantastisk kommune når det gjelder help og støtte!! Så kan egentlig ikke klage ;) Vi prøver å ikke skrike høyt, men heller være hyggelig og bestemt når vi påpeker feil! Tror ikke man kommer langt med å skjelle ut eller fornærme saksbehandler..

Følger litt med på hverdagen og ungeflokken din :goodbye:

Dere høres ut som resurssterke og flotte mennesker, og jeg er sikker på at barna deres har det kjempefint! Krysser fingrene for at alt går bra med den lille i magen.

(også måtte jeg le litt av episoden med storebror og ambulansen :ler: )

Tusen takk for flotte komplimenter :flau:

Tar i mot all kryssing og håper det har effekt :Nikke:

Heihei! Gratulerer med ny graviditet, håper virkelig at det går den riktige veien denne gangen. :)

Du og hele familien virker så flott :)

Takk takk takk!!!

Blir rent flau av så flotte komplimenter :flau:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12+0 i dag :) Tiden har liksom både gått fort og sakte på samme tid :klø:

I dag har jeg Jonas hjemme, planleggingsdag på skolen i dag og i morgen, så vi har kost oss med alenetid :yvonne: Har kost masse og gått lang tur i solskinnet :sol:

Nå skal det lages pannekakerøre, før vi setter oss i bilen å kjører til barnehagen for å hente de to andre bøllefrøene ;)

Mannen dro i dag tidlig og kommer hjem Søndag kveld så det blir smått hektisk for mor et par dager nå, men vi skal kose oss og gjøre litt ekstra stas på oss selv i noen dager :popcorn:

:goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, savner mannen min jeg :sjenert: Rekker ikke å tenke noe over det i løpet av dagen med barn hjemme, men når huset er ryddet frem igjen og de tre små sover. Ja, da blir det etter et par timer utrolig stille her.

Nå bare sitter jeg å venter på at Bones skal begynne på tv3. Ikke har jeg fått surfet nettet noe serlig heller for det har vært utrolig ustabilt i dag :kjefte: Ringte leverandøren og fikk beskjed om å komme å bytte modem. Så da skal jeg vel det i morgen da ;)

Kom plutselig på at det kanskje kunne vært kjekt med en svangerskapskontroll også :fnise: Ingen tvil om at dette ikke akkurat er førstemann :sjenert: Lo litt sekretæren på legekontoret også da hun spurte hvor langt på vei jeg var. Så bare konstaterte hun; "Ja, da regner jeg med at det ikke er den første graviditeten din!"

Så jeg skal på første svangerskapskontroll i morgen. Litt spent på om jeg allerede er full av sukker i urinen, slik som de forrige gangene.. Har IKKE lyst på glukosebelastning... Er så ufattelig kvalmt og ekkkelt :spy:

Storebror fikk bursdagspakke i posten i dag av bestemor og bestefar, som egentlig skulle ha vært på besøk helgen etter bursdagen. Men de ble skikkelig sjuke begge to, mamma har fått bronkitt stakkar! Trist at de ikke kom, men veldig glad for at de ikke kom også på en måte. Hadde ikke vært ok med enda mer sykdom på de små. Nå som de nettopp er ferdige med vannkopper alle tre ;)

Var en veldig fornøyd gutt som fikk to mario spill til nintendo Wii :D Så han har spillt litt i dag! Også fikk han ny reima dress, som han skal ha i barnehagen i morgen! Jeg er heldig altså!!!! Veldig kjekt å slippe å handle vinterdresser selv :gjeiper:

Men nå surver det på rommet til prinsesse-vil-ikke :roll: *sov-sov-sov*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heihei! :)

Er jo bare koselig å savne mannen sin litt da. Når samboeren min er bortreist synes jeg alltid det er godt. Ikke fordi jeg er alene uten han, men fordi jeg vet hvor godt det blir å treffes igjen. :)

At du ikke har ringt allerede i uke "4+6" for å høre om svangerskapskontroll sier jo bare at til tross for at det følger med noen bekymringer med dette svangerskapet, så er du likevel rolig, noe som er bra både for deg og den lille. :)

Nintendo wee er sikkert gøy for gutten. Jeg har aldri prøvd meg på det da, men det ser jo ut som en klar hit blant barna. :) Noen år til jeg selv får barn da, så er sikkert noe annet som er "hot at the marked" til den tid. ;)

Har du forresten noen formeninger kjønn på spiren? Noe du har på følelsen, eller noe du håper på? :) Min mor trodde på gutt, og min tante på jente. Da resultatet ble omvendt så byttet de bare alle klærne de hadde kjøpt. Det må jo være praktisk. :)

Selv ser jeg ikke helt hvordan man kan ha "på følelsen", annet enn at det er det man håper på. :)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med passerte 12 uker, vennen!!

Tenker det er litt småhektisk uten mannen, og skjønner at du savner ham - på alle måter. Men på den gode måten så er det jo deilig å savne litt! :Nikke: Jeg hadde grudd meg til helgen, jeg, med å ha kontroll på og aktivisere tre unger helt alene :fnis: Men så er jo jeg vant til bare en jeg da.. Enn så lenge ;)

Lykke til med modembytte idag og annet småplukk som du måtte finne på! Håper du får en kjempefin fredag og får ladet opp til helgen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei! :)

Er jo bare koselig å savne mannen sin litt da. Når samboeren min er bortreist synes jeg alltid det er godt. Ikke fordi jeg er alene uten han, men fordi jeg vet hvor godt det blir å treffes igjen. :)

At du ikke har ringt allerede i uke "4+6" for å høre om svangerskapskontroll sier jo bare at til tross for at det følger med noen bekymringer med dette svangerskapet, så er du likevel rolig, noe som er bra både for deg og den lille. :)

Nintendo wee er sikkert gøy for gutten. Jeg har aldri prøvd meg på det da, men det ser jo ut som en klar hit blant barna. :) Noen år til jeg selv får barn da, så er sikkert noe annet som er "hot at the marked" til den tid. ;)

Har du forresten noen formeninger kjønn på spiren? Noe du har på følelsen, eller noe du håper på? :) Min mor trodde på gutt, og min tante på jente. Da resultatet ble omvendt så byttet de bare alle klærne de hadde kjøpt. Det må jo være praktisk. :)

Selv ser jeg ikke helt hvordan man kan ha "på følelsen", annet enn at det er det man håper på. :)

Det er veldig godt å kjenne på savnet... Men 4 dager er leeeeenge ;) Men et veldig sunt og godt tegn på at forholdet er bra! Hadde blitt redd om jeg hadde syntes det bare var deilig også :sjenert:

Er nok ganske så rolig ja, har jo uansett aldri hjulpet å ta sorgene på forskudd ;) Men sånn har jeg vel alltid vært, jaja, ting ordner seg for snille piker! Ikkesant? Jeg velger i allefall å etterleve det ordtaket, har fungert bra så langt :fnise:

Nintendo Wii er bare helt fantastisk supert for guttungen, og mamman :sjenert: Jeg må nok innrømme at jeg er litt hekta :ler: Har vært å lastet ned SuperMario Brothers fra 1984, og det er uten tvil min favoritt :fnise: Gode minner fra da vi fikk låne fetteren min sitt da vi var små :smilbla:

Har vel egentlig ikke noen formening i det heletatt... tror jeg.. Noen dager tenker jeg at det er en liten gutt andre dager jente :roll: Må innrømme at en liten jente til hadde passet bra, så blir det jo to av hver. Men det blir jo bare helt perfekt uansett hva det blir :rødme: Har jo allerede 2 fantastiske gutter og 1 fantastisk jente, og denne lille rakkeren her blir nok ikke noe untak, helt uavhengig av hvilket kjønn :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med passerte 12 uker, vennen!!

Tenker det er litt småhektisk uten mannen, og skjønner at du savner ham - på alle måter. Men på den gode måten så er det jo deilig å savne litt! :Nikke: Jeg hadde grudd meg til helgen, jeg, med å ha kontroll på og aktivisere tre unger helt alene :fnis: Men så er jo jeg vant til bare en jeg da.. Enn så lenge ;)

Lykke til med modembytte idag og annet småplukk som du måtte finne på! Håper du får en kjempefin fredag og får ladet opp til helgen :klemmer:

Takk takk!!! Deilig milepel det, vet jo at vi egentlig får en helt annen milepel på 15 uker og sjekk på riksen. Men har liksom på følelsen at dette skal gå bra, så jeg bare nyyyyyyter, i allefall for det meste av tiden ;) Bekymringen er der jo, og kommer frem en gang i blandt, men det er ikke lenger like ofte som i starten!! Har snakket med legene vi var hos både på Riksen og her i Arendal, samt fysioterapauten, og alle er enige med meg i at genetikeren som snakket med oss på Ullevål. Har helt fullstendig feil!! Var jo egentlig sikker på det jeg også, men man blir jo litt usikker når en lege sitter der og ikke tror på deg når man sier; Nei, han har ikke kromosomfeil... Litt irritert på at hun sådde så mye tvil hos mer :sinna: Dårlig gjort å si sånn egentlig når man ikke har alle fakta i saken, skjønte jo at hun ikke trodde på oss, og var helt sikker på at Jonas garantert hadde syndrom trekk. Men han er jo som snytt ut av nesen på sin storebror han :yvonne: Men nå skal jeg glemme hele dama og bare høre på de som kjenner og har vært med på Jonas sine utredninger, er jo tross alt de som kjenner han og vet hvordan han ser ut både på innsiden og utsiden ;)

Er litt hektisk akkurat rundt leggetid, men går veldig bra altså! Følger jo bare de vanlige rutinene. Må bare kjøpe meg litt tid når de minste skal legge seg. Endten ved data/tv-spill eller video og litt frukt til eldstemann ;) Hvis ikke er det ikke godt å vite hva som kan skje i stua... Har fremdeles ferskt i minne da han knipset sånn ca 3400plukk opp i stua :dåne: Satt så fint å perlet da jeg gikk opp for å amme og legge de to små... Tror jeg fant igjen perler på de utroligste steder et par uker etterpå :roll: Ler av det nå, men ikke akkurat da :fnise: 3 alene er ikke noe problem, men er selvfølgelig mye greiere når man er to ;) Også er det litt slitsomt når man skifter bleie på en og de to andre starter full krig i stua :rope: Men det er bare sånn det er! De kan jo leke fantastisk fint sammen også - innimellom :yvonne: Åhh, som jeg kjenner at jeg gleder meg til minsten kommer :hjerte: Tror jeg har ubegrenset med kjærlighet til barna jeg!!!!! Og plass til alle som vil være hos oss ;)

Gled deg til nestemann kommer! Det er litt mer jobb og logistikk, men tre ganger mer kos og masse fantastiske opplevelser *sukk*

Gidder ikke å bytte modemet i dag, får heller bare leve med litt ustabilt nett til mannen kommer hjem. Nå skal jeg hoppe i dusjen mens Jonas sover, reise på min første svangerskapskontroll, innom sykehusapoteket og hente et lass med ting til Jonasmannen og hente de to andre i barnehagen. Og så går det vel i ett til halv åtte igjen ;)

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du klarer å få det til å høres skikkelig koselig ut med stor ungeflokk. Selv med bæsjebleier, kriging og perler overalt høres det ut som om hver dag er en fantastisk opplevelse. Begynner jo å glede meg til å få min egen flokk! :rødme:

Godt å høre at du slapper mer av og gleder deg til det nyeste tilskuddet i familien. Krysser fingre og tær for at alt går bra med dere!

Ønsker meg veldig en Nintendo Wii, men synes den er alt for dyr, for ikke å snakke om alle de dyre spillene man skal kjøpe i etterkant :sukk: Vi ender vel opp med å kjøpe en om et par år når de er litt billigere, for mannen ønsker seg en også. Og da kan vi jo kamuflere det som en gave til barna :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du klarer å få det til å høres skikkelig koselig ut med stor ungeflokk. Selv med bæsjebleier, kriging og perler overalt høres det ut som om hver dag er en fantastisk opplevelse. Begynner jo å glede meg til å få min egen flokk! :rødme:

Godt å høre at du slapper mer av og gleder deg til det nyeste tilskuddet i familien. Krysser fingre og tær for at alt går bra med dere!

Ønsker meg veldig en Nintendo Wii, men synes den er alt for dyr, for ikke å snakke om alle de dyre spillene man skal kjøpe i etterkant :sukk: Vi ender vel opp med å kjøpe en om et par år når de er litt billigere, for mannen ønsker seg en også. Og da kan vi jo kamuflere det som en gave til barna :fnise:

Det er jo nettopp det det er, utrolig koselig med en stor barneflokk :rødme:

Vi har ønsket oss Nintendo Wii helt siden den kom, men først nå vi kunne kamuflere det som gave til eldstemann :fnise: Jeg ønsket meg aller mest det originale Super Mario Brothers fra 1984, og det kostet 5€ på nintendo sine sider ;) vi har ikke kjøpt andre spill, men Jørgen fikk jo i bursdagsgave av besteforeldrene sine ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

SLITEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Men lykkelig :)

Jørgen er og leker hos leietakeren og deres sønn, og har syklet endel i dag :) Var nede for å få han hjem til lunsj i sted, men det var ikke akkuarat det han ville... Så da presterte han å be seg selv på lunsj der i stedet :flau: MEn men han får i allefall mat, og etterpå skal de hit mens leietakeren skal ut å handle. Så da bytter vi litt på ;)

Ellers så har natten vært ganske så bra i natt! Ikke helt uten våking, men et par ganger er fullt levelig :) Det er vi jo vant til...

Savner mannen min og syns det føles utrolig lenge til i morgen kveld :tristbla: Men tiden går nok fort alikevel!

I dag blir det pizza fra dolly dimples og brus til middag... Ikke bra ikke bra, men mmmmm så godt :sikle: Litt ekstra kos på en lørdag for meg og eldstemann :yvonne: Så får vi lage litt popcorn til lørdagsgodt, da tipper jeg at det sitter en fornøyd gutt ved siden av meg i sofaen :popcorn:

Jonas er blitt forkjøla, ikke noe stor overraskelse siden de to andre har vært skikkelig forkjøla (men ikke syke) i en uke.. Men Jonas har ganske mye asma og takler derfor forkjølelse dårlig :( Stakkar, kaster opp masse slim, det hjelper litt med astmamedisinene, men ikke nok..

Men nå er det på tide med ny medisin til superhelten ;) Og jeg bør rydde litt etter noen timer med våkne barn :roll: Skulle ikke være mulig å rote så fælt på så kort tid :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått med meg at du har åpnet ny dagbok her jeg.. :sjenert:

Men så utrolig koselig at det er en liten luring på vei :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tilbake fra sykehuset..... Mannen og svigers har kjørt av med motorsykkel i dag :tristbla: Mannen var heldigvis lur nok til å ringe fra ambulansen slik at jeg ikke skulle se det på nyhetene først :hjerte: Men guri så redd jeg har vært.. Hørte jo på stemmen hans at alt ikke var så bra som han påstod, og at han prøvde så godt han kunne å høres helt normal ut :grine: Han og moren ble kjørt i hver sin ambulanse med blålys og svigerfar med luftambulanse..

Men det går etter forholdene bra, mannen skulle egentlig bli operert for et komplisert brudd i den ene ankelen i kveld, men da jeg var hos han ble det utsatt til i morgen tidlig :sinna: Skulle ønske de hadde tatt det med en gang!!!!

Svigerfar ligger på intensiven med 4 brukne ribbein og svigermor ligger litt nedenfor mannen med brist i handa og et lite pent brudd i den ene foten.

Jeg har i allefall fått kost masse med han, selv om det kanskje var litt vondt for han sin del. Men gjorde godt for midt skjelvende hjerte!!!!! Herregud så redd har jeg nok ikke vært på en stund!

Mannen kjørte først og ble overkjørt av pappan sin motorsykkel når de hadde falt, så han har fått hard medfart :( skulle ønske jeg kunne vært hos han hele tiden! Blir nok ikke mye søvn på mor i natt. Burde sove, men kroppen har ikke helt kommet over sjokket!

Vel, tror ikke jeg kommer til å tørre å sende mannen ut på motorsykkel igjen de nærmeste årene, dette var mer enn nærme nok sjansen for å bli alene med 4 små... Heretter får han sette seg i bil, så han ikke er så utsatt!!! Motorsykkelen kan han finne frem igjen når barna blir 18, kanskje..!

Endret av bizzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, for en skummel opplevelse :tristbla: Enda godt at det gikk såpass bra som det gjorde, og skjønner veldig godt at du ikke ønsker han skal kjøre noe mer motorsykkel på noen år ja.

Håper du iallefall har fått sovet bittelitt i natt :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arhirwen

Dette var ikke noe hyggelig lesning!! :klem:

Det var godt det ikke gikk værre en det gjorde, men forstår godt at dette var mer enn skummelt.

Jeg hadde nok gjort det samme: nektet motorsykkel til barna var store. :)

Håper alle tre kommer seg fort igjen uten langvarige problemer. Vanskelig å vite hva jeg skal skrive, men du er et så positivt menneske at du klarer nok å se rasjonelt på dette. Vi kan aldri styre hva som skal skje eller ei, men en positiv tankegang hjelper på det meste. Selv om det ikke alltid er like enkelt.

Sender mange tanker til dere alle! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...