Gå til innhold

Oups... En liten luring på vei!


bizzy

Anbefalte innlegg

Vi fant ikke frem noe som helst til nummer to før 3 uker før termin eller noe vi... Så hvis vi får en nummer fire, blir det nok ikke funnet frem noe før etter fødsel :fnise:

Jeg har også en klatre-unge, bare lar ham klatre litt jeg... :sjenert: Men han er kanskje litt eldre enn deres da. 19 mnd.

Ha fin tur!

Vi fikset det vi absolutt måtte ha til tvillingene før hjemkomsten dagen før vi reiste til oslo i påvente av fødsel... Så lover ikke bra for muligheten til å være klare og velorganiserte før nr.4 akkurat :fnise:

Vilde får klatre masse ;) Men når hun danser på kanten av spisebordet må jeg plukke henne ned igjen, klarer ikke å se på det! Balansering i vinduskarmen er jeg heller ikke veldig fan av... Men litt får hun lov til å klatre og utfordre seg selv, men innenfor hva jeg føler er nesten forsvarlig i allefall :klemmer: Selvom jeg til tider nesten må se bort :fnise: Vilde og Jonas ble 16 måneder den 20 denne måneden :overrasket: De var jo nettopp to små knotter på såvidt 2 kilo som brukte en liten brøkdel av vognbagene sine :rødme: Litt vemodig med all den tiden som ikke kommer tilbake, da de begge var små og like i utviklingen :sjenert:

Men da får jeg tusle opp til sengen min å lade litt batterier før kjøreturen i morgen tidlig! Håper bare lille frøken fryd sover natten igjennom, til tross for sykdom :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres slitsomt ut å ha en liten klatrer i familien. Mitt knøtt (på 18 måneder) er meget forsiktig og gjør ting i motsatt rekkefølge av andre barn. Han har lært å klatre ned, men ikke opp. På samme måte som han lærte seg å sette seg lenge før han lærte seg å reise seg opp. Ganske behagelig, må jeg innrømme :fnise:

Håper alt gikk bra på undersøkelsen, og at du koste deg i hovedstaden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg! Jeg har sniklest litt i dagboken din. Det er utrolig koselig og du er en skikkelig super-mamma!!!!

Jeg har selv en gutt på snart tre, pluss tvillinggutter på 6 mnd. Kan tenke meg det blir liv i heimen når tvillingene blir større og mer mobile...

At dere er i gang med nummer 4 er jo intet mindre en imponerende. Jeg har tenkt mye på hva som skjer hvis det skulle dukke opp en "luring" her også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tur, kos deg masse - og tvi tvi på undersøkelsen!!! Tenker alt er bra inni der jeg! :klem:

Alt er bare helt tipp topp, og den lille rakkerungen er sta som få :fnise: Gynekologen måtte nesten ommøblere hele magen for å få gode bilder av henne... au... ;) Og i går kom brevet fra ullevål og hun er kromosomfrisk :hoppe: Kjekt med alle bekreftelser!!

Høres slitsomt ut å ha en liten klatrer i familien. Mitt knøtt (på 18 måneder) er meget forsiktig og gjør ting i motsatt rekkefølge av andre barn. Han har lært å klatre ned, men ikke opp. På samme måte som han lærte seg å sette seg lenge før han lærte seg å reise seg opp. Ganske behagelig, må jeg innrømme :fnise:

Håper alt gikk bra på undersøkelsen, og at du koste deg i hovedstaden!

Åhh, hørtes veldig luksus ut med et lite forsiktig knøtt! Tviler på at jeg kommer til å oppleve det, når jeg ser på de jeg har :ler: Tror det er noe som ligger i familien...

Hadde en fantastisk koselig dag i hovedstaden!!!

Hei på deg! Jeg har sniklest litt i dagboken din. Det er utrolig koselig og du er en skikkelig super-mamma!!!!

Jeg har selv en gutt på snart tre, pluss tvillinggutter på 6 mnd. Kan tenke meg det blir liv i heimen når tvillingene blir større og mer mobile...

At dere er i gang med nummer 4 er jo intet mindre en imponerende. Jeg har tenkt mye på hva som skjer hvis det skulle dukke opp en "luring" her også...

Blir nok liv i heimen ja! Det er det i hverfall her, selvom det selvfølgelig er litt annerledes med Jonas, men han lager nå litt støy han også :hjerte: Vi hadde ikke tenkt tanken på en liten luring.. Jeg har alltid ønsket meg fire, men med alt ekstra som følger Jonas hadde vi bestemt oss for at vi var veldig fornøyde med de tre vi har, men naturen ville det annerledes!! Var nok bare meningen av vi skulle ha 4 små mirakler :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: Det er en kromosomfrisk og helt normalt utviklet jente i magen min :hoppe: Deilig å endelig være ferdig med alle sjekker og undersøkelser og sitte med svarene svart på hvitt :strix:

Hadde en helt super dag i byen, reiste hjemme fra litt før 8 på morran og kjørte direkte til Riksen hvor jeg møtte mamma. Var på undersøkelsen, mamma var med og syns det var ganske så stas ;) Så møtte vi mellomsøsteren min og spiste lunsj på kafe!! Ble sittende lenge å prate, før de gikk sammen med meg dit jeg skulle møte venninnen min. Da hun kom gikk vi direkte til Fridays, har blitt vår faste ting før hver jul! Ikke verdens beste restaurant, men de har påfyll på brusen og grei pris :fnise: Også har vi aldri fått noen negative kommentarer eller blikk på at vi sitter i evigheter ;)

Når vi omtrent rullet ut av Fridays dro vi hjem til henne hvor vi pratet og koste oss til langt på natt, før vi igjen stod opp litt tidlig spiste en koselig frokost sammen. Før hun dro på jobb og jeg satte meg i bilen på vei hjem!!!

Helt utrolig koselig, men skulle hatt veldig mye mer tid!! Neste gang må jeg nok få meg en helg så vi rekker å prate litt mer og gjøre litt mer sammen!!! Men det var absolutt helt topp! Ble bare altfor sent, så i går etter å ha kjørt hjem igjen, eller dvs. direkte til barnehagene og samlet mann og barn, for så å dra rett på legekontoret. Hvor vi ble sittende en time å vente før vi fikk vaksine, så i 20min etter vaksine. Var endelig hjemme igjen klokken kvart på tre :Gjesp: Koste meg på rommet med Jørgen og Vilde, vi bygget lego og hadde det helt topp :hjerter: Rart hvor ubeskrivelig godt det er å komme hjem igjen til barn og mann etter bare en dag borte.. Syns veldig synd på pappa som da vi var små var borte 3 uker av gangen :overrasket: Det hadde jeg syns var forferdelig!

Etter middag så vi barnetv i sofaen alle 5 (fast rutine), så legges Vilde og Jonas leveres til nattevakten, før Jørgen har en time alene med oss! I går perlet vi julegaver! Helt på Jørgen sitt initiativ!

"mamma, kan jeg perle julegave til xxxxx, så hun kan henge opp å se på?" "For jeg er så snill vet du!" :fnise: Han ville allerhelst gi den med en gang i går, men fikk avtalt at jeg skulle kjøpe papir i dag, så kan vi levere den i morgen! xxxxx er den brukerstyrte assistenten vi har til Jonas som er helt fantastisk og utrolig flink til å se også de andre barna!!! Vi har virkelig vært heldige med de vi har rundt oss!

Men nå skal jeg finne jakka og dra på ordinær ultralyd! Mannen skulle jo være med, men kunne ikke alikevel :snurt: Jobbgreier.. Men det er jeg ganske vant til, og det er ikke hans feil stakkar!! Så da får jeg gå alene, blir vel stempla som alenemor av de andre på venterommet :roll: Jaja, betyr jo ingenting, er jo veldig langt fra sannheten ;)

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest faerytale

Så bra at lillejenta er kromosomfrisk og i normal utvikling! :hoppe: Det må være så herlig å vite det! :bolledeig:

Høres ut som om du hadde et fint døgn i Oslo, og ikke minst herlig å lese om hvor godt det er å komme hjem igjen! :strix:

Ha en fin dag! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at lillejenta er kromosomfrisk og i normal utvikling! :hoppe: Det må være så herlig å vite det! :bolledeig:

Høres ut som om du hadde et fint døgn i Oslo, og ikke minst herlig å lese om hvor godt det er å komme hjem igjen! :strix:

Ha en fin dag! :klemmer:

Utrolig deilig, nå kan jeg endelig senke skuldrene og bare kose meg med magen, som er skremmende stor blitt :rødme: Men det stagnerer vel snart???!!

Hadde det helt supert i Oslo, men det aller beste er jo å komme hjem igjen til familien :yvonne::kgbaby::kgbaby::kgbaby:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:huh: Ble flytta litt på terminen i dag gitt :kjefte: Hadde håpet å stå på stedet hvil på den terminen de antok da jeg var på riksen rundt uke 15 som var 27.april... Men neida, ny termin 4.mai :roll: Sikkert en fin dato det, men det er ikke noe gøy å bli flytta en hel uke bakover :snurt: Da blir det vel ikke noe baby før etter 17.mai hvis det skal være like lange svangerskap som tidligere :dåne:

Ellers så var det en grei opplevelse etter at jeg hadde ventet nesten 2 timer forbi min oppsatte time :roll: Og måtte minne legen på at han skulle sjekke morkaken og regne ut termin, kom selvfølgelig to akuttpasienter mens jeg lå der. Så litt amputert ble det, så jeg er glad det ikke var min første ultralydopplevelse! Da hadde jeg blitt trist!! Morkaken ligger lavt og dekker litt av mormunnen så jeg skal tilbake igjen om 10-12 uker for å sjekke om den har flyttet seg. Er jo absolutt vanligst at morkaken kryper seg oppover etterhvert som livmoren vokser, men det må jo sjekkes. Håper virkelig at det retter seg, har IKKE lyst på keisersnitt!!!!!! :nei:

Nå ligger jeg på sofaen for å la bekkenet dette tilbake på plass før barna kommer hjem fra barnehagen, planen var å hente de på veien, men det satte bekkenet en stopp for. Håper det fungerer bedre om en times tid, for da er de hjemme alle tre, og det å ligge på sofaen er ikke mulig før klokken åtte igjen :gjeiper:

I dag blir det enkel middag, risengrynsgrøt, eller nissegrøt, som det heter her til oss og barna, og taco til meg og mannen når alle de små er i seng :sjarmor: Må jo kose oss litt ekstra på kvelden ;) Og jeg er sååå fysen på litt krydra kjøtt, måtte tvinge meg selv til å ikke kjøpe baconpølse på vei ut av sykehuset... Liker det ikke veldig godt egentlig, men akkurat nå kan jeg nesten ikke gå forbi hvis de selger det et sted :sjenert: Matvrak jeg?? Neeiiidahhh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg er sååå fysen på litt krydra kjøtt, måtte tvinge meg selv til å ikke kjøpe baconpølse på vei ut av sykehuset... Liker det ikke veldig godt egentlig, men akkurat nå kan jeg nesten ikke gå forbi hvis de selger det et sted :sjenert: Matvrak jeg?? Neeiiidahhh

Hurra for frisk jente i magen :strix: Kjedelig å bli flyttet så mye frem og tilbake, men nå er du vel tilbake på den første terminen? Mener å huske at du hadde 4. mai helt i begynnelsen :klø:

Sist jeg var gravid hadde jeg skikkelig dilla på narvesen-pølser. Klarte knapt å gå forbi en kiosk uten å stoppe og kjøpe en. Hente til og med at det ble to på vei hjem fra jobb (var jo en kiosk på begge stasjonene) :sjokkert: Men det var kun Narvesen-pølser. Andre kiosker solgte også gode pølser, men ingen kunne måle seg med de Narvesen solgte :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fantastiske nyheter du har fått. Gratulerer. Så lenge jenta blir frisk så kan du vel nesten beholde henne i magen helt til hun er klar? haha:)

Angående å gå alene til ultralyd og jordmor. Jeg blir like fasinert hver gang når jeg er den eneste som har med meg mann, de andre sitter liksom der alene eller med en venninne. :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for frisk jente i magen :strix: Kjedelig å bli flyttet så mye frem og tilbake, men nå er du vel tilbake på den første terminen? Mener å huske at du hadde 4. mai helt i begynnelsen :klø:

Sist jeg var gravid hadde jeg skikkelig dilla på narvesen-pølser. Klarte knapt å gå forbi en kiosk uten å stoppe og kjøpe en. Hente til og med at det ble to på vei hjem fra jobb (var jo en kiosk på begge stasjonene) :sjokkert: Men det var kun Narvesen-pølser. Andre kiosker solgte også gode pølser, men ingen kunne måle seg med de Narvesen solgte :fnise:

:fnise: Du har jo helt rett.. Tror nesten jeg hadde glemt at jeg hadde 4.mai som termin helt i begynnelsen :fnise: Takk for påminnelsen!!! Da burde jeg jo være veldig fornøyd med å ikke være flyttet enda lenger bakover ;)

Er hos narvesen jeg handler også.... Har ikke kjøpt eller fått lyst på pølser andre steder :klø: Hva er det de gjør for noe spesielt på narvesen???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra, hurra, hurra, for jenta som er helt perfekt :hoppe:

:hoppe: Er bare helt fantastisk å endelig være ferdig med å vente på svarene!! Nå bare gleder vi oss!!

Så herlig at jenta di er frisk! Nå blir det sikkert godt å lene seg tilbake og bare nyyyte svangerskapet!! :)

Nå bare nyyyyter jeg og gleder meg uten svarte skyer i horisonten ;)

Gratulerer med en tilskudd til familien Bizzy :hoppe:

Takk takk!!

Så fantastiske nyheter du har fått. Gratulerer. Så lenge jenta blir frisk så kan du vel nesten beholde henne i magen helt til hun er klar? haha:)

Angående å gå alene til ultralyd og jordmor. Jeg blir like fasinert hver gang når jeg er den eneste som har med meg mann, de andre sitter liksom der alene eller med en venninne. :) :)

Takk! Hun skal få lov til å kose seg i magen til hun er klar ja! Men jeg har tydeligvis elefantsvangerskap :P Så her har ingen kommet frivillig enda :roll: Så jeg krysser fingrene for at hun kan snu trenden og komme rundt termin en gang helt av seg selv :tommelsmil:

Hmmm, jeg var den eneste som satt der alene... Alle andre så ut som de satt og skulle på ul med sitt første barn ;) Så søte og forventningsfulle :fnise: Tror nok jeg og mannen var helt like da vi ventet på vår første ul med Jørgen ;) Må innrømme at jeg følte meg litt alene ja. Men så hadde aldri mannen uteblitt fra første ul ;) Blir litt annerledes med nr. 4, og han har jo vært med på ul i uke 15.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå er mannen med på UL her, men å ha han med på en vanlig jordmortime... er det normalt? :klø:

Min fikk valget om han ville være med, og det ville han veldig gjerne, for vi fikk jo høre hjertelyd og slikt. :) Og så er han hukommelsen min, så det er hjelpsomt å ha noen som husker spørsmålene jeg har:) Synes det er koselig jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er mannen med på UL her, men å ha han med på en vanlig jordmortime... er det normalt? :klø:

Tror det er både og ;)

Min mann var med på den siste Jordmortimen før fødsel, for da skulle man prate om fødsel og muligheter. Ellers dro jeg alene. Var selvfølgelig annerledes med tvillingene, da var han med på alle ultralydene på riksen, siden det alltid var en liten fare for rask endring av statusen min som gravid.. Og endel tunge beskjeder.

Endret av bizzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk dere beskjed i svangerskapet at det var noe galt med den ene tvillingen? Det må ha vært tøfft. Jeg synes dere takler det så fint, dessuten er det flott at dere har assistent til ham. Er det en selvfølge, eller måtte dere slåss litt for å få det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...