Gå til innhold

Oups... En liten luring på vei!


bizzy

Anbefalte innlegg

:Gjesp: Trøtt i dag... Har malt lister og litt til på kjøkkenet, og burde egentlig male undersiden på trappa. Men etter at Jonas igjen har holdt oss våkne halve natten er dagens energibøtte helt tømt.. Tror ikke det er en eneste dråpe igjen gitt :tunge1:

Koste meg masse på kafetur i dag, hadde egnetlig ikke tid.. Men mannen "kastet" meg ut gitt :hjerte:

Huset kjøpte vi halv elve i dag, en spesiell opplevelse, oss og huseier som eneste deltakere i budrundet :fnise: Vi ga et lavt bud, fikk motbud og la inn et nytt i mellom og vips huseiere ;) Så da er det bare å brette opp ermene og starte oppussingen i den ene enden og jobbe seg igjennom :gjeiper: Skal nok bli bra til slutt :Nikke:

Nå en kopp te, litt sofakos med mannen og så skal jeg stupe tidlig i seng. Har tidligvakt i morgen.. Blir sikkert helt greit, men akkurat nå angrer jeg på at jeg ikke sa nei :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Arhirwen

Gratulerer med huskjøp! :hoppe:

Ble det det huset med 7 soverom eller hva det var?

Snill mann du har som kastet deg ut av huset! :fnise: Det er sånn det skal være!

Jeg tror dere kunne ha hatt godt av å leie inn folk til å pusse opp, selv om det ikke er det beste økonomisk sett. Men det kan vel hende dere får ny takst på huset etter oppussing og at en refinansiering kan dekke utgiftene for både folk og materialer?

Lykke til med tidlig-vakt imårra! :happy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nytt hus!

Jeg har aldri skrevet hos deg før, men har lest her inne i det siste. Ville bare si hei til deg, jeg kommer til å følge med deg videre. Du virker som et oppegående og fornuftig menneske. Jeg liker å lese det du skriver, det hjelper meg når dagene med to små innimellom kan være ganske stri. :ler: Og jeg har "bare" to. :sjenert:

Håper du får en fin dag på jobb i morgen. Jeg skal være hjemme med en spysyk gutt og en med ørebetennelse.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med huskjøp! :hoppe:

Ble det det huset med 7 soverom eller hva det var?

Snill mann du har som kastet deg ut av huset! :fnise: Det er sånn det skal være!

Jeg tror dere kunne ha hatt godt av å leie inn folk til å pusse opp, selv om det ikke er det beste økonomisk sett. Men det kan vel hende dere får ny takst på huset etter oppussing og at en refinansiering kan dekke utgiftene for både folk og materialer?

Lykke til med tidlig-vakt imårra! :happy:

Ble det huset med 7 soverom ja.. Så nå er det bare å brette opp ermene og starte med oppussingen :roll: Skal bytte gulv og male i hele første etasje før vi flytter inn, så får ikke fritidsproblemer med det første :tunge1: Kommer nok til å leie inn litt hjelp!

Mannen min er veldig snill :Nikke: Og passer på at jeg tar litt tid til bare meg selv innimellom, for det kan jeg fort glemme :sjenert:

Tidligvakten gikk fint, og nå er det tidligvakt torsdag og fredag, før jeg tar egenvalgt permisjon. Rekker uansett ikke å opparbeide meg noe rettigheter, så da kan jeg heller konsentrere meg om å få hus og flytting i rute ;) Skal bli litt deilig!

Gratulerer med nytt hus!

Jeg har aldri skrevet hos deg før, men har lest her inne i det siste. Ville bare si hei til deg, jeg kommer til å følge med deg videre. Du virker som et oppegående og fornuftig menneske. Jeg liker å lese det du skriver, det hjelper meg når dagene med to små innimellom kan være ganske stri. :ler: Og jeg har "bare" to. :sjenert:

Håper du får en fin dag på jobb i morgen. Jeg skal være hjemme med en spysyk gutt og en med ørebetennelse.

:klemmer:

Takk takk!

Koselig med hilsen fra de som følger med ;) Og veldig koselig å lese at dagboken ikke bare fungerer som en liten stress- og tanke-ventil for meg :fnise: Men kan gi litt til andre også!!

Håper gutten din er bra igjen!!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da begynner endelig alt av oppussing å ta form! Blir ganske så veldig fornøyd om jeg skal være helt ærlig :sjenert: Ganske irriterende at vi ikke har tatt oss selv i nakken og gjort det tidligere, men det er typisk oss :roll: Håper vi har lært nå! Derfor er planene allerede lagt for det nye huset, og snekkere kontaktet for å få lagt gulv i hele første etasje. Så har mamma sagt seg villig til å hjelpe oss med å få malt alle veggene og kjøkkenskapene ;) Snill mamma har jeg nemlig også :hjerte:

Jørgen har bestillt blått gutterom, så da får han vel få det da.. Selvom jeg hadde store planer om å male alt helt lyst (bomull fra jotun) og heller fargesette med kunst og møbler... Men kanskje jeg kan få lurt meg til å ha en blå fondvegg på rommet hans :klø: Men det må han vel nesten få være med å bestemme selv. Det kan jo uansett males over igjen senere ;)

I dag har jeg fått pakket ned 4 esker med bøker og div. papirer fra kontorskapet, malt et strøk på undersiden av trappa og surfet litt internett ;) Nå skal jeg snart til byen hvor jeg og mannen skal skrive under på lån nr.2... Håper vi slipper å sitte med to huslån så altfor lenge! Blir ikke mye utskeielser frem til huset er solgt :fnise:

Etter banken skal vi på avlastningsboligen hvor Jonas skal være to dager nå.. Veldig rart altså :/ Liker det ikke, samtidig som det skal bli litt godt å slippe å ha dårlig samvittighet for at vi er såpass opptatt med hus og styr akkurat nå.. Greit med de andre for de er jo med og "hjelper til". Jonas blir liksom litt utenfor når det skjer mye og han ikke kan stå midt oppi. Da får han hundre prosent oppmerksomhet og slipper malingslukta!!! Jeg og mannen skal ut dit å gi litt ekstra instruksjoner og levere fra oss favorittleker, sengeskinnet, kosebamsen, klær, favorittmat og litt ekstra kos til gutten. Kommer til å bli ufattelig vanskelig å dra derfra! Tidligere har vi jo kun hatt avlastning når han alikevel egentlig skulle sove... Nå skal han jo være der ettermiddagen også.. Ja, ja, vet at vi må lære oss å kose oss å slippe ned skuldrene når vi har avlastning. Men det føles så ufattelig feil.... Samtidig som det er godt for oss alle å ha litt tid uten medisinering, og alle sanser på høyspenn for å kunne avverge katastrofer når han får illebefinnende eller epileptiske anfall... Lille tapre gutten til mamma :hjerter_rundt: Men vi er jo bare ti minutter unna og har forsikret oss om at de ringer så fort det skulle være noe, natt eller dag!

Jørgen og Vilde er i barnehagen og koser seg ;) Vilde er helt klar hver dag etter frokost, henter dressen sin og kommanderer oss til å ta den på, finner så lue, votter og sko. Og når alt er der det skal går hun til døra og sier "HAE, HAE, HAE" :fnise: Jente som koser seg i barnehagen det! Jørgen har som regel ikke tid til å si hade eller kle av seg når han kommer i barnehagen :fnise: Deilig at de har det så fint der! Og samtidig litt trist at de snart skal slutte... Håper vi får en tilsvarende fin barnehage der vi flytter! Selvom det kanskje ser ut til at jeg blir hjemme med alle 4 frem til over sommeren. Blir nok ikke noe problem å få tilbake kroppen til normal form da :ler: Tipper det blir minimalt med stillesitting! Godt det nærmer seg varmere tider så vi kan være ute å leke!!! Vi har utebarn, som leker veldig fint og stortrives ute. Når vi må være inne blir det litt mer bråk og surv.

Men nå, ut av malingstøyet og inn i noe halvveis presentabelt til bankmøte ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rørende å lese om lille Jonas, det må være steintøfft å se barnet sitt ha det vondt når anfallene kommer. Deilig at dere har avlastningsbolig. Hva skjer med det når dere flytter? Får dere tilsvarende tilbud?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så rørende å lese om lille Jonas, det må være steintøfft å se barnet sitt ha det vondt når anfallene kommer. Deilig at dere har avlastningsbolig. Hva skjer med det når dere flytter? Får dere tilsvarende tilbud?

Det er steintøft og se at han har det vondt, men akkurat oppe i situasjonen går vi på autopilot, reaksjonene kommer etterpå når ting har roet seg. Da kan det være godt å bare sitte i sofaen med gutten på fanget og knusekose. Ikke sjelden det kommer noen tårer da.

Men det gode stundene, de små fremgangene og de fantastiske smilene de reparerer alt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliiiten, men veldig fornøyd :smilbla:

Har fikset og ordnet det meste av dagen, etter at vi egentlig kom for sent til levering i barnehagen i dag :fnise: Rolig og koselig morgen med mann og barn :hjerter:

Huset begynner å bli, og til mandag kommer takstmann og fotograf, så nå begynner det å nærme seg hussalg! Skummelt spennende!!!

Barna er lagt, jeg har lent meg godt tilbake i sofaen med laptopen i fanget og beina godt planta midt på bordet :rødme: Ganske så deilig egentlig :fnise:

Nå skal vi kose oss noen timer med tv-titting, te/kaffe og noe godt :sikle:

Ikke masse å skrive om i dag, bare shinet og fikset litt i huset. Eller jo har faktisk skaffet barnehageplass til Jørgen og Vilde fra 1.mars :hoppe: Men kommer nok til å bytte barnehage, eller i allefall søke overflytting ved hovedopptak... Ikke akkurat drømmebarnehagen :sjenert: Men den eneste i området som hadde plass til begge to. Litt vondt i mammahjertet å skulle bytte barnehage igjen kort tid etter at de har begynt, men tror virkelig ikke at jeg kommer til å føle meg komfortabel med en barnehage som har et ganske annerledes verdisyn enn det vi har :roll: Men ser behovet for plassene, så vi får prøve og så heller søke å bli kjent med barn i område som forhåpentligvis går i samme barnehage som vi søker overflytting til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bizzy! Er innom og oppdaterer meg litt hos deg. Alltid fint å lese om dagene dine.

Så spennende med salg av huset, lykke til med det! :)

Det blir bra med flytting til nytt hus, men skjønner at det blir trist å bytte barnehage. Håper det går over forventingene!

Men du, tenk at du er 25 uker alt da! :hjerte:

Ha en fin helg! :klem:

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bizzy! Er innom og oppdaterer meg litt hos deg. Alltid fint å lese om dagene dine.

Så spennende med salg av huset, lykke til med det! :)

Det blir bra med flytting til nytt hus, men skjønner at det blir trist å bytte barnehage. Håper det går over forventingene!

Men du, tenk at du er 25 uker alt da! :hjerte:

Ha en fin helg! :klem:

Veldig spennende med hussalg...

Vi begynner å glede oss til å flytte nå, hjelper veldig at det allerede ser ut til å bli en flott gruppe mennesker rundt Jonas og alt det ekstra det innebærer :)

Ja tenk.. tiden flyr, og tickeren er feil, så jeg er vel egentlig fullgått 27 uker nå :overrasket: Sykehuset har justert terminen etter den jeg fikk på Riksen, så vips, en uke frem :fnise: Har ikke mye tid til å tenke på svangerskapet, men det er også et veldig godt tegn på at formen er over all forventning :hoppe:

Håper helgen har vært fin! :happy:

Ha en flott kommende uke!

:klem:

Helgen var fin, men veldig hektisk ;) Var fotograf og takstmann her på mandag. Så vi vasket og styrte ganske så masse i helgen, innimellom alt med barna! Vilde er jo verdens mest "hjelpsomme" litt mer jobb enn hjelp, men hun er sååååå stolt og glad når hun "hjelper" til :hjerter: Så mesteparten ble gjort etter at barna var i seng ;)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er huset klart for salg :overrasket: Fikk bildene fra fotografen i dag, og megler jobber med salgsoppgaven nå! VELDIG spennende!

Ble litt hektisk jobbing på kveldene i helgen, men vi har nå kost oss masse med rakkerungene på dagtid ;) Ikke så masse å få gjort når de er våkne! Er så hjelpsomme atte :fnise:

I går kveld dro mannen med enda litt esker fra boder og garasjen opp til Bestemor. Og i dag har han vært på møte med kommunen ang. Jonas og systemet rundt han! Må si at kommunen imponerer og det er allerede et stort og flott apparat på plass som bare venter på at vi flytter oppover! Tror ikke ting kunne vært så mye bedre! Til og med avlastningen som de ikke klarte å få til her, er i orden der oppe :hoppe: Jørgen og Vilde har fått tilbud om barnehageplass, dog ikke i favorittbarnehagen, men vi søker overflyttning ved hovedopptak slik at de forhåpentligvis får gå i nærbarnehagen. Hvor de fleste skal på samme skole ;)

Jonas har fått spesialopplegg alle hverdager unntatt onsdag, men de jobber med å få på plass noe til onsdagen også! Så akkurat nå har jeg følelesen av at ting virkelig faller på plass, og begynner virkelig å glede meg til flyttingen!!

Mannen er akkurat nå en tur på "nyhuset" og har tittet litt i området rundt, og funnet både fotballbane og lekeplass ganske så nærme huset :hoppe: Og kontaktpersonene visste om masse barn i våre barns alder på det lille byggefeltet vi skal bo! Så i dag er mamman i huset her LYKKELIG :strix::bolledeig::strix:

Men nå skal jeg i barnehagen å hente et par luringer :hjerte: :hjerte:, og kl. 16 kommer Jonasmannen hjem :hjerte: Håper han har hatt en fin dag i barnehagen, for natten hans var ikke god :( Tre epilepsianfall med på følgende hyl og oppkast.. Men så veldig godt ut i dag tidlig alikevel!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannen kom hjem igjen i går kveld!! Det var koselig, merker jeg blir mye mer sliten i bekkenet når han ikke er hjemme... Blir jo automatisk endel mer bæring og løft siden han pleier å ta nattstellet og bæsjebleier :fnise:

I dag har vi vært på sykehuset med Jonas og fått botox behandling i hamstrings og adductor, så nå er det bare å intensivere tøying og trening en stund fremover for å virkelig få nyttegjøre oss dette!! Spørs vel kanskje om hovedpersonen er veldig fornøyd med det, men noen ganger så må bare mamma være hard å si, JO!... Deilig at mannen var hjemme, blir mye venting imellom premedisinering, behandling og "karantene" før man får dra hjem ;) Koselig å kunne sitte å bare snakke litt og kose seg sammen bare vi tre :hjerter_rundt:

Jonas tok behandlinga som en helt, grein litt på nesa når de satte botox'en, og det imponerte!!! For dette er ikke småvondt akkurat... Stakkars de andre barna :( Masse forferdelige smerteskrik. Godt Jonas enda er så liten! Tipper det ikke blir like kjekt senere :roll:

Fikk også pratet masse med fysio, spesialped og lege så vi fikk godt utbytte av ventetiden ;) Er jo egentlig ikke rart, alle vil jo snakke og se litt på storsjarmøren vår :hjerte: Så nå er henvisning til botox behandling av nakke sendt til Riksen, legeerklæring for søknad på HC-bevis kommer snart i posten, og alle papirer blir sendt til nytt HABU-team på nytt bosted :)

Men det tok som vanlig litt lenger tid enn vi hadde tenkt, så i dag blir det ostesmørbrød til middag :sjenert: Ikke akkurat en fullverdig og sunn middag, men ungene elsker det ;) Pleier å få sånt til kvelds lørdag, for etter lørdagsgodt er det best med noe som frister litt ekstra. Og vanlig brødskive med leverpostei er visst ikke noe høydare akkurat da :fnise:

I dag tidlig spiste de begge 3 brødskiver før barnehagen, så nå må jeg begynne å øke antallet brød i huset ja! Veldig glad for at de får servert alle måltider i barnehagen. Det er veldig enkelt å greit ;) Men nå snart ta "middagen" ut av ovnen, og etter middag rette litt på samvittigheten med masse oppskåret frukt ;)

Endret av bizzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arhirwen

Måtte humre litt angående ostesmørbrød. Nå som jeg har halve dager på jobb, så har det blitt rutine (etter 3 dager!) å lage ostesmørbrød når jeg kommer hjem! :fnise: Men i bunn og grunn hører det vel til under kveldsmat-/lørdagskos-kategorien.

Skulle gjerne ha tittet en god stund på sjarmøren deres jeg også! :rødme: Egentlig hele gjengen din! :ler:

Ha en flott onsdagskveld! :happy:

(lillegutt hilser visst også ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk takk! Ikke helt vestfold nei. Flytter til Hedmark og Mjøsa sine strender ;)

:vinke: Snikleser her! :fnise:

Ser du skal flytte hitover, jeg bor nemlig på den andre siden av vannet ;)

Utrolig flott å lese at det går så bra med dere!! Med hus, barnehageplasser, og at alt kommer til å gå så bra med Jonas :)

Gratulerer så mye med nytt hus, og lykke til med huset og det som venter dere i tiden fremover :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Så flink storsjarmøren Jonas er som tok botoxbehandlingen så bra! :hjerte:

Det må da være lov å servere ostesmørbrød en gang i blant, synes du ikke? Iallfall når man har tre barn, et av de har spesielle behov, et barn på vei og mannen ikke er hjemme ... Det er ikke alltid så lett å få tid og ork til ordentlig middag, det merker vi her også, med bare ett barn ... :sjenert:

Ha en fortsatt fin kveld! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte humre litt angående ostesmørbrød. Nå som jeg har halve dager på jobb, så har det blitt rutine (etter 3 dager!) å lage ostesmørbrød når jeg kommer hjem! :fnise: Men i bunn og grunn hører det vel til under kveldsmat-/lørdagskos-kategorien.

Skulle gjerne ha tittet en god stund på sjarmøren deres jeg også! :rødme: Egentlig hele gjengen din! :ler:

Ha en flott onsdagskveld! :happy:

(lillegutt hilser visst også ;) )

Ostesmørbrød er godt!!! Men ikke det jeg vil kalle en sunn og god hverdagsmiddag for små kryp som vokser :fnise: Men en gang i blandt er det lov å jukse!

Skjønner godt at du vil titte på gjengen ;) Er så stolt atte!

:vinke: Snikleser her! :fnise:

Ser du skal flytte hitover, jeg bor nemlig på den andre siden av vannet ;)

Utrolig flott å lese at det går så bra med dere!! Med hus, barnehageplasser, og at alt kommer til å gå så bra med Jonas :)

Gratulerer så mye med nytt hus, og lykke til med huset og det som venter dere i tiden fremover :klem:

Hei! Koselig med en snikleser som viser seg ;) Tror det er noen av de her... Har nemlig veldig mye visninger på dagboken.. hint hint :sjenert:

Hehe, jeg har hele min familie på andre siden av vannet ;) Så gleder meg veldig til å komme nærmere!!!

Takk for gratulasjoner og lykkeønskninger!! Det blir mye å gjøre fremover, for huset skal pusses opp fra ende til annen :tunge1: Var ikke helt vår stil for å si det mildt :fnise_

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Så flink storsjarmøren Jonas er som tok botoxbehandlingen så bra! :hjerte:

Det må da være lov å servere ostesmørbrød en gang i blant, synes du ikke? Iallfall når man har tre barn, et av de har spesielle behov, et barn på vei og mannen ikke er hjemme ... Det er ikke alltid så lett å få tid og ork til ordentlig middag, det merker vi her også, med bare ett barn ... :sjenert:

Ha en fortsatt fin kveld! :klemmer:

Jonas er en skikkelig tøff liten helt!!! :hjerte:

Det er lov å jukse litt innimellom!! Så da blir det en gang i blandt brødmat eller posesuppe til middag ;) Men prøver for det meste å unngå det. Vil jo ha i barna sunn og god voksemat!

Vi jukset når vi bare hadde en også altså :fnise: Var nesten flinkere til å ha gode unnskyldninger for lettvinne løsninger da enn det vi er nå :sjenert: Men det tror jeg skyldes at det er mye mer struktur over dagene nå, og ting blir planlagt og forberedt. Middag hentes i fryseren dagen før, så man ikke begynner å skulle finne på noe først når man kommer hjem. Det har gjort underværker for kostholdet og tiden vi bruker på matlaging ;)

Kvelden skal nytes :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...