Gå til innhold

Oups... En liten luring på vei!


bizzy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

:spy: :spy: :spy: :spy: :spy: :dåne:

Ganske beskrivende egentlig... Her har alle mann alle omgangssyke :roll: Ikke akkurat en herlig helg :tristbla: Men utrolig glad for at jeg fikk ny vaskemaskin på Torsdag, hvis ikke hadde det vært mildt sagt krise :fnise: Vaskemaskinen har virkelig fått kjørt seg med dyner, sengetøy, håndkler og klær de siste to dagene!!

Ungene begynner å bli bedre, men jeg og mannen har det ikke veldig behagelig i dag :spy: Veldig glad for at vi har to bad og et ekstra toalett ;) Har vel vært minimum to toaletter i bruk ganske konstant i hele dag..

Håper alle som stikker innom har hatt en mye koseligere helg enn oss :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei. Hvordan går det med dere nå? Har dere blitt noe bedre? Så dumt at helgene skal bli slik som det når man tror man skal få slappe av.

Håper det går mye bedre med dere og at dere slipper mer omgangssyke.

God bedring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer:

Bruker en veldig enkel oppskrift, som jeg gjør i to varianter. En bitter og en søt type ;)

Vips det var det.

Bare husk at kokende marmelade er veldig vondt når man søler det på fingrene :roll: Jeg er nemlig ei skikkelig kløne og brenner meg hver gang :klaske:

Takk!!

Jeg glemte hvem det var som hadde laget appelsinmarmelade, men nå fant jeg! Ved hjelp av dreia da...

Her tror jeg jeg må lage litt til jul :)

Håper formen er bedre på dere alle i dag!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei. Hvordan går det med dere nå? Har dere blitt noe bedre? Så dumt at helgene skal bli slik som det når man tror man skal få slappe av.

Håper det går mye bedre med dere og at dere slipper mer omgangssyke.

God bedring.

Takk takk!

Endelig stigende form ;) Men helgen har vært hard!!! Jørgen har vært i god form siden mandag så han skal tilbake i barnehagen i morgen. Jonas og Vilde er fremdeles dårlig og blir hjemme til tidligst torsdag, dersom de er i god form i morgen. Men er ikke veldig optimistisk :roll:

Men det positive er at vi i allefall blir ferdige med den dritten til juleferien ;) Aldri så vondt at det ikke er godt for noe :)

Takk!!

Jeg glemte hvem det var som hadde laget appelsinmarmelade, men nå fant jeg! Ved hjelp av dreia da...

Her tror jeg jeg må lage litt til jul :)

Håper formen er bedre på dere alle i dag!

:klemmer:

Bare koselig det!! Vi syns i allefall den blir veldig god!

Og formen er mye bedre, selvom den dog ikke er helt på topp, men det kommer seg!!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Endelig i bedre form!!!

Utrolig hvor slitsomt det er å være skikkelig dårlig, samtidig som mann og barn er sjuke også :dåne: Heldigvis så ble ikke mannen like hardt rammet som oss andre, selvom han ikke hadde det veldig greit han heller... Men han var oppegående nok til å styre skipet litt :fnise: Så han humpet seg fra rom til rom og skiftet på barn og byttet på senger og vasket gulv til den store gullmedaljen!! Supermannen min :hjerter_rundt: Han fortjener en stooor bukett flotte roser!! Men det får vi ta til helgen tror jeg ;)

I dag dro han på ny vekk for å være borte 24 timer.. Så da har jeg en natt uten søvn å se frem til :roll: Jonas er jo også skikkelig dårlig og da får han ikke være på avlastningsboligen. Litt kjipt, men veldig forståelig! Hadde tatt seg ut om han dro dit og fikk smittet de ansatte og de andre brukerene...

Nå sover alle søtt, huset er funnet frem igjen, jeg har beina i sofaen, datan på fanget og te i koppen! Snart klar for Chips og Cola :sjenert: Koser meg litt hver eneste dag jeg! Og er nesten ikke flau over det heller :fnise: Men har heller problemer med at jeg ikke klarer å legge på meg og heller tar av på armer og bein når jeg er gravid, så da spiser jeg for å ikke se helt syk ut.. Vokser på midten og minker alle andre steder. Rart skrudd sammen altså!! Så nå må jeg snart henge ringene i halskjedet, ikke fordi de blir forsmå, men fordi de detter av :roll:

Men nå se om jeg finner noe på tv'n og bare sløve en time eller to før jeg sniker meg til sengs :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest faerytale

Nå er mannen min ikke sååå glad i deg for nå måtte han ut og kjøpe chips og cola :ler: Men det er jo ikke min feil for det er han som er urutinert og ikke sjekket at vi har det :skratte:

Godt å høre at det går bedre hos dere! Synes det er fælt når jeg er dårlig jeg :tunge1:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er mannen min ikke sååå glad i deg for nå måtte han ut og kjøpe chips og cola :ler: Men det er jo ikke min feil for det er han som er urutinert og ikke sjekket at vi har det :skratte:

Godt å høre at det går bedre hos dere! Synes det er fælt når jeg er dårlig jeg :tunge1:

:klemmer:

:fnise: Du får si unnskyld til mannen, men han må jo passe på å ha alt en gravid kvinne kan begjære i kjøkkenskapene :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Gjesp: Litt zombie etter en natt uten søvn, eller nå lyver jeg litt.. Sov fra halv ett til halv to, og så var det slutt :Gjesp: Jonas har hatt en forferdelig natt med mye magevont og litt diare. Så natten har jeg brukt til å prøve å trøste og skifte bleier :roll:

Må innrømme at jeg i slike situasjoner skulle ønske jeg bodde litt nærmere mamman min!! Så fantastisk deilig det hadde vært å lånt de bort et par timer slik at jeg kunne fått sovet litt :søvn: Ikke fullt så lett når man bor 6 timer unna.. Men nå er det ikke lenge før vi reiser hjemover på juleferie!! Gleder meg masse til å se familien igjen!

Jørgen er tilbake i barnehagen i dag, og var veldig blid og fornøyd da han kom inn døra der ;) Tror det skal bli godt for han å få litt mer action i løpet av dagen, også ble han heldigvis frisk i tide til julefesten i morgen ;) Han kunne sikkert vært i barnehagen i går også, men holdt han hjemme en dag ekstra for å være på den sikre siden! Har ikke lyst på tilbakefall nå rett før jul!

Lille luringen i magen har virkelig startet fotballtreningen og har skikkelig fest hver kveld når jeg går å legger meg, utrolig koselig, men samtidig litt dumt, for da blir jeg jo bare liggende å nyte og kose meg med dultene. Som absolutt ikke er noe problem å kjenne på utsiden lenger :hjerter_rundt: Så da ligger jeg gjerne en halvtimes tid å kjenner før jeg har tid til å sove :fnise: Men det er jo bare koselig!! Tenk at jeg skulle være så heldig å få oppleve dette en gang til :hjerte: Nesten litt vondt å tenke på at dette er siste gangen, selvom jeg syns 4 holder i massevis ;) Men det er så koselig å gå gravid :gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også være gravid!! :) Men må nok vente noen år med det, hehe.

Tenk nå er du nesten halvveis! Ukene går jo fort de. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også være gravid!! :) Men må nok vente noen år med det, hehe.

Tenk nå er du nesten halvveis! Ukene går jo fort de. :)

Det er veldig koselig å være gravid, så da har du noe å se frem til når det blir tiden for det ;)

Tiden går veldig fort denne gangen!! Har sikkert litt å gjøre med at jeg ikke har tid til å kjede meg med de tre rakkerene jeg har fra før :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Gjesp: Og i natt startet ungene dagen kl.03.47 :Gjesp: Det er ganske så umennesklig spør du meg :tunge1:

Vilde er i ganske grei form igjen, ikke veldig god apetitt, men ellers helt seg selv ;) Og kjeder seg litt hjemme sammen med mamma og Jonas. Er stadig vekk å henter dressen sin for å gå ut, det er bare det at jeg kan ikke ta med meg henne ut og forlate Jonas inne... Og han er ikke i form til å ut :roll: Så tror hun kommer til å syns det er passe stas å endelig tilbake i barnehagen i morgen :Nikke: Skal bli godt for mamman også, kanskje jeg kan snike meg til en liten time søvn, mens Jonas sover :tommelsmil: For nå kjenner jeg at det begynner å haste med litt fler timer søvn i løpet av det neste døgnet :Gjesp:

Vi driver også å leker litt med tanken om å flytte nærmere familien, det hadde vært helt fantastisk!! Savner familien min, og hadde vært kos å kunne reist på besøk og hjem igjen på kvelden. I stedet for å kun se de i ferier pga lang reisevei!!! Ser ut som om vi kommer til å lande på en avklaring i løpet av neste uke :overrasket: Litt skummelt også! Da må vi jo hive oss rundt å selge hus, som vi har lagt altfor masse penger i :sjenert: Og ser ikke for meg at vi får det som er forventet verdi. Vi bor jo ikke akkurat sentralt. Men da vi kjøpte og pusset opp her, så hadde vi jo et mye lenger tidsperspektiv, men så har jo vår situasjon endret seg endel de siste to årene. Kjenner jeg har litt blandede følelser... Har veldig lyst til å flytte nærmere familien, men samtidig ikke lyst til å flytte fra venner, hus og området vi bor i nå :sjenert:

Men nå finne ut hva Vilde har funnet på.. Det ble skremmende stille her :redd:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Arhirwen

Så dere er medlem av klubben "Oss som tar raske beslutninger og følger magefølelsen" dere også? :ler:

Jeg er definitivt med i den klubben:

i påsketrafikken tidligere i år (satt 10 timer i bilen, mot normale 4,5 timer) tilbake til Østlandet etter besøk hos min familie på vestlandet, begynte vi å snakke om hvor deilig det hadde vært å slippe byens stress og mas og samtidig være i nærheten av familien. 3 uker etterpå hadde jeg fått meg jobb på det stedet familien min bor og siste helga i mai flyttet vi oppover hit vi er nå! :ler:

Blir vel litt annerledes når barn er med i bildet, men det er vel kanskje en fordel å gjøre slike forandringer før barna begynner på skolen? :vetikke:

Ha en fantastisk helg! :klem:

Og som jeg skrev i min egen dagbok: takk for gode ord! :happy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dere er medlem av klubben "Oss som tar raske beslutninger og følger magefølelsen" dere også? :ler:

Jeg er definitivt med i den klubben:

i påsketrafikken tidligere i år (satt 10 timer i bilen, mot normale 4,5 timer) tilbake til Østlandet etter besøk hos min familie på vestlandet, begynte vi å snakke om hvor deilig det hadde vært å slippe byens stress og mas og samtidig være i nærheten av familien. 3 uker etterpå hadde jeg fått meg jobb på det stedet familien min bor og siste helga i mai flyttet vi oppover hit vi er nå! :ler:

Blir vel litt annerledes når barn er med i bildet, men det er vel kanskje en fordel å gjøre slike forandringer før barna begynner på skolen? :vetikke:

Ha en fantastisk helg! :klem:

Og som jeg skrev i min egen dagbok: takk for gode ord! :happy:

:ler: Er med i den foreningen ja :ler:

Litt annerledes med barn i bildet, men da er det jo veldig positivt å bo nærmere familien, med mulighet til litt avlastning i tunge perioder ;) Og siden ingen har startet skolen enda så er det ikke noe stort problem å flytte! Hadde ikke gjort det så kjapt om noen hadde begynt skolen. Litt derfor vi fant ut at nå er tiden å gjøre det på! Fremdeles nesten 2 år til Jørgen starter i 1.klasse så da rekker vi å bli litt kjent å finne det rette stedet å bo! Går sikkert greit å gjøre slike endringer når barna går på skolen også, men jeg ønsker helst å unngå det ;) Flyttet masse da jeg var liten (pappa i militæret), men han sluttet og fikk seg "normal" jobb da vi nærmet oss skolealder slik at vi fikk gå hele skolen på samme sted!!

I dag er Vilde tilbake i barnehagen og bare Jonas og jeg som er hjemme! Han er mye bedre, men har fremdeles diare, så håper han blir veldig mye bedre i løpet av helgen! Er ubeskrivelig lei av å være låst fast inne nå... Syke barn i en hel uke er egentlig nok :Nikke: Men i natt har han sovet, og da klager vi ikke :D Helt ubeskrivelig deilig med endelig en hel natts søvn :sove:

Nå skal jeg lage pepperkake- og kakemanndeig, så i helgen blir det pepperkaker, pepperkakehus og kakemenn baking :) Blir kos!! Og vips så er det bare en uke til vi reiser "hjem" til familien for å feire jul :nisse: Gleder meg som en liten unge til å endelig se foreldre, søsken og tantebarn :hjerter: Også må vi jo benytte juleferien til å myse litt på forskjellige boligområder ;)

Da får jeg brette opp ermene å trå til med litt kjøkkentjeneste ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julebaking er kos!

Så spennende at dere kanskje skal flytte! Jeg har også lyst til å flytte, vi liker ikke nabolaget, de er så pripne.

Tydeligvis flere som gleder seg til jul her! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Julebaking er kos!

Så spennende at dere kanskje skal flytte! Jeg har også lyst til å flytte, vi liker ikke nabolaget, de er så pripne.

Tydeligvis flere som gleder seg til jul her! :)

Julebaking med barna er noe av det koseligste jeg vet! Skulle bare ønske de var litt mer tålmodige...

Vi flytter!!! Mannen fikk jobben :hoppe:

Gleder oss veldig til jul alle her tror jeg!

-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julebaking med barna er bare helt herlig, i allefall de 5-10minuttene de syns det er gøy :ler: Etter 7 minutter satt plutselig Vilde midt på bordet oppi melhaugen og spiste litt deig :overrasket: Hun har nemlig mestret det å få av seg selen i stolen :dåne: Etter 10 minutter var Jørgen lei og begynte å spise mel til den store gullmedaljen, det er nemlig noe av det beste han vet... Og etter å ha pustet og klappet mel slik at det spredte seg til de utroligste plasser og spist et par prøvepepperkaker. Ble de sendt i badekaret sammen med mannen ;) Så kjevlet og trykket jeg pepperkaker til den store gullmedaljen i halvannen time. Og vips så hadde jeg utrolig dårlig tid før jeg skulle på julebord :fnise:

Rakk akkurat en snurr i dusjen, kasta på meg klærne, fikk hivi litt sminke i fjeset og fønet litt på håret. Slik at det i allefall ikke rant bekker nedover ryggen da jeg løp ut døra :roll: Godt planlagt som alltid :fnise:

Julebordet var utrolig koselig, jeg kjørte "pirat-taxi" Vi er jo bare 8 ansatte på jobb, to jobbet til vi skulle møtes på restauranten og vi andre møttes hjemme hos en av oss for litt vorspiel! Så jeg tok 7 seteren siden jeg alikevel skulle kjøre ;) Veldig greit, så kunne alle kjøre i samla flokk, og mannen har jo privat parkering i byen ;) Etterpå kjørte jeg de samme hjem igjen, mens de to yngste av oss dro på byen for å feste videre. Så vi spøkte litt om boten jeg kom til å få der jeg kjørte omegn rundt og slapp av kolegaer :buss: Men koselig var det!! Kjekt å kunne stappe bilen full av venner!!!

I dag har jeg og Jørgen vært i barnebursdag og ellers så har dagen bare flydd avgårde. Men vi har hatt det koselig! En finfin helg!

Til uka blir det mye stress!! I morgen er den store Jonasdagen.. Han skal på helsestasjonen for vaksine kl.9, så en tur i barnehagen for å få tilpasset korsett mot scoliose, og kl.13.30 skal vi på sykehuset for sjekk hos nevrologen og for å få botox-behandling av litt vonde muskler... Lurer på om de kan sette restene i smilerynkene til ho mor jeg :klø: :fnise:

Torsdag er det sjekk hos jordmor, som ble litt forferdet da jeg ringte for å bestille time, og ikke hadde vært til kontroll siden uke 12... Men jeg har jo bare gjort som jeg fikk beskjed om på legekontoret jeg... Sjekk i uke 12, så ordinær ultraly, og så time hos lege eller jordmor i uke 24.. Men det var visst ikke riktig så da fikk jeg tilbud om time allerede i morgen, men den dagen er pittelitt fullbooket :ler: Så da ble det torsdag, eller var det tirsdag.. :klø: Nå ble jeg usikker :sjenert: Får ringe å sjekke i morgen for å være på den sikre siden!

Fredag skal Jonas på sykehuset igjen til epilepsi-spesialist!! Gleder meg til å endelig få pratet med spesialist, har litt spørsmål. Spes. ang medisineringen.. Jeg mener vi ikke har fått optimal type medisin. vi har fått mixtur, og jeg mener det er anbefalt med depot-tabletter for å ikke få så ujevn medisinering og kort halveringstid.. Men det vet helt sikkert han vi skal til i morgen! Har snakket med han på telefonen, og da var han enig, og skulle sjekke litt til fredag ;) Vi var nemlig ikke hos spesialist da vi fikk medisinen. Men den mamman her sjekker og dobbelsjekker og passer godt på lillemannen sin :fnise: Tar ikke et litt nølende svar for god fisk nei ;)

Men nå må jeg krype til køys! Det kommer jo en dag i morgen, hvor jeg mest sannsynlig ikke får satt meg ned og slappet av før nærmere halv ni på kvelden :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så gøy at dere flytter!!! Når flytter dere da?

Blir spennende å høre hvordan det gikk på UL! :)

Forresten..Hva er det med barn og spising av deig? Jeg var vill etter bolledeig da jeg var liten, men ikke nå lenger. Smaker ikke en gang på det når jeg baker boller nå..

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter 7 minutter satt plutselig Vilde midt på bordet oppi melhaugen og spiste litt deig :overrasket: Hun har nemlig mestret det å få av seg selen i stolen :dåne:

Nå har de begynt å ha på snuppa mi seler i barnehagen og. Og ikke bare sånn rundt livet, men sånne som går over skuldrene og :fnise: Hun er så tynn at de som bare går rundt livet, kommer hun seg ut av med en gang. Og da er det det rett opp på bordet ;)

Lykke til med den hektiske uka du står foran :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...