Gå til innhold

Oups... En liten luring på vei!


bizzy

Anbefalte innlegg

Synes du er supertøff! Jeg blir helt utslitt av bare min ene 2-åring. Nå ligger han endelig i sengen sin, så da satser vi på at han snart sovner slik at jeg kan legge meg nedpå også.

Kjenner igjen følelsen av å skulle gjøre husarbeid også. Det er best å bruke opp energien når man først har litt, før den forsvinner igjen :fnise:

Godt å høre at du nyter svangerskapet. Selv er jeg på "aldri igjen!" stadiet. Håper virkelig det endrer seg, for tror egentlig at vi har lyst på flere.

Håper dere fikk gått en tur sammen. Savner veldig å gå lang tur sammen som familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe, kan tro dere får noen blikk og spørsmål når dere kommer hele gjengen! Jeg tror jeg hadde blitt super-fascinert! :rødme:

Godt å se at du klarer å kose deg med graviditeten også. Selv om jeg godt forstår at det er mange andre prioriteringer for tiden. :happy: Må være rart å tenke på at det blir siste gangen. Men det synet forandrer seg kanskje etter fødselen? ;)

Ønsker deg en riktig god helg! :klem:

:fnise: Ser og merker endel blikk og hvisking ja! Men da bare smiler jeg og tenker de er litt misunnelige på den søte gjengen min ;)

Koser meg, må innrømme at jeg elsker å være gravid! De små sparkene, som nå er ganske så ubehagelige, men jeg vet at jeg kommer til å savne det litt når det er over. Selvom det skal bli deilig å få tilbake kroppen min og ikke minst overskuddet ;) Tror nok kdet alltid kommer til å være rart å ikke skulle få oppleve en graviditet og et nyfødt lite nurk flere ganger... Men det er ikke aktuelt med fler enn fire!!! Så får jeg heller låne noen ekstra innimellom ;)

Jeg synes du er knall-tøff som har alle tre alene, OG er gravid. Jeg synes det er slitsomt nok å ha mine tre alene nå, og jeg er ikke gravid heller. Da jeg var gravid med tvillingene syntes jeg det var et skikkelig pes å ha gutten min alene en hel dag, jeg ble helt utslitt.... Nå var jeg jo litt jumbo på slutten også, da. Du er kanskje litt lettere i kroppen i dette svangerskapet, en da du skulle ha tvillingene :)

Nehh, vil ikke si knalltøff, men knallsliten etterpå er i allefall helt sant :fnise: Men deilig for mannen å få litt voksentid ute alene, og så har jeg litt til gode til senere ;)

Heldigvis "litt" lettere denne gangen, føler meg jo nesten ikke gravid i forhold!! Men det er kynnerene og nedpresset som tar meg :roll: Skulle gitt mye for å slippe så masse av det, men så lenge ikke den lille frøkna kommer for tidlig, så er det jo god trening for livmoren! Spent på hvor lang tid det tar denne gangen... Er pittelitt nervøs for 45min reisevei til sykehuset :sjenert:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du er supertøff! Jeg blir helt utslitt av bare min ene 2-åring. Nå ligger han endelig i sengen sin, så da satser vi på at han snart sovner slik at jeg kan legge meg nedpå også.

Kjenner igjen følelsen av å skulle gjøre husarbeid også. Det er best å bruke opp energien når man først har litt, før den forsvinner igjen :fnise:

Godt å høre at du nyter svangerskapet. Selv er jeg på "aldri igjen!" stadiet. Håper virkelig det endrer seg, for tror egentlig at vi har lyst på flere.

Håper dere fikk gått en tur sammen. Savner veldig å gå lang tur sammen som familie.

:klemmer:

Føler meg ikke supertøff, men snarere supertrøtt ;) Mannen storkoste seg ute med jobben, og det er deilig å kunne gi han en slik "frikveld"!! Så gleder jeg meg til jeg kan ta meg en liten tur ut helt alene, eller bare med den lille senere. Jeg er etter det jeg har sett hos andre venner veeeldig heldig, som har en mann som ikke ser noe problem i å være alene med barna en dag eller to :hjerte:

Koser meg veldig med svangerskapet, må jo nyte maks nå siden det er siste gangen!! Skulle gjerne hatt litt mer tid til å bare kose meg, men er flink til å nyte litt helt rolig tid innimellom!!!

Blir jo ikke lange turene, for det fikser ikke bekken og kynnere for min del, men jeg fikk gått opp og ned veien her, før mannen tok med seg vogn og barn videre og jeg tuslet hjem og satte meg med en kopp te i solveggen hjemme :sol: Ganske så deilig!!! Gleder meg veldig til sommeren og mange laaange (tidslange, blir masse stopp og utforskning i veikant og skogkant med små barn på tur ;) ) turer til sommeren :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært en hittil veldig slitsom uke... Mandag var vi hos legen og fikk fyllt opp kjøleskapet med pencillin :roll: Alle de tre søte, som for tiden nok er langt fra søte det meste av tiden, har fått halsbetennelse :dunke: Stakkars de har det ikke godt akkurat nå, men vi håper medisinene skal ha gjort underverker i løpet av et par dager. Selvom det ikke virker slik helt enda..

Akkurat nå er det ubeskrivelig deilig stille her!! Jørgen ser på nrksuper, og de to små sover. Måtte det vare lenge :sjenert: Mannen er på jobb, og jeg gleder meg veldig til han kommer hjem!! Da skal jeg gå i dusjen og låse badedøren, og ha minimum en halvtime helt for meg selv :Nikke:

Ellers så flyr tiden, huset savner masse tlc, men det har vi bare ikke hatt overskudd til.. I går heldigvis fikk vi satt opp glassrekkverk i gangen, slik at jeg slipper å passe på at barna holder seg ute derfra. Noe som ikke har vært lett siden vi rev ned to vegger for å få mer åpen og luftig løsning fra mellomgang til stue :fnise: Da var det jo kjekt av vi rev det gamle vaklevorende rekkverket samtidig :klaske: Så kom det reperatør til tørketrommelen og mannen løp opp og ned trappen og vasket/tørket klær til den store gullmedaljen i hele går ettermiddag og kveld :hjerte:

Vips det er vel egentlig alt som har skjedd denne uka, hvis jeg ikke skal skrive om all skriking, hosting, oppkast, medisinkamp og småspiste småtroll ;)

Krysser fingrene for at mine søte små straks er masse masse bedre!!! Har nemlig ikke lyst på sykebarn helg :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arhirwen

:klem: Det var den uka liksom! :roll:

Det blir vel fort sånn når de har startet i ny barnehage og greier?

Fikk du tatt den halvtimen (eller mer?) med alenetid på badet? Det hørtes veldig godt ut!

Går det bra ellers med fremgangen i huset, sånn oppussingsmessig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: Det var den uka liksom! :roll:

Det blir vel fort sånn når de har startet i ny barnehage og greier?

Fikk du tatt den halvtimen (eller mer?) med alenetid på badet? Det hørtes veldig godt ut!

Går det bra ellers med fremgangen i huset, sånn oppussingsmessig?

Jepp... Ikke akkurat slik jeg hadde ønsket meg det :roll: Men det blir jo fort sånn på nytt sted, ny barnehage og nye baselusker :sjenert: Det går streptokokker i begge barnehagene så da var vel sjansen for å slippe ganske så små. Men selvom det er utrolig slitsomt akkurat nå, så er det litt deilig at de har det samtidig og ikke etter hverandre ;) Så slipper jeg i allefall tre uker med en syk unge om gangen. Men det er jo mer slitsomt med tre samtidig, men blir ikke innelåst like lenge :Nikke:

Fikk visst aldri tatt den halvtimen på badet... Hadde så masse harde kynnere når mannen endelig kom hjem 17.30, til at jeg klarte å stå. Så kvelden ble tilbrakt liggende i sofaen :roll: Men i dag har jeg tenkt å forsøke igjen ;)

Sånn oppussingsmessig går det ekstremt sakte.. Har fått lagt ferdig gulvet på rommet til Vilde, glassrekkverket er endelig kommet opp i gangen. Vårt soverom har vi ikke rukket å tenke på enda :roll: Men det kommer etterhvert.. Men planen om å være ferdig med det grøvste i hovedetasjen før minien kommer, den har vi sett at vi ikke klarer å holde..

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:Gjesp: Ungene startet dagen 03.15 i dag, så nå er jeg nesten klar for sengen igjen..

Kjenner at jeg går litt på reservene akkurat nå... etter en uke med minimalt med søvn og tre små syke hjemme.. Grrr, streptokokker er noe skikkelig dritt!!!! Men nå begynner de å bli mye bedre!!!! Vilde er feberfri og har begynt å spise igjen, så da blir det vel snart orden på henne! De to andre ligger nok en dag eller to bak i løypa.. Håper veldig på barnehageklare unger til mandag :tommelsmil:

Ellers så skjer det jo veldig lite her da.. Jeg har mer enn nok med å mate, trøste, skifte bleier og megle i søskenkjærligheten :roll: Neste gang jeg har en dag helt for meg selv, skal jeg nyyyyyyyyyyte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest faerytale
:klemmer: Høres ut som noen utrolig slitsomme dager - gravid eller ikke :sjenert: Håper barna snart blir friske igjen altså! :jepp:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: Høres ut som noen utrolig slitsomme dager - gravid eller ikke :sjenert: Håper barna snart blir friske igjen altså! :jepp:

Slitsomme dager ja.. Men nå er alle mye bedre, og i morra er det HELG :hoppe: Regner med at de alle er på plass i barnehager igjen på mandag! Da skal jeg ha en pittelitt slapp dag har jeg tenkt ;)

-------------------------------------------------------------------------------------

I morgen har vi faktisk barnevakt :Nikke: Mannens foreldre passer barn, mens vi tar et lite raid på IKEA! Skal bli utrolig deilig å få på plass klesoppbevaring til fire barn!! Helt utrolig at det ikke er skapplass i et hus med 7 soverom.. Kun en speilgarderobe på foreldresoverommet, og det har vi jo klart å fylle helt selv ;)

Men nå blir det 4 malm kommoder i hvit, 2 hemnes garderobeskap (tror det var det de het.. Hvite enkle til barnerommet), vegghengt stellebord, nytt stuebord og muligens litt hyller og lekeoppbevaring til barnerommene. En haug md liftgardiner til kjellervinduene, rullgardiner til barnerommene og vårt rom. Og sikkert masse jeg ikke hadde tenkt at jeg trengte, men som sikkert er kjekt å ha :tunge1:

Også skal vi om formen godtar det ta en tur innom Living og se på noen lamper jeg syns så ok ut på nettet.. Har selvfølgelig falt for designlamper, men håper å kunne finne noe tilsvarende til en "litt" annen pris :Nikke: Ikke akkurat at jeg pleier det.. Syns ofte forskjellen blir så veldig stor så ender jeg opp med å spare og spare en stund i stedet :fnise: Men nå når vi kun har en arbeidslampe på gulvet til å lyse opp stua, så har jeg ikke tiden til å spare i det vide og det brede for å få akkurat den lampen jeg vil ha.. Men går jo an å bytte etterhvert når jeg vinner i lotto ;)

Gleder meg til en dag med shopping, og skal nyte litt alenetid med mannen ;) Må jo kose oss med litt god lunsj og noen kaffe/kake stopp innimellom :Nikke:

Ha en flott helg alle som kommer innom en tur :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arhirwen

Høres ut som om det kan bli en kjempekoselig dag! :happy: Og at bilen blir veldig baktung etter turen på IKEA! :ler:

Er dere også sånn som bare MÅ ha pølsene fra IKEA? Vi synes pølsene er halve opplevelsen! :sjenert:

Har samme tankegang når det gjelder designting. Det er ofte man kan være heldig å finne noe som ligner til halve prisen.

Kos dere MASSE og nyt bare dere to! (selv om det er ei tulle som søker oppmerksomhet innenifra!) ;)

Ha en riktig god helg!

Spark og dytt fra lilleprins her også, tolker det som at jeg skal hilse! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag åpner barnehagene igjen :hoppe: Da skal ihvertfall denne gravide damen ligge og slappe av på sofaen, spise usunne ting og nyte stillheten :ler:

Håper dere har hatt en flott påske, og at været har vært slik at dere har kunnet være ute og leke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som om det kan bli en kjempekoselig dag! :happy: Og at bilen blir veldig baktung etter turen på IKEA! :ler:

Er dere også sånn som bare MÅ ha pølsene fra IKEA? Vi synes pølsene er halve opplevelsen! :sjenert:

Har samme tankegang når det gjelder designting. Det er ofte man kan være heldig å finne noe som ligner til halve prisen.

Kos dere MASSE og nyt bare dere to! (selv om det er ei tulle som søker oppmerksomhet innenifra!) ;)

Ha en riktig god helg!

Spark og dytt fra lilleprins her også, tolker det som at jeg skal hilse! :ler:

Bilen ble bra baktung ja.. Og vi måtte bruke jekkestropp for å få lukket takboksen :fnise: Tror nok kanskje vi oversteg tillatt last på taken :sjenert: Men det var deilig å få tatt turen, selvom vi trenger masse til og må flere turer!! Fikk også kjøpt oss skjenk til stua på Living, som selvfølgelig ikke kommer før i mai/juni :roll:

Koste oss masse, og hadde en flott dag helt uten å måtte tenke på andre enn oss selv! LUKSUS!!! Så jeg vil faktisk dra det så langt å si at vi hadde en romantisk tur på ikea, fikk jo rent nyforelsket følelse da vi tok en liten pause i kafeterian :fnise: Er i allefall ikke kresne på omgivelsene når vi får alenetid :hjerte: Tror det er et godt tegn jeg ;)

Vi fant faktisk en ganske så lik kopi av en poulsen lampe på Living så i stedet for 4000kr pr stk fikk vi mer enn likt nok for 399 pr stk :hoppe: så kan vi bytte når vi blir lei ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha en fin påske Bizzy & familien! :klem:

Tusen takk!! Påsken var flott ;)

God påske! :klemmer:

Tusen takk!!! Vi hadde det kjempebra!

I dag åpner barnehagene igjen :hoppe: Da skal ihvertfall denne gravide damen ligge og slappe av på sofaen, spise usunne ting og nyte stillheten :ler:

Håper dere har hatt en flott påske, og at været har vært slik at dere har kunnet være ute og leke.

Barnehagene som åpnet igjen var bare helt ubeskrivelig deilig!!! Brukte et par dager på å komme meg ;)

Været var ikke mye å skryte av, men ungene elsker søledammene i oppkjørselen :roll:

Håper alt er bra hos dere, og at dere har en fin vår! :)

Her har vi det veldig bra for tiden, er bare ubeskrivelig sliten når kvelden kommer, så har skortet litt på skrivelysten :sjenert:

Men nå er våren her for fullt, og det er bare helt fantastisk!!! Gleder meg til kommende trilleturer langsmed vannet i solskinn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Der var du jo! Begynte å lure på om ting hadde begynt å skje, ettersom du ikke hadde skrevet på så lenge :fnise:

Er lov å ha liten skrivelyst. Har ikke vært så aktiv selv etter påske Har du en sladris slik at vi får beskjed når ting er på gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var du jo! Begynte å lure på om ting hadde begynt å skje, ettersom du ikke hadde skrevet på så lenge :fnise:

Er lov å ha liten skrivelyst. Har ikke vært så aktiv selv etter påske Har du en sladris slik at vi får beskjed når ting er på gang?

:vinke: Ikke skjedd noe enda nei, men merker at det nærmer seg ;) Har litt lette "maserier" om kveldene, men det gir seg når jeg sovner... Og slik gikk jeg i to uker med tvillingene, så stresser ikke akkurat enda!

Har faktisk ikke sladris nei... Har jo såååååå god tid før det skal skje noe :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 dager til termin og jeg har endelig fått bært opp kassen med barneutstyr så jeg kan få vasket litt hentesett og sengetøy! I helgen skal vuggen jeg sov i da jeg var liten hentes hos søstern, og i dag er planen en tur på babyshop for å kjøpe sele til Vilde sin tripp trapp, og se om det er noe lurt jeg trenger til minsten ;)

Vilde må bindes fast i stolen... Slik at det blir litt matro på oss andre :roll: Hun er bare helt fantastisk kjapp, og vips så sitter hun midt på bordet med gaffelen i kjelene :klaske: Og aller helst vil hun visst stå og danse i stolen mens hun spiser. Så nå er det ingen vei tilbake, i ettermiddag bindes hun fast, så får vi heller se hvor lenge hun gidder å protestere. Har ikke store håp om noe serlig matro i ettermiddag :fnise:

Har litt dårlig samvittighet i dag... Var fint vær da barna dro i barnehagen og jeg har fyllt vaskemaskinen med regntøy. Og da måtte det jo selvfølgelig begynne å regne :sjenert: Håper de har noe til låns i barnehagen. Men føler meg litt teit skal jeg nok innrømme!!

Ellers så går det fint her i heimen, etter at Jonas har hatt en dårlig periode med masse epilepsianfall, har han nå fått ny dose og ny medisin! Og vips så er alt så masse bedre :hoppe: Sier jo ikke at han ikke har anfall, men han har nå 4-5 anfall på en god dag og ikke 30-40 i døgnet slik det var før vi fikk prøve ny medisin. DET var slitsomt!!

Var på glukosebelastning fredag forrige uke, etter at jeg ikke lenger klarte å overbevise jordmor om at det bare er tull.. Og jeg hadde nå rett igjen. 4 i fastende blodsukker på morgenen og 5,6 etter belastning. Heeeelt flott normalverdi ;) Akkurat slik jeg sa! Men men, da er vi jo helt sikre i allefall! Men blæh for en forferdelig greie! Men litt heldig var jeg, de hadde et ledig kontor med undersøkelsesbenk hvor jeg fikk ligge helt alene å slappe av de to timene :sjarmor: Gjett hvem som benyttet sjansen til en 2 timers høneblund :fnise: Det gjorde godt, men litt flaut da de vekket meg for blodprøve nr. 2 og jeg hadde genseravtrykk i fjeset ;)

Men nå, en liten stripe melkesjokolade med walters mandler, og litt shopping :)

Endret av bizzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi :hoppe: :hoppe: :hoppe:

Kaffemaskinen vi har kjøpt til oss selv som innflyttningsgave er endelig kommet :hoppe: Så i kveld skal jeg nikose meg med kaffelatte :kaffe: Er såååå fornøyd, satt tilfeldigvis å tittet litt her og der på nettet uten mål og mening, og kom over et introduksjonstilbud på en internettbutikk :sjarmor: Og fikk herligheten til 3500 inkl. frakt :sjarmor: Og nå koster den i samme butikk 4802 kr eks. frakt!! He he, liker å gjøre gode kjøp!! Og her er det bilde av herligheten ;) Vet mange kaffekjennere fnyser av disse, men for min del helt perfekt!! Nå skal den "gamle" manuelle espressomaskinen, som så ofte ikke brukes pga at det tar tid og krever mye renhold få ferie! Elsker den lette løsningen, og syns faktisk det blir mer enn bra nok kaffe for min del :sikle:

Nå kommer snart Jonas hjem fra sin aktivitetsgruppe, hvor han i dag har hatt gymrom, den blå time, rød time, hvit time, musikk terapi og basseengtrening :) Tipper det er en gutt som kommer til å sove godt ved kl 14 luren sin :hjerte:

Og nå har mannen min kjøpt seg karbondeksel til mobilen sin :klaske: Av alle småharry ting, så da kan jeg forsvare at vi kjøper ny sportsdel til simovognen :sjarmor: Den vi har er kjøpt som barnehagevogn, og er dertil hardt brukt, med påfølgende hull i kalesjen og stygg sportsdel, men det vendbare understellet er jo helt genialt.. Og slik vi bor nå med grusvei, så er den en verden mer behagelig å trille enn quinnyen jeg var så fornøyd med til førstemann! Så da kan jeg ha den liggende i bilen til raske korte turer på shopping, og ha simoen til de vanlige turene i nærområdet. Så smokker jeg på igjen den slitne delen når den skal stå i barnehagen! Nesten genialt om jeg skal si det helt selv :fnise: Så da blir det grå sportsvogndel, med sort bærebag til å begynne med. Ikke helt match, men ikke helt ulevelig heller ;)

Da mangler jeg vel egentlig bare en skikkelig pose til vinteren, og det akter jeg å kjøpe brukt på finn i løpet av sommer/høst. Er så masse fint, og nesten ikke brukt der ute!

Noe som haster litt mer er lekegrind. Kan være litt greit å få den lille opp og vekk fra gulvet hvor det er en på 4 og en på snart 2 som raser rundt i til tider ganske stor fart.. Men jeg vil ha stor, hvit og med hevbar bunn, og det har jeg ikke funnet så masse av, men kan jo ønske seg noe av besteforeldre også!! Så da er det bare å få vasket litt å lagt i kommoden, så tror jeg vesle frøkna ikke skal merke at hun mangler noe de første ukene i allefall ;) GLEDER MEG!!!!!!!! Tenk jeg skal få kose en nyfødt liten klump, snuse inn nyfødt lukt og bare nyyyyyte :hjerter_rundt: I allefall i noen timer hver dag før gjengen ramler inn døra etter barnehagen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...